![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een soort onderonsje?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Man, jij hebt totaal geen benul hoe je een bedrijf wettelijk moet leiden en hoe het in zen werk gaat. En natuurlijk moet jij je winst investeren in innovatie. Maar WTF heeft het kapitaal van dat bedrijf met mijn persoonlijk kapitaal te doen? Start eerst eens met dit: http://www.ibr-ire.be/nl/publicaties...n-mijn-KMO.pdf en kom dan nog eens terug. Kan goed zijn dat je veel gelezen hebt over energie opwekking, maar van bedrijfs economie heb je geen kaas gegeten. Dat is wat ik aangaf daarstraks. Ik probeer me in fields waar ik niks van ken me niet beter voor te doen dan ik ben, jij faalt volledig en blijft doen alsof je er iets vanaf kent. Dat noem je een blaaskaak zonder balls, niet arrogant. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() qed! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg, is dat op europees niveau, om europa energieonafhankelijker te maken, men beslist heeft dat elk land, tegen ...., minstens zowel ... van zijne elektriek moet opwekken door die groenestroomdingen. Misschien wel goedbedoeld, maar duur (en zeer populistisch verkocht aan de bevolking). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Zeg Eduard, zou je het erg vinden dat ik jou teksten hier gebruik voor het VBO forum? Die mensen gaat platliggen.
Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een beetje goed journalist moet zoiets toch weten en schrijven dan?
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die nu verklaren dat al die sytemen feitelijk niet zo levensvatbaar zijn, zullen ze dat toch eerder ook gezegd hebben? Of worden meningen genegeerd van wie het wel weet? Wat dan nog rest is gesjoemel. En dan moeten er namen en geldstromen blootgelegd worden.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gelijk de groenestroomdingen nu een dure politieke beslissing zijn, zo zal de verlichting van autostrades ook wel een politieke beslissing geweest zijn (misschien dan wel genomen onder invloed van de electriciteitslobby - maar kom, dien tijd stonden de electriciens en de staat een stuk dichter bij elkaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pellets en bruinkool zijn geen groene stroom. Laat dat goedbedoeld maar achterwege. Al eens een hoop juristen geweten die iets goedbedoelds doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarschijnlijk heeft men, toen de beslissingen werden genomen, ook wel geweten dat op dat moment, de groenestroomdinges gewoonweg duur waren. Maar hoopte men op een kentering (duurdere olie/gas enerzijds, en goedkopere groenestroomdinges anderzijds - nu de duurdere olie/gas zijn er niet gekomen). En misschien was er ook wel een zekere arrogantie op europees niveau, dit samengaand met een eerder groen gedachtengoed (wij, europeanen, zullen de wereld eens redden van de opwarming der aarde (in zoverre co2 hier de hoofdfaktor in is - maar dat is dan weer een andere discussie)). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Met een kerncentrale kan je dit inderdaad niet, met een STEG is dat wel mogelijk. In Brugge staat er zo een STEG klaar om eventueel pieken op te vangen. Het is trouwens Elia die voor de stabiliteit van de netten zorgt en die eventueel de schakelaar bediend maar met prioriteit van hernieuwbare energie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bruinkool is allesbehalve een groenestroombron. Pellets eigenlijk ook niet (alhoewel sommigen daar een theorie over hebben, in den aard van - verbranding van pellets produceert co2, maar in de plaats daarvan laat men ne nieuwe boom groeien, die c02 opslorpt...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar iets zegt me dat dit niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Europa legt hen eveneens op dat ze een manier van 'smart metering' dienen toe te passen. Dat alles kost wel wat. Deze kosten worden dan ook goedgekeurd door de CREG om door te rekenen aan de eindgebruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Wat een totaal onzinnige discussie. Veel ingenieurs zijn account manager of hebben een deel van die functie automatisch in hun takenpakket. Maar er zijn ook veel ingenieurs die totaal geen account manager zijn. Veel hangt af in welke branche je zit en voor welk carrierepad je hebt gekozen.
|
![]() |
![]() |