![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Het boeddhisme is een wereldgodsdienst en kant zich tegen drugs, voor zover ik weet, en dat is niet onbelangrijk. In elk geval belangrijker dan het inepte geblaas en gekwek van Rudy.
Het gebruik van alcohol en andere psychotrope verslavende drugs is een zwaktebod. Het zijn zwakke geesten, die zich daarmee afgeven. Geesten, die vinden, dat het niet de moeite waard is, hun geest proper te houden zoals hij van nature is. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 oktober 2013 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige mensen zouden, indien ze geheelonthouder zouden zijn, veel slechter zijn dan wanneer zij iets gebruiken. Gaande van minder kunnen bereiken, tot doodslaan en schadelijk worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eno2. Ik heb je ook nooit verteld dat het boeddhisme minderwaardig of ondergeschikt zou zijn aan andere levensbeschouwingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eno2. En ook al zuip je je te pletter, op je eiland berokken je niemand schade. En als je niet zuipt hoeft niemand zich ongerust te maken. Dus ook de familie niet. Die wacht enkel op een stervensbericht. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 oktober 2013 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nickb. Kan je ook eens een antwoord formuleren, in plaats van om het even wat de wereld in te sturen. Je bent er toch niet om enkel tweestrijd te zaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Want in dat geval mag je wel van een " probleem " spreken natuurlijk. ![]() En dan nog, er zijn mensen die daar heel goed mee kunnen omgaan, die alcoholieker zijn zonder dat iemand het weet. Die er nooit dronken uitzien, nooit last verkopen en ook op hun werk goed meedraaien. Waar is het probleem dan ? Dat is toch iets persoonlijk ? Een volwassen mens doet toch wat hij wil , zolang hij niemand lastigvalt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, de staat heeft met uw drankgewoontes niks te maken. Wel op voorwaarde dat hij zich dan ook niet bemoeit als u �*ndere drugs wilt pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En van het gebruik van psychotropen betreft, sommige mensen beschouwen dat als voedsel voor hun geest, net zoals groenten, fruit en vlees voedsel voor het lichaam is. Wie zijn wij om dat af te wijzen, te ontkennen, of erger, te verbieden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat alcohol de remmen wegneemt, dat je gemakkellijker overgaat op instinctief gedrag. Bij sommige mensen is dat goed, bij anderen minder. Laatst gewijzigd door meneer : 7 oktober 2013 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Alcohol = drug.
Dus men mag gerust de vergelijking met �*ndere drugs maken. De problematiek is dezelfde volgens mij : �*lles wat je illegaal maakt komt onmiddellijk in de handen van de misdaad terecht, met als enig resultaat een aanbod van ongecontroleerde kwaliteit tegen hogere prijzen + verrijking der misdadigers. Dus : alcohol moet legaal blijven, en de andere drugs moeten legaal worden. Snapie Rudy ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier toch net hetzelfde gezegd?
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien was je niet helemaal duidelijk, ik heb dat nogal gemerkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De topicstarter heeft het trouwens over de legaliteit van alcoholgebruik, niet enkel over druggebruik. Moet het zover komen dat roken en alcoholgebruik in het bijzijn van kinderen moet worden verboden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enorm verschil tussen roken en drinken. Bij roken heb je altijd de omgeving mee, bij drinken kan dat een probleem zijn bij overdrijven.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nickb heeft in die zin gelijk. Maar het is geen reden om het gebruik van alcohol buiten de wet te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer lezen beste Rudy. Als iemand een pint drinkt en daardoor blauwe plekken veroorzaakt, dan is dat alcoholmisbruik.
Het codewoord blijft "misbruik" Maar bij normaal gebruik van een sigaret mag de omgeving zowiezo meegenieten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 oktober 2013 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist Maddox. En daarom dat ik mij de vraag stel waarom een moslim zoals "Nickb" het verschil niet wilt maken tussen gebruik en misbruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs vragen gesteld over wijnazijn.... er zijn links in andere topic over dit fenomeen.
![]() |