Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 18:25   #61
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Neen, dat gen wordt niet noodzakelijk weggeselecteerd. Een gen triggert immers verre van altijd een eigenschap.
Verre van altijd. Dus toch dikwijls.

Zelfs al gaat het gen generaties mee, het draagt niet bij tot de vootplanting en wordt op dit vlak dus benadeeld.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:29   #62
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Verre van altijd. Dus toch dikwijls.

Zelfs al gaat het gen generaties mee, het draagt niet bij tot de vootplanting en wordt op dit vlak dus benadeeld.
Je kennis genetica is onbestaande, nietwaar?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:30   #63
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is het bijvoorbeeld in onze maatschappij onmenselijk om iemand gedwongen te steriliseren. Om iemand te laten opgroeien in een dysfunctioneel, gewelddadig gezin (er zijn gezinnen waarbij de dochter de vader moet pijpen voor zakgeld) wordt als perfect normaal gezien: om een kind weg te halen uit een gewelddadig gezin moeten procedures worden doorlopen die soms wel eens een paar jaar kunnen duren.

Het wordt als schadelijk gezien om menselijk bloot te tonen aan kinderen en veel moeite wordt gestoken in het censureren van bloot, scheldwoorden, en geweld op televisie. Het laten opgroeien van kinderen in armoede wordt dan weer wel als toegelaten gezien.

Zo kan ik er nog dingen blijven opnoemen.
Iedereen heeft inderdaad het recht kinderen te krijgen en ze op te voeden. Op dit vlak kunnen we enkel een maatschappelijk context voorzien die alle kinderen zoveel kansen biedt als mogelijk en reactief zijn in het geval van mistoestanden.

Het kan spijtig zijn maar het is nu eenmaal zo.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:35   #64
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft inderdaad het recht kinderen te krijgen en ze op te voeden. Op dit vlak kunnen we enkel een maatschappelijk context voorzien die alle kinderen zoveel kansen biedt als mogelijk en reactief zijn in het geval van mistoestanden.

Het is nu eenmaal zo. Het recht op kinderen is nog fundamenteler dan zwaartekracht.
Oud 8 november 2013, 18:57   #65
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dat komt er van als je een generatie oude klootzakken laat begaan die hun eigen pensioengelden op soeperen en een systeem opzetten waarin men er van uit gaat dat hun eigen pensioen zal betaald worden door de volgende generatie .
En laat dat nu eens het wereldwijde(Afrika,Azie,Zuid-Amerika,enz....)gangbare systeem zijn.Ik maak veel kindjes,die gaan me verzorgen als ik oud ben.Ze gaan me zelfs als een wijze man zien.
Een pyramide spel.Ik breng 8 nieuwe leden die elk 8 nieuwe leden maken,waarna die 8x8x8 nieuwe leden 8 nieuwe leden maken.
Ik kan niet begrijpen dat een slimme mens dat promoot.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 19:07   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet dat dat niet kan veranderen he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 19:25   #67
vlaams realist
Banneling

Standaard

De beste ontwikkelingshulp die wij,Belgen, kunnen geven.Dat is de vrije vrouw.Een die zelf kan kiezen of ze een gezin sticht,en met wie.Een die vrije toegang heeft tot condooms,de pil(gratis),en alle andere middelen.
Dan pas kan ze kiezen.
Dit standpunt gaat hard botsen met sommige geloven.En met sommige NGOs.
Tis wél mijn mening.
Oud 8 november 2013, 19:28   #68
vlaams realist
Banneling

