![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Juist. Maar zovele andere werknemers die elders werken en ontslagen worden krijgen niks. Geen premie. Geen SWT op 52. Daar gaat het in deze discussie namelijk om. Het verschil, de discriminatie, tussen werknemers van grote multinationals en de anderen. Het feit dat men SWT op 52 (dat in praktijk effectief prépensioen is) geeft aan ford*werknemers, terwijl anderen verplicht worden tot 65 te werken. En die anderen dan nog dikwijls een lager pensioen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen doppen en werken, dat mag niet tegelijk. Je zal moeten kiezen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 september 2013 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moest men deze regeling uniform invoeren via een democratisch besluitproces voor elke ontslagen werknemer door outplacement zou u mij niet horen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal het spel op de arbeidsmarkt...onderscheid tussen voorwaarden ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik vijandig zijn? Integendeel, ik geef je nog tips voor ander werk. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 september 2013 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Arbeidsvoorwaarden worden vooraf bepaald. En dat is een kwestie van vraag en aanbod. Het gaat hier niet over arbeidsvoorwaarden tussen werkgever en werknemer. Het gaat hier over geschenken die door de overheid gegeven worden. Begrijp mij niet verkeerd. Als werknemer zou ik ook graag zulke gunstvoorwaarden aanvaarden. Maar het kan er bij mij niet in dat men mij zegt dat mijn pensioen vanwege de moeilijke tijden 5 jaar uitgeteld wordt, terwijl men enkele maanden later aan een selecte groep dan weer gunstmaatregelen geeft die ook geld kosten aan de overheid. PS denkt ge dat die arbeider bij de plaatselijke aannemer een laptop, gsm enz... heeft? Laatst gewijzigd door pajoske : 13 september 2013 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brand dan eens een kaarsje omdat uw bedrijf ook zou gaan sluiten als u denkt dat dit een interessante carierewending is... ![]() Zoals elders gezegd verdwijnt het meeste van die bijpassing terug in de zakken van de overheid... Een 'gewone' ontslagen arbeider zonder 'geschenken' is waarschijnlijk nog duurder voor de overheid.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens geen problemen met de ruime vakantieperiodes van het onderwijzend personeel, simpelweg omdat onderwijzen niks voor mij is..ik heb alleen problemen met het niet willen/kunnen toegeven dat dit een voordeel is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn de ruime vakantieperiodes een voordeel in het onderwijs. Ik ben me er volop van bewust dat ik een droomjob heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de context dat er werd geinsinueerd dat iedereen of ford een bijgepaste werkloosheid kreeg....er zijn trouwens nog dozijnen andere bedrijven waar dit gebeurd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je jong bent met je heel flexibel zijn en tevreden zijn met het loontje. Dat is het zowat... Ik ben die fase voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede gaat het hier niet over of een sluiting een goede carrièrewending is. Het gaat er om dat de overheid uitzonderingen maakt voor sommige arbeiders/bedienden. Honderdduizenden andere werknemers, zouden bij een ontslag (Ford is geen bedrijf in nood, maar een winstgevende onderneming die mensen ontslaat) nooit kunnen rekenen op dezelfde voordelen of onderhandelde (dus niet de gewone wettelijke) opzegvergoedingen vanwege de overheid. Kostprijs voor de overheid? Voor zover ik goede info heb blijft een SWT 60% van zijn laatste loon (met een maximum) ontvangen gedurende de ganse periode. Voor een andere werkloze zal de uitkering al snel dalen.Wat zou het duurste zijn voor de overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom geeft men werkgevers als ze 50+ aannemen kortingen op RSZ en dergelijke, waarom stijgt dat bedrag als ze ouder zijn. De vraag stellen is ze beantwoorden, omdat ze anders niet van plan waren en zijn om ze aan te werven. Maar ja de media speelt zijn spel weer goed, inplaats van gedetailleerd te zeggen hoeveel er van iedere leeftijd op pensioen gaan, houden ze het op vanaf 52 jaar. Wat niet foutief is maar wel onvolledig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ben je echt zo goedgelovig dat je dacht dat ze naast hun SWT ook een riante ontslagvergoeding meekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe groot je ontslagvergoeding is van geen belang, ook al is die in bedrag vele malen groter dan die 6 maanden opzegvergoeding. Maar ja meehuilen met de wolven kan je goed, je degelijk informeren is natuurlijk te veel moeite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezien ze nu volle bak aan het produceren zijn om dit jaar nog zoveel mogelijk fiskaal gunstige vrachtwagens aan de man te brengen met de nieuwe euronorm die volgend jaar van kracht word. Wat dit jaar verkocht word, hoeft volgend jaar niet meer verkocht te worden. Werkloosheid en ontslagen is het eerste wat ze daar gaan melden op de ondernemingsraad in december. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik vind het iedere keer zo fantastisch om die onwetenden de grootste waarheden te horen verkondigen.
Iemand die op SWT gaat moet blijven tot het einde, december 2014. Hij krijgt namelijk niet dezelfde vergoedingen als iemand die niet op SWT kan. Indien iemand toch op SWT kan gaan, maar niet wenst op SWT te gaan, dan heeft die alleen recht op wat SWT Ford zou gekost hebben tot aan zijn pensioen. Dit bedrag is vele malen kleiner dan wat je zou krijgen als je geen recht had op SWT ook indien je loopbaan identiek is. Je blijft of je verliest een hoop geld als je het afbolt, maar verplicht om te blijven ben je natuurlijk niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ja dat is correct.
Iemand die volledig werkloos kreeg tijdens zijn wettelijke opzeg geen uitkering. Iemand die op SWT gaat ook niet, pas daarna krijgt die een uitkering en een bijkomende vergoeding van zijn ex-werkgever, een vergoeding die de volledige werkloos ook al kreeg, al dan niet in 1 keer uitbetaald. De SWT'er krijgt die in stukjes uitbetaald en netto gemiddeld per dienstjaar is dat bedrag ook kleiner. |
![]() |
![]() |