Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2013, 15:55   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De Kalmthoutse heide bvb. Ook in Oost Vlaanderen, vertelde een collega me, heeft men stuifduinen gemaakt van bebost gebied. Ik weet niet meer hoe het natuurgebied heet.
En ik ben al op honderden plaatsen geweest waar Natuurpunt park boven natuur verkiest. Elke vierkante centimeter moet er uit zien zoals Natuurpunt het wenst.
Bewijsmateriaal?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 22:02   #62
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bewijsmateriaal?
Spreek eens met een conservator van die vereniging, die zijn gewoon niet zo bosminded en hebben het vaak over 'verbossing' waarmee ze bedoelen dat de natuur ongunstig evolueert (bosvorming) naar hun goesting...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 22:14   #63
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zo zijn er hier nog amper grote grazers te vinden die voor die dynamiek zorgen. En dat probeert men met beheer op te vangen.
Nu moet er vooral fijn stof worden op gevangen , dat doet ge niet door heidevlaktes te creeren maar door bos.
Oud 24 september 2013, 22:31   #64
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Vlaming zal pas rustig slapen als de allerlaatste boom in Vlaanderen omgekapt is.
Oud 24 september 2013, 22:40   #65
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De Vlaming zal pas rustig slapen als de allerlaatste boom in Vlaanderen omgekapt is.
Dan zal hij verzeilen in een nachtmerrie die realiteit geworden is.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 22:40.
Oud 25 september 2013, 00:12   #66
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dan zal hij verzeilen in een nachtmerrie die realiteit geworden is.
jamaja, nooit meer bladeren moeten opkuisen in de herfst hé!
Oud 1 oktober 2013, 12:15   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Nu moet er vooral fijn stof worden op gevangen , dat doet ge niet door heidevlaktes te creeren maar door bos.
Wat is dat voor onzin? Blijkbaar niet echt op de hoogte van het belang van biodiversiteit, laat staan het ook door ons land ondertekende en geratificeerde VN-verdrag voor de bescherming van de biodiversiteit.

Natuurlijk moet er meer bos in Vlaanderen komen, maar dat moet niet ten koste gaan van de biodiversiteit. Het effectief beschermen van "zonevreemde bossen" zou al een eerste belangrijke stap zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 12:21   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 oktober 2013 om 12:22.
Oud 1 oktober 2013, 13:14   #69
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het verstand en de kennis van de mens beperkt zich tot centjes tellen en er zoveel mogelijk van vergaren. Dit zonder te kijken op lange termijn of rekening te houden met toekomstige generaties. Zoveel mogelijk geld ... NU.

Vandaar de noodzaak van een strenge regelgeving en opvolging.
2!

Wat je illustreert is eigenlijk een symptoom van overbevolking.

Mensen die ruimte hebben en van die ruimte leven hebben een totaal andere visie op 'centjes tellen'. Er wordt neergekeken op die mensen van overheidswege. Dat stoot me duchtig tegen de borst. Ze worden nu een beetje geprofileerd als zelfzuchtige mensen omdat ze niet als ratten in een stad op elkaar en vlak naast elkaar wonen.

En ik ga voor woningen die 500 m van elkaar liggen. Utopie, ik weet het. Op die plekken ontmoet je een ander soort mens en niet de gefrustreerde, mediageile 'ik verzuip, help me en luister naar wat ik te zeggen heb op facebook en ik weet niet meer tegen wie ik wat heb gezegd' mens, die dan nog eens vergeet om naar de houdbaarheidsdatum te kijken van het voedsel dat die koopt maar alle publiciteitsblaadjes napluist en daar de zin van het leven in denkt te vinden. Een massa is het die een hagedis niet kan onderscheiden van een salamander. Perfecte prooien voor dat andere kaliber mens die denkt slimmer te zijn en zich uit in vulgariteiten indoors en een eik niet kan onderscheiden van een beuk maar de kinderkes zijn wel al ingeschreven in een privé-school in Zwitserland 'to be all round'.
'Nepotisme is nooit ver weg en voor je het weet bepaalt dat soort mensen of je hooi of maïs op je grond mag zetten zonder Europese subsidies.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 13:20   #70
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor onzin? Blijkbaar niet echt op de hoogte van het belang van biodiversiteit, laat staan het ook door ons land ondertekende en geratificeerde VN-verdrag voor de bescherming van de biodiversiteit.

Natuurlijk moet er meer bos in Vlaanderen komen, maar dat moet niet ten koste gaan van de biodiversiteit. Het effectief beschermen van "zonevreemde bossen" zou al een eerste belangrijke stap zijn.
Dit zou een leuke prioriteit zijn voor de partij die zichzelf "Groen!" noemt, maar ze hebben het te druk met de marxist uit te hangen.
Oud 1 oktober 2013, 13:27   #71
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat is een rare beredenering. Klinkt een beetje zoals mijn huisdokter die alleen maar symptomen behandelt en niet naar de oorzaak zoekt.

Laten we ons geen blaaskes wijsmaken; dat fijn stof had dertig jaar geleden al uit de weg geruimd kunnen worden als de juiste mensen de juiste posities hadden bekleed en de niet juiste mensen niet succesvol hadden gelobbied en achterbakse acties hadden gesteld.

Ook zonder bos dient een wasdraad proper te blijven na twee weken! Is dat zo moeilijk en delicaat om die norm na te streven? Zo ja, dan zij we gezakt op alle milieuvlakken. Ik heb in deze geen statistieken nodig.

Fijn stof opvangen en je daar voor in duizend bochten gaan wringen... je kan een andere houding aannemen en gewoon nee zeggen tegen fijn stof. Lucht dient zuiver te zijn en hoeft niks op te vangen. Basta.
Oud 1 oktober 2013, 13:34   #72
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook weer die zielige houding van 'nooit meer bladeren opkuisen in de herfst, hé.' (tenzij je het sarcastisch bedoelt).

Eikenbladeren composteren zeer traag en daarom ga ik ze gebruiken in het bouwen van een hut (prototype) in combinatie met gegist gazonmaaisel en volièredraad.

Een huis zal ik er niet mee kunnen bouwen, maar een zomerkeuken wel. En wie weet nog allemaal. Eikenbladeren ... mmm
Oud 1 oktober 2013, 20:15   #73
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dat is een rare beredenering. Klinkt een beetje zoals mijn huisdokter die alleen maar symptomen behandelt en niet naar de oorzaak zoekt.

Laten we ons geen blaaskes wijsmaken; dat fijn stof had dertig jaar geleden al uit de weg geruimd kunnen worden als de juiste mensen de juiste posities hadden bekleed en de niet juiste mensen niet succesvol hadden gelobbied en achterbakse acties hadden gesteld.

Ook zonder bos dient een wasdraad proper te blijven na twee weken! Is dat zo moeilijk en delicaat om die norm na te streven? Zo ja, dan zij we gezakt op alle milieuvlakken. Ik heb in deze geen statistieken nodig.

Fijn stof opvangen en je daar voor in duizend bochten gaan wringen... je kan een andere houding aannemen en gewoon nee zeggen tegen fijn stof. Lucht dient zuiver te zijn en hoeft niks op te vangen. Basta.
De rest-natuur zal in functie van de huidige behoefte van de mens zijn of niet zijn, of ge dat nu graag hebt of niet (puur darwinisme)
Die grote heide vlaktes van welleer waren ook het product (en het waardevolle antwoord ) van de natuur op de menselijke activiteiten rond de negentiende eeuw, NU is dat gezien de vermesting ,versnippering en de industriele activiteiten is er meer behoefte aan bos.
Bosbiotoop ontstaat trouwens spontaan en herbergt het meeste soorten die enkel aangewezen zijn op die welbepaalde plaats.
Oud 1 oktober 2013, 20:19   #74
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Natuurlijk moet er meer bos in Vlaanderen komen, maar dat moet niet ten koste gaan van de biodiversiteit.
Dit verondersteld dat ge die bossoorten minder waardevol vindt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be