Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 17 december 2013, 16:43   #61
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
overtuig liever CD&V'ers OVLD'ers en Spa'ers en Groen'ers om voor een V partij te stemmen.
S.pa'ers en Groenen wordt moeilijk natuurlijk, maar zoals ik reeds zei, verkiezingen worden in het centrum beslist.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 17 december 2013, 16:43   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
VB is gewoon een authoritaire extreem-rechtse partij. Ik denk niet dat ge zulke mensen kunt overtuigen om voor een democratisch ingestelde partij te stemmen.

Ze mogen voor mijn part roepen en hun resultaat is zeker een graadmeter voor de problemen in de maatschappij. De rest heeft echter de democratische plicht niet met hen in zee te gaan en toch de aangekaarte problemen op een fatsoenlijke manier op te lossen.
2
Oud 17 december 2013, 16:49   #63
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar geef ik u zeker gelijk in. Ze hebben maar de helft van hun taak gedaan sinds het corrdon. Echter uw zogenaamde islamisering van Europa is net zo hard om u van te bescheuren, alsof de zeer kleine minderheid aan fundamentalistische moslims de overwegende meerderheid aan atheïsten kan domineren. Ik heb meer angst voor partijen als het VB in België, PVV in Nederland of FPÖ in Oostenrijk en die zijn al ongevaarlijk.
Er is wel degelijk een zekere vorm van islamisering. De helft van de kleuters in Antwerpen is moslim, drie Vlaamse meisjes per dag bekeren zich tot de islam, in bepaalde wijken in Brussel vluchten homo's weg omdat het openlijk tonen van hun geaardheid daar niet aanvaard wordt, vrouwen krijgen opmerkingen omdat ze als 'slet' gekleed gaan, op sommige scholen is het voedsel alleen nog halal, in het gemeenschapsonderwijs gaat qua keuze levensbeschouwelijke vakken zowel katholicisme als zedenleer achteruit, islam gaat vooruit, enz....

Laatst gewijzigd door mvd : 17 december 2013 om 16:55.
mvd is offline  
Oud 17 december 2013, 16:52   #64
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Er is wel degelijk een zekere vorm van islamisering. De helft van de kleuters in Antwerpen is moslim, drie Vlaamse meisjes per dag bekeren zich tot de islam, in bepaalde wijken in Brussel vluchten homo's weg omdat het openlijk tonen van hun geaardheid daar niet aanvaard wordt, vrouwen krijgen opmerkingen omdat ze als 'slet' gekleed gaan, op sommige scholen is het voedsel alleen nog halal, in het gemeenschapsonderwijs gaat qua keuze levensbeschouwelijke vakken zoals katholicisme als zedenleer achteruit, islam gaat vooruit, enz....
VB moet niet hypocriet doen: tegen seks, tegen homoseksualiteit en tegen abortus/euthanasie.
six is offline  
Oud 17 december 2013, 16:58   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
overtuig liever CD&V'ers OVLD'ers en Spa'ers en Groen'ers om voor een V partij te stemmen.
Je hebt het over mensen die op politiek vlak hetzij te dom zijn om te helpen donderen of anti-Vlaamse fanatici zijn, hoe ga je die overtuigen?
Oud 17 december 2013, 16:59   #66
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat een stem voor de N-VA oplevert is Di Rupo II, de volgende federale Vlaamse minderheidsregering.

De mensen die de wil van de PS gaan uitvoeren totdat niet alleen zij eraan kapot gaan maar ook de Belgische staat.

Enkel dat scenario kan de N-VA een meerderheid opleveren in het Vlaamse parlement, enkel daar kan beslist worden over het Vlaamse volk.
En een VB-stem is wél nuttig?

Kijk, economisch liberalen zullen nooit voor VB stemmen, mezelf incluis. Omdat het een xenofobe partij is, een klassiek nationalistische partij is (en dus collectivistisch) en ze economisch gezien zeker niet liberaal is (opnieuw, collectivistisch).

Het VB kan dus nooit de score van N-VA + VB (in de huidige peilingen zo'n 40% dacht ik) behalen. Nooit. Zelfs indien ze het halen (wat dus nooit het geval zal zijn), zullen ze nog niet deelnemen in een regering vanwege het cordon sanitaire (ik spreek me niet uit over de wenselijkheid ervan, ik stel gewoon vast dat het cordon bestaat, en dat het VB er alles aan doet om dat in stand te houden).

Men kan dus preken over ideologische 'zuiverheid' wat men wil, kiezers moeten beseffen dat ze in een democratie leven, en dat het VB nooit 50%+1 zal halen. Dat is de realiteit waarin we leven. VB-stemmers kunnen dus kiezen: kiezen voor 'ideologische zuiverheid', tegen de moslims, tegen de zwarten, ... voor welke reden dan ook, het zal nooit tot een verandering van bestuur leiden. Bij de N-VA is die verandering ook niet zeker, neen (dat is nogal eigen aan de democratie). Maar er is tenminsten een KANS dat er effectief iets zal veranderen.

Zoals De Wever in een debat met Dewinter zei (in 2009 dacht ik). Zelfs al haalt de N-VA 0% als resultaat, dan staan ze nog steeds quitte met het VB.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 17 december 2013 om 17:03.
Nebur is offline  
Oud 17 december 2013, 17:05   #67
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
2
Waarom is VB ondemocratisch?
mvd is offline  
Oud 17 december 2013, 17:12   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt het over mensen die op politiek vlak hetzij te dom zijn om te helpen donderen of anti-Vlaamse fanatici zijn, hoe ga je die overtuigen?
angst marcheert altijd !

v stemmen, of geen pensioen.
Anna List is offline  
Oud 17 december 2013, 17:13   #69
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Een onafhankelijk Vlaanderen met de NVA aan de macht is geen stap vooruit. De NVA bestaat voor het grootste deel uit opportunistische overlopers. Oude wijn in gerecycleerde zakken. Er is bijgevolg geen alternatief.
Skobelev is offline  
Oud 17 december 2013, 17:14   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En een VB-stem is wél nuttig?

...
Neen, je begrijpt me verkeerd, wat in wezen het verhaal van mijn leven is.

Mijn post is een pleidooi om voor de N-VA te stemmen. Het moet zijn dat mijn autistische rationaliteit niet direct begrijpbaar overkomt bij de neuro-typische mens.
Oud 17 december 2013, 17:15   #71
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
VB is gewoon een authoritaire extreem-rechtse partij. Ik denk niet dat ge zulke mensen kunt overtuigen om voor een democratisch ingestelde partij te stemmen.

Ze mogen voor mijn part roepen en hun resultaat is zeker een graadmeter voor de problemen in de maatschappij. De rest heeft echter de democratische plicht niet met hen in zee te gaan en toch de aangekaarte problemen op een fatsoenlijke manier op te lossen.
Het VB is oer katholiek (meer nog dan CDnV en groen), voor mij al een reden om er niet op te stemmen behalve misschien 1 keer voor een uitzonderlijk moment om de regerende partijen te kloten.
BonBon is offline  
Oud 17 december 2013, 17:16   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen met de NVA aan de macht is geen stap vooruit. De NVA bestaat voor het grootste deel uit opportunistische overlopers. Oude wijn in gerecycleerde zakken. Er is bijgevolg geen alternatief.
bs

met gelijk wie aan t hoofd is een onafhankelijk vl een stap vooruit
Anna List is offline  
Oud 17 december 2013, 17:17   #73
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je begrijpt me verkeerd, wat in wezen het verhaal van mijn leven is.

Mijn post is een pleidooi om voor de N-VA te stemmen. Het moet zijn dat mijn autistische rationaliteit niet direct begrijpbaar overkomt bij de neuro-typische mens.
Ik had inderdaad niet goed gelezen. Mijn excuses.

Nebur is offline  
Oud 17 december 2013, 17:17   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
angst marcheert altijd !

v stemmen, of geen pensioen.
Ach, ik ga meer voor de zekere manier:

geen pensioen, V stemmen.
Oud 17 december 2013, 17:21   #75
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bs

met gelijk wie aan t hoofd is een onafhankelijk vl een stap vooruit
Als je met Echternachsiaanse processie aan de Schelde tevreden bent misschien.
Een kinderhand is gauw gevuld....

De NVA zit voorlopig, tot ze een absolute meerderheid verwerven, aan een of meerdere traditionele partijen vast want het VB is not done. Wat resulteert in een non event als het op een onafhankelijk Vlaanderen aankomt want voor de overige partijen is er veel te veel te verliezen bij het opblazen van belgië.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 december 2013 om 17:36.
Skobelev is offline  
Oud 17 december 2013, 20:09   #76
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
2

Het gaat hen om de gabber-stem: tegen de zwette.

Wat de Vlaamse ontvoogdingsstijd is weten zij niet.

Vergeet niet dat zulke VB-ers letterlijk een andere diersoort zijn met een heel anders werkend brein: zij denken uitsluitend in tribale verbanden. Iets anders kunnen zij niet vatten.

Interessant. Vraag is hoe je die diersoort kunt definiëren ? Je eerdere suggestie voor schedelmeting is alvast een goed begin. Wel zorgen voor stevig materiaal, en voorzien op XXL size want als je een eihoofd als pakweg wim wienen gaat willen opmeten...
peter1962 is offline  
Oud 17 december 2013, 21:30   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door druivensap Bekijk bericht
De VB'ers die ik ken, weten zelfs niets af van het bestaan van Vlaanderen.
De N-VA'ers die ik ken weten ook niet dat N-VA het waanzinnige idee steunt om een roversnest als Albanië op te nemen in de EU.
daiwa is offline  
Oud 17 december 2013, 21:34   #78
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

NVA is economisch veeeeel te liberaal geworden, ondanks mijn sympathie voor een aantal mensen binnen die partij, dat economisch programma kan ik als solidarist onmogelijk ondersteunen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 18 december 2013, 00:13   #79
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De N-VA'ers die ik ken weten ook niet dat N-VA het waanzinnige idee steunt om een roversnest als Albanië op te nemen in de EU.
Dat is waar, hier wordt dat nog halvelings bevestigd.
http://www.n-va.be/nieuws/opinie/alb...ni%C3%AB-eruit

Voordeel is wel dat Albanezen zonder werk dan hier niet op de uitkeringen kunnen teren, dan moeten ze terug naar eigen land binnen de EU. Veel zaken zouden makkelijker worden maar ik weet niet wat het beste zou zijn.

De Albanese mafia is echter zeer sterk, ik vraag me af hoe ze dat land veilig de EU gaan kunnen binnenloodsen.
BonBon is offline  
Oud 18 december 2013, 00:20   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is waar, hier wordt dat nog halvelings bevestigd.
http://www.n-va.be/nieuws/opinie/alb...ni%C3%AB-eruit

Voordeel is wel dat Albanezen zonder werk dan hier niet op de uitkeringen kunnen teren, dan moeten ze terug naar eigen land binnen de EU. Veel zaken zouden makkelijker worden maar ik weet niet wat het beste zou zijn.

De Albanese mafia is echter zeer sterk, ik vraag me af hoe ze dat land veilig de EU gaan kunnen binnenloodsen.
De partijen die hun komst goedkeurden zullen het wel weten veronderstel ik.

Nu alleen nog hopen dat die partijen hun handen niet in onschuld wassen als het misloopt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 december 2013 om 00:21.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be