Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2013, 10:27   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Raar maar waar maar ik gun dat mijn oudere collega's...ik krijg trouwens ook wat dus...

Juist.
Maar zovele andere werknemers die elders werken en ontslagen worden krijgen niks. Geen premie. Geen SWT op 52.
Daar gaat het in deze discussie namelijk om. Het verschil, de discriminatie, tussen werknemers van grote multinationals en de anderen. Het feit dat men SWT op 52 (dat in praktijk effectief prépensioen is) geeft aan ford*werknemers, terwijl anderen verplicht worden tot 65 te werken. En die anderen dan nog dikwijls een lager pensioen krijgen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 10:47   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil blijven werken zolang ik geen andere job heb...mag het ?
Dat mag allemaal.
Alleen doppen en werken, dat mag niet tegelijk.
Je zal moeten kiezen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 september 2013 om 10:48.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 10:49   #63
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
'Met genoeg zijn' is nochthans de basis van de democratie. Als je maar met genoeg bent, mag je het hebben en houwen van de rest als jouw eigendom beschouwen, om naar believen te verdelen of te commanderen.
Gegeven, het is hier niet de 51%, maar je kan toch maar moeilijk consistent de democratie verdedigen en dan klagen dat kiesvee alles gedaan krijgt als ze maar met genoeg zijn.
Niet mee eens. Je verwart een meerderheid om beslissingen te nemen met het gelijkheidsbeginsel waar regels en wetten voor iedereen dienen te gelden op dezelfde manier.Het is dat tweede wat hier mis loopt.

Moest men deze regeling uniform invoeren via een democratisch besluitproces voor elke ontslagen werknemer door outplacement zou u mij niet horen.
Oud 13 september 2013, 10:54   #64
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Juist.
Maar zovele andere werknemers die elders werken en ontslagen worden krijgen niks. Geen premie. Geen SWT op 52.Daar gaat het in deze discussie namelijk om. Het verschil, de discriminatie, tussen werknemers van grote multinationals en de anderen. Het feit dat men SWT op 52 (dat in praktijk effectief prépensioen is) geeft aan ford*werknemers, terwijl anderen verplicht worden tot 65 te werken. En die anderen dan nog dikwijls een lager pensioen krijgen.
ik heb niks laptop,niks gsm en geen dienstwagen..ik heb ook geen uitzicht op een ambtenarenpensioen....
Dat is nu eenmaal het spel op de arbeidsmarkt...onderscheid tussen voorwaarden ...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 10:56   #65
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat mag allemaal.
Alleen doppen en werken, dat mag niet tegelijk.
Je zal moeten kiezen
.
waar heb ik dat aangegeven ?
vanwaar dat vrij vijandig gedrag ?

Blijf eens bij de zaken die wel gezegd zijn ipv te willen provoceren..
Oud 13 september 2013, 10:58   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mischien wel beter dan gij aangezien ik er 'werk'..ik kom wel niet in aanmerking voor SWT...

EDIT : deze draad gaat wel degelijk over OUDERE werknemers die ontslagen worden met een SWT stelsel..

Ik bevoorbeeld ( <52j) mag inderdaad NIETS bijverdienen als ik volgend jaar op de dop zit..
Waarom post je die "niet" in drukletters?
Waarom zou ik vijandig zijn? Integendeel, ik geef je nog tips voor ander werk.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 september 2013 om 11:00.
Oud 13 september 2013, 11:03   #67
pajoske

Standaard

Citaat:
ik heb niks laptop,niks gsm en geen dienstwagen..ik heb ook geen uitzicht op een ambtenarenpensioen....
Dat is nu eenmaal het spel op de arbeidsmarkt...onderscheid tussen voorwaarden ...
Niet akkoord.
Arbeidsvoorwaarden worden vooraf bepaald. En dat is een kwestie van vraag en aanbod.
Het gaat hier niet over arbeidsvoorwaarden tussen werkgever en werknemer. Het gaat hier over geschenken die door de overheid gegeven worden. Begrijp mij niet verkeerd. Als werknemer zou ik ook graag zulke gunstvoorwaarden aanvaarden. Maar het kan er bij mij niet in dat men mij zegt dat mijn pensioen vanwege de moeilijke tijden 5 jaar uitgeteld wordt, terwijl men enkele maanden later aan een selecte groep dan weer gunstmaatregelen geeft die ook geld kosten aan de overheid.

PS denkt ge dat die arbeider bij de plaatselijke aannemer een laptop, gsm enz... heeft?

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 september 2013 om 11:04.
Oud 13 september 2013, 11:31   #68
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet akkoord.
Arbeidsvoorwaarden worden vooraf bepaald. En dat is een kwestie van vraag en aanbod.
Het gaat hier niet over arbeidsvoorwaarden tussen werkgever en werknemer. Het gaat hier over geschenken die door de overheid gegeven worden. Begrijp mij niet verkeerd. Als werknemer zou ik ook graag zulke gunstvoorwaarden aanvaarden. Maar het kan er bij mij niet in dat men mij zegt dat mijn pensioen vanwege de moeilijke tijden 5 jaar uitgeteld wordt, terwijl men enkele maanden later aan een selecte groep dan weer gunstmaatregelen geeft die ook geld kosten aan de overheid.

PS denkt ge dat die arbeider bij de plaatselijke aannemer een laptop, gsm enz... heeft?
??
Brand dan eens een kaarsje omdat uw bedrijf ook zou gaan sluiten als u denkt dat dit een interessante carierewending is...
Zoals elders gezegd verdwijnt het meeste van die bijpassing terug in de zakken van de overheid...
Een 'gewone' ontslagen arbeider zonder 'geschenken' is waarschijnlijk nog duurder voor de overheid..
Oud 13 september 2013, 11:33   #69
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom post je die "niet" in drukletters?
Waarom zou ik vijandig zijn? Integendeel, ik geef je nog tips voor ander werk.
dat was gezegd in een andere context en was helemaal geen uiting van ongenoegen omdt ik niet 'dubbel' kon verdienen

Ik heb trouwens geen problemen met de ruime vakantieperiodes van het onderwijzend personeel, simpelweg omdat onderwijzen niks voor mij is..ik heb alleen problemen met het niet willen/kunnen toegeven dat dit een voordeel is..
Oud 13 september 2013, 11:48   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dat was gezegd in een andere context en was helemaal geen uiting van ongenoegen omdt ik niet 'dubbel' kon verdienen

Ik heb trouwens geen problemen met de ruime vakantieperiodes van het onderwijzend personeel, simpelweg omdat onderwijzen niks voor mij is..ik heb alleen problemen met het niet willen/kunnen toegeven dat dit een voordeel is..
In welke context was dat dan?
Uiteraard zijn de ruime vakantieperiodes een voordeel in het onderwijs. Ik ben me er volop van bewust dat ik een droomjob heb.
Oud 13 september 2013, 12:06   #71
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
In welke context was dat dan?
Uiteraard zijn de ruime vakantieperiodes een voordeel in het onderwijs. Ik ben me er volop van bewust dat ik een droomjob heb.
Voor mij hoef je niet te zeggen dat je een droomjob hebt, er zullen ook wel nadelen aan dit werk zijn zoals aan niedere job, maar het zonlicht ontkennen vind ik er wel over..

In de context dat er werd geinsinueerd dat iedereen of ford een bijgepaste werkloosheid kreeg....er zijn trouwens nog dozijnen andere bedrijven waar dit gebeurd
Oud 13 september 2013, 12:12   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij hoef je niet te zeggen dat je een droomjob hebt, er zullen ook wel nadelen aan dit werk zijn zoals aan niedere job, maar het zonlicht ontkennen vind ik er wel over..

In de context dat er werd geinsinueerd dat iedereen of ford een bijgepaste werkloosheid kreeg....er zijn trouwens nog dozijnen andere bedrijven waar dit gebeurd
Nadelen?
Als je jong bent met je heel flexibel zijn en tevreden zijn met het loontje. Dat is het zowat...
Ik ben die fase voorbij.
Oud 13 september 2013, 13:13   #73
pajoske

Standaard

Citaat:
??
Brand dan eens een kaarsje omdat uw bedrijf ook zou gaan sluiten als u denkt dat dit een interessante carierewending is...
Zoals elders gezegd verdwijnt het meeste van die bijpassing terug in de zakken van de overheid...
Een 'gewone' ontslagen arbeider zonder 'geschenken' is waarschijnlijk nog duurder voor de overheid..
Ten eerste zou het dom zijn van mijzelf dat ik een kaarsje zou branden dat mijn bedrijf zou sluiten. Ik ben mijn eigen werkgever.
Ten tweede gaat het hier niet over of een sluiting een goede carrièrewending is. Het gaat er om dat de overheid uitzonderingen maakt voor sommige arbeiders/bedienden. Honderdduizenden andere werknemers, zouden bij een ontslag (Ford is geen bedrijf in nood, maar een winstgevende onderneming die mensen ontslaat) nooit kunnen rekenen op dezelfde voordelen of onderhandelde (dus niet de gewone wettelijke) opzegvergoedingen vanwege de overheid.
Kostprijs voor de overheid? Voor zover ik goede info heb blijft een SWT 60% van zijn laatste loon (met een maximum) ontvangen gedurende de ganse periode. Voor een andere werkloze zal de uitkering al snel dalen.Wat zou het duurste zijn voor de overheid?
Oud 13 september 2013, 13:17   #74
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zonder de bedragen te kennen.
Zonder de bedragen te kennen kan men beter zwijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:24   #75
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie veel mensen die aan 52 jaar "afgeschreven" worden;.
Maximaal een 100 tal personen die op SWT gaan zijn rond de 52 jaar de overgrote meerderheid tegen de 56-58 jaar, zij waren er 10 jaar geleden niet bij toen iedereen verplicht werd om op 48 jaar op brugpensioen te gaan.

Waarom geeft men werkgevers als ze 50+ aannemen kortingen op RSZ en dergelijke, waarom stijgt dat bedrag als ze ouder zijn. De vraag stellen is ze beantwoorden, omdat ze anders niet van plan waren en zijn om ze aan te werven.

Maar ja de media speelt zijn spel weer goed, inplaats van gedetailleerd te zeggen hoeveel er van iedere leeftijd op pensioen gaan, houden ze het op vanaf 52 jaar. Wat niet foutief is maar wel onvolledig.
Oud 13 september 2013, 13:36   #76
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Maar die anderen mogen buiten die werkloosheidsvergoeding geen andere inkomsten hebben zoals bv een aanvullende uitkering van de werkgever.[/url]
Dat zijn geen inkomsten maar hun ontslagvergoeding gedeeld door het aantal maanden tot aan hun 65.
Of ben je echt zo goedgelovig dat je dacht dat ze naast hun SWT ook een riante ontslagvergoeding meekregen.
Oud 13 september 2013, 13:42   #77
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Om recht te hebben op een werkloosheidsuitkering:

U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …).
.
Als je recht hebt op een ontslagvergoeding van 6 maanden dan heb je geen recht op werkloosheidsvergoedingen tijdens die 6 maanden.

Hoe groot je ontslagvergoeding is van geen belang, ook al is die in bedrag vele malen groter dan die 6 maanden opzegvergoeding.

Maar ja meehuilen met de wolven kan je goed, je degelijk informeren is natuurlijk te veel moeite.
Oud 13 september 2013, 13:51   #78
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan altijd bij DAF in Oevel solliciteren als je echt wil werken.
Wedden dat ze je aannemen?
Tot het einde van het jaar en daarna kan je beschikken.
Gezien ze nu volle bak aan het produceren zijn om dit jaar nog zoveel mogelijk fiskaal gunstige vrachtwagens aan de man te brengen met de nieuwe euronorm die volgend jaar van kracht word.
Wat dit jaar verkocht word, hoeft volgend jaar niet meer verkocht te worden.

Werkloosheid en ontslagen is het eerste wat ze daar gaan melden op de ondernemingsraad in december.
Oud 13 september 2013, 14:01   #79
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kiest dus bewust voor de hangmat.
Ik vind het iedere keer zo fantastisch om die onwetenden de grootste waarheden te horen verkondigen.

Iemand die op SWT gaat moet blijven tot het einde, december 2014.
Hij krijgt namelijk niet dezelfde vergoedingen als iemand die niet op SWT kan.
Indien iemand toch op SWT kan gaan, maar niet wenst op SWT te gaan, dan heeft die alleen recht op wat SWT Ford zou gekost hebben tot aan zijn pensioen.
Dit bedrag is vele malen kleiner dan wat je zou krijgen als je geen recht had op SWT ook indien je loopbaan identiek is.
Je blijft of je verliest een hoop geld als je het afbolt, maar verplicht om te blijven ben je natuurlijk niet.
Oud 13 september 2013, 14:05   #80
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila. Vindt gij dat normaal en correct?
Ja dat is correct.
Iemand die volledig werkloos kreeg tijdens zijn wettelijke opzeg geen uitkering.
Iemand die op SWT gaat ook niet, pas daarna krijgt die een uitkering en een bijkomende vergoeding van zijn ex-werkgever, een vergoeding die de volledige werkloos ook al kreeg, al dan niet in 1 keer uitbetaald.
De SWT'er krijgt die in stukjes uitbetaald en netto gemiddeld per dienstjaar is dat bedrag ook kleiner.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be