![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten huursubsidies ingevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 28,89% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 60,00% |
ja, met verlaging van de huidige inkomensgrens |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
kan me niet schelen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De single tax is het effen van gebruiksrechten op het (v)(g)ebruik van de totale milieugebruiksruimte én schaft de belastingen op arbeid en welvaartcreatie af.
The Single Tax, What It Is and Why We Urge It Een moderne en meer complete variant is het BOW ( belasting ontrokken waarde) waar ik volledig achter sta Belasting Onttrokken Waarde voor duurzame productie. Inputheffing en basisinkomen
Laatst gewijzigd door @lpha : 9 mei 2007 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn eerste indruk is dat het allemaal nogal eenzijdig zelfbeperkend lijkt. Taksen zijn zéér versatiel instrumenten die je zomaar niet door één simpele aanslag kunt vervangen.... Eén keer taks betalen, na je dood, vind ik aantrekkelijker... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2007 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan moet het een verbeuring zijn van het ganse patrimonium dat dan productief ingezet wordt door de jonge generaties. Het is hun startkapitaal dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kleine pronostiek: Er zal niet veel patrimonium te herverdelen vallen aan de jonge generaties.
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij onzinnig. Je zal er vooral mee bereiken dat de huurprijzen omhoog gaan. Citaat:
Er zou waarschijnlijk helemaal geen tekort zijn aan sociale woningen zonder die mensen. (Hetzelfde kan overigens over de gevangeniscapaciteit gezegd worden) Citaat:
Misschien kunt u eens nagaan of er geen plaatsje is bij een vetbetaalde groen! politica uit Antwerpen.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Zou die mens dat echt menen? Ofwel egoïst ofwel idioot.
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Het is een mensenrecht. Het wordt geschonden in België, dagelijks en op relatief grote schaal. Tot zover het idee dat de liberalen vrijheid en welvaart willen voor iedereen.
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt geen recht op een huis, net zomin als je recht hebt op een mooi lief, op een diploma, op een succesvolle carrière, op vrienden... Het is een verzuchting; het is een claim, het is een aanspraak, maar een recht kan het niet zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Art. 23 Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen. Die rechten omvatten inzonderheid : 1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen; 2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand; 3° het recht op een behoorlijke huisvesting; 4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu; 5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 mei 2007 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ha... wat een toeval.
"Gettovorming in sociale woonwijken blijft toenemen - 19/12/06 Brussel ![]() ![]() De gettovorming is het ergst in Antwerpen, waar er van de 1702 toegewezen sociale woningen 718 werden toegekend aan niet-EU-vreemdelingen (55 aan EU-vreemdelingen). Nog amper een goede helft van de Antwerpse sociale woningen (54,6%) werd toegewezen aan personen met de Belgische nationaliteit. De sociale huisvestingsmaatschappij Huisvesting spant de kroon. Huisvesting – de grootste huisvestingsmaatschappij van Vlaanderen! – wijst zelfs nog geen derde van haar sociale woningen (32,7%) meer toe aan mensen met de Belgische nationaliteit. Ook Onze Woning en A.B.C. wezen in 2005 meer dan de helft van hun woningen toe aan vreemdelingen. Ook in tal van andere steden loopt het aandeel van niet-EU-vreemdelingen in de toewijzingen op tot een derde of meer (tabel zie infra). Bovendien moet opgemerkt worden dat volgens de laatste bevolkingscijfers al meer dan de helft van de Antwerpse allochtonen over de Belgische nationaliteit beschikt. Met dergelijke hoge percentages toewijzingen van sociale woningen aan allochtonen is het duidelijk dat van een ernstig beleid ten voordele van een gezonde sociale mix in de sociale huisvesting – nochtans een van de beleidsdoelstellingen van minister Keulen – geen sprake meer kan zijn. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je je dan wel huisvesten in een land waar het niet "geschonden" wordt, dan is het probleem toch opgelost? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Maar sinds wanneer hebben we een grondwet nodig om over mensenrechten te spreken?
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Huursubsidies zouden ingevoerd moeten worden, wonen is een basisrecht in een humane maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg het maar hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Het zal dan ook buiten het private circuit moeten gebeuren, dat dient alleen maar voor mensen die de middelen bezitten om op die wijze een woning kunnen bemachtigen.
|
![]() |
![]() |