![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het betreft hier geen Franse firma, maar een DUITSE firma.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorige week in de Lidl aan de kippen...
![]() Een man vraagt een verkoopster : "iffrake hoe zie je dat hier wat halal kippen zijn en wat niet? zij : meniejr, dees zijn allemaal gewone, der zijn geen halal kiekes meer maar dat is 't zelfde hoor, enkel dat de halal kiekes met hunne kop naar mekka zijn geslacht. hij : 't zelfde? dat is niet hetzelfde, die halal kiekes worden zonder verdoving de kop afgesneden en dat wil ik niet, goe want ik wil een gewone, 'k moet dat halal gedoe niet hebben. . 't is hier godverdomme ver gekomen, halal godverdomme.... zij: ja meniejr.... De skob strike...er broeit wat onder de kiekes van de Lidl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het u niet aanstaat in de LIDL dan blijft u er gewoon weg.
Wat een pretentie zeg die vlaamsnationalisten…... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=BQ6COL_HkGk&gl=BE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wereldwijd verkoopt men Belgische bieren die vaak geen internationaal etiket hebben (in Europa voornamelijk, vermoed ik).
Wel erg natuurlijk is dat vele Vlaamse bieren hun etiketten vooral in het Frans draperen. Ik begrijp je probleem met Lidl niet zo goed. Die winkel biedt aan wat het wil, enkel de ingrediënten moeten in het Nederlands op de verpakking staan. Als je daar een probleem mee hebt, ga je toch elders? Overigens, ik lees dat je uit het Antwerpse komt. Het gebruik van het woord "tournesols" in lieu "zonnebloempitten" is mij niet vreemd.
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() De markt. U weet wel het platform van uitwisseling van goederen en diensten? Datgene waar U als consument ook wat macht hebt door Uw zaken ergens te gaan bedrijven? Vraag en aanbod enzo?
U gaat toch naar de Aldi nu? Probleem opgelost zou ik zeggen, dankzij de markt. De Aldi is trouwens kwalitatief een stuk beter dan de Lidl. U heeft een goede zaak gedaan. Citaat:
Uw punt? Moesten het een Franse firma zijn die Franse etikettering gebruikte of een Duitse firma die Duitse etikettering gebruikte, was het minder erg? Waar maakt U zich dan druk om? Het lijkt mij meer om de politiek te gaan dan om het praktische aspect van etikettering.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 november 2013 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een pretentie zullen die waals-nationalisten d�*n wel hebben ?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In dit geval worden die etiketten gewoon gedrukt, specifiek voor het Belgische grondgebied, waar 60% Nederlandstalig is. Maar geen nood, het is al doorgegeven aan de politiek, het zal worden behandeld en er zullen vragen over worden gesteld. Ondertussen zal ik een vriendelijk briefje schrijven naar de filiaalhoudster in mijn gemeente met de reden waarom ik niet langer in hun filiaal kom winkelen. Kwestie van die vriendelijke dame geen schade te berokkenen als haar cijfers dalen (ik niet alleen natuurlijk, er zullen nog anderen volgen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 10:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
één van de aspecten van halalvoedsel is inderdaad dat de dieren onverdoofd met de kop naar Mekka worden geslacht. belangrijker is: - de slager MOET een moslim zijn (overtreding van de anti-discriminatie wetten) - de slager MOET een arabische spreuk prevelen, bij kippen wordt dit blijkbaar door luidsprekers gedaan, omdat de slacht anders te lang duurt. Zeg maar : massa-geprevel - de verdere verhandeling van de geslachte kippen moeten worden gecontroleerd door een moslimorganizatie, die dan hun eigen halal-certificaat aflevert indien aan alle voorwaarden is voldaan. Kippen worden hier ook onverdoofd geslacht, in sommige gevallen vergast. Wij hebben hier echter ons eigen officiële voedselagentschap dat veel hogere maatstaven heeft dan de 7de eeuwse halal maatstaven, waar koeling zelfs nog niet was uitgevonden bijvoorbeeld. Ik eis dat mijn kip volledig volgens de hier vigerende anti discriminatiewetten werd geslacht én verhandeld volgens de hier vigerende voedselwetten; Zuig daar maar een puntje aan dhimmi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, worden kippen niet eerst elektrisch verdoofd zodat ze uigestrekt onderteboven hangen om hun kop er machinaal af te kunnen snijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het meeste halal wat hier in de rekken ligt is zelfs niet eens "echt" halal lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 12:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat ge chance hebt gehad, dat er na het schrijven van uw brief geen politie met een ambulance is komen opdagen.
In private betrekkingen is er geen taalplicht (except uit EU richtlijnen) Laatst gewijzigd door Fiscoman : 14 november 2013 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlamingen moeten inderdaad meer op hun strepen staan!!! Niet onlogisch dat ze niet gerespecteerd worden als ze telkens buigen voor de anderstalige . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat hier over meer dan taal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat je tegenwoordig telkens halve woordenboeken met gebruiksaanwijzingen/inhoudsbeschrijvingen in 27 talen krijgt? Omdat EU dat wettelijk verplicht heeft. Dat ze de grote duidelijke benamingen van producten niet WENSEN in de taal van het land/gewest te drukken is een zuivere belediging aan de klanten. Er zullen weldegelijk parlementaire vragen over gesteld worden. Of dacht je dat ik allen ben met die opmerking? PS . : een werkgeven is bovendien weldegelijk verplicht om de communicatie met zijn personeel in de officiële taal van het gewest uit te voeren. En inderdaad, de klant staat het vrij om naar de concurrentie over te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |