Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2013, 12:49   #61
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Is dat jouw god van liefde, van vergeving, van vrede?
Te zot voor woorden natuurlijk Nierika. En gewoon peanuts met wat die super-massamoordenaar Mohamed allemaal gedaan heeft. Ge zit een naald in een hooimijt te zoeken om het christendom af te breken. En die laatste godsdienst zijn fouten met die van de islam vergelijken is gewoon belachelijk.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 13:30   #62
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ik praat liever over wat ik vandaag zie , en hoe we de wereld van morgen willen invullen.
Je kan wel iets leren uit het verleden,MAAR
wanneer ik vb iets zou weten over Uw grootvader dan is het not don , dat ik daarop zou afrekenen, dat is gewoon laf.

Bij een religie zweert men de waarheid op zaken die niet bewezen kunnen worden. en daar bouwt men op voort.

Trek nu een keer een lijn onder die hele fictie reeks die de mensheid in oorlog stuwt.

Haal de goede dingen er uit , en als je problemen hebt met een bepaalde gemeenschap , ge er dan niet tussen wonen.

Respect is de basis voor alles.

Dus als de Islam dan toch zoveel beter is waarom blijven ze dan niet in hun achterlijk paradijs wonen ipv de hele wereld te verpesten.
Het heden is het gevolg van het verleden.

Ik heb niet gezegd dat de islam beter is. Waar haalt u dat vandaan? De islam is een verfoeilijke totalitaire strekking. Voeren wij nog oorlog in naam van het Christendom? Ik dacht het niet. De donker middeleeuwse islam daarentegen doet nog lekker verder zoals 1400 jaar geleden.

Hebben wij, autochtonen, nog de mogelijkheid om te beslissen om niet tussen mensen van een bepaalde gemeenschap te wonen? Onze steden worden overspoeld door islamieten, straks volgt het platteland. Overal worden wij geconfronteerd met de islam. Onze politiekcorrecten en de islamieten eisen dan nog respect voor hun rotzooi. In ons eigen land godverdomme.

Islamieten komen naar het Westen om alles te koloniseren en iedereen te onderwerpen aan de islam. Dat is de wens en het bevel van de profeet. Zo simpel is dat.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 november 2013 om 13:34.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 06:35   #63
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De eerste drie kunnen discutabel zijn, maar je moet dat ook in die tijdsgeest zien. In ieder geval er wordt niet aangespoord tot geweld, zoals in de islam.
De christelijke 10 geboden vergelijken met de (gehele) islam? Dat is zoiets als 1 peer vergelijken met een hele kist appels. Als je de geboden X wilt vergelijken, vergelijk ze dan wél met de geboden Y, hé.

Waarbij je even het feit over het hoofd ziet dat de islam eveneens die 10 geboden erkent. De islamitische 10 geboden wijken nauwelijks (grosso modo 1 uitzondering) af van de joodse/hebreeuwse/christelijke geboden. Leg ze maar eens naast elkaar en vergelijk zelf maar.

Dat is nu net met mooie/lelijke van die heilige boeken en teksten. Je kunt het interpreteren zoveel je maar wenst. Het is perfect mogelijk om zowel (in beide religies) onbaatzuchtige naastenliefde als terzelfdertijd gruwelijke genocides te rechtvaardigen.

Het heeft dus weinig tot geen zin om de 10 christelijke geboden naar voor te schuiven als een soort van beter alternatief voor de islam. Idem dito wat betreft de flowerpower hippie versie van Jezus. Dat is cherry-picking a volonté. Je haalt er uit wat je van pas komt en de rest gooi je weg.

Citaat:
In de eerste plaats wil ik aangeven dat ik atheïst ben.
Dan vind ik het niet bijzonder geslaagd om het christendom naar voor te schuiven als een "betere" religie dan de islam.

Het heeft weinig zin om obscurantisme X te bestrijden door te verwijzen naar obscurantisme Y.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 december 2013 om 06:58.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 06:57   #64
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voeren wij nog oorlog in naam van het Christendom? Ik dacht het niet.
Hangt er maar vanaf wat je verstaat onder "wij".

Ik meen me te herinneren dat president Bush Jr. verklaarde dat-ie de opdracht had gekregen van God om Irak/Afganistan aan te vallen.

Blijkbaar had de internationale coalitie hier geen problemen mee want zij trokken dapper ten strijde (onder leiding van een land waarvan de president doodleuk verklaarde op een goddelijke missie te zijn)...

Citaat:
"President Bush said to all of us: 'I am driven with a mission from God'. God would tell me, 'George go and fight these terrorists in Afghanistan'. And I did. And then God would tell me 'George, go and end the tyranny in Iraq'. And I did."
Citaat:
Religion also surfaced as an issue when Mr Bush and Tony Blair were reported to have prayed together in 2002 at his ranch at Crawford, Texas - the summit at which the invasion of Iraq was agreed in principle. Mr Blair has consistently refused to admit or deny the claim.
Het is allemaal wel iets complexer dan je probeert voor te stellen, hoor.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 december 2013 om 07:18.
Oud 1 december 2013, 10:59   #65
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heden is het gevolg van het verleden.

Ik heb niet gezegd dat de islam beter is. Waar haalt u dat vandaan? De islam is een verfoeilijke totalitaire strekking. Voeren wij nog oorlog in naam van het Christendom? Ik dacht het niet. De donker middeleeuwse islam daarentegen doet nog lekker verder zoals 1400 jaar geleden.

Hebben wij, autochtonen, nog de mogelijkheid om te beslissen om niet tussen mensen van een bepaalde gemeenschap te wonen? Onze steden worden overspoeld door islamieten, straks volgt het platteland. Overal worden wij geconfronteerd met de islam. Onze politiekcorrecten en de islamieten eisen dan nog respect voor hun rotzooi. In ons eigen land godverdomme.

Islamieten komen naar het Westen om alles te koloniseren en iedereen te onderwerpen aan de islam. Dat is de wens en het bevel van de profeet. Zo simpel is dat.
Absoluut groot gelijk. De misdaden van het christendom, en ja die zijn er geweest, vergelijken met de vroegere en vooral huidige misdaden van de islam is zoals het vergelijken van de misdaden van massamoordenaars met iemand die per ongeluk onvrijwillig iemand gedood heeft. Ik bedoel met dit laatste niet een letterlijke vergelijking maar eerder een vergelijking in de zwaarwichtigheid van het feit.

En als je jezelf als atheist beschouwd moet ik toch zeggen dat je eerder een verlichte atheist bent. Want de meeste atheisten kappen zwaar op het christendom maar veel minder erg op de islam. Ik zou eerder zeggen dat Esperanzo een atheist is. Alhoewel ik dat niet hoef te weten in pricipe.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 1 december 2013 om 11:07.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 17:30   #66
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zeer islamkritisch (overigens voor alle uitingen van dogmatisme en geloofsextremisme), maar ik vind dat Angola hier absoluut de bal misslaat en zelf een uiting van onverdraagzaamheid wordt. Het gaat overigens de problemen met mogelijk moslimfundamentalisme niet oplossen, wel integendeel. Het zal in dat land ondergronds gaan, men heeft er geen controle meer op en het zal juist een verleidelijke religie worden om te worden misbruikt door extremisten. Een verbod op islam zal juist leiden tot meer fundamentalistische uitwassen en een gevaar voor aanslagen op andersgelovigen en dergelike.

Verbieden is in zowat alles zelden een goede oplossing. En tevens een uiting van onverdraagzaamheid.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 18:32   #67
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ben zeer islamkritisch (overigens voor alle uitingen van dogmatisme en geloofsextremisme), maar ik vind dat Angola hier absoluut de bal misslaat en zelf een uiting van onverdraagzaamheid wordt. Het gaat overigens de problemen met mogelijk moslimfundamentalisme niet oplossen, wel integendeel. Het zal in dat land ondergronds gaan, men heeft er geen controle meer op en het zal juist een verleidelijke religie worden om te worden misbruikt door extremisten. Een verbod op islam zal juist leiden tot meer fundamentalistische uitwassen en een gevaar voor aanslagen op andersgelovigen en dergelike.

Verbieden is in zowat alles zelden een goede oplossing. En tevens een uiting van onverdraagzaamheid.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 18:43   #68
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Klopt helemaal,verbieden is zeker geen oplossing.Daarentegen,de leer toetsen aan de bestaande wetten,is niet meer dan normaal.Als we dat doen,dan komen we er op uit dat deze sekte helemaal niet strookt met onze wetten.Er zijn meer dan feiten genoeg om deze monocultuur uit onze samenleving te zetten.Het ziet er uit als een sekte,het praat als een sekte,het gedraagt zich als een sekte.Dus wat?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 19:12   #69
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Klopt helemaal,verbieden is zeker geen oplossing.Daarentegen,de leer toetsen aan de bestaande wetten,is niet meer dan normaal.Als we dat doen,dan komen we er op uit dat deze sekte helemaal niet strookt met onze wetten.Er zijn meer dan feiten genoeg om deze monocultuur uit onze samenleving te zetten.Het ziet er uit als een sekte,het praat als een sekte,het gedraagt zich als een sekte.Dus wat?
Elk moslim land met 80-90% moslims bewijst dat verbieden en verdelgen best effectief is, het moet gewoon grondig en rigoureus gebeuren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 19:44   #70
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hangt er maar vanaf wat je verstaat onder "wij".

Ik meen me te herinneren dat president Bush Jr. verklaarde dat-ie de opdracht had gekregen van God om Irak/Afganistan aan te vallen.

Blijkbaar had de internationale coalitie hier geen problemen mee want zij trokken dapper ten strijde (onder leiding van een land waarvan de president doodleuk verklaarde op een goddelijke missie te zijn)...

Het is allemaal wel iets complexer dan je probeert voor te stellen, hoor.

Niet overdrijven, hé. U gaat de Amerikaanse soldaten toch niet vergelijken met jihadstrijders. Ik denk niet dat de Marines telkenmale god aanroepen wanneer zij een jihadstrijder afknallen en vervolgens nog een gebedje placeren in de richting van Rome..

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 december 2013 om 19:59.
Oud 1 december 2013, 19:54   #71
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven, hé. U gaat de Amerikaanse soldaten toch niet vergelijken met jihadstrijders. Ik denk niet dat de Marines telkenmale god aanroepen wanneer zij een jihadstrijder afknallen en vervolgens nog een gebedje placeren.
'In God we trust' en het hameren op de 'gordel van het Kwade' komen anders dicht in de buurt. Bij de Amerikaanse soldaten zitten ook heel veel jongens vanuit een achtergesteld sociaal-economisch en intellectueel mileu (vaak gaan ze 'vrijwillig' in het leger om hun studies te kunnen betalen of hun schulden af te lossen) en die zijn sowieso vatbaarder voor religieus extremisme en onverdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.
Oud 1 december 2013, 19:57   #72
freespirit
Minister-President

Standaard

Ander gevaar bij een islamverbod in bepaalde landen is het gegeven dat moslimlanden met een voorname christelijke minderheid van vaak meer dan 10 % zoals Egypte en Syrië of zelfs oplopend tot wel 40 % zoals Libanon, Ethiopië en Nigeria nog meer repressiemattregelen tegenover de christelijke bevolking zullen toepassen, al is het maar als vergeldingsmaatregel.
Oud 1 december 2013, 20:01   #73
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'In God we trust' en het hameren op de 'gordel van het Kwade' komen anders dicht in de buurt. Bij de Amerikaanse soldaten zitten ook heel veel jongens vanuit een achtergesteld sociaal-economisch en intellectueel mileu (vaak gaan ze 'vrijwillig' in het leger om hun studies te kunnen betalen of hun schulden af te lossen) en die zijn sowieso vatbaarder voor religieus extremisme en onverdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.
U heeft enorm veel fantasie.
Oud 1 december 2013, 21:17   #74
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft enorm veel fantasie.
Verklaar u nader. Heeft u dan tegenargumenten ?
Oud 1 december 2013, 21:52   #75
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ander gevaar bij een islamverbod in bepaalde landen is het gegeven dat moslimlanden met een voorname christelijke minderheid van vaak meer dan 10 % zoals Egypte en Syrië of zelfs oplopend tot wel 40 % zoals Libanon, Ethiopië en Nigeria nog meer repressiemattregelen tegenover de christelijke bevolking zullen toepassen, al is het maar als vergeldingsmaatregel.
Alsof die dat nu niet ondergaan, die worden nu al onderdrukt en vermoord zonder noembare reactie van het westen. Het is niet voor niets dat ze daar maar 10% van de bevolking uitmaken.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 00:42   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
...
Waarbij je even het feit over het hoofd ziet dat de islam eveneens die 10 geboden erkent. De islamitische 10 geboden wijken nauwelijks (grosso modo 1 uitzondering) af van de joodse/hebreeuwse/christelijke geboden. Leg ze maar eens naast elkaar en vergelijk zelf maar.

...
.
Je hebt volkomen gelijk, 't kristelijke gebod; 'gij zult niet doden', en de tientallen mohamedaanse geboden; 'doodt hen waar ge hen maar vindt', en zelfs de manier waarop op hun nekken moet ingehouwen worden, dat is inderdaad maar 'n peuleschilleke verschil.

Bush jr. mag zo vaak als hij wil verkondigen dat hij de opdracht van god gekregen had om te doden, hij heeft geen boekske waarin die opdracht staat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 00:53   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Voor de goede verstaander, de begrijpende lezer die de artikelen over dat verbod in Angola gelezen heeft, de islam w�*s niet eens 'n erkende religie in Angola, 't is niet zozeer dat 't nu pas verboden is, maar gewoon op de lijst van (verboden & gevaarlijke) sektes geplaatst is, wat die ideologie natuurlijk ook is.
Ze hebben gewoon geweigerd islamitische groeperingen te registreren (omdat ze niet aan de wet voldeden) en illegale mosketen gesloten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 01:06   #78
Joachim Chiller
Banneling

Standaard

gaat pijn doen aan de knietjes
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 05:50   #79
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je hebt volkomen gelijk, 't kristelijke gebod; 'gij zult niet doden', en de tientallen mohamedaanse geboden; 'doodt hen waar ge hen maar vindt', en zelfs de manier waarop op hun nekken moet ingehouwen worden, dat is inderdaad maar 'n peuleschilleke verschil.
Als je de 10 christelijke/joodse geboden naar voor wilt schuiven als een soort van positieve aan te bevelen referentie dien je logischerwijze de 10 islamitische geboden als vergelijkingsmateriaal te gebuiken. Niet de rest van de vele teksten.

Dan kan ik evengoed enkel en alleen de 10 islamitische geboden als referentie gebruiken om het volledige christendom met de grond gelijk te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bush jr. mag zo vaak als hij wil verkondigen dat hij de opdracht van god gekregen had om te doden, hij heeft geen boekske waarin die opdracht staat.
Bush Jr. heeft zo'n boekske zelfs niet eens nodig, hij kreeg zijn opdrachten namelijk rechtstrééks doorgeseind...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 december 2013 om 06:03.
Oud 2 december 2013, 05:54   #80
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven, hé. U gaat de Amerikaanse soldaten toch niet vergelijken met jihadstrijders. Ik denk niet dat de Marines telkenmale god aanroepen wanneer zij een jihadstrijder afknallen en vervolgens nog een gebedje placeren in de richting van Rome..
Neen, ik overdrijf niet. Ik geef de feiten weer.

Waarbij ik het voetvolk annex kanonnenvlees niet viseer maar wél diegenen die dat voetvolk annex kanonnenvlees ten oorlog laten trekken.

Misschien toch eens een onderscheid maken?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 december 2013 om 05:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be