![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Je geeft dus toe dat de splitsing van België geld zou kosten of wat?
Het basisinkomen is zoals een unitaire staat: simpel, goedkoop en efficiënt.
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Iedere Belgische burger moet er wel onvoorwaardelijk recht op hebben en niet alleen hen die werken, zoals ik soms lees. Een bedrag tussen 750 en 1.000 € per maand per Belg vanaf 18 jaar moet volstaan. Niet-Europese vreemdelingen moeten beroep doen op hulp in natura. In België komen wonen om een basisinkomen te genieten alleen mag niet.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals gewoonlijk zal jij dat unitaire probleem weer negeren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Ik heb jouw onzin al meermaals weerlegd; ik interesseer me voor de Belgen, niet voor de belangen van de particratie.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat heb je niet. Iedereen kan dat vaststellen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=168047 Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, volgens de wisselkoers is dat ongeveer de waarde maar met 2000 eur loop je in België behoorlijk ver en in Zwitserland kan je daar een appartement mee huren en dan is je budget al zowat op. Het leven is daar een pak duurder (vooral huisvesting) en de koopkracht van 2500 chf lijkt mij overeen te komen met een koopkracht van ongeveer 1000 - 1200 eur hier... Nu dat gezegd zijnde zie ik wel voordelen aan het basisinkomen, voornamelijk omdat we hopen ambtenaren zouden kunnen buitenzetten en veel administratie besparen. (Lijkt me ook reden nummer 1 waarom zoiets nooit zal gebeuren hier). Het lijkt me ook minder werkontmoedigend dan een uitkering want niets verbied je om er bovenop nog meer te gaan werken. Hier ben ik wel voorzichtig want ik dacht dat ze er in de VS een paar experimenten mee hebben gedaan en dat die net het tegenovergestelde resultaat aangaven. Veel mensen stopten met / of gingen minder werken. Wat ook erg logisch is als je er even verder over nadenkt. Denk maar aan de tweeverdieners met kinderen die nu constant moeten jongleren. Daarvoor wordt het wel héél aantrekkelijk om minder te gaan werken. En blijkbaar is het veronderstelde legale extra werk dat mensen die nu van een uitkering genieten zouden gaan uitvoeren verwaarloosbaar. Lijkt me ook logisch als je daar even over nadenkt. Als je nu werkloos bent en je verdient in het zwart bij... waarom zou je dan met een basisinkomen ineens 'in het wit' willen gaan bijwerken? Je verliest daar alleen maar aan. En als je werkloos bent en geen werk vind lijkt een basisinkomen me ook niet ineens je kansen op de arbeidsmarkt te gaan verhogen...
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik verwacht dat dit voorstel all records zal breken.
- De tegenstanders zullen niet eens de moeite doen campagne te voeren. - 80%en meer van de Zwitserse zullen nee stemmen. ik durf er zelfs om te wedden dat in minstens een Kanton het aantal nee stemmen meer dan 90% zal zijn.
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou dat regelen met Bit coins, het ene al onrealistischer dan het andere.
We komen nu al niet rond met ca 60% van de bevolking die een loon krijgt zonder werken (ja ik tel de ambtenaren mee). Daarbij spreken we dan nog helemaal niet van 2000€ de man ....?