![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Helden en getal zijn woorden die niet paren. Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() ha, je mag pas iets zeggen dat je niks anders te doen hebt dan heel den dag voor u pc te zitten,mea culpa.almachtige god
Helden en getal zijn woorden die niet paren. Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() ik zit hier niet onder nog een andere nick.Kun je gemakkelijk navragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementslid
|
![]() Zo 'n burgeroorlogje door het VB lijkt mij wel nuttig.
Ofwel zijn we van de Walen vanaf ofwel van de VB-ers. Lijkt mij een win-win situatie. ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wacht maar...
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is niemand die een burgeroorlog wil en die zal er dus ook niet komen. In de hele Vlaamse ontvoogdingsstrijd is er nog maar één (1) wapen getrokken, en dat bleek een nepwapen te zijn. Kom terug naar de aarde, want vanuit je ivoren toren krijg je een vertekend beeld van de werkelijkheid.
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() maar is het niet zo dat de meeste 'naties' pas onafhankelijk werden na een gewapend conflict? in dat opzicht is de vraag nog niet zo gek, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik wél zie gebeuren is dat de Walen een burgeroorlog gaan ontketenen om die democratische beslissing aan te vechten (cfr koningskwestie).
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan een dubbele geruststelling. De enige ware democratische wijze om een Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren, ligt in het houden van een referendum, eenduidig over deze ene kwestie. Enkel en alleen op deze wijze kunnen we weten hoe de burger of een meerderheid van burgers hiertegenover staat. Immers, een stem op een partij die de Vlaamse onafhankelijkheid propageert, kan, gezien de 'koppelverkoop' met andere items, nooit klaar inzicht geven in de werkelijke wens van de burger. Wanneer een meerderheid van Belgen, ja, zelfs Vlamingen, na voldoende en gedegen onafhankelijke info over de kosten én baten van een splitsing, klaar, duidelijk en ondubbelzinnig te kennen geeft, dat ze apart verder willen, dan kan zelfs een Belgicist niets anders dan zich daar bij neerleggen. Way to go...... Citaat:
Neem dat ding liever niet mee naar oorlogs- ramp- of apocalyptische filmen. Dat vertroebelt enkel het kijken erin. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe moet dat gaan Vlaanderen Onafhankelijk ? Er zijn 2 grote scenario's
- Het Tsjechoslovaaks model - Een meerderheid in het ganse land is akkoord - afzonderlijke verkiezingen en klaar is kees. - Het Joegoslavisch model : Deelstaat roept onafhankelijkheid uit, weigert alle medewerking met de federale overheid. Federale overheid stuurt troepen en er vallen wat doden en hup onafhankelikheid. Er zijn andere scenario's die voor België véél onwaarschijnlijker zijn. De grote voorwaarde voor die 2 scenario's is dat men een grote meerderheid in Vlaanderen nodig heeft die de onafhankelijkheid aktief wenst. Persoonlijk geloof ik dat de meerderheid der Vlamingen er redelijk onverschillig tegenover staan - er geen brood in zien, maar als het zover moest komen .. niet gelaten. Persoonlijk vind ik de "onafhankelijkheid" hoogst onpraktisch .. ik zie nietin waarom de Vlamingen een meerderheid in dit land, het land zou willen "verkleinen". Talrijk zijn de vlaamse ondernemingen die nu goed geld in Wallonië gaan verdienen, om van de duizenden vlamingen nog maar te zwijgen die zowel in Brussel als Wallonië een job vinden. De economische klap van een splitsing zou aan beide zijden hard aankomen...
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ik voor of tegen een bepaald item ben, dat ik er selectief referenda over zou wensen. De mogelijkheid tot een referendum houdt immers in dat je zowel je voorkeur of afkeur kan laten blijken. Herroep deze grove aantijging dus, of kwoot anders maar eens waar ik mij tegen een referendum over stemrecht uitspreek. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams-nationale denken in het algfemeen en het Vlaams Blok in het bijzonder verwerven meer en meer invloed in leidende kringen (Pro Flandria, Rotary Clubs, Marnixring, Vlaams Economisch Verbond, studiediensten van banken,... ) die niet zozeer geïnteresseerd zijn in het vreemdelingendiscours, maar wel in de financieel-economische aspecten van de communautaire problematiek. Het zijn net die kringen die finaal de doorslag zullen geven voor een Vlaamse onafhankelijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar waart U heel stil in! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Als het dan toch tot een oorlog komt, is dat meestal omdat een volkenrechterlijke afscheiding niet aanvaard wordt door een bende extremisten. Neem nu Bosnië-Herzegovina. Daar was een referendum gehouden, maar Servië verzette zich tegen deze legitieme daad. Het is altijd goed eens te checken wie de "slechte" is, nietwaar?
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We weten altrouwens goed genoeg hoe het Zuiden van dt apenland reageert op referenda: zie de koningskwestie ... ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |