Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2013, 18:57   #61
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
wat zit ge te zijken egoist ,je hebt genoeg kunnen sparen om in een ander land te rentenieren ,dus zo erg zal het niet geweest zijn wat de babyboom generatie achter gelaten heeft ,aangezien je een hoop geld hebt kunnen sparen,mijn vader die slechte egoistische mens heeft tot zijn 65 zijn kloten afgedraaid aan de dokken om sujetten zoals jij een beter leven te laten lijden/ (nee die ij is geen fout)de mens is eenmaal op verlof geweest in de jaren 40,dwangarbeid in nazi duitsland ,en op zulke mensen zit gij te schijten
Ik heb genoeg gespaard om op een ander te kunnen herbeginnen met werken...Voor mijzelf deze keer. Niet voor horde's vreemdelingen en arrogante vroeg gepensioneerden, die het niet meer dan normaal vinden dat ik me voor hen uitsloof. Dit terwijl er tegen de tijd dat ik te oud ben om nog te werken waarschijnlijk NIETS zal krijgen, omdat jullie reeds lang �*lles opgevreten hebt. Jullie hebben de rijkdom van dit land gulzig opgeschrokt, en nu blijven enkel de resten van jullie zwelgpartij over...de randjes vet, de beenderen, de korsten, en jullie kots en diarhee, als na te veel vreten & zuipen, het er weer uitkomt , langs onder en langs boven.
En ik heb het hier niet over de generatie die in nazi Duitsland in een kamp zat, hele slimme, maar wel over die hun kinderen : jouw generatie dus.
Jouw generatie heeft van de na-oorlogse situatie kunnen genieten : werk overal, Marshall plan, goede lonen afgedwongen door de vakbonden, sociale zekerheid...
Maar dat was niet genoeg : jullie kinderen moesten allen naar de universiteit, en voor het " vuile werk " moesten maar vreemdelingen naar hier gehaald worden...Inplaats van het zélf te doen en het beter te betalen, dommerikken !
Kinderen werden er niet meer gemaakt, of amper. Want dat is lastig, dan kunnen we geen 2 of 3 keer per jaar op congee.
Want dat is duur en wij kopen liever een nieuwe auto alle twee jaar, of we laten een villa bouwen...
Dat die vreemdelingen maar kinderen maken, dan kunnen die later het vuile werk doen, als hun ouders te oud zijn...
Je ziet wat er van gekomen is...
De waarheid is dat jullie boven jullie stand geleefd hebben gedurende een dikke 30 jaar, en dat er nu voor jullie kinderen, waar je zogezegd zo voor gezwoegd hebt, en die je zo graag ziet, enkel een schrikwekkende berg schulden achterblijven...Een land op de rand van de afgrond, onder de voet gelopen door vreemdelingen, waar jullie nazaten geen kans meer hebben een redelijk bestaan op te bouwen.

Laatst gewijzigd door meneer : 4 augustus 2013 om 19:02.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 18:59   #62
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wanneer vertrek je?
Ik wil je komen uitwuiven, maar nu ga ik van jouw zweet lekker eten en een Duveltje drinken, kwestie van wat energie op te doen, om aan jou te verspillen.
Ik weet het wel, dat je geen schaamte kent...Je moet het niet meer demonstreren.
Oud 4 augustus 2013, 19:00   #63
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
.Tja ik moest mij jobstudentenloon niet uitgeven op Ibiza en kreeg niet zoals" iedereen" een autootje om te starten..
Ik ook niet, wees gerust.
Oud 4 augustus 2013, 21:56   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik ook niet, wees gerust.
De vraag is dat u ook kon geboren zijn na de oorlog zou u dan geweten hebben wat u ons nu verwijt! En belangrijk wat zou u dan anders gedaan hebben,wel ik zal het u zeggen,dan was u niet naar het buitenland vertrokken want dan was het hier goed om leven.
Weet u wel pot-ketel-zwart!
Oud 4 augustus 2013, 23:11   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
De vraag is dat u ook kon geboren zijn na de oorlog zou u dan geweten hebben wat u ons nu verwijt! En belangrijk wat zou u dan anders gedaan hebben,wel ik zal het u zeggen,dan was u niet naar het buitenland vertrokken want dan was het hier goed om leven.
Dat kan best zijn dat ik dezelfde fouten als jullie gemaakt zou hebben, iedereen is een kind van zijn tijdperk, en niemand is perfect.
Ik hoop enkel dat ik dan de moed zou gehad hebben om mijn fouten toe te geven, en er niet nog een schepje bovenop te doen met mijn schuld niet te willen/durven bekennen, en dan nog uit de hoogte te doen ook nog, zoals bepaalde forumleden zich dat permitteren, en verontwaardigd reageren op wat tenslotte niet meer dan de waarheid is...
Feit is dat dit ik niet " juist-na-den-oorlog "geboren ben, en ik verplicht ben te expatriëren als ik mij een goede oude dag wil bijéénverdienen.
Want in België ben ik enkel goed om de traditionele partijen hun kiesvee te onderhouden & vet te mesten, bij name gepensioneerden langs één kant, en vreemdelingen langs de andere. Dit zonder de hoop ooit zelf door anderen op deze manier geholpen te worden. Tegen dat ik oud genoeg ben om te stoppen met werken is de Belgische autochtoon uitgestorven, en op de plaatsvervangende Nieuwe Bevolking zal ik niet moeten rekenen om mij te verzorgen denk ik.
Dus ben ik verplicht te vertrekken.
Allee, voor het goede weer moet ik het niet laten, en voor de vriendelijkheid van de bevolking evenmin.
Oud 4 augustus 2013, 23:11   #66
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dat kan best zijn dat ik dezelfde fouten als jullie gemaakt zou hebben, iedereen is een kind van zijn tijdperk, en niemand is perfect.
Ik hoop enkel dat ik dan de moed zou gehad hebben om mijn fouten toe te geven, en er niet nog een schepje bovenop te doen met mijn schuld niet te willen/durven bekennen, en dan nog uit de hoogte te doen ook nog, zoals bepaalde forumleden zich dat permitteren, en verontwaardigd reageren op wat tenslotte niet meer dan de waarheid is...
Feit is dat dit ik niet " juist-na-den-oorlog "geboren ben, en ik verplicht ben te expatriëren als ik mij een goede oude dag wil bijéénverdienen.
Want in België ben ik enkel goed om de traditionele partijen hun kiesvee te onderhouden & vet te mesten, bij name gepensioneerden langs één kant, en vreemdelingen langs de andere. Dit zonder de hoop ooit zelf door anderen op deze manier geholpen te worden. Tegen dat ik oud genoeg ben om te stoppen met werken is de Belgische autochtoon uitgestorven, en op de plaatsvervangende Nieuwe Bevolking zal ik niet moeten rekenen om mij te verzorgen denk ik.
Dus ben ik verplicht te vertrekken.
Allee, voor het goede weer moet ik het niet laten, en voor de vriendelijkheid van de bevolking evenmin.
Oud 5 augustus 2013, 02:39   #67
ouwe knar
Banneling

Standaard

ik ben om mijn 14 jaar beginnen werken ,opstaan om 3,30, om 5 uur s morgens beginnen na een fietsrit van 15 km ,winters en zomers ,voor 11 frank per uur ,wij sliepen onder de pannen ,de wc buiten ,wc ,een groot woord,een plank met een gat in.Uw kont afkuisen met gazetpapier,geen tv ,geen pc,geen gsm of telefoon,ik was 21 toen ik de eerste keer het buitenland zag,een bad dat was een zinken teil.Ik heb van in het begin v bl gestemd .In school bevroren we in de winter ,thuis oa ook want de kolen waren duur,zoals mij waren de meesten ,en nu gaat een VERWENDE EIKEL zoals gij deze generatie verwijten dat de miserie van nu onze schuld is ,MAN ROT OP!!!!!!!!!CALIMERO
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 02:47   #68
ouwe knar
Banneling

Standaard

en calimero ,vertel eens wat over uw leven .Schijt gij buiten ook op een houten plank en kuis jij uw gat af met gazetpapier ,was jij je in een zinken teil,stap jij om 4 s morgens op uw fiets om 15 km verder te gaan werken,voor een aalmoes,slaap jij onder de pannen,ik wacht in spanning op de story van uw leven ,doei CALIMERO
Oud 5 augustus 2013, 03:13   #69
ouwe knar
Banneling

Standaard

met die calimero bedoel ik ntl meneer calimero
Oud 5 augustus 2013, 05:16   #70
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Er kwam geen reactie. Dus opnieuw.
Omdat:
De pil van Drion is een door de Nederlandse rechtsgeleerde Huib Drion in 1991 voorgestelde hypothetische pil waarmee een (hoog)bejaarde die 'klaar is met leven' op humane wijze een einde aan zijn of haar leven zou kunnen maken op een zelfgekozen tijdstip. De pil zou in de voorstelling van Drion met zekere veiligheidsmaatregelen vrij verkrijgbaar moeten zijn. Deze legale verkoop van de pil zou wat betreft Drion alleen gelden voor mensen van 75 jaar of ouder. De pil zou feitelijk uit 2 pillen bestaan. Pil A & Pil B zouden met enkele dagen tussentijd ingenomen moeten worden. Dit zou ertoe dwingen er nog eens over na te denken. In ruimere zin gaat de discussie over de pil van Drion over het recht (of niet) op zelfdoding.
Een dergelijk medicament bestaat tot op heden nog niet in Nederland.

Dat, de euthanasie voor bejaarden komt er. Op het moment dat die generatie geen huizen, spaarboek en co meer heeft.

Nu is het de enige bron die nog geld heeft die afgetapt kan worden.

Gelet op het feit dat er géén intrest meer gegeven word op spaarboekjes, de gelden daar verdampen.

De regering nu nieuw systeem aan de man zal brengen om die privé gelden nog sneller op te souperen. De huis eigenaars gestraft worden. De zelfstandigen en werkenden vervolgd worden op hun duur verdiende centjes. Dat alles om de particratie overeind te houden.

Zal de volgende generatie gepensioneerden blut zijn.

Zal de euthanasie tablet volledig terugbetaald vrij verkrijgbaar zijn bij de apotheek.

Zullen de kinderen een dankbetuiging krijgen van de regering. Omdat hun ouders op die wijze de co vervuiling helpen onderdrukken.

Dont worry, be happy
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 06:53   #71
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik weet het wel, dat je geen schaamte kent...Je moet het niet meer demonstreren.
Moet ik me schamen omdat ik 45 jaren gewerkt en afgedragen heb om egoïstjes zoals jij, die niet willen inzien dat enkel politici in opdracht van hun kapitalistische en industriële vriendjes ons blijven uitzuigen, een beter leven te geven?

Mocht je denken dat het gras elders groener is, mij niet gelaten.
Persoonlijk heb ik voor mijn werk en op verloven, een groot deel van deze aardkloot gezien, maar voor de gewone werknemers is het gras op veel plaatsen volledig verdord.

Je zal er vlug achter komen dat het systeem van uitbuiting, plaatselijk kan verschillen, maar het kapitaal kende al geen grenzen toen ik geboren werd en heeft zijn tentakels en zijn voordelen, enkel globaal en legaal uitgebreid.

Je moet enkel het Europees beleid bekijken om te zien dat maffia praktijken zijn ingevoerd.
Banken mogen jou nu legaal beroven van je spaargeld.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 09:28   #72
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
met die calimero bedoel ik ntl meneer
Oud 5 augustus 2013, 09:47   #73
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

De wereld is veranderd : er bestaan geen "vreemdelingen" meer alleen nog maar medemensen. Er bestaat geen "laag" of "hoog werk" meer alleen werk dat gedaan moet worden. In een zo hoog mogelijk tempo moet iedere mens onderdak, voeding, medische zorgen, onderwijs kkrijgen zodat iedereen zich volgens zijn bekwaamheden kan inzetten om deze doelen te bereiken.

De inkomstenongelijkheden zijn hier een belemmering, ze vormen een rem op de ontwikkeling omdat diegenen met een laag inkomen alle inspanningen die ze zouden kunnen doen, als een vorm van uitbuiting aanvoelen.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 09:54   #74
R.Verhiest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Moet ik me schamen omdat ik 45 jaren gewerkt en afgedragen heb om egoïstjes zoals jij, die niet willen inzien dat enkel politici in opdracht van hun kapitalistische en industriële vriendjes ons blijven uitzuigen, een beter leven te geven?

Mocht je denken dat het gras elders groener is, mij niet gelaten.
Persoonlijk heb ik voor mijn werk en op verloven, een groot deel van deze aardkloot gezien, maar voor de gewone werknemers is het gras op veel plaatsen volledig verdord.

Je zal er vlug achter komen dat het systeem van uitbuiting, plaatselijk kan verschillen, maar het kapitaal kende al geen grenzen toen ik geboren werd en heeft zijn tentakels en zijn voordelen, enkel globaal en legaal uitgebreid.

Je moet enkel het Europees beleid bekijken om te zien dat maffia praktijken zijn ingevoerd.
Banken mogen jou nu legaal beroven van je spaargeld.
U is zelf een voorbeeld van hoe het kapitalisme succesvol kan zijn:
u had blijkbaar (zoals ik) een werk dat je de wereld liet zien in tamelijk welstellende omstandigheden : waarom bedank je de kapitalisten niet gewoon voor de geboden mogelijkheden ?

Alle loze praat daargelaten : we moeten het systeem op de voor- en nadelen beoordelen en hervormen. Neem bv. China en de ontwikkeling die dat land doormaakte de laatste 50 jaar van hervorming van een klassiek stalinistisch regime naar een voluit gestuurd kapitalisme of de "glasnost revolutie" in de meer revisionnistische sovjet wereld : hervormen kan.
Oud 5 augustus 2013, 09:59   #75
R.Verhiest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Er kwam geen reactie. Dus opnieuw.
Omdat:
De pil van Drion is een door de Nederlandse rechtsgeleerde Huib Drion in 1991 voorgestelde hypothetische pil waarmee een (hoog)bejaarde die 'klaar is met leven' op humane wijze een einde aan zijn of haar leven zou kunnen maken op een zelfgekozen tijdstip. De pil zou in de voorstelling van Drion met zekere veiligheidsmaatregelen vrij verkrijgbaar moeten zijn. Deze legale verkoop van de pil zou wat betreft Drion alleen gelden voor mensen van 75 jaar of ouder. De pil zou feitelijk uit 2 pillen bestaan. Pil A & Pil B zouden met enkele dagen tussentijd ingenomen moeten worden. Dit zou ertoe dwingen er nog eens over na te denken. In ruimere zin gaat de discussie over de pil van Drion over het recht (of niet) op zelfdoding.
Een dergelijk medicament bestaat tot op heden nog niet in Nederland.

Dat, de euthanasie voor bejaarden komt er. Op het moment dat die generatie geen huizen, spaarboek en co meer heeft.

Nu is het de enige bron die nog geld heeft die afgetapt kan worden.

Gelet op het feit dat er géén intrest meer gegeven word op spaarboekjes, de gelden daar verdampen.

De regering nu nieuw systeem aan de man zal brengen om die privé gelden nog sneller op te souperen. De huis eigenaars gestraft worden. De zelfstandigen en werkenden vervolgd worden op hun duur verdiende centjes. Dat alles om de particratie overeind te houden.

Zal de volgende generatie gepensioneerden blut zijn.

Zal de euthanasie tablet volledig terugbetaald vrij verkrijgbaar zijn bij de apotheek.

Zullen de kinderen een dankbetuiging krijgen van de regering. Omdat hun ouders op die wijze de co vervuiling helpen onderdrukken.

Dont worry, be happy
zoials u allicht weet is zelfmoord het meest fundamentele fiilosofisch probleem. Er waren en er bestaan maatschappijen waar zelfmoord uit ender welk motief zeker niet afgekeurd wordt en sociaal aanvaardbaar is.

Wat is het gebruik van alcohol, tabak en andere drugs eigenlijk anders dan het traag uitvoeren van zelfmoord ?

In deze context zou ik zeggen : de Druoin pil bestaat reeds in andere vorm
dat met de mensen ertoe aanzet om bv/ vanaf hun 75ste volop te gaan paffen en zuipen tegen de sterren op!

Oud worden en vrolijk sterven, het levenseinde wordt eindelijk aantrekkelijk
Oud 5 augustus 2013, 11:02   #76
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
De wereld is veranderd : er bestaan geen "vreemdelingen" meer alleen nog maar medemensen. Er bestaat geen "laag" of "hoog werk" meer alleen werk dat gedaan moet worden. In een zo hoog mogelijk tempo moet iedere mens onderdak, voeding, medische zorgen, onderwijs kkrijgen zodat iedereen zich volgens zijn bekwaamheden kan inzetten om deze doelen te bereiken.

De inkomstenongelijkheden zijn hier een belemmering, ze vormen een rem op de ontwikkeling omdat diegenen met een laag inkomen alle inspanningen die ze zouden kunnen doen, als een vorm van uitbuiting aanvoelen.
Dromen zijn bedrog. Nu nog meer dan vroeger.
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 12:08   #77
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
CD&V wil dat we blijven werken tot we niet meer kunnen. Nog effe genieten van het leven zal enkel voor de babyboom generatie zijn geweest. Diezelfde generatie die zich nog lazarus zoop op het werk, die nooit dezelfde werkdruk gekend heeft, die geweigerd heeft samen te leren leven met migranten waardoor we nu in een zwaar gepolariseerde wereld terecht komen straks op de rand van burgeroorlog, die de industrie hier hebben weg gejaagd met hun hoge eisen, die de belastingdruk hebben exponentioneel doen toenemen met hun ontelbare regeringen, parlementen en besturen, die migranten hebben binnengebracht (mijnen) en binnenbrengen (personeel rusthuizen) om hun vuile werk te doen, die een indrukwekkende sociale zekerheid hebben opgebouwd enkel voor zichzelf, ... .
Alles wat de laatste decennia vernieuwd of verbeterd is komt uit het buitenland of is een voortzetting van wat de oorlogsgeneratie heeft verwezenlijkt. Ze hebben de schulden op hun kinderen en kleinkinderen geschoven en zitten op een bom gestolen geld.

Vermits de leeftijd tot wanneer die generatie gemiddeld gewerkt heeft 53 is en ze gezond zijn tot 69 stel ik voor ze te euthanaseren op 65. Dan hebben ze 12 jaar langer gezond pensioen dan de volgende generaties die geen recht meer hebben op gezond pensioen. Eigenlijk is 60 eerlijker. Dat is nog altijd 7 jaar meer gezond pensioen.
Umm. Als iemand die zijn babyboomer vader heeft laten euthaniseren omdat hij dat ZELF WOU en dat herhaaldelijk bevestigde, en dat heel erg zwaar vond, vindt ik dat ge uw nonsens beter anders formuleert.
Oud 5 augustus 2013, 12:15   #78
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Mijn excuses; waar ik 'nonsens' zei bedoelde ik eigenlijk 'egoistische gezeur'.
Oud 5 augustus 2013, 17:55   #79
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Mijn excuses; waar ik 'nonsens' zei bedoelde ik eigenlijk 'egoistische gezeur'.
Ik baseer mij op objectieve cijfers dus uw links gezweef interesseert mij niet.
Al wat niet in cijfers kan uitgedrukt worden bestaat niet of doet er alleszins niet toe.
Oud 5 augustus 2013, 23:11   #80
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Ik baseer mij op objectieve cijfers dus uw links gezweef interesseert mij niet.
Al wat niet in cijfers kan uitgedrukt worden bestaat niet of doet er alleszins niet toe.
NAR kan niet in cijfers uitgedrukt worden,duuuuus u bestaat niet,en als u toch moest bestaan doet u er niet toe!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be