![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Wat zou VOKA (en dus de N-VA voglens sommigen) van deze opmerking vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor de rest: veel startende zelfstandigen denken dat al wat er in de schuif komt bv, geld is om op te doen. Joepie: en dat kan een heel pak zijn ineens, ze hebben dat nog nooit bijeengezien... Dat draait dan verkeerd uit. Mijn pa zei altijd, 'als ge begint: 5 jaar zwarte sneeuw zien en kamperen' bij wijze van spreken... nadien hebt ge er goed zicht op, je bent vertrokken of je stopt ermee. Tja,,, :-s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is in 9/10 ook zo: als ze echt willen weten ze gewoon alles - salaris, leningen, aankopen, verzekeringen etc... een belastingsbrief, dat is voor de meeste mensen niet nodig hoor, ze kunnen het zelf invullen, maar ja. Voor ondernemers is dat veel minder transparant, vandaar ook alle reutemeteut (wat meestal goed opbrengt achteraf, want zoals je merkt, niet iedereen is op de hoogte van hoe de vork aan de steel zit etc)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou niet de kost willen geven aan alle werknemers die een zwarte bijverdienste hebben. Jij wel? (en dan spreek ik nog niet van de steuntrekkers, waarvan de staat eveneens fiscaal de laatste cent kent) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daar gaat het niet over he (je haalt nb weer leraars aan - of dat klopt laat ik ook in het midden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(zou men bvb van een zelfstandige verzekeringsagent niet weten hoeveel die exact verdient zonder dat die gecontroleerd wordt?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch wel, van den eerste tot de laatste.
![]() |
#71 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Geen idee hoe het er precies aan toegaat bij een zelfstandig verzekeringsagent... maar ik ken er alvast eentje die ik voor geen haar meer vertrouw ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() De DDR heeft gebeld, ze komen nog een overdreven dosis wantrouwen te kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als morgen de ondernemers hun deuren sluiten ligt het land plat. En gaan dan die ambtenaren zelf de risico's nemen om iets uit de grond te stampen? Ik denk het niet. Als ik morgen het in België zou afbollen staan er 67 mensen op straat. Mogen die dan bij die ambtenaren gaan logeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
die karikatuur heeft bestaan, maar is tegenwoordig wel flink uitgedund. Maar wat nog altijd zo is: een iets of wat succesvolle zelfstandige moet hard werken, maar verdient uitermate goed zijn kost; als hij/zij evenwel een ferme tegenslag te verwerken krijgt (wordt ernstig ziek vb.), dan zit hij/zij echt in het verdomdhoekje. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijd van de ongebreidelde aftrekken is gepasseerd (mijn halve trouwboek was korte tijd zelfstandige ... in die tijd). Verder: de zelfstandige verzekeringsagenten die ik ken, boeren erg goed. Als universitair ambtenaar kom ik nog niet tot aan hun knieën ... (en nog anekdotisch: een al lang overleden oom die ook zo'n soort zakenbureau bij deed, werd vaak laattijdig betaald; 't was precies of sommige van die klanten niet van hun geld afkonden. Maar hij ging dan ter plaatse en onderhandelde, waarbij hij zich liet dubbel en dik betalen in natura, vb eiken planken van een houthandelaar. Van zijn geld kon hij niet scheiden, maar die planken gaf hij weg aan groothandelsprijs min zijn verlies ....) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 juli 2013 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door BonBon : 26 juli 2013 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste jaar heb je nog geen belastingen; het 2 jaar doe je de aangifte van het eerste jaar en het 3 jaar betaal je het. Als zelfstandige kan dat makkelijk 50% van dat inkomen bedragen...dus dat is al een heel pak geld binnen de 2 maanden te betalen. Idem met sociale bijdragen 22%. Dat is dus 3/4 van al uw inkomen minstens. Velen weten dat wel maar denken dat ze het 4 jaar zoveel gaan verdienen dat ze dat allemaal makkelijk zullen kunnen betalen. Waar ze meestal in mis zijn natuurlijk. Beste dat je kan doen is jaarlijks de boeken neerleggen voor je een volledig boekjaar hebt en na 3 maand herbeginnen. Of was het nu 6 maand?.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juli 2013 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zestien procent zelfstandigen in hoofdberoep leeft in armoede
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-armoedel.aspx Er is - blijkbaar - weinig solidariteit onder de zelfstandigen zelf. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() De kleine man MOET eruit.
Copy/paste mijn reactie in topic http://forum.politics.be/showthread.php?t=189672 Citaat:
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 1 augustus 2013 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |