![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan hem lag het nooit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch ben je bezig geweest. Laten we eens dagje uitlichten hoe dat zoal in elkander zit. Vdab nodigt (enfin verplicht mensen in te gaan op hun uitnodiging of ze kwamen al niet) pakweg 50 mensen uit in verband met een info sessie op maat. Je kan info sessies maken over van alles, maar soit. Hoe werkt dat? Een aantal mensen zijn meerdere dagen bezig al die mensen te selecteren en de post te verzenden; reken vooral de nutteloze arbeidsuren. Goed die bepaalde dag staan daar dan 50 mensen. 1 receptioniste vinkt hun naam af op een lijstje. Receptioniste zit er verder haar ganse verdere dag niks meer te doen. 1 secretaire loopt naar de receptioniste om haar die lijst te gaan geven en nadien ze terug te gaan halen. Verder niks meer te doen die dag. 1 gaat met die 50 naar een zaaltje en doet zijn PowerPoint show en tracht ze wakker te houden. 2 uurtjes max en verder heeft die niet veel meer te doen die dag. De sessie is voorbij en alle 50 moeten nog eens naar een bureau gaan om mondeling uit te leggen wat ze zonet gehoord hadden. Dat zijn 4 �* 5 medewerkers die dat vlugvlug achter de rug willen hebben. Tegen de middag is die dag voorbij. Maar daar is ongeveer 7 �* 8 betaalde vdab medewerkers gans de dag mee bezig geweest. Resultaat nul de botten, niemand van die 50 heeft die dag uitzicht op een job gekregen. Nee ze hebben een dia show gezien die ze tegen dat ze buitengaan al vergeten zijn. Dat was de opdracht immers; opdracht voldaan. Inclusief voorbereidend werk is er dus min of meer 16 �* 20 mandagen aan werkuren voorbij gegaan zonder dat ze nog altijd iets gepresteerd is. + wat nutteloze kosten. Mag je het ramen op ongeveer 6000 �* 7500€ aan werkuren vergleden en nog een paar duizend aan papier, print cartridges, postzegels, enveloppen, elektriciteit, onderhoud en huur gebouw. 10'000€ makkelijk dus. Zie je, ze zijn bezig...maar er is niks gedaan. En dat herhaalt zich iedere dag opnieuw en overal.
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de basis waarvoor het opgezet is, is een prachtige zaak. Gratis opleidingen naar knelpunt beroepen, informatie over de arbeidsmarkt, market research hulp voor bedrijven etc etc etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaat dat tegenwoordig. Verdachte zit bij vdab "vdab...zeg het eens...wat kan je zoal en wat voor werk wil je?" Verdachte ;" euh ik kan redelijk goed met buizen werken (was altijd gebuisd op school) ...misschien ..'k weet niet?" vdab "ah maar dat is een knelpunt beroep, zulke mannen zoeken ze" Ik zal eens kijken. Kijkt...aha bij foefel zoeken ze iemand..'t is in limburg...zegt u dat iets?" Verdachte "euh 'k weet niet, misschien, 'k zal eens bellen zeker? " Vdab, "okee ik zie u dan terug maandag binnen 2 maand en ben benieuwd...tot dan" Verdachte; euh ja tot dan.
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We krijgen ze aan de deur.
bottom line; ze controleren totaal niks meer. VDAB of interim...allemaal even ziek. Ze bellen de mensen op en vragen of ze werk willen. Je kan opgeven wat je wilt. Die onnozelaars zoeken dan een gepaste profiel daarbij en hup 1 +1 en je bent gekoppeld. Hun opdracht is gedaan. Nu jij en de werkgever. Daar loopt het dan vierkant verkeerd. En zo heb je knelpunt beroepen waar je geen mensen meer in vind.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie aan uw avatar dat ge plat gespoten in een rolstoel zit, ik zal me dan maar niet druk maken in u.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En lach niet te vroeg,ik heb immers zo een geval in mijn famillie... Hopen cursussen gevolgd ,resultaat nul aangezien die liever lui dan moe is... Maar volgens dé regels doet ie dan weer zijn best nietwaar... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee waar Mambo zijn ervaring van heeft, maar ik ken het maar al te goed. Mijn ervaring met de VDAB zijn ook niet denderend.
Schoolverlatende laat ik me inschrijven als werkzoekende. Zie een brochure staat "kunststoflasser". Ah, dat heb ik niet gezien in school, dus alvast inschrijven. 3 jaar later krijg ik een telefoontje... Ja meneer de Jongh, er is een plaats vrij in de cursus kunststoflassen, die begint volgende week maandag om 8uur 30 in Vilvoorde. Mijn antwoord "Sorry, maar mijn werkgever gaat dat niet zien zitten dat ik nu effe een niet relevante cursus ga volgen". Zo'n jaar of 7 geleden, een brief van de VDAB, een jobinterview, want ze hebben een fotolasser nodig in een drukkerij. Ik er naar toe, want lassen blijft toch een deel van mijn basiskennis. Helaas was het letterlijk foto's en filmpjes aan elkaar plakken. Ik heb toen helaas weer mogen melden dat ik een baan had. Vielen ze uit de lucht.... De verhalen die mijn vrouwke kan vertellen zijn van't zelfde kaliber. Hilarisch, als er niet zoveel mensen en geld mee verspild zouden worden.
![]() |
#73 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals mij, heb een houtbewerkingsdiploma, alle ja, tot het derde middelbaar, maar werk als een computer consultant Citaat:
Kent het verschil niet tussen een rolstoel en een stoel in de trein. Denkt dat iemand die fysiek handicap heeft, dan ook direct mentaal achtergebleven is. Ofwel ben je zelf stoned ofwel is je eigen level van intelligentie niet hoger dan de stoeprand. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 10 augustus 2013 om 06:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2013 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn post is nochtans duidelijk, als schoolverlater schreef hij zich in, toen hij drie jaar later aan het werken was kreeg hij een reactie.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Eindelijk hebt je het begrepen.
Laatst gewijzigd door rafkaf : 10 augustus 2013 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() V.C.A. attest verkregen via de VDAB.De autochtonen krijgen een cursus van 120 bladzijden,Degenen die dat niet kunnen lezen krijgen een lijst met de juiste antwoorden.
tstinkt een beetje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |