Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2013, 06:21   #61
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een president duurder dan een famille royale ?

De Lorre is zelfs geen troonopvolger meer, tenzij alle kindjes van de Phluppen zouden sterven en hij er geen nieuwe maakt. Daarvoor was hij zoiets van 12° zeker ?
Wel, die (grappige) nietsnut heeft een pree van 26.000 euro per maand, en woont gratis.

Het pensioen van de 'onbekende' papa van Delfientje bedraagt exact hetzelfde als de pree destijds van kroonprins Philippeken.
Maar die onbekende papa en zijn Italiaanse Paola-kan-geen-Nederlands-geleerd-krijgen woont eveneens gratis.
Weet gij hoeveel dat per maand is ?

Hoeveel flikken bewaken de paleizen? Een 150 tal geloof ik.
Hoeveel 'bewakers' heeft de president van de EU ? Zes geloof ik.

Laat mij dus niet lachen.

.

Ik begrijp ook niet hoe ze aan die cijfers komen, we hebben nu 2 koningen en 3 koninginnen met daarbij protocol kosten, vzw's, stichtingen, personeel, tuinonderhoud enz. De grootste kost van een president is de verkiezing maar die kun je ook combineren met de nationale verkiezing of laten leveren door de grootste partij.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 15:28   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat is onzin. Je mag me eens één land in de geschiedenis noemen dat onafhankelijk is geworden, en vooraf de krijtlijnen van land en bestuur uitgetekend. Denk je nu echt dat bv de Amerikaanse (of de Belgische) grondwet geschreven werd voordat de revolutie startte? Ja, ideeën over hoe het nieuwe land eruit zou zien, zeker. Niet 1 idee, maar tientallen, of honderden.
Daar zit nu juist de fout; Ge moet niet naar de geschiedenis zien maar naar de toekomst.

Amerikanen bouwden vroeger een huis door wat planken aan elkaar te timmeren en daarna zouden ze het wel zien als ze midden in indianengebied wakker werden; Vandaag maken we ook eerst een plan, en bestuderen dat eerst terdegen, alvorens een huis te gaan bouwen.

Eest moet er een plan gemaakt zijn van hoe dat nieuwe land er gaat uitzien, hoe we dat gaan besturen en waarmee en wat dat mag kosten en hoe we dat gaan finacieren, en nog zoveel andere zaken.

Maar als we die van de N-VA moeten geloven is hij er klaar voor, voor een onafhankelijk Vlaanderen;

Waar is hij mee klaar????????? Met het lanceren van het zoveelste boerenbedrog? Gaan er nu nog altijd onnozelaars zijn die daar gaan intrappen?

Volgens jou wordt het weer eerst doen en daarna nadenken. Dat is al een heel slecht begin niet waar. Eerst goed nadenken en dan pas doen, zo moet het zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2013 om 15:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 15:38   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met drie minister-presidenten en een premier is een president overbodig.

De Amerikaanse president verdient een derde van wat Koning Albert verdient. Bovendien heeft Obama niet het gezelschap van een president en drie presidentsvrouwen die eveneens voluit uit de belastingsruif eten.
Volledig mee eens. En dan vergeet ge nog een hele hoop verdoken dotaties aan te kaarten en Albert zijn tien tal (hoeveel zijn er dat precies?) gedetacheerde. Om van te kotsen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2013 om 15:39.
Oud 7 augustus 2013, 15:43   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Sorry hoor... topic starter Garry (vlaams blok) opent met een stelling dat geen enkele partij een visie formuleert voor een post-monarchie. In mijn antwoord sprak ik eerst over de traditionele partijen waarom die dat volgens mij niet doen, en daarna over n-va. Of vielen die laatsten buiten de perimeter van de openingspost misschien ?
Nee.
Oud 7 augustus 2013, 15:48   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik herhaal wat ik al zei: Onze feodale nazis - sorry het Koninghuis - kost ons 30 miljoen. Evenveel als Duitsland uitgeeft aan hun president.
Zeg beter eens wat het ons kost per belastingbetaler, maar alles he, ook de verdoken dotaties en het kostenplaatje van alle gedetacheerden en maak dan nog eens de vergelijking met welk land dan ook.

Bovendien hoeven we niet zomaar andere na te bootsen. Het wil niet zeggen dat wij voor ons land niet zouden kunnen kiezen voor een heel andere vorm van bestuur.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2013 om 15:53.
Oud 7 augustus 2013, 17:13   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Daar zit nu juist de fout; Ge moet niet naar de geschiedenis zien maar naar de toekomst.

Amerikanen bouwden vroeger een huis door wat planken aan elkaar te timmeren en daarna zouden ze het wel zien als ze midden in indianengebied wakker werden; Vandaag maken we ook eerst een plan, en bestuderen dat eerst terdegen, alvorens een huis te gaan bouwen.

Eest moet er een plan gemaakt zijn van hoe dat nieuwe land er gaat uitzien, hoe we dat gaan besturen en waarmee en wat dat mag kosten en hoe we dat gaan finacieren, en nog zoveel andere zaken.

Maar als we die van de N-VA moeten geloven is hij er klaar voor, voor een onafhankelijk Vlaanderen;

Waar is hij mee klaar????????? Met het lanceren van het zoveelste boerenbedrog? Gaan er nu nog altijd onnozelaars zijn die daar gaan intrappen?

Volgens jou wordt het weer eerst doen en daarna nadenken. Dat is al een heel slecht begin niet waar. Eerst goed nadenken en dan pas doen, zo moet het zijn.
lol !!

De belgicistische politiekers kunnen niet verder denken over het bestuur dan tot een jaar voor de eerstvolgende verkiezing, op welk niveau die verkiezing zich ook afspeelt.

En wij zouden eerst een vijftigjarig plan moeten voorleggen ....

Just niks plan leggen wij voor.
We vragen in 2014 maar één ding aan de Franstaligen: wat willen jullie nog samen doen ?
En wat mij betreft, moet zelfs defensie daar niet bij zitten. Het Luxemburgs leger is performant genoeg in het geheel van de nato.

Bij de volgende verkiezingen is het dan bingo: volledige onafhankelijkheid binnen het kader van de EU.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 17:16   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol !!

De belgicistische politiekers kunnen niet verder denken over het bestuur dan tot een jaar voor de eerstvolgende verkiezing, op welk niveau die verkiezing zich ook afspeelt.

We vragen in 2014 maar één ding aan de Franstaligen: wat willen jullie nog samen doen ?
En wat mij betreft, moet zelfs defensie daar niet bij zitten. Het Luxemburgs leger is performant genoeg in het geheel van de nato.

Bij de volgende verkiezingen is het dan bingo: volledige onafhankelijkheid binnen het kader van de EU.

.
"Het bestaan van een koning is een affront voor �*lle demokraten, dus in principe voor ons allemaal"
William Van Laeken
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 18:47   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Het bestaan van een koning is een affront voor �*lle demokraten, dus in principe voor ons allemaal"
William Van Laeken
Het bestaan van de belgische koning wordt NIET als een affront beschouwd door de belgisch-nationalisten. Die horen dus ook NIET bij de democraten die we (volgens jou) 'in principe' allemaal zijn.
Oud 7 augustus 2013, 19:48   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
who de fuck cares of het duurder is of niet? Ik wil gewoon geen "staatshoofd" dat daar zit omdat die toevallig in het juiste kraambed is geboren en die we niet kunnen afzetten. Ik wil iemand die we zelf gekozen hebben
De Wever voor KONING !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 07:34   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Wever voor KONING !
Wil je aub stoppen met te trachten hem te degraderen.

Het weverke is, volgens mijn politieke tegenstanders, immers mijn god, de god van Vlaanderen.
(nu is dat niet zo uitzonderlijk; er liep er tot vorig jaar minstens nog één rond in Wallonië: dieu ..)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 09:33   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol !!

.
Ik zou willen dat ik u kon geloven.
Oud 8 augustus 2013, 09:34   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Wever voor KONING !
Citaat:
Vlaanderen heeft al een koning: Bart De Wever

"De toekomstige koning Filip heeft veel werk voor de boeg om de harten van de Vlamingen te veroveren”, stelt Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen. "Het probleem is echter dat dat hart al sterk bezet is. En dat de concurrentie moordend wordt. Vlaanderen heeft al een koning. Hij heerst over de N-VA en domineert het politieke landschap van het noorden van het land. Hij verdedigt een ander idee dan die van de toekomstige monarchie van Filip van België. Bart De Wever, de republikein, is niet van plan zich de kroon te laten ontnemen. Hij heeft er de middelen en de bekwaamheid voor. En de democratische legitimiteit die de koning niet heeft.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...0354232415.htm

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 augustus 2013 om 09:35.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 09:34   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
William Van Laeken
Ben jij moderator geworden, Boduo?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 09:38   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
William Van Laeken
Dus, dan toch maar liever een degelijke structuurbeschrijving op papier alvorens aan de onafhankelijkheid te beginnen, anders moeten we weer stemmen voor allerhande wetten en reglementen die al van vooraf door onze strot geramd zijn. Liever eerst klare wijn schenken.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 09:39.
Oud 8 augustus 2013, 09:40   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben jij moderator geworden, Boduo?
Waarom zou iemand die iets zegt dat niet in jouw kraam past moderator moeten zijn?

Het bestaan van de belgische koning wordt NIET als een affront beschouwd door de belgisch-nationalisten. Voor democraten is dat wél een affront.
Oud 8 augustus 2013, 09:46   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou iemand die iets zegt dat niet in jouw kraam past moderator moeten zijn?

Het bestaan van de belgische koning wordt NIET als een affront beschouwd door de belgisch-nationalisten. Voor democraten is dat wél een affront.
Ik zeg helemaal niet dat hij moderator moet zijn.
Ik vraag me gewoon af waarom hij in het rood schrijft.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:13   #77
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:

Het bestaan van de Belgische koning wordt NIET als een affront beschouwd door de Belgisch-nationaliste. Voor democraten is dat wél een affront.
fixed
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:14   #78
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
lol !!

De Belgicistische politiekers kunnen niet verder denken over het bestuur dan tot een jaar voor de eerstvolgende verkiezing, op welk niveau die verkiezing zich ook afspeelt.

.
fixed
Oud 8 augustus 2013, 10:15   #79
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je aub stoppen met te trachten hem te degraderen.

Het weverke is, volgens mijn politieke tegenstanders, immers mijn god, de god van vlaanderen.
(nu is dat niet zo uitzonderlijk; er liep er tot vorig jaar minstens nog één rond in Wallonië: dieu ..)

.
fixed
Oud 8 augustus 2013, 10:15   #80
spabert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zeg helemaal niet dat hij moderator moet zijn.
Ik vraag me gewoon af waarom hij in het rood schrijft.
another jack...hoi,

een keipertinente vraag
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be