Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: Nationalisme is in de eerste plaats...
identiteitsbescherming 15 71,43%
staatsvorming 6 28,57%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 augustus 2004, 19:19   #61
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Cultuur heeft te maken met een collectief onderbewuste. In het geval van onze Europese (moeder)cultuur is dat onze ruimtelijke voorstelling, onze faustische wil om de wereld te doorgronden en te beheersen.

Ik zeg niet dat enkele (vreemde) adopties 'schadelijk' of 'gevaarlijk' zijn voor het voortbestaan van onze cultuur, maar zodra Europa zijn etnische eigenheid verliest verliest het ook zijn unieke innerlijke gesteldheid.
Een voorbeeld: zijn Engelstalige Jamaicanen en Caribiërs of Amerikaanse negers Europeanen te noemen? Hebben zij (nog) iets gemeenschappelijk met het 'Oude Europa' ? Zelfs in het geval van de WASP's betwijfel ik het.
Ik stel de vraag anders, zijn blanke Amerikanen nog Europeanen te noemen? Nee, cultuur omvat meer dan taal, hoewel dat laatste wel onontbeerlijk is voor de cultuur/beschaving van een volk.
Groot Bakkes is offline  
Oud 24 augustus 2004, 23:50   #62
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik stel de vraag anders, zijn blanke Amerikanen nog Europeanen te noemen? Nee, cultuur omvat meer dan taal, hoewel dat laatste wel onontbeerlijk is voor de cultuur/beschaving van een volk.
Koenraad Maesschalck heeft daarover een interessante tekst gepost: blank Amerika is ontstaan vanuit verschillende (protestantse) sektes die radicaal wilden breken met het Oude Europa (en de geschiedenis).

Ik geef u hierin 100% gelijk: cultuur is meer dan taal.
Volksstormer is offline  
Oud 25 augustus 2004, 08:02   #63
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

en meer dan huidskleur.
DaBlacky is offline  
Oud 25 augustus 2004, 12:29   #64
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
en meer dan huidskleur.
'Ras' of afkomst is ook meer dan huidskleur!
Volksstormer is offline  
Oud 25 augustus 2004, 18:38   #65
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
'Ras' of afkomst is ook meer dan huidskleur!
Ja, een paar kleine verschillen in de hormonenhuishuiding en de spiermassa. Zo een nihille verschillen tel ik zelfs niet

Het grootste verschil in verschillende afkomsten (bij mensen, he) is 7%. Dat verschil is te klein om wetenschappelijk van rassen te kunnen spreken zelfs (30% vereist).
DaBlacky is offline  
Oud 25 augustus 2004, 19:52   #66
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Ja, een paar kleine verschillen in de hormonenhuishuiding en de spiermassa. Zo een nihille verschillen tel ik zelfs niet
De mens heeft een hogere natuur.

Onze hogere natuur is echter geconditioneerd door onze natuur, maar niet gedetermineerd. Het is dus geen kwestie van zuivere fysiologie.

Citaat:
Het grootste verschil in verschillende afkomsten (bij mensen, he) is 7%. Dat verschil is te klein om wetenschappelijk van rassen te kunnen spreken zelfs (30% vereist).
Er wordt o zo veel gegoocheld met procentjes, maar dat is geen wetenschap. Rassen bestaan, punt.

Het genoom van de mens is maar dat van een opgeblazen vis, las ik onlangs in een wetenschappelijk tijdschrift. Wat wil dat dan zeggen? Heeft de vis een hogere natuur en/of zijn er relevante (culturele) gelijkenissen?

Hoe meer men iets (bijv. dna) uiteenrafelt hoe meer gelijkenissen men zal vinden. De Oude Grieken wisten dat al met hun atoomtheorie. Alle verschillen zijn bijgevolg 'slechts' een kwestie van de kwantiteit en niet van de kwaliteit der deeltjes. Het geheel dat zij vormgeven is daarom van belang.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 25 augustus 2004 om 19:54.
Volksstormer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be