Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2014, 12:27   #61
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat is dan mss een andere zaak waar je het over hebt want in het geval van die criminele concierge had ie wel degelijk dat sperma met een spuitje in zijn slachtoffer geïnjecteerd ..

http://archives.sudpresse.be/faites-...&all=881&nav=1
Ja, die criminelen inspireren elkaar, en ook romanschrijvers. Niks verwonderlijk aan...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 12:30   #62
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastel Bekijk bericht
Voor extreme gevallen (ik denk dat iedereen hier in België wel enkele weet) lijkt de doodstraf me een correcte uitspraak. Waar de lijn dan ligt zou uiteraard een moeilijk debat zijn. Er zijn echter in België enkele gevallen die wel duidelijk in aanmerking zouden komen.
Die heks die voor kort vrijgelaten is bvb : Michele Martin. En haar echtgenoot, het monster Marc Dutroux...
Oud 19 maart 2014, 12:42   #63
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Maar die ( 30.000 - 300 = ) 29700 terecht veroordeelden, als die allemaal terug vrij komen op een slechte dag, en herbeginnen, hoeveel nieuwe slachtoffers heb je dan?
Méér dan 300 denk ik. Het zal eerder oplopen in de duizenden.
Dus, wat is nu de beste oplossing ?
Als ik kies voor de minst slechte oplossing, dan is dat de doodstraf.
Tjee jij zou geinterneerd moeten worden wegens 'stupideit voor de samenleving'. Is zien hoe rap je gaat bleiten naar je moeke.
Mensen kunnen niet tot inziens komen volgens jou? Je bent nog steeds geen Alwetende rechter meneer.
'You're under arrest for a future stupidity!'

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 19 maart 2014 om 12:53.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 15:08   #64
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Tjee jij zou geinterneerd moeten worden wegens 'stupideit voor de samenleving'. Is zien hoe rap je gaat bleiten naar je moeke.
Mensen kunnen niet tot inziens komen volgens jou? Je bent nog steeds geen Alwetende rechter meneer.
Future stupidity
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 00:14   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Lekker schelden maar Castor, het bewijs van je onmacht en pietlulligheid.
Wat kan het mij schelen of zulke monsters " tot inziens " komen NADAT ze hun misdaden gepleegd hebben ?
Voor de slachtoffers is het dan reeds te laat. En voor nieuwe slachtoffers te voorkomen, als ze op een slechte dag hervallen in hun oude fouten, één oplossing : het bevrijdende spuitje cyaankali.
Ik begrijp dat dit je niet aanstaat, waarschijnlijk voel je je bedreigd...
Oud 20 maart 2014, 00:21   #66
Castor Troy
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Lekker schelden maar Castor, het bewijs van je onmacht en pietlulligheid.
Wat kan het mij schelen of zulke monsters " tot inziens " komen NADAT ze hun misdaden gepleegd hebben ?
Voor de slachtoffers is het dan reeds te laat. En voor nieuwe slachtoffers te voorkomen, als ze op een slechte dag hervallen in hun oude fouten, één oplossing : het bevrijdende spuitje cyaankali.
Ik begrijp dat dit je niet aanstaat, waarschijnlijk voel je je bedreigd...
I rest my case, moordenaar.
Oud 20 maart 2014, 01:24   #67
Castor Troy
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dit onderzoek is waardeloos mijn beste. Er wordt uitdrukkelijk gezegd dat deze geen recidiveonderzoek is (Belgie staat achter qua opvolging van VI, er zijn heden zelfs geen cijfers van) maar een uiteenzetting van Wederopsluiting. Verkrachter die terug geinterneerd wordt voor gewapende overval is niet hetzelfde naar mijn weten.
Geef me is goeie rapporten over recidiveonderzoek.
Oud 20 maart 2014, 08:00   #68
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit onderzoek is waardeloos mijn beste. Er wordt uitdrukkelijk gezegd dat deze geen recidiveonderzoek is (Belgie staat achter qua opvolging van VI, er zijn heden zelfs geen cijfers van) maar een uiteenzetting van Wederopsluiting. Verkrachter die terug geinterneerd wordt voor gewapende overval is niet hetzelfde naar mijn weten.
Geef me is goeie rapporten over recidiveonderzoek.
Voor mij is crimineel gedrag crimineel gedrag. Het maakt niet uit of je twee keer voor hetzelfde zit of niet, recidiveren is niet erger of minder erg dan een andere criminele daad stellen dan je eerste criminele feit.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 10:29   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Voor mij is crimineel gedrag crimineel gedrag. Het maakt niet uit of je twee keer voor hetzelfde zit of niet, recidiveren is niet erger of minder erg dan een andere criminele daad stellen dan je eerste criminele feit.
Misdrijven zijn niet altijd zo simpel te kaderen, of net wel; als het gelegaliseerd is dan is het geen misdrijf, en in het andere geval dan weer wel.

Men kan daar eindeloos over discussiëren natuurlijk.
Maar neem nu gewoon cannabis die in kleine hoeveelheden wel toegelaten is maar gans de problematiek om die cannabis tot en bij de gebruiker te brengen ontoelaatbaar is. Dus het één is oke want gelegaliseerd, en het andere die feitelijk daarvan dan weer een rechtstreeks gevolg is is dat dan weer niet.
Dat is de kat lokken met melk en slaan wanneer ze er van drinkt.

Maar ik vermoed dat al die legalisering van cannabis enkel een voorbode is voor grootscheepse gelegaliseerde plantages waar je dan weer al dan niet bekende namen zal in terug vinden via raden van bestuur en aandelen. En zo is wat strafbaar is dan niet meer strafbaar.

Nu er zitten nogal wat drugs gerelateerde gevallen in de gevangenis natuurlijk. Moge ze rotten in hel roept de publieke opinie. Maar de dag dat het gelegaliseerd is gaan ze achter een voorschrift en vragen ze terug betaling aan hun ziekenfonds. En dat zal dan weer wel oké zijn.

En zo zitten in de gevangenis wel veel vergelijkbare gevallen. De zelfstandige die zijn belastingen niet wil of kan betalen en dan maar meteen zowel dief als fraudeur en ook nog eens oplichter is, als de zelfstandige die net hetzelfde doet maar wel zijn centje heeft afgedragen en die dan gerespecteerd wordt als zijn een succesvolle ondernemer.
In feite hebben ze dus wel beide hetzelfde gedaan meestal.

En laten we nu eens wel wezen. Stel dat er niemand nog iets misdoet en dat er dus geen straffen worden uitgesproken, geen mens nog in de gevangenis.
Welke enorme impact zou dat niet hebben op gans de financiele cirkel van justitie, politie, advocatuur, medewerkers, gevangenissen..etc en etc?

De gedetineerde is of we het graag horen of niet een noodzakelijke kwaad en de inhoudelijke betekenis van duizenden mensen hun dagelijks bestaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 maart 2014 om 10:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be