Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2013, 19:55   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Verlichting ontkende niet het bestaan van God, hoor.
Juist door Hegel is deze bewezen als absolute Geest.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 19:56   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja! Ja, verdomme jaaaa!
Niet zo luid anders geloof ik je niet.
Oud 12 december 2013, 20:05   #63
Havanna
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Havanna : 12 december 2013 om 20:06.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 20:12   #64
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Ah, nu komen de memes... Moet ik reddit nog vermelden, of is het wel duidelijk?
Oud 12 december 2013, 20:15   #65
marie daenen
Banneling

Standaard

Verder bouwend op mijn verhaal over de evolutie van het mensdom overeenkomend met de stadia van een mensenleven en daaraan gekoppeld de godsdienstgeschiedenis; of eerder terugkerend naar het begin, waar komt ons gevoel van éénheid vandaan, het gevoel dat God en de mens één moeten zijn; is dat niet juist het gevoel van de foetus in de baarmoeder? Hoe gelukzalig moet hij daar geweest zijn, één met zijn moeder die zijn functioneel bestaan van a tot z voor hem regelde?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 20:58   #66
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Neen.
Ja
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 21:00   #67
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Doorgaans hebben de religieuzen die ik bedoel ook een zeer goed historisch besef.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 23:40   #68
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
er ontbreekt het stuk waar een kind inziet wat voor onzin het allemaal is en een briljante wetenschapper wordt : DE VERLICHTING !!!

nou namaste Havanna,

Ik geloof dat het toch Philips was die de gloeilamp in massa produktie nam en zo heel Nederland verlichtte vroeger en ook heel duitsland, en dit leidde tot de duitse revoluties van ene kunstschilder uit oostenrijk, omdat deze man zonder philips lampen zijn kunstwerken niet zou kunnen zien in de duitse duisternis.

Later ging de verlichting verder en nu zijn ook onze wegen en bordelen verlicht.
Laatste fase van de verlichting is de onderwereld verlichten dus de tunneltjes van de blinde mollen en regenwormen onder de grond en daar stoplichten zetten en flitspalen.

ja ik ben erg verlicht nu en Wieroe ook na een flinke dubbel borrel,

dewanand en wieroe
hindoe fundamentalisten
verlichte hindu chimps

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 00:03   #69
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

namaste
dit idee lijkt op mijn oude analyse van 13 jaar geleden, alleen was mijn aanpak hindoeistisch en abstracter, ik bekeek geloof of religie als een levend organisme, en beschreef alle fasen, erg organisch dus. Hindoeistische of Vedische analyses zijn anders, diepzinniger, theoretischer, abstracter en niet menscentristisch. In het Hindoeisme staat de mensaap niet centraal in de hele Kosmos, en hindoes hebben er geen bezwaar tegen als je geen Hindoe bent maar een blanke christen, gegermaniseerde moslim, joodse neger ed. Hindoeisme tolereert elk geloof en dit is uniek op aarde, een oud geloof dat altijd al tolerant was en nooit leidde tot moorden, genocides, inquisitie, kruistochten, onthoofdingen, terrorisme enz enz (islam, jodendom en vooral ook het hele christendom met alle 34000 sekten en stromingen nu).

Ik moet mij verder onthechten denk ik en meer loslaten komende jaren, als Sannyasi die nu al ruim 25 procent gevorderd is op dit pad. Een Sannyasi moet uiteindelijk aan het eind van het pad de volle honderd procent loslaten en uiteindelijk ook zijn ademtochten. Het is een lang pad dat je dan in seconden uitdrukt om een groot getal te krijgen voor je bestaan in dit apenlichaam van koolstof atomen. Ook Wieroe ziet het zo nu en hij heeft gelijk, hij is al een verzaker der verzakers en zo goddelijk, volmaakt in feite. Hij bezit niets en heeft geen bezits gevoelens, toch de ultieme perfectie als volmaakt organisme?

dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten

WEBpublication BOOK WART0129 / EPAGE 21 of 91
Altecrea:
de Technische expansie van Krishna op aarde
6. Geabstraheerde geloofsovertuigingen
6.1. Levensloop van een religie

Offeraar Dewanand
Offercode WART0129
Offerdatum 16 juni 2006

Go to previous Epage ... Go to next Epage
Go to Inhoudsopgave: Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde

Een religie kan voorgesteld worden als een immens levend wezen. Het zetelt immers in het bewustzijn van miljoenen levende individuen. De hele gedachtegang achter een religie zit in de hoofden van de gelovigen of de volgelingen ervan. Door deze beschouwingswijze ontstaan er andere inzichten in het verschijnsel religie. Religie is dus een onstoffelijk levend wezen, een soort mega-entiteit. Deze benaderingswijze is realistisch omdat iedere religie een geboorte, een bestaan en een eventuele dood kent. En dit is een basiskenmerk van een levend wezen.

Ieder wezen kent diverse levensfasen of ontwikkelingsstadia. Systematisch zal in het hiernavolgende betoog de diverse stadia besproken worden. De overgangsfasen zullen niet uitputtend behandeld worden. Dit is namelijk veel te complex.

De diverse fasen van een religie zijn o.a.:

1. Prenatale fase
In deze fase wordt het ontstaan van de religie voorbereid. De eerste grondgedachte achter de religie wordt opgebouwd of het ontwikkelt zich tijdens een totaal bezielde toestand. De religie bestaat dan nog niet echt.

hele tekst te lezen free op link:
http://www.dewanand.com/altecrea21.htm

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 02:50   #70
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ah, nu komen de memes... Moet ik reddit nog vermelden, of is het wel duidelijk?
Come on , keep the faith !!

Citaat:
Ik ben er overigens van overtuigd dat hoe idioot militante atheïsten hier ook zijn, ze hier ook nog altijd een tikkeltje intelligenter zijn dan die sujetten in de VS.
Ze zullen dit vast als een compliment beschouwen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 09:49   #71
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste
hele tekst te lezen free op link:
http://www.dewanand.com/altecrea21.htm
Heel interessant en wat betreft de Islam nu overduidelijk.
Wat er volgens mij ontbreekt is een link naar een eventuele evolutie van het mensdom die we via de religie zouden kunnen zien; maar misschien bestaat die volgens u niet?
Oud 13 december 2013, 09:50   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Verder bouwend op mijn verhaal over de evolutie van het mensdom overeenkomend met de stadia van een mensenleven en daaraan gekoppeld de godsdienstgeschiedenis; of eerder terugkerend naar het begin, waar komt ons gevoel van éénheid vandaan, het gevoel dat God en de mens één moeten zijn; is dat niet juist het gevoel van de foetus in de baarmoeder? Hoe gelukzalig moet hij daar geweest zijn, één met zijn moeder die zijn functioneel bestaan van a tot z voor hem regelde?
Dan is de islam wel een heuse stap terug in die zogezegde stadia...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 12:19   #73
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie het eerder in een verdere bewustwording van de mens over zijn eigen waarde, zijn eigen verplichtingen en zijn eigen inspraak; inderdaad stoppen met 'grote' leiders achterna te lopen, stoppen met waanzinnige en anti-democratische wetten te aanvaarden zo gezegd voor het heil van de gemeenschap, maar meestal enkel in het belang van de machthebbers. De machthebbers zijn zijzelf en niemand anders, maar geen willekeurige machthebbers, want als machthebber hebben we een enorme grote verantwoordelijkheid voor alles en iedereen rondom ons.
Inderdaad Marie. Maar die verplichtingen moeten NU ondernomen worden.
Dat begint bij 1. consumptie.
Boycotten van producten en eisen dat men biologisch afbreekbaar verpakkingsmiddel gebruikt. Herbruikbare verpakkingsmiddelen aanmoedigen of zelfs verplichten.
En zo zie je dat zij enkel met gemakzucht bezig. Snel en efficiënt. De lage prijs heeft ecologisch al te dikwijls een te hoge prijs.
Vader en moeder zijn gescheiden

We hoeven volgens mij geen spirituele regels, maar wel basisregels die opgaan voor iedereen. Los van religie, los van politiek.
Een fundamentele basis die ervoor zorgt dat de wereld zichzelf kan herstellen en onze bronnen voor toekomstige generaties gewaarborgd blijft.
2. bezuinigen
3. hernieuwen
4. vul aan.

In ieder geval, iets dat elke mens vandaag kan starten. Het ligt in het simpelste en alle kleintjes maken 1 grote.
Do it now
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 12:43   #74
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de natuurlijke verklaring daarvan.

Maar waar komt die eenheid dan vandaan?
Komt die juist niet omgekeerd van de hogere geestelijke en lichamelijke eenheid van God en Mens?

Dit zijn de microwezentjes, die de mens en daarmede ook moeder en kind hebben geschapen.
Oud 13 december 2013, 23:06   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, moeilijk te ontkennen. Vraag is het enkel door indoctrinatie of is de bevolking werkelijk zo achterlijk gebleven? Noodzakelijke vraag dan ook of het alleen de Westerse mens is die het door mij beschreven laatste stadium bereikt heeft en dat de andere dan nog in de middeleeuwen bijvoorbeeld leven?
Oud 13 december 2013, 23:07   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Inderdaad Marie. Maar die verplichtingen moeten NU ondernomen worden.
Dat begint bij 1. consumptie.
Boycotten van producten en eisen dat men biologisch afbreekbaar verpakkingsmiddel gebruikt. Herbruikbare verpakkingsmiddelen aanmoedigen of zelfs verplichten.
En zo zie je dat zij enkel met gemakzucht bezig. Snel en efficiënt. De lage prijs heeft ecologisch al te dikwijls een te hoge prijs.
Vader en moeder zijn gescheiden

We hoeven volgens mij geen spirituele regels, maar wel basisregels die opgaan voor iedereen. Los van religie, los van politiek.
Een fundamentele basis die ervoor zorgt dat de wereld zichzelf kan herstellen en onze bronnen voor toekomstige generaties gewaarborgd blijft.
2. bezuinigen
3. hernieuwen
4. vul aan.

In ieder geval, iets dat elke mens vandaag kan starten. Het ligt in het simpelste en alle kleintjes maken 1 grote.
Do it now
Interessant.
Oud 13 december 2013, 23:11   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, moeilijk te ontkennen. Vraag is het enkel door indoctrinatie of is de bevolking werkelijk zo achterlijk gebleven? Noodzakelijke vraag dan ook of het alleen de Westerse mens is die het door mij beschreven laatste stadium bereikt heeft en dat de andere dan nog in de middeleeuwen bijvoorbeeld leven?
Als u islam gelijkstelt met middeleeuwen, dan moet ik concluderen dat u niet al te veel afweet van de middeleeuwen die trouwens totaal onterecht die naam dragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 23:23   #78
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
nou namaste Havanna,

Ik geloof dat het toch Philips was die de gloeilamp in massa produktie nam en zo heel Nederland verlichtte vroeger en ook heel duitsland, en dit leidde tot de duitse revoluties van ene kunstschilder uit oostenrijk, omdat deze man zonder philips lampen zijn kunstwerken niet zou kunnen zien in de duitse duisternis.

Later ging de verlichting verder en nu zijn ook onze wegen en bordelen verlicht.
Laatste fase van de verlichting is de onderwereld verlichten dus de tunneltjes van de blinde mollen en regenwormen onder de grond en daar stoplichten zetten en flitspalen.

ja ik ben erg verlicht nu en Wieroe ook na een flinke dubbel borrel,

dewanand en wieroe
hindoe fundamentalisten
verlichte hindu chimps

Zeker aan de Whisky blue label.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 23:51   #79
Peche
Banneling

Standaard

Vroeger was er een tijd waarin mensen vochten tegen de verkeerde mensen aan de macht. Geschiedenis.
Levensverloop van de mens? Facebook, who likes, what to wear.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 11:00   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beken: mea culpa. Ik zou misschien beter zeggen de duistere middeleeuwen, waar duister dan eerder op onze onwetendheid slaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be