![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen de voorstellen van NVA | |||
| ik ben tegen |
|
27 | 29,35% |
| ik ben voor |
|
65 | 70,65% |
| Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat wie de dictaten van de linkse club niet volgt, meteen wordt gebroodroofd. Zo zitten die mensen eenmaal in elkaar. De linkse 'weldenkendheid' die het patent opeist om te denken namens anderen en de enige, echte waarheid op te leggen. De burger is hun arrogantie kostbeu. Ik zou nooit journalist in dit onland willen zijn. Verboten kritisch te denken. Verboten kritisch te zijn. Broodroof wenkt. Zie wat de journalisten overkwam die een boek schreven over de corruptie en graaicultuur van de Keizer van Oostende. Onze media zijn meer geberlusconiseerd dan de Italiaanse. Laatst gewijzigd door Vigilant : 1 november 2013 om 13:30. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Europees Commissaris
|
Heb ik beweerd dat de VS het toppunt van democratie zijn? België is één van de meest democratische landen en dat wens ik zo te houden.
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is dezelfde visie die de traditio's uitgevonden hebben voor de senaat.
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Gouverneur
|
Tegen deze voorstellen stemmen zou oneerlijk zijn zonder argumenten.
Ik moety echter diep ademhalen om te bedenken wat de belangrijkste zijn. Het eenvoudigste argument is gewoon dat ik als overtuigd internationalist tegen staatsgrenzen ben : hier wordt effectief een nieuwe staatsgrens geschapen - de "confederale overheid" is een schaamlapje om staatsrechterlijke complicaties te vermijden mbt oa. tot het lidmaatschap van Vlaanderen bij de VN, NAVO, EU, IMF, Euro enz... Een brusselse hervorming �* la Baarle Nassau & Hertog ? Dat werkt misschien in een dorp : maar kan iemand zich voorstellen dat we in Brussel ee'n muurtje gaan bouwen tussen een Vlaams en een Waals Brussel ? Zal men werkelijk in Brussel vrij mogen kiezen tussen Waal en Vlaming- zijn ? Of moet dit via een taalexamen ? Een ééntalige duitstalige belg mag niet in Brussel wonen of zo ? ..... Een "apart verkeersreglement voor Vlamingen en een apart voor Walen ? & misschien nog een voor vreemdelingen ? ... Een versneld overhevelen van bevoegdheden naar de EU om deze "belgische" problemen op te lossen ... misschien kan Ward De Bever de volgende voorzitter van de Europese raad worden : hij is expert in belgische staatshervormingen de beste leerschool om "europese staatshervormingen" door te voeren. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Europees Commissaris
|
Het idee kwam eerst van de N-VA. Ik betreur inderdaad dat onder druk van de CD&V dat idee gedeeltelijk doorgevoerd is, maar ik kan die partijen niet afstraffen door te stemmen op een partij die er nog verder in wilt gaan.
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Studentjes met een politieke boodschap...
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#73 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat gaat het volgende zijn, een apart verkeersreglement voor de Fransen, de Duitsers, de Nederlanders?
|
|
|
|
|
#74 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ja hoor, er gaat een muur in Brussel komen. En iedereen zal een ster worden opgeplakt. Ik hoor dat ze zelfs al kampen aan het bouwen zijn. ..... Citaat:
Echt waar, hou toch op man. Een apart reglement voor vreemdelingen? Hoor jezelf toch eens bezig. Hoe ver kan je het gaan zoeken om toch maar kritiek op de voorstellen van de N-VA te kunnen hebben? En wat is er mis met een apart reglement voor Vlaanderen en Wallonië? Denk je dat ze in Duitsland of Nederland roze bordjes gebruiken, de plaatsnamen in het chinees zetten en van iedereen verwachten dat ze om de 50 m een volledige cirkel draaien voor ze mogen verder rijden?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Europees Commissaris
|
De huidige verschillen zijn inderdaad absurd. Kortgeleden raakte nog bekend dat de verschillen in verkeersreglement qua voorbijsteken verantwoordelijk is voor redelijk wat (fatale) overtredingen door buitenlandse chauffeurs. Werk aan het wegwerken van dergelijke verschillen in plaats van de situatie nog te verergeren.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2013 om 13:47. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Minister-President
|
tja, voor doemscenario's met je wel bij de rechtse rakkers kijken: als we niet splitsen dan .. blablabla als er meer immigranten komen .. blablabla als .. blablabla
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De ministers worden niet verkozen. De staatssecretarissen worden niet verkozen. De senaat wordt niet verkozen. De burgemeesters worden niet verkozen. De schepenen worden niet verkozen. Wat blijft er over? Wat parlementsleden waarvan je maar de helft kan kiezen en die moeten luisteren naar hun minister-kopmannen, wat gemeenteraadsleden, en misschien nog een handvol provincieraadleden. De meeste rechtstreekse verkiezingen... Echt?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 1 november 2013 om 14:00. |
|
|
|
|