Standaard

Een vluchtelingen kamp dat zichzelf verdubbelt zonder instroom.Dat is pas een probleem.
Oud 8 november 2013, 20:26   #69
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De beste ontwikkelingshulp die wij,Belgen, kunnen geven.Dat is de vrije vrouw.Een die zelf kan kiezen of ze een gezin sticht,en met wie.Een die vrije toegang heeft tot condooms,de pil(gratis),en alle andere middelen.
Dan pas kan ze kiezen.
Tis wél mijn mening.
Als ik al die moslima's met drie a vier kinderen knorrig zie rondlopen in Antwerpen, ben ik blij dat die miserie mij tot nu toe bespaard is gebleven. Die zien er écht niet gelukkig uit, hoor.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 8 november 2013 om 20:28.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 20:26   #70
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dan pas kan ze kiezen.
Tis wél mijn mening.
Helemaal mee eens. Ik ben een vrouw, 23 jaar op dit moment. Ik heb een vriend en neem stipt de pil. Geen haar op mijn hoofd denkt aan kinderen, aangezien ik niet echt zit te springen op die zwangerschapsproblemen (misselijkheid, angst omtrent vanalles en nog wat, die lelijke dikke buik, etc), om helse pijnen te lijden bij het baren, om achteraf mij het pleuris te moeten lopen op een gymband om weer een mooi figuur te krijgen, om talloze nachten niet te kunnen slapen door babygekrijs, om mij blauw te betalen aan kleertjes en kinderkamerinrichting, om vervolgens heel die puberteitsmiserie te moeten meemaken, enz.enz. Ik zie kinderen vooral als een beperking van mijn eigen vrijheid, als een obstakel in mijn ambitie naar een job. Ik wil genieten van een leven zonder zo'n verantwoordelijkheid op mijn schouders. Klinkt egoistisch in de oren van de kwekers? So what? Mag dat dan niet of zo? Ik heb recht om mijn eigen leven in te vullen zoals ik het wil. Misschien komt dat er ooit wel van, een kind...Maar zeker niet voor de komende vijf jaar of zo. Eerst settlen, jobje, trouwen, rondreizen met mijn vriend, genieten van goeie, beschermde seks,... Gewoon... Een mooi leven opbouwen. Mag ik dat recht hebben?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 22:37   #71
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Denk je dat die 'doorsnee forumgebruikers' representatief zijn voor de 'doorsnee burger'?
God neen, gelukkig maar.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 22:43   #72
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Ik ben een vrouw, 23 jaar op dit moment. Ik heb een vriend en neem stipt de pil. Geen haar op mijn hoofd denkt aan kinderen, aangezien ik niet echt zit te springen op die zwangerschapsproblemen (misselijkheid, angst omtrent vanalles en nog wat, die lelijke dikke buik, etc), om helse pijnen te lijden bij het baren, om achteraf mij het pleuris te moeten lopen op een gymband om weer een mooi figuur te krijgen, om talloze nachten niet te kunnen slapen door babygekrijs, om mij blauw te betalen aan kleertjes en kinderkamerinrichting, om vervolgens heel die puberteitsmiserie te moeten meemaken, enz.enz. Ik zie kinderen vooral als een beperking van mijn eigen vrijheid, als een obstakel in mijn ambitie naar een job. Ik wil genieten van een leven zonder zo'n verantwoordelijkheid op mijn schouders. Klinkt egoistisch in de oren van de kwekers? So what? Mag dat dan niet of zo? Ik heb recht om mijn eigen leven in te vullen zoals ik het wil. Misschien komt dat er ooit wel van, een kind...Maar zeker niet voor de komende vijf jaar of zo. Eerst settlen, jobje, trouwen, rondreizen met mijn vriend, genieten van goeie, beschermde seks,... Gewoon... Een mooi leven opbouwen. Mag ik dat recht hebben?
Vergeet alleen niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 november 2013 om 22:44.
Oud 8 november 2013, 22:56   #73
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vergeet alleen niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
Nog zoiets.
Mensen worden te oud.

En ook van de natuurlijke selectie blijft niet veel overeind.

Kweek er maar op los
Oud 8 november 2013, 23:16   #74
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
En ook van de natuurlijke selectie blijft niet veel overeind.
Natuurlijke selectie is afgelopen.
Vandaag is het financiële selectie.
Oud 8 november 2013, 23:18   #75
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus hij MOET kinderen krijgen? Ookal zou hij geen kinderwens hebben? En dan zou hij een goede vader zijn?
Oud 8 november 2013, 23:19   #76
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit niet vaak. Maar dit vind ik oprecht een walgelijke post.

Hoe egoïstisch moet iemand zijn op op deze manier te redeneren.
Oud 8 november 2013, 23:26   #77
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dus hij MOET kinderen krijgen? Ookal zou hij geen kinderwens hebben? En dan zou hij een goede vader zijn?
Neen, helemaal niet. Men mag alleen niet vergeten dat...

als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 november 2013 om 23:28.
Oud 8 november 2013, 23:27   #78
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb dit niet vaak. Maar dit vind ik oprecht een walgelijke post.

Hoe egoïstisch moet iemand zijn op op deze manier te redeneren.
Nog niet gedacht aan uw oude dag zeker?
Oud 8 november 2013, 23:27   #79
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Men mag alleen niet vergeten dat...

als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
Wat is je punt nu eigenlijk?
Oud 8 november 2013, 23:28   #80
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog niet gedacht aan uw oude dag zeker?
Jawel, en mijn toekomstige kinderen (als ik die wil) hoeven mij niet te verzorgen.

Als ze zelf willen graag. Maar ze moeten niets.

Ze moeten vooral gelukkig worden en zelfs dat moet niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be