![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Vlaming zal pas rustig slapen als de allerlaatste boom in Vlaanderen omgekapt is.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Dan zal hij verzeilen in een nachtmerrie die realiteit geworden is.
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() jamaja, nooit meer bladeren moeten opkuisen in de herfst hé!
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet er meer bos in Vlaanderen komen, maar dat moet niet ten koste gaan van de biodiversiteit. Het effectief beschermen van "zonevreemde bossen" zou al een eerste belangrijke stap zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 1 oktober 2013 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je illustreert is eigenlijk een symptoom van overbevolking. Mensen die ruimte hebben en van die ruimte leven hebben een totaal andere visie op 'centjes tellen'. Er wordt neergekeken op die mensen van overheidswege. Dat stoot me duchtig tegen de borst. Ze worden nu een beetje geprofileerd als zelfzuchtige mensen omdat ze niet als ratten in een stad op elkaar en vlak naast elkaar wonen. En ik ga voor woningen die 500 m van elkaar liggen. Utopie, ik weet het. Op die plekken ontmoet je een ander soort mens en niet de gefrustreerde, mediageile 'ik verzuip, help me en luister naar wat ik te zeggen heb op facebook en ik weet niet meer tegen wie ik wat heb gezegd' mens, die dan nog eens vergeet om naar de houdbaarheidsdatum te kijken van het voedsel dat die koopt maar alle publiciteitsblaadjes napluist en daar de zin van het leven in denkt te vinden. Een massa is het die een hagedis niet kan onderscheiden van een salamander. Perfecte prooien voor dat andere kaliber mens die denkt slimmer te zijn en zich uit in vulgariteiten indoors en een eik niet kan onderscheiden van een beuk maar de kinderkes zijn wel al ingeschreven in een privé-school in Zwitserland 'to be all round'. 'Nepotisme is nooit ver weg en voor je het weet bepaalt dat soort mensen of je hooi of maïs op je grond mag zetten zonder Europese subsidies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we ons geen blaaskes wijsmaken; dat fijn stof had dertig jaar geleden al uit de weg geruimd kunnen worden als de juiste mensen de juiste posities hadden bekleed en de niet juiste mensen niet succesvol hadden gelobbied en achterbakse acties hadden gesteld. Ook zonder bos dient een wasdraad proper te blijven na twee weken! Is dat zo moeilijk en delicaat om die norm na te streven? Zo ja, dan zij we gezakt op alle milieuvlakken. Ik heb in deze geen statistieken nodig. Fijn stof opvangen en je daar voor in duizend bochten gaan wringen... je kan een andere houding aannemen en gewoon nee zeggen tegen fijn stof. Lucht dient zuiver te zijn en hoeft niks op te vangen. Basta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eikenbladeren composteren zeer traag en daarom ga ik ze gebruiken in het bouwen van een hut (prototype) in combinatie met gegist gazonmaaisel en volièredraad. Een huis zal ik er niet mee kunnen bouwen, maar een zomerkeuken wel. En wie weet nog allemaal. Eikenbladeren ... mmm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die grote heide vlaktes van welleer waren ook het product (en het waardevolle antwoord ) van de natuur op de menselijke activiteiten rond de negentiende eeuw, NU is dat gezien de vermesting ,versnippering en de industriele activiteiten is er meer behoefte aan bos. Bosbiotoop ontstaat trouwens spontaan en herbergt het meeste soorten die enkel aangewezen zijn op die welbepaalde plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |