![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Een uitroepteken in de plaats van een motivatie. Zeer indrukwekkend....
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel deze:http://fr.wikipedia.org/wiki/Pays-Bas_m%C3%A9ridionaux
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2013 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zou je ook "Buiten Nederland" kunnen noemen, zoals "Buiten Mongolie" in China. Laatst gewijzigd door JP Coen : 16 oktober 2013 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een logica die ik niet begrijp... Een aantal landen hebben pakweg Frans of Spaans als officiële taal, zonder daarom Frankrijk of Spanje als naam, of zelfs als verwijzing te gebruiken. Of moet Québec de oude benaming van "Nouvelle-France" hergebruiken omdat er daar Frans gesproken wordt?
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Limburg en Brabant, maakt je ondergeschikt. Bovendien wordt er in te veel landen Frans of Spaans gesproken. Je kunt niet al die landen ,Spanje of Frankrijk noemen. De koloniale tijd is voorbij. Dus Belgie , Noord Frankrijk noemen, is inderdaad niet logisch. Laatst gewijzigd door JP Coen : 16 oktober 2013 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens is dit gewoon folklorische toogpraat tussen unitaristen en orangisten, in beperkte aantallen dan nog... Bla bla bla "Vlaanderen", dat is "Brabant" of "Limburg" niet, en dat bestaat dus niet VS. Wij zijn Nederlanders, en "Vlaanderen" moet terug naar Nederland. Vlaanderen bestaat, heeft een eigen identiteit gekweekt, heeft een eigen geschiedenis, autonomie en kan zelfs als Natie beschouwd worden, en dit alles, onder de noemer "Vlaanderen". Mensen beschouwen zichzelf als Vlamingen, niet als Zuid-Nederlanders (volgens mij althans). Waarom dan (ontzettend veel) tijd en energie steken in deze zogezegde semantische discussie?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 oktober 2013 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anders overheerst de één over de ander.
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig maar voor dat u het blijkbaar wel allemaal snapt en mij hierbij terloops een andersoortige persoonlijke kwalificatie toedicht.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2013 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Klopt,Hollanders kennen en snappen geen bal van Belgie of Vlaanderen..In al hun simplistisch vermogen menen Hollanders dat er In Belgie zelfs belgisch word gesproken zoals men in Frankrijk,frans praat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als uitzondering op die regel ben ik zeer geïnteresseerd wat het zuidelijke gidsland mij nog bij kan brengen. Tenslotte hebben jullie een groot vermogen tot het begrijpen van alles? Dit in tegenstelling tot ons simplisme?
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2013 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Spreken ze in België geen Belgisch dan? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Maar werden ook wel weer begunstigd ten opzichte van de Belgen toen we neer gepland werden. Hij gaf ons mee: "Zalig zijn de armen van geest" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Eh waarom zouden Hollanders iets moeten snappen van een hereniging of samengaan tussen Nederland en Vlaanderen
|
![]() |
![]() |