![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Te zot voor woorden natuurlijk Nierika. En gewoon peanuts met wat die super-massamoordenaar Mohamed allemaal gedaan heeft. Ge zit een naald in een hooimijt te zoeken om het christendom af te breken. En die laatste godsdienst zijn fouten met die van de islam vergelijken is gewoon belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb niet gezegd dat de islam beter is. Waar haalt u dat vandaan? De islam is een verfoeilijke totalitaire strekking. Voeren wij nog oorlog in naam van het Christendom? Ik dacht het niet. De donker middeleeuwse islam daarentegen doet nog lekker verder zoals 1400 jaar geleden. Hebben wij, autochtonen, nog de mogelijkheid om te beslissen om niet tussen mensen van een bepaalde gemeenschap te wonen? Onze steden worden overspoeld door islamieten, straks volgt het platteland. Overal worden wij geconfronteerd met de islam. Onze politiekcorrecten en de islamieten eisen dan nog respect voor hun rotzooi. In ons eigen land godverdomme. Islamieten komen naar het Westen om alles te koloniseren en iedereen te onderwerpen aan de islam. Dat is de wens en het bevel van de profeet. Zo simpel is dat. Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 november 2013 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarbij je even het feit over het hoofd ziet dat de islam eveneens die 10 geboden erkent. De islamitische 10 geboden wijken nauwelijks (grosso modo 1 uitzondering) af van de joodse/hebreeuwse/christelijke geboden. Leg ze maar eens naast elkaar en vergelijk zelf maar. Dat is nu net met mooie/lelijke van die heilige boeken en teksten. Je kunt het interpreteren zoveel je maar wenst. Het is perfect mogelijk om zowel (in beide religies) onbaatzuchtige naastenliefde als terzelfdertijd gruwelijke genocides te rechtvaardigen. Het heeft dus weinig tot geen zin om de 10 christelijke geboden naar voor te schuiven als een soort van beter alternatief voor de islam. Idem dito wat betreft de flowerpower hippie versie van Jezus. Dat is cherry-picking a volonté. Je haalt er uit wat je van pas komt en de rest gooi je weg. Citaat:
Het heeft weinig zin om obscurantisme X te bestrijden door te verwijzen naar obscurantisme Y.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 december 2013 om 06:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik meen me te herinneren dat president Bush Jr. verklaarde dat-ie de opdracht had gekregen van God om Irak/Afganistan aan te vallen. Blijkbaar had de internationale coalitie hier geen problemen mee want zij trokken dapper ten strijde (onder leiding van een land waarvan de president doodleuk verklaarde op een goddelijke missie te zijn)... Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 december 2013 om 07:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als je jezelf als atheist beschouwd moet ik toch zeggen dat je eerder een verlichte atheist bent. Want de meeste atheisten kappen zwaar op het christendom maar veel minder erg op de islam. Ik zou eerder zeggen dat Esperanzo een atheist is. Alhoewel ik dat niet hoef te weten in pricipe. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 1 december 2013 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Ik ben zeer islamkritisch (overigens voor alle uitingen van dogmatisme en geloofsextremisme), maar ik vind dat Angola hier absoluut de bal misslaat en zelf een uiting van onverdraagzaamheid wordt. Het gaat overigens de problemen met mogelijk moslimfundamentalisme niet oplossen, wel integendeel. Het zal in dat land ondergronds gaan, men heeft er geen controle meer op en het zal juist een verleidelijke religie worden om te worden misbruikt door extremisten. Een verbod op islam zal juist leiden tot meer fundamentalistische uitwassen en een gevaar voor aanslagen op andersgelovigen en dergelike.
Verbieden is in zowat alles zelden een goede oplossing. En tevens een uiting van onverdraagzaamheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet overdrijven, hé. U gaat de Amerikaanse soldaten toch niet vergelijken met jihadstrijders. Ik denk niet dat de Marines telkenmale god aanroepen wanneer zij een jihadstrijder afknallen en vervolgens nog een gebedje placeren in de richting van Rome.. Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 december 2013 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() 'In God we trust' en het hameren op de 'gordel van het Kwade' komen anders dicht in de buurt. Bij de Amerikaanse soldaten zitten ook heel veel jongens vanuit een achtergesteld sociaal-economisch en intellectueel mileu (vaak gaan ze 'vrijwillig' in het leger om hun studies te kunnen betalen of hun schulden af te lossen) en die zijn sowieso vatbaarder voor religieus extremisme en onverdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Ander gevaar bij een islamverbod in bepaalde landen is het gegeven dat moslimlanden met een voorname christelijke minderheid van vaak meer dan 10 % zoals Egypte en Syrië of zelfs oplopend tot wel 40 % zoals Libanon, Ethiopië en Nigeria nog meer repressiemattregelen tegenover de christelijke bevolking zullen toepassen, al is het maar als vergeldingsmaatregel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bush jr. mag zo vaak als hij wil verkondigen dat hij de opdracht van god gekregen had om te doden, hij heeft geen boekske waarin die opdracht staat.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de goede verstaander, de begrijpende lezer die de artikelen over dat verbod in Angola gelezen heeft, de islam w�*s niet eens 'n erkende religie in Angola, 't is niet zozeer dat 't nu pas verboden is, maar gewoon op de lijst van (verboden & gevaarlijke) sektes geplaatst is, wat die ideologie natuurlijk ook is.
Ze hebben gewoon geweigerd islamitische groeperingen te registreren (omdat ze niet aan de wet voldeden) en illegale mosketen gesloten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() ![]() gaat pijn doen aan de knietjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan kan ik evengoed enkel en alleen de 10 islamitische geboden als referentie gebruiken om het volledige christendom met de grond gelijk te maken. Bush Jr. heeft zo'n boekske zelfs niet eens nodig, hij kreeg zijn opdrachten namelijk rechtstrééks doorgeseind...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 december 2013 om 06:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarbij ik het voetvolk annex kanonnenvlees niet viseer maar wél diegenen die dat voetvolk annex kanonnenvlees ten oorlog laten trekken. Misschien toch eens een onderscheid maken?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 december 2013 om 05:59. |
|
![]() |
![]() |