Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2013, 22:53   #61
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe sommige eenzame huisvrouwen de tijd doden...
Haar bijdrage is alvast nuttiger dan uw commentaar van poedelachtige onderworpenheid.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 01:47   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom de markt zijn werk laten doen als je partij-politiek hebt? Het is toch veel leuker om van alles een politieke kwestie te maken?
Over welke "markt"heb je het in Antwerpen? De Franstalige? Ik sprak verschillende klanten, gepensioneerde mensen, die zich ook ergerden aan het feit dat er amper Nederlandse titels op de producten staan.
Het betreft hier geen Franse firma, maar een DUITSE firma.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 07:01   #63
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Vorige week in de Lidl aan de kippen...
Een man vraagt een verkoopster : "iffrake hoe zie je dat hier wat halal kippen zijn en wat niet?
zij : meniejr, dees zijn allemaal gewone, der zijn geen halal kiekes meer maar dat is 't zelfde hoor, enkel dat de halal kiekes met hunne kop naar mekka zijn geslacht.
hij : 't zelfde? dat is niet hetzelfde, die halal kiekes worden zonder verdoving de kop afgesneden en dat wil ik niet, goe want ik wil een gewone, 'k moet dat halal gedoe niet hebben. . 't is hier godverdomme ver gekomen, halal godverdomme....
zij: ja meniejr....

De skob strike...er broeit wat onder de kiekes van de Lidl.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 07:07   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het u niet aanstaat in de LIDL dan blijft u er gewoon weg.
Wat een pretentie zeg die vlaamsnationalisten…...
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 07:08   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over welke "markt"heb je het in Antwerpen? De Franstalige? Ik sprak verschillende klanten, gepensioneerde mensen, die zich ook ergerden aan het feit dat er amper Nederlandse titels op de producten staan.
In de Seefhoek ?

http://www.youtube.com/watch?v=BQ6COL_HkGk&gl=BE
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 08:02   #66
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wereldwijd verkoopt men Belgische bieren die vaak geen internationaal etiket hebben (in Europa voornamelijk, vermoed ik).

Wel erg natuurlijk is dat vele Vlaamse bieren hun etiketten vooral in het Frans draperen.

Ik begrijp je probleem met Lidl niet zo goed. Die winkel biedt aan wat het wil, enkel de ingrediënten moeten in het Nederlands op de verpakking staan. Als je daar een probleem mee hebt, ga je toch elders? Overigens, ik lees dat je uit het Antwerpse komt. Het gebruik van het woord "tournesols" in lieu "zonnebloempitten" is mij niet vreemd.
Oud 14 november 2013, 08:21   #67
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke "markt"heb je het in Antwerpen?
De markt. U weet wel het platform van uitwisseling van goederen en diensten? Datgene waar U als consument ook wat macht hebt door Uw zaken ergens te gaan bedrijven? Vraag en aanbod enzo?

U gaat toch naar de Aldi nu? Probleem opgelost zou ik zeggen, dankzij de markt. De Aldi is trouwens kwalitatief een stuk beter dan de Lidl. U heeft een goede zaak gedaan.
Citaat:
De Franstalige? Ik sprak verschillende klanten, gepensioneerde mensen, die zich ook ergerden aan het feit dat er amper Nederlandse titels op de producten staan.
Gepensioneerden hebben vaak niets beters te doen dan zich aan de grootste onnozelheden te ergeren. Dus dat is niet echt een argument.
Citaat:
Uw punt? Moesten het een Franse firma zijn die Franse etikettering gebruikte of een Duitse firma die Duitse etikettering gebruikte, was het minder erg? Waar maakt U zich dan druk om? Het lijkt mij meer om de politiek te gaan dan om het praktische aspect van etikettering.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 november 2013 om 08:23.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 10:42   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als het u niet aanstaat in de LIDL dan blijft u er gewoon weg.
Wat een pretentie zeg die vlaamsnationalisten…...
volgende week in Wallonie: alle producten enkel in het Nederlands betiteld.

Wat een pretentie zullen die waals-nationalisten d�*n wel hebben ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 november 2013, 10:46   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
U gaat toch naar de Aldi nu? Probleem opgelost zou ik zeggen, dankzij de markt. De Aldi is trouwens kwalitatief een stuk beter dan de Lidl. U heeft een goede zaak gedaan.
Ik zie niet echt een kwaliteitsverschil tussen beiden. Lidl heeft hier een grotere keuze aan verse groenten, dat wel.

Citaat:
Gepensioneerden hebben vaak niets beters te doen dan zich aan de grootste onnozelheden te ergeren. Dus dat is niet echt een argument.
Het feit dat men in zijn eigen landstreek het recht heeft om in zijn eigen taal te worden bediend in een supermarkt heeft niks met gepensioneerden te maken.

Citaat:
Uw punt? Moesten het een Franse firma zijn die Franse etikettering gebruikte of een Duitse firma die Duitse etikettering gebruikte, was het minder erg? Waar maakt U zich dan druk om? Het lijkt mij meer om de politiek te gaan dan om het praktische aspect van etikettering.
Moest het een Franse firma zijn, dan had ik nog kunnen begrijpen waarom ze �*l hun producten in héél Europa van Franse etiketten hadden voorzien.
In dit geval worden die etiketten gewoon gedrukt, specifiek voor het Belgische grondgebied, waar 60% Nederlandstalig is.

Maar geen nood, het is al doorgegeven aan de politiek, het zal worden behandeld en er zullen vragen over worden gesteld.
Ondertussen zal ik een vriendelijk briefje schrijven naar de filiaalhoudster in mijn gemeente met de reden waarom ik niet langer in hun filiaal kom winkelen. Kwestie van die vriendelijke dame geen schade te berokkenen als haar cijfers dalen (ik niet alleen natuurlijk, er zullen nog anderen volgen).

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 10:47.
Oud 14 november 2013, 10:53   #70
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
en mensen die heel luid praten ,vind je ook zoiets vervelend
AMAAI NIE ! !
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 10:56   #71
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgende week in Wallonie: alle producten enkel in het Nederlands betiteld.

Wat een pretentie zullen die waals-nationalisten d�*n wel hebben ?
Over zoiets durven ze gewoon niet na te denken, omwille van hun gelijk.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 11:06   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vorige week in de Lidl aan de kippen...
Een man vraagt een verkoopster : "iffrake hoe zie je dat hier wat halal kippen zijn en wat niet?
zij : meniejr, dees zijn allemaal gewone, der zijn geen halal kiekes meer maar dat is 't zelfde hoor, enkel dat de halal kiekes met hunne kop naar mekka zijn geslacht.
hij : 't zelfde? dat is niet hetzelfde, die halal kiekes worden zonder verdoving de kop afgesneden en dat wil ik niet, goe want ik wil een gewone, 'k moet dat halal gedoe niet hebben. . 't is hier godverdomme ver gekomen, halal godverdomme....
zij: ja meniejr....

De skob strike...er broeit wat onder de kiekes van de Lidl.
uw gebrek aan kennis over sharia maakt dat dit een totale vernedering is voor uzelf.

één van de aspecten van halalvoedsel is inderdaad dat de dieren onverdoofd met de kop naar Mekka worden geslacht.
belangrijker is:

- de slager MOET een moslim zijn (overtreding van de anti-discriminatie wetten)
- de slager MOET een arabische spreuk prevelen, bij kippen wordt dit blijkbaar door luidsprekers gedaan, omdat de slacht anders te lang duurt. Zeg maar : massa-geprevel
- de verdere verhandeling van de geslachte kippen moeten worden gecontroleerd door een moslimorganizatie, die dan hun eigen halal-certificaat aflevert indien aan alle voorwaarden is voldaan.

Kippen worden hier ook onverdoofd geslacht, in sommige gevallen vergast.

Wij hebben hier echter ons eigen officiële voedselagentschap dat veel hogere maatstaven heeft dan de 7de eeuwse halal maatstaven, waar koeling zelfs nog niet was uitgevonden bijvoorbeeld.

Ik eis dat mijn kip volledig volgens de hier vigerende anti discriminatiewetten werd geslacht én verhandeld volgens de hier vigerende voedselwetten;

Zuig daar maar een puntje aan dhimmi.

Oud 14 november 2013, 12:12   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw gebrek aan kennis over sharia maakt dat dit een totale vernedering is voor uzelf.

één van de aspecten van halalvoedsel is inderdaad dat de dieren onverdoofd met de kop naar Mekka worden geslacht.
belangrijker is:

- de slager MOET een moslim zijn (overtreding van de anti-discriminatie wetten)
- de slager MOET een arabische spreuk prevelen, bij kippen wordt dit blijkbaar door luidsprekers gedaan, omdat de slacht anders te lang duurt. Zeg maar : massa-geprevel
- de verdere verhandeling van de geslachte kippen moeten worden gecontroleerd door een moslimorganizatie, die dan hun eigen halal-certificaat aflevert indien aan alle voorwaarden is voldaan.

Kippen worden hier ook onverdoofd geslacht, in sommige gevallen vergast.

Wij hebben hier echter ons eigen officiële voedselagentschap dat veel hogere maatstaven heeft dan de 7de eeuwse halal maatstaven, waar koeling zelfs nog niet was uitgevonden bijvoorbeeld.

