![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In plaats van godsvrede na te leven, en samen te werken tegen België moeten ze lekker 'progressief en verdraagzaam' (wat een uitgeholde woorden) zijn. Ze hebben zichzelf compleet gemarginaliseerd. Trouwens, kakken over het feit dat de wakers de boodschap verdraaien, maar dan zelf beweren dat de fronters zich omdraaien in hun graf is bijzonder inconsequent.
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. De Welkomgroep: zoals ik reeds zei: de pseudo-blokkers binnen de N-VA zijn er bijna allemaal uit, en dat lucht op. 3. Het kartel is er gekomen omdat er verdorie geen andere keuze was: een reden was vb. de kiesdrempel (mede goedgekeurd door het VB). Dat het de CD&V is geworden komt omwille van het feit dat het VB niet geïnteresseerd was in een kartel, dat het VB veroordeeld is voor racisme, en dat het VB geen afstand doet van haar 70-puntenprogramma en de rechten van de mens niet aanvaardt.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Zo illustreer je hoe bekrompen uw kamp wel niet is. Met ons of tegen ons, wij zijn de goei, zij de slechte... . Ik ben niet eens een blokker, ik situeer me ergens in het midden (en dan nog). Zolang mensen zoals jij niet snappen dat al jou tegenwerpingen van secundair belang zijn, en al onze aandacht moet gaan naar het breken van België, zal deze oeverloze en kinderachtige discussie blijven duren. (Ter verduidelijking, er zijn ook mensen zoals jou aanwezig op de wake...)
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De aanpassing van de drie woorden is een aanpassing aan een nieuw Vlaanderen. Godsvrede = verdraagzaamheid: de Vlamingen zijn niet meer of nauwelijks Katholiek. Om zoveel mogelijk mensen aan te spreken heeft men daarom gekozen voor deze profane vertaling. Het VB kan daar natuurlijk niet mee lachen want zij verstaan daaronder "verdraagzaam ook tov islamieten'. Voor mensen die jaarlijks op de weide 'islamieten parasieten' scandeerden is dit moeilijk te begrijpen, natuurlijk. Dit noemen jullie dan progressief, terwijl dit vorderie een normale zaak is. Wat kunnen jullie tegen het feit hebben dat nu ook politici van VLD, Groen en SPa naar de weide komen, zich interesseren, en misschien zelfs ooit tot daden kunnen komen? Beter wel, dan niet, zou ik denken. Dat is ook 'Godsvrede' of 'verdraagzaamheid'. Dat die mensen wegblijven van een VB-manifestatie kan ik goed begrijpen. Wie marginaliseert hier eigelijk? Als u natuurlijk en herdenking van Staf De Clerq als summum van Vlaamse Beweging ziet, dan begrijp ik uw frustratie wel.
|
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
![]() Citaat:
Trouwens, omgekeerd kan ook. Je kan niet blijvend een enorme groep met terechte eisen blijven afschilderen als extreem rechts, racisitisch en reactionair. De n-va is dus evengoed het schaamlapje om het vlaams-nationalisme buitenspel te zetten. Citaat:
![]() Citaat:
Maar nee, nu zijn we gelukt, de overbodige partner van de kalloten. Whoehoe, Vlaanderen leeft! ![]() We hebben al gezien hoe verderlicht de n-va weeg op het regeerakkoord en hoe ze hun woorden direct inslikken De enige communautaire doorbraken zullen er komen in de herfst, omdat we geen geld meer hebben. Niet door de n-va.
![]() |
#68 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit alleen al toont pijnlijk aan waar de Vlaamse beweging gefaalt heeft: Eenvormig, duidelijk en tijdloos haar boodschap overbrengen. Citaat:
Citaat:
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Nu over de kern van de zaak: mijn 'wet dream' is een sociaal rechtvaardig en democratisch Vlaanderen. Dat een logisch gevolg hiervan de Vlaamse onafhankelijkheid is, lijkt me duidelijk. Maar het één los zien van het ander: nooit. Ik wil gerust met het VB samenwerken maar ze maken het zichzelf gewoon onmogelijk door hun racistische uitspraken. Ik heb niets tegen rechts noch tegen conservatief, wel tegen extreem-rechts en reactionair. Vlaanderen onafhankelijk maken dmv het VB is hetzelfde als Vlaanderen onafhankelijk maken met de hulp van de Duitse Bezetters in der tijd.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 16 augustus 2004 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Partijlid
|
![]() Niemand ontkent dat er binnen het IJzerbedevaartcomité fouten zijn gemaakt. Niemand ontkent dat de overstap van de voorzitter naar de partij-politiek, nu bijna twee jaar geleden, een flater was van formaat die de organisatie schade heeft berokkend. Maar kan je dit het huidige Comité kwalijk blijven nemen?
We zien nu toch duidelijk een kentering. Het IJzerbedevaartcomité heeft zich herpakt en haar standpunten in het afgelopen jaar laten me verhopen dat de IJzerbedevaart een duidelijke en radikale boodschap zal uitdragen. Binnen het IJzerbedevaartcomité of op de activiteiten van de organisatie (het hele jaar door) maakt het overigens niet uit van welke politieke strekking je bent. Iedereen die het pluralisme van de organisatie eerbiedigt en die achter de drievoudige boodschap van de organisatie staat is welkom in de organisatie en op de activiteiten van de organisatie. Dat is net het unieke van het IJzergebeuren. De boodschap is meervoudig en onverbrekelijk, de aanpak is multifunctioneel (museum, vredesfestival, ijzerbedevaart, straatactie 11 juli, 11 november herdenking) en de werking pluralistisch. Voor mij vervult het IJzerbedevaartcomité een voorbeeldfunctie in de Vlaamse Beweging en heeft de organisatie nog een belangrijke taak te vervullen. Aan eenieder om voor zichzelfte oordelen of en hoe ze daar kan aan meewerken. |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dank u, net wat ik wilde bewijzen. En wat de zwakte is van de Vlaamse beweging en ik ook telkens probeer aan te klagen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Godsvrede: het begrip staat voor een 'staakt-het-vuren' in tijde van kerkelijke feestperiodes die vroeger moest gereespecteerd worden door de strijdende partijen ter straffe van excommunicatie. Een moderne invulling: verdraagzaamheid: iedere partijpolitieke strekking in Vlaanderen is welkom, want het zijn allemaal Vlamingen. Dat partijen die de mensenrechten niet erkennen, nu wel wegens verplicht maar niet met volle goesting, die veroordeeld zijn voor racisme, die leuzes scanderen op de weide en daarrond als 'islamieten parasieten' of 'linkse ratten rol uw matten' houden zich niet aan de afspraak, en zijn dus niet welkom.
|
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Jullie staan weer op 0 en moeten nog alles bewijzen Citaat:
Ik wens jullie veel succes, maar de weg is nog lang. Ik hoop dat ik volgend jaar zal willen komen ![]()
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 16 augustus 2004 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Goed aangepast fille! Maar waar staat dat op de Vlaams Blokwebstek? Laatst gewijzigd door jan hyoens : 16 augustus 2004 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Laat de Vlaming straks spreken!
En het zal vlug duidelijk zijn wat de Vlaming het meeste smaakt : de Yzerwake is DE manifestatie van de toekomst. De Yzerbedevaart kan straks in de gemeentelijke parochiezaal doorgaan. En als de tegenstanders straks beweren, dat alle bezoekers van de Yzerwake, VB-aanhangers zijn. Wel dan is dat niet zo, alhoewel het me toch vreugdevol zou stemmen. Op naar Vlaams zelbestuur!!