Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen de voorstellen van NVA
ik ben tegen 27 29,35%
ik ben voor 65 70,65%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2013, 13:22   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Al die mensen die gaan verhuizen...
Zouden ze daar asiel kunnen krijgen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:25   #62
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Daar komt het op neer. Voor de rest wordt er alleen maar druk gezocht naar doemscenario's en gespeelde verontwaardiging om een excuus te hebben.
Zeker in de pers.
Ik ben ervan overtuigd dat wie de dictaten van de linkse club niet volgt, meteen wordt gebroodroofd. Zo zitten die mensen eenmaal in elkaar. De linkse 'weldenkendheid' die het patent opeist om te denken namens anderen en de enige, echte waarheid op te leggen. De burger is hun arrogantie kostbeu.

Ik zou nooit journalist in dit onland willen zijn. Verboten kritisch te denken. Verboten kritisch te zijn. Broodroof wenkt. Zie wat de journalisten overkwam die een boek schreven over de corruptie en graaicultuur van de Keizer van Oostende. Onze media zijn meer geberlusconiseerd dan de Italiaanse.

Laatst gewijzigd door Vigilant : 1 november 2013 om 13:30.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:26   #63
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zouden ze daar asiel kunnen krijgen ?
Natuurlijk, maar ze moeten meteen assimileren zoals hun voorgangers uit vroegere tijd. Zo tolerant zijn ze.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:29   #64
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Die Amerikanen zijn nogal smeerlappen he! Nu zie ik u denken, wat heeft dat ermee te maken, wel ... ook zij stellen het federale parlement samen door afgevaardigden van de individuele staten.
Heb ik beweerd dat de VS het toppunt van democratie zijn? België is één van de meest democratische landen en dat wens ik zo te houden.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:31   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ben grotendeels voor.
Het enige waar ik niet van houd is het coöpteren dat in het systeem blijft.
Als er een confederaal parlement blijft met 50 leden, dan ben ik er geen voorstander van dat die door de deelstaten aangeduid worden.
Voor mij moeten die ook verkozen worden.
Voor de rest mag België voor mij een lege schelp worden, of ineens opgedoekt.
Het één sluit het ander toch niet uit.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:32   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De rechtstreekse verkiezingen voor het federale niveau afschaffen, dat is een voorstel van de N-VA en toch wel een democratisch dieptepunt.

Hun visie op democratie alleen al volstaat voor mij om hun programma te verwerpen.
Het is dezelfde visie die de traditio's uitgevonden hebben voor de senaat.
Oud 1 november 2013, 13:35   #67
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het feit dat het voorstel van NVA komt volstaat al om het te verwerpen.
Blijf geloven dat iedereen die het niet met N-VA-ideeën eens is gewoon oneens is omdat het idee van de N-VA komt en je houdt uiteindelijk enkel een harde kern aan stemmers over.
Oud 1 november 2013, 13:36   #68
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Tegen deze voorstellen stemmen zou oneerlijk zijn zonder argumenten.

Ik moety echter diep ademhalen om te bedenken wat de belangrijkste zijn.

Het eenvoudigste argument is gewoon dat ik als overtuigd internationalist tegen staatsgrenzen ben : hier wordt effectief een nieuwe staatsgrens geschapen - de "confederale overheid" is een schaamlapje om staatsrechterlijke complicaties te vermijden mbt oa. tot het lidmaatschap van Vlaanderen bij de VN, NAVO, EU, IMF, Euro enz...

Een brusselse hervorming �* la Baarle Nassau & Hertog ? Dat werkt misschien in een dorp : maar kan iemand zich voorstellen dat we in Brussel ee'n muurtje gaan bouwen tussen een Vlaams en een Waals Brussel ? Zal men werkelijk in Brussel vrij mogen kiezen tussen Waal en Vlaming- zijn ? Of moet dit via een taalexamen ?
Een ééntalige duitstalige belg mag niet in Brussel wonen of zo ?

.....

Een "apart verkeersreglement voor Vlamingen en een apart voor Walen ? & misschien nog een voor vreemdelingen ?

...

Een versneld overhevelen van bevoegdheden naar de EU om deze "belgische" problemen op te lossen ... misschien kan Ward De Bever de volgende voorzitter van de Europese raad worden : hij is expert in belgische staatshervormingen de beste leerschool om "europese staatshervormingen" door te voeren.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:37   #69
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is dezelfde visie die de traditio's uitgevonden hebben voor de senaat.
Het idee kwam eerst van de N-VA. Ik betreur inderdaad dat onder druk van de CD&V dat idee gedeeltelijk doorgevoerd is, maar ik kan die partijen niet afstraffen door te stemmen op een partij die er nog verder in wilt gaan.
Oud 1 november 2013, 13:37   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Lees eerst wat N-VA voorstelt, je mag nog bolletjes gaan kleuren, maar voor de rest mag je zwijgen, want de particratie van N-VA en de andere partijen beslissen wie er gaat zetelen, jij mag enkel zwijgen en goedkeuren.

Neem een kleurboek van de kleine en kleur mooi binnen de lijntjes, dat heeft evenveel waarde als je stem uitbrengen.
OP dat gebied verandert er dus niets.
Oud 1 november 2013, 13:38   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik beweerd dat de VS het toppunt van democratie zijn? België is één van de meest democratische landen en dat wens ik zo te houden.
- lol -

Studentjes met een politieke boodschap...
Oud 1 november 2013, 13:38   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c-96 Bekijk bericht
Wie gaat nu stemmen met zo'n vorm van democratie? Een Athener lacht je vierkant uit. En al helemaal met het Nieuw Vlaams Amateurisme.
En u bent pas van vandaag aanwezig op dit forum?
Mijn kloten ja.
Oud 1 november 2013, 13:40   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Tegen deze voorstellen stemmen zou oneerlijk zijn zonder argumenten.

Ik moety echter diep ademhalen om te bedenken wat de belangrijkste zijn.

Het eenvoudigste argument is gewoon dat ik als overtuigd internationalist tegen staatsgrenzen ben : hier wordt effectief een nieuwe staatsgrens geschapen - de "confederale overheid" is een schaamlapje om staatsrechterlijke complicaties te vermijden mbt oa. tot het lidmaatschap van Vlaanderen bij de VN, NAVO, EU, IMF, Euro enz...

Een brusselse hervorming �* la Baarle Nassau & Hertog ? Dat werkt misschien in een dorp : maar kan iemand zich voorstellen dat we in Brussel ee'n muurtje gaan bouwen tussen een Vlaams en een Waals Brussel ? Zal men werkelijk in Brussel vrij mogen kiezen tussen Waal en Vlaming- zijn ? Of moet dit via een taalexamen ?

.....

Een "apart verkeersreglement voor Vlamingen en een apart voor Walen ? & misschien nog een voor vreemdelingen ?

...

Een versneld overhevelen van bevoegdheden naar de EU om deze "belgische" problemen op te lossen ... misschien kan Ward De Bever de volgende voorzitter van de Europese raad worden : hij is expert in belgische staatshervormingen de beste leerschool om "europese staatshervormingen" door te voeren.
Stel je dat voor.

Wat gaat het volgende zijn, een apart verkeersreglement voor de Fransen, de Duitsers, de Nederlanders?
Oud 1 november 2013, 13:40   #74
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En u bent pas van vandaag aanwezig op dit forum?
Mijn kloten ja.
Uw kloten zijn pas sinds vandaag aanwezig op het forum? Ik hoop dat je spoedig herstelt van de operatie.
Oud 1 november 2013, 13:45   #75
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
De federale overheid wordt dus gewoon vervangen door de confederale. Big deal.

Citaat:
En daar gaan we weer met de doemscenario's.
Ja hoor, er gaat een muur in Brussel komen. En iedereen zal een ster worden opgeplakt. Ik hoor dat ze zelfs al kampen aan het bouwen zijn.

.....

Citaat:

Echt waar, hou toch op man. Een apart reglement voor vreemdelingen? Hoor jezelf toch eens bezig. Hoe ver kan je het gaan zoeken om toch maar kritiek op de voorstellen van de N-VA te kunnen hebben?

En wat is er mis met een apart reglement voor Vlaanderen en Wallonië? Denk je dat ze in Duitsland of Nederland roze bordjes gebruiken, de plaatsnamen in het chinees zetten en van iedereen verwachten dat ze om de 50 m een volledige cirkel draaien voor ze mogen verder rijden?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:45   #76
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel je dat voor.

Wat gaat het volgende zijn, een apart verkeersreglement voor de Fransen, de Duitsers, de Nederlanders?
De huidige verschillen zijn inderdaad absurd. Kortgeleden raakte nog bekend dat de verschillen in verkeersreglement qua voorbijsteken verantwoordelijk is voor redelijk wat (fatale) overtredingen door buitenlandse chauffeurs. Werk aan het wegwerken van dergelijke verschillen in plaats van de situatie nog te verergeren.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2013 om 13:47.
Oud 1 november 2013, 13:46   #77
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België is één van de meest democratische landen
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 1 november 2013, 13:49   #78
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, lach maar. Feit blijft dat België één van de landen is met de meeste rechtstreekse verkiezingen, dat de effectieve kiesdrempel erg laag ligt, ... Ik ben voor verdere verbeteringen, maar België staat momenteel ook al aan de top.
Oud 1 november 2013, 13:54   #79
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daar gaan we weer met de doemscenario's.

tja, voor doemscenario's met je wel bij de rechtse rakkers kijken:

als we niet splitsen dan .. blablabla
als er meer immigranten komen .. blablabla
als .. blablabla

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:54   #80
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, lach maar. Feit blijft dat België één van de landen is met de meeste rechtstreekse verkiezingen, dat de effectieve kiesdrempel erg laag ligt, ... Ik ben voor verdere verbeteringen, maar België staat momenteel ook al aan de top.
Het staatshoofd wordt niet verkozen.
De ministers worden niet verkozen.
De staatssecretarissen worden niet verkozen.
De senaat wordt niet verkozen.
De burgemeesters worden niet verkozen.
De schepenen worden niet verkozen.

Wat blijft er over? Wat parlementsleden waarvan je maar de helft kan kiezen en die moeten luisteren naar hun minister-kopmannen, wat gemeenteraadsleden, en misschien nog een handvol provincieraadleden.

De meeste rechtstreekse verkiezingen... Echt?

Laatst gewijzigd door Distel : 1 november 2013 om 14:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be