Ik eis dat mijn kip volledig volgens de hier vigerende anti discriminatiewetten werd geslacht én verhandeld volgens de hier vigerende voedselwetten;

Zuig daar maar een puntje aan dhimmi.
Halt, how, ik heb daar geen kip gekocht hé.
Trouwens, worden kippen niet eerst elektrisch verdoofd zodat ze uigestrekt onderteboven hangen om hun kop er machinaal af te kunnen snijden?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 12:21   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Het meeste halal wat hier in de rekken ligt is zelfs niet eens "echt" halal lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 12:25   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Halt, how, ik heb daar geen kip gekocht hé.
Trouwens, worden kippen niet eerst elektrisch verdoofd zodat ze uigestrekt onderteboven hangen om hun kop er machinaal af te kunnen snijden?
blijkbaar wel, soms ook vergassing

Citaat:
Effecten van verdoven
Dat gebeurt meestal door middel van een elektrisch waterbad. Hiervoor was wettelijk de frequentie van 100 milliampère (Ma) vastgesteld. Aangezien verdoving met deze hoeveelheid een groot risico voor het leven van het dier met zich meebrengt, werd bij halal slachthuizen een lagere frequentie gehanteerd en door de overheid gedoogd. Vanaf 1 januari 2013 eist de wet op basis van Europese regelgeving echter een stijging van 50%.

Volgens een groot aantal gecertificeerde slachterijen en islamitische schriftgeleerden, die eind vorig jaar tijdens een door Halal Correct georganiseerde Europese conferentie over halalvoeding bijeenkwamen in Rotterdam, maken recente wetenschappelijke onderzoeken duidelijk dat deze verhoging onherroepelijk leidt tot de dood van het dier. Hiermee wordt halal slachten feitelijk onmogelijk gemaakt. Andere zogenoemde bedwelmingsmethoden, zoals de gasbedwelming met actieve kooldioxide, zijn ook niet geaccepteerd. Deze vormen van bedwelmen hebben volgens moslimdeskundigen als doel (en effect) het doden van het dier voordat het wordt geslacht, en dus niet alleen het verdoven van het dier. Daarmee zijn ze in strijd met de islamitische voorschriften over het leven van het dier vóór de slacht (Alhayatul-mustaqerrah).
http://www.republiekallochtonie.nl/h...ing-onmogelijk

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 12:26.
Oud 14 november 2013, 12:56   #76
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ge chance hebt gehad, dat er na het schrijven van uw brief geen politie met een ambulance is komen opdagen.

In private betrekkingen is er geen taalplicht (except uit EU richtlijnen)

Laatst gewijzigd door Fiscoman : 14 november 2013 om 12:58.
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 13:00   #77
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Geen Vlaams , geen centen !!!!

Mijn wijlen vader kreeg destijds boekjes ivm zijn beroep
opgestuurd door een Vlaamse firma in Vlaanderen , maar ....
met heel de uitleg in't Frans + de boekjes in't Frans ,
incluis de factuur , mijn vader schreef terug:
Geen Vlaams , geen centen !!!!
Volgende keer werd ALLES in't Vlaams opgestuurd !!

Op zich boeit het mij ook niet zo , maar ik spreek geen Frans !!
Stel dat ik medicatie moet gaan halen , en de bijsluiter is enkel in't Frans ??
Zolang ik in Vlaanderen woonde stuurde ik elke franstalige brief terug aan afzender. ook mijn familie doet dit nog altijd.

Vlamingen moeten inderdaad meer op hun strepen staan!!! Niet onlogisch dat ze niet gerespecteerd worden als ze telkens buigen voor de anderstalige .
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 13:04   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Dit gaat hier over meer dan taal
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 13:11   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Ik denk dat ge chance hebt gehad, dat er na het schrijven van uw brief geen politie met een ambulance is komen opdagen.

In private betrekkingen is er geen taalplicht (except uit EU richtlijnen)
er zijn weldegelijk verplichtingen.
Waarom denk je dat je tegenwoordig telkens halve woordenboeken met gebruiksaanwijzingen/inhoudsbeschrijvingen in 27 talen krijgt? Omdat EU dat wettelijk verplicht heeft.

Dat ze de grote duidelijke benamingen van producten niet WENSEN in de taal van het land/gewest te drukken is een zuivere belediging aan de klanten.

Er zullen weldegelijk parlementaire vragen over gesteld worden. Of dacht je dat ik allen ben met die opmerking?

PS . : een werkgeven is bovendien weldegelijk verplicht om de communicatie met zijn personeel in de officiële taal van het gewest uit te voeren. En inderdaad, de klant staat het vrij om naar de concurrentie over te stappen.

Oud 14 november 2013, 13:15   #80
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Mensen die luidop lachen, ook zoiets vervelend.
2

Überhaupt mensen met emoties.....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be