Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2013, 13:27   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Really?

Goed. We voldoen aan onze burgerplicht ( haha) en we gaan massaal stemmen op de N-VA.
Kort daarna is de Vlaamse staat een feit.

En dan?

Kom me nu eens uitleggen wat er dan zal veranderen en beter zal gaan.
Wat gaat er nu beter? Ze krijgen nog geen regering meer op zijn poten en we hebben twee Koningen en drie Koninginnen + 6 regeringen in een land van,... vul het zelf maar in.

Verkeersbelasting is niet langer gefederaliseerd. Wel dan wil ik een VLAAMSE nummerplaat in de plaats van een Belgische.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:29   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Blijf gerust thuis, de kans is zo klein dat je vervolgd wordt.
Daarbij... die ene stem....
Een miljoen keer ene stem????
Oud 28 augustus 2013, 13:30   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
terug nieuwe verkiezingen
Het lijkt wel eurosong, maar dan beter!
Het "Belguim, zero points"-gevoel!
Za-lig, als ik niet thuis ben die dag neem ik terug verlof, ik wil geen moment missen!
lol
Oud 28 augustus 2013, 13:33   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
NV-A zal hopelijk winnen en een coalitie vormen met Open-VLD en CD&V.

Dan gaat het tenminste de goede richting uit met de economie.
Een coalitie met VLD en VB lijkt me succesvoller.
Oud 28 augustus 2013, 13:34   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik heb er tot nu toe mijn voeten niet aan geveegd, mijn vrouw ook niet, mijn moeder ook niet, mijn vader ook niet en de rest van mijn familie ook niet en kijk... het heeft geen zak geholpen.

De belziekse democratie is een niet bestaande illusie.
De aanhouder wint
Oud 28 augustus 2013, 13:35   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
De aanhouder wint
in belgie werd dat : de oplichter wint.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:37   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Om te beginnen: decentralisatie van energiewinning. Watervoorziening. Afschaffen van grondbelasting. Het hele vastgoedwereldje opruimen. Het notariaat afschaffen.

Er zijn nog wel wat conceptjes die ik in gedachten heb. Maar we zullen eens beginnen met deze hierboven.

Bon: wie doet er mee? Kunnen we een partij oprichten?
Als je wil bovenaan het opruimen van het koningshuis zetten, dan zal ik er eens over nadenken.
Oud 28 augustus 2013, 13:39   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat denk je nu, dat er een partij zal verkozen raken die het allemaal effe gaat oplossen? Een aantal van de voornaamste problemen in dit land verdwijnen samen met La Belgique. En het land zal niet gesplitst worden omdat de N-VA of een andere partij dat in haar programma heeft en vervolgens ten uitvoer brengt. Het land zal splitsen omdat:

1. ofwel La Belgique onwerkbaar wordt. De economische marges worden steeds kleiner, en het geduld van de kiezer slinkt zienderogen.
2. ofwel de Vlaamse verrader-partijen zodanig bang worden voor de postjes dat ze van La Wallonie dingen beginnen eisen die het nooit zal willen aanvaarden.

We hebben geen meerderheid nodig. We hebben een partij nodig die de druk op de ketel houdt en zelfs vergroot. Elke stem voor die partij vergroot die druk.

De tijd van ideologisch en progamma-gebonden stemmen is al lang voorbij. Alleen de strategische stem is nog van belang.
Zeer juist
Oud 28 augustus 2013, 13:43   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie durft er nu reeds een gokje wagen in het voorspellen van de verkiezingsuitslag 2014?

N-VA op kop met.....%
36,3 %

te weinig dus
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:49   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
36,3 %

te weinig dus
Zou ik niet zo zeggen. Stel dat LDD + VB samen 14 % zouden halen, dan is 36,3% meer dan genoeg om eencolitie te vormen met bv. O.VLD of CD&V en zwaar druk op het vat te zetten.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 augustus 2013 om 13:55.
Oud 28 augustus 2013, 16:09   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jamaar jamaar, hier op het forum wat komen zagen & klagen over de NVA en de financiële internatione complotten kost veel minder moeite

Vocaal zijn, geëngageerd zijn of moeite willen doen moet je van een zaagwijf niet verwachten. Die houden het bij klagen en zagen (liefst online en anoniem).
Dat gaat zo hé, met vrouwen
http://www.youtube.com/watch?v=sz9_H71ip6I
Oud 28 augustus 2013, 16:38   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat denk je nu, dat er een partij zal verkozen raken die het allemaal effe gaat oplossen? Een aantal van de voornaamste problemen in dit land verdwijnen samen met La Belgique. En het land zal niet gesplitst worden omdat de N-VA of een andere partij dat in haar programma heeft en vervolgens ten uitvoer brengt. Het land zal splitsen omdat:

1. ofwel La Belgique onwerkbaar wordt. De economische marges worden steeds kleiner, en het geduld van de kiezer slinkt zienderogen.
2. ofwel de Vlaamse verrader-partijen zodanig bang worden voor de postjes dat ze van La Wallonie dingen beginnen eisen die het nooit zal willen aanvaarden.

We hebben geen meerderheid nodig. We hebben een partij nodig die de druk op de ketel houdt en zelfs vergroot. Elke stem voor die partij vergroot die druk.

De tijd van ideologisch en progamma-gebonden stemmen is al lang voorbij. Alleen de strategische stem is nog van belang.
Zeer juist.

Of om het met de woorden van Knuppel te zeggen: als Vlaanderen onafhankelijk wordt zal dat niet dankzij de Vlaams-nationalisten zijn, maar ondanks hen.
Oud 28 augustus 2013, 17:00   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een coalitie met VLD en VB lijkt me succesvoller.
geloof er maar in... jouw vlaams blok zit in een cordon en blijft erin zitten. En terecht. Het zal Philip en Gerolf worst wezen, die krijgen hoedanook hun wedde. Stem maar als een hersendode op het blok, en wees gelukkig.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 19:47   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
geloof er maar in... jouw vlaams blok zit in een cordon en blijft erin zitten. En terecht. Het zal Philip en Gerolf worst wezen, die krijgen hoedanook hun wedde. Stem maar als een hersendode op het blok, en wees gelukkig.
Ge hebt gelijk, tot op een bepaald niveau. Alleen vrees ik dat ge straks raar smoelen zult trekken.

Het VB in een Cordon? Ja, en daar zitten ze prima, zolang ze maar groot genoeg zijn, das al wat telt.

Stel dat NV_A een dikke 36% behaald en dat het VB samen met LDD de 14 % behaald of overschrijdt. Denk je dan echt dat het nog iets uitmaakt of het VB in een cordon zit, ja dan nee? NV-A heeft het dan voor 't zeggen en eender met wie ze een coalitie zal vormen, of het nu O.VLD is of CD&V, die zullen naar haar pijpen moeten dansen. Wat het NV-A zal willen zal geschieden met de steun van het VB en LDD vanuit de oppositie. Het cordon zal dan mee regeren, al is het vanuit de coulisse.

Waarom denk je dat de andere partijen anders zo'n schrik hebben voor de verkiezingen van 2014. Het zweet staat nu al in hun schoenen tot boven hun knieën .

Waarom denk je dat uitgerekend nu Albert deserteerde en de troon heeft afgestaan aan zijne knoop? Zo is hij van de verantwoordelijkheid verlost. Ook in Laken staat het zweet in hun schoenen tot boven hun knieën. Trouwens, het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens van die gastarbeiders van Laken verlost geraken.

In ieder geval, Filip is de bestbetaalde leercontracter van het land, dat moet gezegd zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 augustus 2013 om 20:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be