![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb er nog geen 10 jaar geleden gezeten, en het moest mij verbazen kon 1/10 van de klas in het laatste jaar nog een Onze Vader bidden zonder fouten. Dit is de VS niet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 10:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja toch, de heks wordt verbrand, de wolf wordt levend opengesneden, de princes wordt vergiftigd... en allemaal met een happy-end: Prima in sprookjes achter een 'moraal' te gaan zoeken.(misschien wel de jouwe...)
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 28 september 2013 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, ik heb namelijk China etc. niet vermeld, alsook niet dat ik voor godsdienstlessen zou zijn. U bent het die insinueert dat ik dat doe/bedoel.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Als je nu de ene "waarheid" erin pompt, of de andere, sowieso ben je iets aan het aanleren wat je niet kan bewijzen.
Of het een goede zaak is voor het moreel besef van de kindjes daar ben ik niet zo zeker van.
![]() |
#66 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee?
Dus het is een vaststaand feit dat de aarde in 6 dagen geschapen is ongeveer 6000 jaar geleden? Volgens mij is dat nét zo'n "feit" als een wolf die kleine meisjes in één keer doorslikt. En als ik naar de anatomie van een wolf kijk, dan moet het wel een verdomd klein meisje zijn, of een wolf van het formaat mammoet. Citaat:
De bijbel is gewoon een verzamelwerkje van diverse verhalen. Van liefdesroman tot genocide, van plagen tot loze beloften. Maar andere boekjes zijn minder "onschuldig" want die zijn (dat staat in datzelfde boekje) gegeven door de daarin beschreven god himself! Citaat:
Zo niet, dan zijn die 2 berinnen die de kinderen vermoorden dus een feit. Nou, lekker dan zo'n horror boek ![]() Citaat:
Gelukkig was bij het voorlezen het werk van de gebroeders Grimm populairder bij zowel de kinderen als de docenten dan de overige sprookjesboeken. Die kregen ze wel van thuis mee.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat "probably" wel amusant. Een soort verzekeringspolisje in de aard van "je weet toch maar nooit". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 28 september 2013 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is niet een verzameling verzinsels over trollen en elfen met de bedoeling de lezer te amuseren. Citaat:
Citaat:
![]() Bij het ontbreken van een Nederlands equivalent: should've, would've, could've. Misschien "als m'n tante ballen had, was 't m'ne nonk", maar dat vat niet helemaal hetzelfde sentiment. Wanneer werd er nog voorgelezen uit de Bijbel in school? Kan je de jaren geleden op je 2 handen tellen? Ik betwijfel het.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 11:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is het dan wel ?
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat is er mis met de term sprookje? Een sprookje is in oorsprong een mondeling overgeleverd volksverhaal dat gebruikmaakt van magie en fantasie. Voila! uw volksverhaal. (en fantasie is er per definitie bij betrokken als het om getuigenissen gaat) Citaat:
Maar om daar meteen Jaweh bij te halen... Net als besnijden van jongetjes (wat een gotspe is. immers pas je een perfecte evenbeeld van je god aan) verstandig was voor woestijnvolk. Dan bleef er minder zand (en overige ziektekiemen) aan/in hangen. Allemaal verklaarbaar en heb je geen bovennatuurlijke god voor nodig. Dat had dus gewoon in het handboek "hoe overleef ik de woestijn" kunnen staan. Citaat:
Citaat:
![]() Iedere vrijdag ochtend.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 28 september 2013 om 11:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
origineel: Dus als de juf of meester in de klas gaat zitten om voor te lezen uit een bijbel, dient het dus aangemerkt te worden als sprookje. Net zoals er gedaan wordt bij de Grimm verhalen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat gebruik van het woord probably was enigzins contraversieel maar er waren redenen voor. Een 'verzekeringspolis' was het alvast niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.theguardian.com/world/201...schoolchildren
Voila, de Ierse kinderen gaan gewoonweg leren over atheisme wat van de rest van deze draad lulkoek maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
[quote] Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Maar er staat niet duidelijk of dit slaat op andere atheïstische teksten, of gewoonweg het gehele corpus aan teksten die gelezen moeten worden.
Citaat:
Als je het artikel van The Guardian leest, blijkt dat er eigenlijk op de eerste plaats een gebrek aan zedenleer is: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.beleven.org/verhalen/lijs...erhaal+(Bijbel) Parabel = parabel de parabel zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [pa'rabəl] Verbuigingen: parabel|s (meerv.) symbolisch verhaal met een boodschap over de juiste manier van leven Voorbeeld: `De Harry Potterboeken zijn een soort parabels: intrigerende verhalen over goed en kwaad (we zouden Harry Potter nog vergeten!) Ik vind de Sumerische mythen ook altijd heel leuk. Moet ik dan ook aan mijn kinderen van kleinsaf aan leren dat het Gilgamesj epos échte historische waarde heeft? of is het voldoende dat ik ze leer geloven dat Quetzalquepopl bloedoffers vraagt? Let op: hier zijn kilometers boeken over geschreven (we zijn Egypte nog vergeten) ..... dus w�*t was het nu dat ik mijn kinderen "voor waar" moet aanleren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2013 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang het gevuld is met dogmatisch gezwets (van bevestigende of ontkennende aard) dat jij deelt is dat geen probleem voor jou. Een beetje zoals jij moslima's wou verbieden hoofddoeken te dragen omdat hun mannen hun gebieden hoofddoeken te dragen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 13:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t en niks anders is mijn bezwaar (om het eufemistisch uit te drukken) tegen het inpakken van moslima's. De periode dat ik met deze "sukkeltjes" te doen had is al jarenlang voorbij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |