Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2013, 23:38   #61
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nierika

Ik zie veel vermoedens in je post, en vooral veel opgewarmde kost die ik hier al tig keer heb gelezen alsook gehoord in de speeches van Wilders. Maar het is niet omdat iets honderd keer herhaald wordt, dat het ook waarheid wordt, in tegenstelling tot wat fascisten schijnen te geloven.

Ik zie ook dat je niet ingaat op het voorbeeld in mijn post: emir Abdelkader. Ik raad je terdege aan om je over hem te informeren, want hij is een typisch voorbeeld van hoe een moslim uit de klassieke periode in vrede en oorlog handelde. De manier waarop hij beschreven wordt door zijn Europese vijanden dwingt ook vandaag nog respect af.

Het is typisch voor een fascist als Wilders van te denken dat iets waarheid wordt door het tig keer te herhalen. Het is even typisch voor een rationeel en kritisch persoon om integendeel bronnen te onderzoeken, voortdurende nieuwe informatie op te nemen en onbekende namen te gaan opzoeken én er op in te gaan.

Ik bestudeer dit thema al meer dan tien jaar en mijn visie is ook enorm geëvolueerd. Aanvankelijk bekeek ik de zaken ook als een radicale atheïst voor wie al de problemen in de wereld uit het monotheïsme stammen. Ik heb me echter nooit verlaagd tot de simplistische islamofobie die je op dit forum leest, zo bekrompen ben ik gelukkig nooit geweest.

Toch ben ik enorm geëvolueerd en dat is precies omdat ik feiten en ervaringen tegenkwam die niet in mijn oude paradigma pasten. De meeste mensen gaan die feiten en ervaringen dan proberen negeren. Ik heb echter het risico genomen van het oude paradigma te laten varen. En ik ben er blij mee.
Laat ons gewoon bij de feiten blijven : voor de tienduizendste keer ( minstens ) richtten terroristen in naam van de islam een bloedbad aan.
Al uw blabla gaat daar NIETS aan veranderen. Het zijn weer eens moslims...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 23:42   #62
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gebruik dan een toilet in plaats van je PC.
Geef het voorbeeld.
Oud 21 september 2013, 23:45   #63
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Extremisten is weer zo'n eufemisme waar ik het schijt van krijg.

Islam is een sekte gesticht door een moorddadige maniak. Een beter woord voor Islamieten die niet-islamieten extermineren is Orthodoxen.
Ik vind dat je gelijk hebt.
Oud 21 september 2013, 23:47   #64
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Kookwedstrijd voor kinderen
De daders bestormden ook een kookwedstrijd voor kinderen die aan de gang was in het winkelcentrum. De wedstrijd werd georganiseerd door een lokaal radiostation. De plaatselijk bekende radiopresentatrice Ruhilla Adatya werd gedood.

Werkelijk geen enkele moraal hebben deze beesten.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 23:57   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Kookwedstrijd voor kinderen
De daders bestormden ook een kookwedstrijd voor kinderen die aan de gang was in het winkelcentrum. De wedstrijd werd georganiseerd door een lokaal radiostation. De plaatselijk bekende radiopresentatrice Ruhilla Adatya werd gedood.

Werkelijk geen enkele moraal hebben deze beesten.
Citaat:
Een getuige van de aanval op het winkelcentrum verklaarde dat de daders de aanwezigen teksten in het Arabisch toonden. "Als je die kon lezen, was je veilig. Als je ze niet kon lezen, schoten ze je dood", aldus de getuige aan het Duitse persagentschap dpa.
Een soort zuiveringsprogramma in feite...
Oud 22 september 2013, 00:03   #66
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Al Sahaab - Somalische shifta's. Terroristen met een Islamitische achtergrond en het zelfde rattenpak als de Janjaweed.
Het heeft weinig zin om hier te gaan zitten commanderen wat te doen, het enige dat resteert is de Islam zoveel mogelijk te negeren en afdoen als een van de meest slechte godsdiensten die heden ten dage het verschijningslicht hebben.
Oud 22 september 2013, 00:03   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Tot hiertoe 30 doden en 60 gewonden.

Gijzeling aan de gang in Keniaans winkelcentrum

Volgens ooggetuigen die wisten te ontsnapten, werden mensen uitgedaagd om een moslimgebed te reciteren. Wie de opdracht kon volbrengen, werd vrijgelaten. "De schutters verkondigden vlak voor de aanval dat ze het gemund hadden op niet-moslims", getuigt Elijah Kamau.

Maar hey, geen verkeerd woord over de islam of je hebt het hele poco establishment over je.
Ik ken Westgate in Westlands en ga daar regelmatig een hapje eten, vandaag gelukkig niet, want ben in België. Somalische terroristen plegen al lang aanslagen in Nairobi, daarom dat je de meeste restaurants en clubs niet meer inraakt zonder gefouilleerd te worden. Nu zal die maatregel ongetwijfeld uitgebreid worden tot shopping centers en supermarkten.

Een erg triestige zaak, Kenya komt nogmaals nogatief in beeld. Zoals je ziet is dit shoppingcenter een oord voor rijke Kenyanen, IndiËrs, blanken, Aziaten en toeristen, de middenklasse Kenyaan wandelt er door en eet hoogstens een ijsje, de arme massa komt er niet in, want er staan wel degelijk bewakers, alleen zijn die niet voorzien op terroristen, wel op mensen die "niet voldoen" (lees=niet zullen consumeren en niet "passen"). Wat niet wil zeggen dat ik ook maar enige sympathie heb voor die moslimextremisten die onschuldige mensen vermoorden, tot welke klasse ze ook behoren. Maar over de talloze doden die vallen in de krottenwijken horen we zelden iets. Maar als de "high society" betrokken is en buitenlanders, wordt het natuurlijk wereldnieuws.

Ik vrees ook wel dat wat vandaag gebeurde een negatieve impakt zal hebben op de relatie tussen de meerderheid van christelijke Kenyanen en de minderheid van moslims en Somaliërs. Ik vrees voor pogroms in de Somalische wijken van Nairobi, met medeweten van de politie. Ik vrees ook voor rellen in Mombasa, de grotendeels islamitische tweede stad van Kenya. Hopelijk zijn de moslimleiders daar slim genoeg om die aanslag onmiddellijk en onvoorwaardelijk te veroordelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2013 om 00:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 00:11   #68
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

En dat soort groepen steunen VS, VK en Frankrijk nu in Syrië (en voorheen in Afghanistan en Algerije).
dikke truut next
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 00:40   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Bij dit alles moet je weten dat Kenya troepen heeft die al-Shabaab bevechten in Zuid-Somalië (nadat Al-Shabaab verschillende keren Kenyaans grondgebied aanvielen) en ook dat er een Somalische minderheid bestaat in Noord-Oost Kenya, en in dat gebied zijn er ook vluchtelingenkampen met talloze vluchtelingen uit Somalië. In Nairobi zelf heb je Eastleigh, een verpauperde wijk (zelfs naar de normen van Nairobi... ) waar vooral Somaliërs wonen, vlakbij m'n appartement.
Oud 22 september 2013, 07:38   #70
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ken Westgate in Westlands en ga daar regelmatig een hapje eten, vandaag gelukkig niet, want ben in België. Somalische terroristen plegen al lang aanslagen in Nairobi, daarom dat je de meeste restaurants en clubs niet meer inraakt zonder gefouilleerd te worden. Nu zal die maatregel ongetwijfeld uitgebreid worden tot shopping centers en supermarkten.

Een erg triestige zaak, Kenya komt nogmaals nogatief in beeld. Zoals je ziet is dit shoppingcenter een oord voor rijke Kenyanen, IndiËrs, blanken, Aziaten en toeristen, de middenklasse Kenyaan wandelt er door en eet hoogstens een ijsje, de arme massa komt er niet in, want er staan wel degelijk bewakers, alleen zijn die niet voorzien op terroristen, wel op mensen die "niet voldoen" (lees=niet zullen consumeren en niet "passen"). Wat niet wil zeggen dat ik ook maar enige sympathie heb voor die moslimextremisten die onschuldige mensen vermoorden, tot welke klasse ze ook behoren. Maar over de talloze doden die vallen in de krottenwijken horen we zelden iets. Maar als de "high society" betrokken is en buitenlanders, wordt het natuurlijk wereldnieuws.

Ik vrees ook wel dat wat vandaag gebeurde een negatieve impakt zal hebben op de relatie tussen de meerderheid van christelijke Kenyanen en de minderheid van moslims en Somaliërs. Ik vrees voor pogroms in de Somalische wijken van Nairobi, met medeweten van de politie. Ik vrees ook voor rellen in Mombasa, de grotendeels islamitische tweede stad van Kenya. Hopelijk zijn de moslimleiders daar slim genoeg om die aanslag onmiddellijk en onvoorwaardelijk te veroordelen.
Ha jij woont in Nairobi, had ik het geweten was ik je eens goedendag komen zeggen, ik kom daar af en toe, logeer meestal in het Nomad Palace, in eastleigh (veel somaliers)
Oud 22 september 2013, 08:08   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De agnosten belden, ze weten nog niet zeker of ze wel gaan meedoen.
goeike !
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 09:37   #72
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals je ziet is dit shoppingcenter een oord voor rijke Kenyanen, IndiËrs, blanken, Aziaten en toeristen,
Ja, het favoriete doelwit van moslimsterroristen zijn onschuldige burgers die welvarender, succesvoller en vrijer zijn dan zij omdat ze die religieuze achterlijkheid hebben verlaten.
De jaloezie die die moslims ervaren moet niet niks zijn: jezelf er voortdurend van overtuigen dat de islam superieur is en tezelfdertijd moeten zien hoe die ongelovigen succesvoller, welvarender en ontwikkelder zijn.
Maar goed, ik voel wel wat er stilletjes borrelt in uw binnenste communistenzieltje: het zijn toch maar rijke stinkerds dus lekker puh.

Citaat:
de middenklasse Kenyaan wandelt er door en eet hoogstens een ijsje, de arme massa komt er niet in, want er staan wel degelijk bewakers, alleen zijn die niet voorzien op terroristen, wel op mensen die "niet voldoen" (lees=niet zullen consumeren en niet "passen").
Jee, straks gaan we nog geloven dat die moslimterroristen een soort robin hoods zijn die het opnemen voor de armen.
Zoals Sjeik Osama bin Laden, zelf ook een notoir arme drommel.

Citaat:

Ik vrees ook wel dat wat vandaag gebeurde een negatieve impakt zal hebben op de relatie tussen de meerderheid van christelijke Kenyanen en de minderheid van moslims en Somaliërs.
Goh, denk je?
Zou het kunnen dat wanneer je in naam van religie x een bloedbad aanricht met tientallen doden er negatieve sentimenten omtrent religie x zouden ontstaan?

Citaat:
Ik vrees voor pogroms in de Somalische wijken van Nairobi, met medeweten van de politie. Ik vrees ook voor rellen in Mombasa, de grotendeels islamitische tweede stad van Kenya.
Je grote bezorgdheid voor het welzijn van moslims nog voor er iets gebeurd is, is bewonderenswaardig.
Maar momenteel kunnen we enkel spreken van een pogrom tegen ongelovigen die plaatsvindt in Nairobi.

Citaat:
Hopelijk zijn de moslimleiders daar slim genoeg om die aanslag onmiddellijk en onvoorwaardelijk te veroordelen.
Ja, dat zou puur om tactische redenen zijn natuurlijk (zoals je ook adviseert).

Uit het hart zal zo'n veroordeling niet komen.
Hoe zou het ook kunnen?
De Koran promoot uitdrukkelijk de gewapende strijd tegen ongelovigen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 10:05   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hel en verdoemenis prediken zal ik niet doen. Je moet gewoon het humanisme van een moslim als Emir Abdelkader vergelijken met de naakte terreur van het leger van Bush en Obama (en hun terroristische handlangers, maar die zijn in vergelijking met hun broodheren klein bier) en dan zie je de realiteit: aan de ene kant humanisme en medemenselijkheid, aan de andere kant massamoord en cynisme.
Wil je nu zeggen dat Barack Hussein Obama in zijn eigen geboorteland steun geeft aan die beesten van die islamitische terreurgroep die de mensen uitkoos op basis van het feit of ze een islamitisch gebed al of niet konden declameren? Allemaal de schuld van Barack Hussein Obama? Ik dacht het van in het begin dat hij aan de macht kwam. Vader moslims, dan is het kind ook moslims, tot zijn tien jaar in een moslimschool geindoctrineerd..... tja wat wil je dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 10:16   #74
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Wat komt Abdel-Kader in deze discussie doen?

Het gaat over mensen die zich baseren op bestaande teksten.

Het gaat over de koran die herhaaldelijk wordt gebruikt door mensen, wereldwijd, die onmenselijk geweld gebruiken op andersdenkenden, zelfs op andersdenkenden binnen de eigen religie.

Of ze die teksten terecht of onterecht - gezien van binnen de religie - gebruiken is tenslotte naast de kwestie.

Niemand, niemand, niemand binnen de religie heeft voldoende gezag om die kwestie blijvend te beslechten of de teksten af te wijzen of ze als niet meer geldend in deze tijd te benoemen. Een schuldig verzuim.

En de grote massa zwijgt in plaats van wereldwijd te betogen: niet in onze naam. Een schuldig verzuim.

Een zo blijft de koran een krabbenmand met voor elk wat wils. Ook voor Abdel-Kader een 'inspiratiebron', maar niet alleen voor hem.
Oud 22 september 2013, 10:20   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

die Abdel Kader is dat die snorremans die in elk praatprogramma mag komen opdraven als hij een nieuw schrijfselke heeft geproduceerd? Terwijl er hopen vlaamse en nederlandse beginnende schrijvers zijn zonder snor en met ouders die in de polderse klei geploeterd hebben en die het dus niet waard zijn om hun boek te mogen voorstellen? Dié abdel-kader toch hé?

Degene die zo'n nepversie van de koran heeft gemaakt dat dan aan elke Nederlandse politieman werd uitgedeeld zodat ze de "jongeren" (ho pardon, de vrome moslims) beter konden begrijpen.... Net alsof je met het sprookje van Assepoester in de hand de volgelingen van Roodkapje beter kan begrijpen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 11:26   #76
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
Ha jij woont in Nairobi, had ik het geweten was ik je eens goedendag komen zeggen, ik kom daar af en toe, logeer meestal in het Nomad Palace, in eastleigh (veel somaliers)
Ik woon in België, maar ben er heel regelmatig.

Nomad palace, ook al eens gelogeerd, maar als ik op hotel ga is het meestal downtown.

Laat maar iets weten als je nog eens gaat als je wil.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2013 om 11:49.
Oud 22 september 2013, 11:42   #77
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Vrolijk op Vrijdag

Citaat:
Ja, het favoriete doelwit van moslimsterroristen zijn onschuldige burgers die welvarender, succesvoller en vrijer zijn dan zij omdat ze die religieuze achterlijkheid hebben verlaten.
De jaloezie die die moslims ervaren moet niet niks zijn: jezelf er voortdurend van overtuigen dat de islam superieur is en tezelfdertijd moeten zien hoe die ongelovigen succesvoller, welvarender en ontwikkelder zijn.
Ik denk dat je het veel te ver zoekt, want ook in Somalië zelf heb je shopping centers, en de grootste ter wereld vind je in Dubai en Abu Dabi. Die terroristen waren gewoon uit op veel media aandacht. Mission accomplished.

Citaat:
Maar goed, ik voel wel wat er stilletjes borrelt in uw binnenste communistenzieltje: het zijn toch maar rijke stinkerds dus lekker puh.
zoals ik al zei kom ik er ook regelmatig, naar Kenyaanse normen ben ik ook een "rijke stinkerd".

Citaat:
Jee, straks gaan we nog geloven dat die moslimterroristen een soort robin hoods zijn die het opnemen voor de armen.
Zoals Sjeik Osama bin Laden, zelf ook een notoir arme drommel.
Dat heb ik nooit ergens gezegd of gesuggereerd, wel dat ik het een beetje oneerlijk vind dat er veel minder media aandacht is als zulke drama's in arme wijken gebeuren.

Citaat:
Goh, denk je?
Zou het kunnen dat wanneer je in naam van religie x een bloedbad aanricht met tientallen doden er negatieve sentimenten omtrent religie x zouden ontstaan?
Dat zou inderdaad kunnen, zeker in Kenia, maar het gevolg is nog meer onschuldige doden. De doorsnee Somaliër heeft niets te zien met die terroristen.

Citaat:
Je grote bezorgdheid voor het welzijn van moslims nog voor er iets gebeurd is, is bewonderenswaardig.
Zulke rellen kunnen leiden tot nog veel meer onschuldige doden, en gevaarlijke toestanden, en daar ben ik inderdaad tegen. (ook al uit eigenbelang: het is niet uitgesloten dat die pogroms zich uiteindelijk ook tegen blanken keren)

Citaat:
Maar momenteel kunnen we enkel spreken van een pogrom tegen ongelovigen die plaatsvindt in Nairobi.

Dat is geen pogrom, maar een terroristische misdaad. Een pogrom, dat zijn spontane volksmobilisaties, gewapend met machetes, met als bedoeling bepaalde minderheden te lijf te gaan. In Kenya is dat al gebeurd, en ik zou het niet graag nog eens zien gebeuren. Ook tegen blanken bestaat er een zekere haat trouwens. (ergens wel terecht, de Engelsen en Indiërs controleren nog steeds een groot deel van de economie). Kenia is een vruchtbare bodem voor etnische haat. De meeste Kenianen leven in vreselijke omstandigheden maar op televisie zien ze wel constant hoe de rijken leven. Ze voelen zich niet goed, vinden het onrechtvaardig, en het kan leiden tot gewelddadige uitbarstingen.

Citaat:
Ja, dat zou puur om tactische redenen zijn natuurlijk (zoals je ook adviseert).
Nee, vooral om nog meer bloedvergieten te vermijden. Het is trouwens de bedoeling van al-Shabaab, naast veel media aandacht, om Kenya te destabiliseren. Ik hoopdat ze er niet in slagen, jij blijkbaar wel.

Citaat:
Uit het hart zal zo'n veroordeling niet komen.
Hoe zou het ook kunnen?
Wie zegt dat? Ik ken ook moslims in Kenya, ik denk niet dat er een is die die aanslag niet veroordeelt.

Citaat:
De Koran promoot uitdrukkelijk de gewapende strijd tegen ongelovigen.
Net als de Bijbel en de Torah.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2013 om 11:54.
Oud 22 september 2013, 12:04   #78
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Zou dit ook op deze schaal kunnen gebeurd zijn indien gewone burgers een wapen mogen dragen?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 12:11   #79
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Zou dit ook op deze schaal kunnen gebeurd zijn indien gewone burgers een wapen mogen dragen?
In Kenya, zoals je op de foto's kunt zien, heb je tal van gewapende privé-bewakers. Daarnaast dragen ook de eigenaars van de winkels en restaurants een pistool, en die eigenaars zijn persoonlijk de strijd aangegaan met de rebellen, zoals je op deze foto kunt zien.

Een gewapende man, zoals je vaak ziet in de VS en soms in West-europa, die probeert een bloedbad aan te richten, zou binnen enkele seconden neergelegd worden in Kenya. Het probleem is dat ze in dit geval met veel waren, en daar waren de bewakers niet op voorzien. (is ook bijna onmogelijk dan zou je elk shoppingcenter in een militaire vestiging moeten veranderen)

Iedereen weet dat de politie in Kenya niet competent en corrupt is, dus iedereen met geld heeft een wapen en/of huurt gewapende bewakers in. Ook ik maak soms gebruik van hun diensten, kost slechts 1000 ksh (ongeveer 9 euro) per dag. Voor een maand maximum 90 euro, als je ze ook onderdak en eten geeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2013 om 12:25.
Oud 22 september 2013, 12:12   #80
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net als de Bijbel en de Torah.
Religies creëren zelf de morele gelegenheid voor hun aanhangers om zo fanatiek te handelen. Mensen opdelen in goed of slecht naargelang ze geloven in het ene ware geloof of niet, leidt nu eenmaal tot zo'n wantoestanden. Het zet de mensen alleen maar tegen elkaar op.

Voor de gelovigen zelf zou dat besef genoeg moeten zijn om hun dwaling in te zien, maar helaas zijn ze daar nog lang niet aan toe.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be