Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2004, 20:15   #61
Dave
Vreemdeling

Dave's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Het heeft lang geduurd, eer de migranten (lees : gemakkelijke prooien) , nog eens "aan de beurt" kwamen 8)
kun jij eigenlijk nog over iets anders hebben dan het blok!Heb jij soms een slechte jeugd gehad of zoiets?
Oud 14 augustus 2004, 20:23   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave
kun jij eigenlijk nog over iets anders hebben dan het blok!Heb jij soms een slechte jeugd gehad of zoiets?
Hmmmm, 29 posts, en je reageert op een manier, alsof je hier al maaaanden aanwezig zijt........... . Weer een accountverzamelaar blijkbaar 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 20:25   #63
Dave
Vreemdeling

Dave's schermafbeelding

Standaard

ha, je mag pas iets zeggen dat je niks anders te doen hebt dan heel den dag voor u pc te zitten,mea culpa.almachtige god
Oud 14 augustus 2004, 20:28   #64
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave
ha, je mag pas iets zeggen dat je niks anders te doen hebt dan heel den dag voor u pc te zitten,mea culpa.almachtige god
Je derde of je vierde nick ????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 20:31   #65
Dave
Vreemdeling

Dave's schermafbeelding

Standaard

ik zit hier niet onder nog een andere nick.Kun je gemakkelijk navragen.
Oud 15 augustus 2004, 07:27   #66
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Zo 'n burgeroorlogje door het VB lijkt mij wel nuttig.

Ofwel zijn we van de Walen vanaf ofwel van de VB-ers. Lijkt mij een win-win situatie.
Oud 15 augustus 2004, 12:23   #67
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
vlaanderen heeft dan ook geen onafhankelijkheid
Nee, inderdaad Nu nog niet.
Wacht maar...

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 13:00   #68
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Stel, dat het "blok", om zijn doel te bereiken, nl de installatie van een vlaamse republiek, een burgeroorlog ontketent, zijn jullie dan ook bereid om de wapens op te nemen tegen wallonië, en eventueel bereid om te sterven, voor de "goede zaak" ?? Graag gemotiveerde reacties. 8)
Graag gemotiveerde reacties? Hoe kun je zo'n zever serieus nemen?

Er is niemand die een burgeroorlog wil en die zal er dus ook niet komen. In de hele Vlaamse ontvoogdingsstrijd is er nog maar één (1) wapen getrokken, en dat bleek een nepwapen te zijn.

Kom terug naar de aarde, want vanuit je ivoren toren krijg je een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Oud 15 augustus 2004, 13:37   #69
ingenious

Standaard

maar is het niet zo dat de meeste 'naties' pas onafhankelijk werden na een gewapend conflict? in dat opzicht is de vraag nog niet zo gek, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 13:41   #70
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
maar is het niet zo dat de meeste 'naties' pas onafhankelijk werden na een gewapend conflict? in dat opzicht is de vraag nog niet zo gek, niet?
Als ze de kans krijgen zal het Blok op democratische wijze de Vlaamse onafhankelijkheid realiseren. Als zij die kans niet krijgen zullen ze m.i. écht niet naar de wapens grijpen.

Wat ik wél zie gebeuren is dat de Walen een burgeroorlog gaan ontketenen om die democratische beslissing aan te vechten (cfr koningskwestie).
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 13:57   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Als ze de kans krijgen zal het Blok op democratische wijze de Vlaamse onafhankelijkheid realiseren. Als zij die kans niet krijgen zullen ze m.i. écht niet naar de wapens grijpen.
Enkel op democratische wijze?
Dat is dan een dubbele geruststelling.

De enige ware democratische wijze om een Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren, ligt in het houden van een referendum, eenduidig over deze ene kwestie.
Enkel en alleen op deze wijze kunnen we weten hoe de burger of een meerderheid van burgers hiertegenover staat. Immers, een stem op een partij die de Vlaamse onafhankelijkheid propageert, kan, gezien de 'koppelverkoop' met andere items, nooit klaar inzicht geven in de werkelijke wens van de burger.

Wanneer een meerderheid van Belgen, ja, zelfs Vlamingen, na voldoende en gedegen onafhankelijke info over de kosten én baten van een splitsing, klaar, duidelijk en ondubbelzinnig te kennen geeft, dat ze apart verder willen, dan kan zelfs een Belgicist niets anders dan zich daar bij neerleggen.

Way to go......

Citaat:
Wat ik wél zie gebeuren is dat de Walen een burgeroorlog gaan ontketenen om die democratische beslissing aan te vechten (cfr koningskwestie).
Dit is gratuite glazenbol-praat.
Neem dat ding liever niet mee naar oorlogs- ramp- of apocalyptische filmen.
Dat vertroebelt enkel het kijken erin.
Oud 15 augustus 2004, 15:40   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Zo 'n burgeroorlogje door het VB lijkt mij wel nuttig.

Ofwel zijn we van de Walen vanaf ofwel van de VB-ers. Lijkt mij een win-win situatie.
80 8)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 15:41   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Enkel op democratische wijze?
Dat is dan een dubbele geruststelling.

De enige ware democratische wijze om een Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren, ligt in het houden van een referendum, eenduidig over deze ene kwestie.
Enkel en alleen op deze wijze kunnen we weten hoe de burger of een meerderheid van burgers hiertegenover staat. Immers, een stem op een partij die de Vlaamse onafhankelijkheid propageert, kan, gezien de 'koppelverkoop' met andere items, nooit klaar inzicht geven in de werkelijke wens van de burger.

Wanneer een meerderheid van Belgen, ja, zelfs Vlamingen, na voldoende en gedegen onafhankelijke info over de kosten én baten van een splitsing, klaar, duidelijk en ondubbelzinnig te kennen geeft, dat ze apart verder willen, dan kan zelfs een Belgicist niets anders dan zich daar bij neerleggen.

Way to go......

Dit is gratuite glazenbol-praat.
Neem dat ding liever niet mee naar oorlogs- ramp- of apocalyptische filmen.
Dat vertroebelt enkel het kijken erin.
Raar, maar U was wel geen voorstander van het referendum over het vreemdelingenstemrecht. Dan hadden we ook geweten hoe de meerderheid der Vlamingen daarover dacht!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 15:43   #74
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Pietje, we hebben geen geweld noch buitenlandse inmenging nodig om aan de Vlaamse staat te bouwen zoals België wel had ...
Inderdaad. Vlaanderen verwerft in de 21ste eeuw zelfstandigheid en invloed via discussie, argumentatie,... en niet via wapengekletter. Enkel idioten en Belgische provocateurs trekken de kaart van het geweld om de Vlaams-nationale strijd in diskrediet te brengen. Politiek gaat om resultaten door macht, en niet over middelen. Het middel van het geweld zou op dit moment schadelijk zijn voor het boeken van Vlaamse resultaten.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 15:58   #75
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Hoe moet dat gaan Vlaanderen Onafhankelijk ? Er zijn 2 grote scenario's
- Het Tsjechoslovaaks model - Een meerderheid in het ganse land is akkoord - afzonderlijke verkiezingen en klaar is kees.
- Het Joegoslavisch model : Deelstaat roept onafhankelijkheid uit, weigert alle medewerking met de federale overheid. Federale overheid stuurt troepen en er vallen wat doden en hup onafhankelikheid.

Er zijn andere scenario's die voor België véél onwaarschijnlijker zijn.
De grote voorwaarde voor die 2 scenario's is dat men een grote meerderheid in Vlaanderen nodig heeft die de onafhankelijkheid aktief wenst. Persoonlijk geloof ik dat de meerderheid der Vlamingen er redelijk onverschillig tegenover staan - er geen brood in zien, maar als het zover moest komen .. niet gelaten.

Persoonlijk vind ik de "onafhankelijkheid" hoogst onpraktisch .. ik zie nietin waarom de Vlamingen een meerderheid in dit land, het land zou willen "verkleinen". Talrijk zijn de vlaamse ondernemingen die nu goed geld in Wallonië gaan verdienen, om van de duizenden vlamingen nog maar te zwijgen die zowel in Brussel als Wallonië een job vinden. De economische klap van een splitsing zou aan beide zijden hard aankomen...
Oud 15 augustus 2004, 16:04   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Raar, maar U was wel geen voorstander van het referendum over het vreemdelingenstemrecht.
Aangezien ik een fervent voorstander ben van referenda over om het even wat, schrijf jij hier een afschuwelijke leugen.

Het is niet omdat ik voor of tegen een bepaald item ben, dat ik er selectief referenda over zou wensen.
De mogelijkheid tot een referendum houdt immers in dat je zowel je voorkeur of afkeur kan laten blijken.

Herroep deze grove aantijging dus, of kwoot anders maar eens waar ik mij tegen een referendum over stemrecht uitspreek.
Oud 15 augustus 2004, 16:09   #77
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams-nationale denken in het algfemeen en het Vlaams Blok in het bijzonder verwerven meer en meer invloed in leidende kringen (Pro Flandria, Rotary Clubs, Marnixring, Vlaams Economisch Verbond, studiediensten van banken,... ) die niet zozeer geïnteresseerd zijn in het vreemdelingendiscours, maar wel in de financieel-economische aspecten van de communautaire problematiek. Het zijn net die kringen die finaal de doorslag zullen geven voor een Vlaamse onafhankelijkheid.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 16:17   #78
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Aangezien ik een fervent voorstander ben van referenda over om het even wat, schrijf jij hier een afschuwelijke leugen.

Het is niet omdat ik voor of tegen een bepaald item ben, dat ik er selectief referenda over zou wensen.
De mogelijkheid tot een referendum houdt immers in dat je zowel je voorkeur of afkeur kan laten blijken.

Herroep deze grove aantijging dus, of kwoot anders maar eens waar ik mij tegen een referendum over stemrecht uitspreek.
Ik heb U toch niet zo weten opkomen voor het referendum.
Daar waart U heel stil in!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 17:30   #79
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Tsjechië en Slowakije? Noorwegen? De ex-Sovjetunie? Macedonië? Slovenië? Canada? Australië? Nieuw-Zeeland? Dat beeld dat je hebt is toch wel langzamerhand aan het verouderen hoor. Je moet een beetje bijblijven, modern blijven.

Als het dan toch tot een oorlog komt, is dat meestal omdat een volkenrechterlijke afscheiding niet aanvaard wordt door een bende extremisten. Neem nu Bosnië-Herzegovina. Daar was een referendum gehouden, maar Servië verzette zich tegen deze legitieme daad. Het is altijd goed eens te checken wie de "slechte" is, nietwaar?
Oud 15 augustus 2004, 17:32   #80
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Tsjechië en Slowakije? Noorwegen? De ex-Sovjetunie? Macedonië? Slovenië? Canada? Australië? Nieuw-Zeeland? Dat beeld dat je hebt is toch wel langzamerhand aan het verouderen hoor. Je moet een beetje bijblijven, modern blijven.

Als het dan toch tot een oorlog komt, is dat meestal omdat een volkenrechterlijke afscheiding niet aanvaard wordt door een bende extremisten. Neem nu Bosnië-Herzegovina. Daar was een referendum gehouden, maar Servië verzette zich tegen deze legitieme daad. Het is altijd goed eens te checken wie de "slechte" is, nietwaar?
Idd. Ze trachtten toch hopeloos om nationalisten een gewelddadig karakter te geven. Zo kunnen wij ook zeggen dat sociale hervormingen er pas komen na gewelddadige stakingen, enz ...

We weten altrouwens goed genoeg hoe het Zuiden van dt apenland reageert op referenda: zie de koningskwestie ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be