![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mensen kunnen niet tot inziens komen volgens jou? Je bent nog steeds geen Alwetende rechter meneer. 'You're under arrest for a future stupidity!'
Interception! Now our side's got the ball, sorry! Laatst gewijzigd door Castor Troy : 19 maart 2014 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat kan het mij schelen of zulke monsters " tot inziens " komen NADAT ze hun misdaden gepleegd hebben ? Voor de slachtoffers is het dan reeds te laat. En voor nieuwe slachtoffers te voorkomen, als ze op een slechte dag hervallen in hun oude fouten, één oplossing : het bevrijdende spuitje cyaankali. Ik begrijp dat dit je niet aanstaat, waarschijnlijk voel je je bedreigd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Geef me is goeie rapporten over recidiveonderzoek.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan daar eindeloos over discussiëren natuurlijk. Maar neem nu gewoon cannabis die in kleine hoeveelheden wel toegelaten is maar gans de problematiek om die cannabis tot en bij de gebruiker te brengen ontoelaatbaar is. Dus het één is oke want gelegaliseerd, en het andere die feitelijk daarvan dan weer een rechtstreeks gevolg is is dat dan weer niet. Dat is de kat lokken met melk en slaan wanneer ze er van drinkt. Maar ik vermoed dat al die legalisering van cannabis enkel een voorbode is voor grootscheepse gelegaliseerde plantages waar je dan weer al dan niet bekende namen zal in terug vinden via raden van bestuur en aandelen. En zo is wat strafbaar is dan niet meer strafbaar. Nu er zitten nogal wat drugs gerelateerde gevallen in de gevangenis natuurlijk. Moge ze rotten in hel roept de publieke opinie. Maar de dag dat het gelegaliseerd is gaan ze achter een voorschrift en vragen ze terug betaling aan hun ziekenfonds. En dat zal dan weer wel oké zijn. En zo zitten in de gevangenis wel veel vergelijkbare gevallen. De zelfstandige die zijn belastingen niet wil of kan betalen en dan maar meteen zowel dief als fraudeur en ook nog eens oplichter is, als de zelfstandige die net hetzelfde doet maar wel zijn centje heeft afgedragen en die dan gerespecteerd wordt als zijn een succesvolle ondernemer. In feite hebben ze dus wel beide hetzelfde gedaan meestal. En laten we nu eens wel wezen. Stel dat er niemand nog iets misdoet en dat er dus geen straffen worden uitgesproken, geen mens nog in de gevangenis. Welke enorme impact zou dat niet hebben op gans de financiele cirkel van justitie, politie, advocatuur, medewerkers, gevangenissen..etc en etc? De gedetineerde is of we het graag horen of niet een noodzakelijke kwaad en de inhoudelijke betekenis van duizenden mensen hun dagelijks bestaan.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 maart 2014 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |