![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Havanna : 12 december 2013 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah, nu komen de memes... Moet ik reddit nog vermelden, of is het wel duidelijk?
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Verder bouwend op mijn verhaal over de evolutie van het mensdom overeenkomend met de stadia van een mensenleven en daaraan gekoppeld de godsdienstgeschiedenis; of eerder terugkerend naar het begin, waar komt ons gevoel van éénheid vandaan, het gevoel dat God en de mens één moeten zijn; is dat niet juist het gevoel van de foetus in de baarmoeder? Hoe gelukzalig moet hij daar geweest zijn, één met zijn moeder die zijn functioneel bestaan van a tot z voor hem regelde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
nou namaste Havanna, Ik geloof dat het toch Philips was die de gloeilamp in massa produktie nam en zo heel Nederland verlichtte vroeger en ook heel duitsland, en dit leidde tot de duitse revoluties van ene kunstschilder uit oostenrijk, omdat deze man zonder philips lampen zijn kunstwerken niet zou kunnen zien in de duitse duisternis. Later ging de verlichting verder en nu zijn ook onze wegen en bordelen verlicht. Laatste fase van de verlichting is de onderwereld verlichten dus de tunneltjes van de blinde mollen en regenwormen onder de grond en daar stoplichten zetten en flitspalen. ja ik ben erg verlicht nu en Wieroe ook na een flinke dubbel borrel, dewanand en wieroe hindoe fundamentalisten verlichte hindu chimps |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() namaste
dit idee lijkt op mijn oude analyse van 13 jaar geleden, alleen was mijn aanpak hindoeistisch en abstracter, ik bekeek geloof of religie als een levend organisme, en beschreef alle fasen, erg organisch dus. Hindoeistische of Vedische analyses zijn anders, diepzinniger, theoretischer, abstracter en niet menscentristisch. In het Hindoeisme staat de mensaap niet centraal in de hele Kosmos, en hindoes hebben er geen bezwaar tegen als je geen Hindoe bent maar een blanke christen, gegermaniseerde moslim, joodse neger ed. Hindoeisme tolereert elk geloof en dit is uniek op aarde, een oud geloof dat altijd al tolerant was en nooit leidde tot moorden, genocides, inquisitie, kruistochten, onthoofdingen, terrorisme enz enz (islam, jodendom en vooral ook het hele christendom met alle 34000 sekten en stromingen nu). Ik moet mij verder onthechten denk ik en meer loslaten komende jaren, als Sannyasi die nu al ruim 25 procent gevorderd is op dit pad. Een Sannyasi moet uiteindelijk aan het eind van het pad de volle honderd procent loslaten en uiteindelijk ook zijn ademtochten. Het is een lang pad dat je dan in seconden uitdrukt om een groot getal te krijgen voor je bestaan in dit apenlichaam van koolstof atomen. Ook Wieroe ziet het zo nu en hij heeft gelijk, hij is al een verzaker der verzakers en zo goddelijk, volmaakt in feite. Hij bezit niets en heeft geen bezits gevoelens, toch de ultieme perfectie als volmaakt organisme? dewanand en Wieroe hindoe fundamentalisten WEBpublication BOOK WART0129 / EPAGE 21 of 91 Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde 6. Geabstraheerde geloofsovertuigingen 6.1. Levensloop van een religie Offeraar Dewanand Offercode WART0129 Offerdatum 16 juni 2006 Go to previous Epage ... Go to next Epage Go to Inhoudsopgave: Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde Een religie kan voorgesteld worden als een immens levend wezen. Het zetelt immers in het bewustzijn van miljoenen levende individuen. De hele gedachtegang achter een religie zit in de hoofden van de gelovigen of de volgelingen ervan. Door deze beschouwingswijze ontstaan er andere inzichten in het verschijnsel religie. Religie is dus een onstoffelijk levend wezen, een soort mega-entiteit. Deze benaderingswijze is realistisch omdat iedere religie een geboorte, een bestaan en een eventuele dood kent. En dit is een basiskenmerk van een levend wezen. Ieder wezen kent diverse levensfasen of ontwikkelingsstadia. Systematisch zal in het hiernavolgende betoog de diverse stadia besproken worden. De overgangsfasen zullen niet uitputtend behandeld worden. Dit is namelijk veel te complex. De diverse fasen van een religie zijn o.a.: 1. Prenatale fase In deze fase wordt het ontstaan van de religie voorbereid. De eerste grondgedachte achter de religie wordt opgebouwd of het ontwikkelt zich tijdens een totaal bezielde toestand. De religie bestaat dan nog niet echt. hele tekst te lezen free op link: http://www.dewanand.com/altecrea21.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat er volgens mij ontbreekt is een link naar een eventuele evolutie van het mensdom die we via de religie zouden kunnen zien; maar misschien bestaat die volgens u niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat begint bij 1. consumptie. Boycotten van producten en eisen dat men biologisch afbreekbaar verpakkingsmiddel gebruikt. Herbruikbare verpakkingsmiddelen aanmoedigen of zelfs verplichten. En zo zie je dat zij enkel met gemakzucht bezig. Snel en efficiënt. De lage prijs heeft ecologisch al te dikwijls een te hoge prijs. Vader en moeder zijn gescheiden ![]() We hoeven volgens mij geen spirituele regels, maar wel basisregels die opgaan voor iedereen. Los van religie, los van politiek. Een fundamentele basis die ervoor zorgt dat de wereld zichzelf kan herstellen en onze bronnen voor toekomstige generaties gewaarborgd blijft. 2. bezuinigen 3. hernieuwen 4. vul aan. In ieder geval, iets dat elke mens vandaag kan starten. Het ligt in het simpelste en alle kleintjes maken 1 grote. Do it now ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar komt die eenheid dan vandaan? Komt die juist niet omgekeerd van de hogere geestelijke en lichamelijke eenheid van God en Mens? Dit zijn de microwezentjes, die de mens en daarmede ook moeder en kind hebben geschapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, moeilijk te ontkennen. Vraag is het enkel door indoctrinatie of is de bevolking werkelijk zo achterlijk gebleven? Noodzakelijke vraag dan ook of het alleen de Westerse mens is die het door mij beschreven laatste stadium bereikt heeft en dat de andere dan nog in de middeleeuwen bijvoorbeeld leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeker aan de Whisky blue label. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Vroeger was er een tijd waarin mensen vochten tegen de verkeerde mensen aan de macht. Geschiedenis.
Levensverloop van de mens? Facebook, who likes, what to wear. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |