Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2013, 15:54   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
De Wever heeft hierop een goede repliek gegeven vanmorgen op de radio:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...18_DeWever_GAS
en
http://www.radio1.be/programmas/de-o...aad-meer-weten
't Is nu pas dat ik de tijd vond om naar dat radio-interview te luisteren via die link.

Het is echt aangeraden om dat eens rustig te beluisteren.
Voor wie de stem van De Wever geen seconde kan horen: doe toch de moeite. Doe het desnoods "om de vijand beter te leren kennen, om hem rapper te kunnen verslaan".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:03   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb jij al ooit een antwoord gehad op een bezwaar dat je indiende na een verkeersovertreding?
Buiten een verhoging van de boete natuurlijk.
Ik ben één keer in mijn reusachtig leven betrapt op een verkeersovertreding. De flitsmachine zei dat ik 59 reed waar ik 50 mocht.
Ik heb maar gauw betaald.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:43   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb jij al ooit een antwoord gehad op een bezwaar dat je indiende na een verkeersovertreding?
Buiten een verhoging van de boete natuurlijk.
Ongeveer 10 jaar geleden diende ik een bezwaarschrift in.
Antwoord: "Uw bezwaar wordt niet weerhouden".
Vertikaal geklasseerd.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 00:21   #64
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zonder handen fietsen?
Hoe doe je dat?
Vroeger toen ik nog mocht fietsen op gewone een fiets (nu enkel nog tandem) ,
heb ik dat meermaals gedaan , zelfs bochten nemen was vrij makkelijk ,
echter niet tegen volle snelheid
https://www.youtube.com/watch?v=WXmWEGnanoI
https://www.youtube.com/watch?v=VA08taG6hVk

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 10:16   #65
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ongeveer 10 jaar geleden diende ik een bezwaarschrift in.
Antwoord: "Uw bezwaar wordt niet weerhouden".
Vertikaal geklasseerd.
Ik ken nochtans wel wat mensen die n.a.v. verkeersovertredingen e.d. bezwaar hebben aangetekend en daarbij zijn vrijgesproken. Dus zo maar beweren dat dat altijd geklasseerd wordt lijkt me ook wat kort door de bocht.
Oud 19 december 2013, 11:11   #66
eurobug
Burger

Standaard

De stemmingmakerij is weer begonnen. Er zijn blijkbaar 4 steden die de leeftijd voor GAS boetes gaan verlagen naar 14 jaar. Op elke nieuwssite staat erbij dat Antwerpen een van die vier is, vaak met foto van BDW. Na 20 min googlen heb ik geen enkele bron gevonden die die 3 andere steden bij naam durft vernoemen.

De reacties op de meeste fora zijn echter wel geruststellend. De ene helft gaat over de armzalige berichtgeving, waarom weer Antwerpen en BDW geviseerd worden. De andere helft gaat in de stijl van "goed gedaan, dat jong krapuul moet maar es een leske leren". De journalisten echter pleiten weer voor een "warme" samenleving, waarbij je toch geen 14-jarige kan beboeten ocharme!

Gaan dergelijke journalisten met uitgestreken gezicht dus beweren dat we het maar moeten negeren als jong krapuul de buurt vandaliseert, en je het leven zuur maakt? En dat dat weer allemaal waarschijnlijk aan ons ligt, en dat we allemaal nazi's zijn als we krapuul iets in de weg durven leggen. Meestal gevolgd door hysterische insinuaties naar afschuwelijke gebeurtenissen in Duitsland, zo ongeveer 70 jaar geleden. Want uiteraard, een gast van 15 naar zijn voeten geven omdat hij met stenen zit te gooien, rotzooi op straat dumpt, of de boel op stelten zet om 3 uur 's nachts leidt onverbiddelijk naar een totalitaire, koude maatschappij. Of bedoelen ze met "warme" maatschappij dat we de boel maar in de fik mogen steken, en dat ook maar moet kunnen? Want, allee, ge kunt daar toch geen boete voor geven, of wel? NAZI!
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 15:05   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
De stemmingmakerij is weer begonnen. Er zijn blijkbaar 4 steden die de leeftijd voor GAS boetes gaan verlagen naar 14 jaar. Op elke nieuwssite staat erbij dat Antwerpen een van die vier is, vaak met foto van BDW. Na 20 min googlen heb ik geen enkele bron gevonden die die 3 andere steden bij naam durft vernoemen.
Blijkbaar kan jij slecht googelen. De eerste bron die ik raadpleegde noemde de vier gewoon bij naam:

Citaat:
Intussen blijkt uit een rondvraag van Het Nieuwsblad dat maar weinig gemeente de leeftijdsgrens voor GAS-boetes willen verlagen, zoals de nieuwe regels mogelijk maken. Alleen Antwerpen, Lokeren, Aalst en Ledegem willen de leeftijdsgrens verlagen van 16 naar 14 jaar.
Wat was dat over stemmingmakerij?

Als maar 4 steden/gemeenten die verlaging doorvoeren, dan toont dit heel duidelijk aan dat er natuurlijk helemaal geen sprake is van noodzaak of gebrek aan alternatieven zoals BDW beweert.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 15:30   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Elio Di Rupo: 'Sommige steden misbruiken GAS-boetes' Knack

In het kerstinterview van Knack toont premier Elio Di Rupo zich openhartig over zijn lidmaatschap van de loge, kritisch over het gebruik van GAS-boetes en opvallend mild over euthanasie voor minderjarigen.

Hmm, zoals in Antwarp misschien?
Het GAS probleem is geen federale bevoegdheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 15:45   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
GAS boetes hadden geen reden van bestaan moest justitie efficient werken.
Dat justitie niet efficient werkt (of mag werken) weten we al jaren!
De gas-boetes zijn dus een goede zaak om bepaalde hufters te leren dat alles niet kan en mag zonder reacties! Alleen zijn er blijkbaar een paar agenten die onnozel doen bij het uitdelen ervan! Misschien om de zaak in het belachelijke te trekken, terwijl ze blij zouden moeten zijn dat men op die manier misschien iets minder met hun voeten zal spelen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 15:48   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Maar wel als ze boterhammen opeten aan de kerk trap?
Neen, als ze hun restjes en vuiligheid achterlaten op de trappen wanneer ze klaar zijn met eten! Verdiende gasboete!
Oud 19 december 2013, 15:49   #71
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Citaat:
De Wever heeft hierop een goede repliek gegeven vanmorgen op de radio:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...18_DeWever_GAS
en
http://www.radio1.be/programmas/de-o...aad-meer-weten
't Is nu pas dat ik de tijd vond om naar dat radio-interview te luisteren via die link.

Het is echt aangeraden om dat eens rustig te beluisteren.
Voor wie de stem van De Wever geen seconde kan horen: doe toch de moeite. Doe het desnoods "om de vijand beter te leren kennen, om hem rapper te kunnen verslaan".
BDW slaat de bal totaal mis. Als hij werkelijk zo bezorgd is over de absurde toepassingen waarmee de GAS-boetes in het nieuws komen, dan zou hij moeten beseffen dat dit net inherent is aan de GAS-wetgeving. Hier staat een mooi overzicht van de bezwaren. Willekeur en onpartijdigheid lijken mij veruit de belangrijkste. Het is natuurlijk onzin dat de scheiding der machten wordt gerespecteerd. De sanctionerende ambtenaren zijn niet onafhankelijk van het bestuur dat de reglementen bepaalt.

Dat er GAS-boetes werden uitgedeeld in zijn stad voor het gooien van sneeuwballen is geen indianenverhaal zoals hij beweert. Ik ken toevallig de ouders van één van de kinderen die daarmee geconfronteerd werd. Akkoord, de GAS-boete hebben ze na de heisa in de pers laten vallen, maar de ouders zijn wel op gesprek moeten komen.

Het is ook geen indianenverhaal dat de GAS-boetes in Antwerpen worden misbruikt om de vrije meningsuiting te beknotten: er waren al GAS-boetes voor militanten van Rood die pamfletten uitdeelden op de Grote Markt bij de inhuldiging van de gemeenteraad, voor artsen van Geneeskunde voor het Volk die een grieppriekactie deed op dezelfde plek, voor betogers (én toevallige geïnteresseerde voorbijgangers) die actie voerden tegen Monsanto in het centrum, voor deelnemers aan een actie van Occupy Antwerp... Uiteindelijk zijn die GAS-boetes bijna allemaal verworpen, maar me moest er soms wel voor tot in de rechtbank gaan.

BDW beweert dat de GAS-wetgeving zijn strepen al heeft verdient, maar ze is nog niet lang genoeg van kracht om daar gefundeerde uitspraken over te kunnen doen.

BDW beweert dat er geen alternatieven zijn en dat hij niet weet hoe hij anders de problemen zou moeten aanpakken, maar beweert tegelijkertijd dat de meeste boetes niet geïnd worden, omdat er eerst bemiddelt wordt. Waarom kan men dan niet gewoon ineens bemiddelen en wanneer dat niet lukt een stap verder gaan (en dan via de rechterlijke macht)?

Misschien moeten ze die hele GAS-wetgeving maar eens voorleggen aan de samenleving... of durven ze dat niet en zijn hun grote woorden over democratie maar praat voor de vaak?

Voorstanders van de GAS-wetgeving blijven dat tot de dag dat zij of hun naasten ook eens met de waanzin ervan geconfronteerd worden. En die dag komt er vroeg of laat aan, geloof me vrij.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 16:07   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht

De reacties op de meeste fora zijn echter wel geruststellend. De ene helft gaat over de armzalige berichtgeving, waarom weer Antwerpen en BDW geviseerd worden. De andere helft gaat in de stijl van "goed gedaan, dat jong krapuul moet maar es een leske leren". De journalisten echter pleiten weer voor een "warme" samenleving, waarbij je toch geen 14-jarige kan beboeten ocharme!

Gaan dergelijke journalisten met uitgestreken gezicht dus beweren dat we het maar moeten negeren als jong krapuul de buurt vandaliseert, en je het leven zuur maakt? En dat dat weer allemaal waarschijnlijk aan ons ligt, en dat we allemaal nazi's zijn als we krapuul iets in de weg durven leggen. Meestal gevolgd door hysterische insinuaties naar afschuwelijke gebeurtenissen in Duitsland, zo ongeveer 70 jaar geleden. Want uiteraard, een gast van 15 naar zijn voeten geven omdat hij met stenen zit te gooien, rotzooi op straat dumpt, of de boel op stelten zet om 3 uur 's nachts leidt onverbiddelijk naar een totalitaire, koude maatschappij. Of bedoelen ze met "warme" maatschappij dat we de boel maar in de fik mogen steken, en dat ook maar moet kunnen? Want, allee, ge kunt daar toch geen boete voor geven, of wel? NAZI!
Groot gelijk! Maar ik heb zo de indruk dat de meeste burgers van hetzelfde idee zijn!
Wat sommige rode multiculidioten denken en promoten zal ons worst wezen! Hopelijk worden ze straks op straat aangerand door dat soort lieverdjes en van hun portefeuille en gsm ontdaan! Wedden dat ze dan nog begrip zullen opbrengen voor die arme stakkers die voortdurend racistisch behandeld worden en nergens en nooit kansen krijgen!
Oud 19 december 2013, 16:14   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
BDW slaat de bal totaal mis. Als hij werkelijk zo bezorgd is over de absurde toepassingen waarmee de GAS-boetes in het nieuws komen, dan zou hij moeten beseffen dat dit net inherent is aan de GAS-wetgeving. Hier staat een mooi overzicht van de bezwaren. Willekeur en onpartijdigheid lijken mij veruit de belangrijkste. Het is natuurlijk onzin dat de scheiding der machten wordt gerespecteerd. De sanctionerende ambtenaren zijn niet onafhankelijk van het bestuur dat de reglementen bepaalt.

Dat er GAS-boetes werden uitgedeeld in zijn stad voor het gooien van sneeuwballen is geen indianenverhaal zoals hij beweert. Ik ken toevallig de ouders van één van de kinderen die daarmee geconfronteerd werd. Akkoord, de GAS-boete hebben ze na de heisa in de pers laten vallen, maar de ouders zijn wel op gesprek moeten komen.

Het is ook geen indianenverhaal dat de GAS-boetes in Antwerpen worden misbruikt om de vrije meningsuiting te beknotten: er waren al GAS-boetes voor militanten van Rood die pamfletten uitdeelden op de Grote Markt bij de inhuldiging van de gemeenteraad, voor artsen van Geneeskunde voor het Volk die een grieppriekactie deed op dezelfde plek, voor betogers (én toevallige geïnteresseerde voorbijgangers) die actie voerden tegen Monsanto in het centrum, voor deelnemers aan een actie van Occupy Antwerp... Uiteindelijk zijn die GAS-boetes bijna allemaal verworpen, maar me moest er soms wel voor tot in de rechtbank gaan.

BDW beweert dat de GAS-wetgeving zijn strepen al heeft verdient, maar ze is nog niet lang genoeg van kracht om daar gefundeerde uitspraken over te kunnen doen.

BDW beweert dat er geen alternatieven zijn en dat hij niet weet hoe hij anders de problemen zou moeten aanpakken, maar beweert tegelijkertijd dat de meeste boetes niet geïnd worden, omdat er eerst bemiddelt wordt. Waarom kan men dan niet gewoon ineens bemiddelen en wanneer dat niet lukt een stap verder gaan (en dan via de rechterlijke macht)?

Misschien moeten ze die hele GAS-wetgeving maar eens voorleggen aan de samenleving... of durven ze dat niet en zijn hun grote woorden over democratie maar praat voor de vaak?

Voorstanders van de GAS-wetgeving blijven dat tot de dag dat zij of hun naasten ook eens met de waanzin ervan geconfronteerd worden. En die dag komt er vroeg of laat aan, geloof me vrij.
Indien er volgens jou zoveel manieren zijn om de gas-boetes door andere dingen te vervangen, waarom heeft men dan gewacht tot de gas-boetes er moesten komen?
En geef eens een paar voorbeelden van vervangende oplossingen?
"Hou het tof!" stickers uitdelen?
Wie zich niet behoorlijk kan gedragen moet maar voor de gevolgen opdraaien! Over wie zijn we meestal bezig?
Oud 19 december 2013, 16:32   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Indien er volgens jou zoveel manieren zijn om de gas-boetes door andere dingen te vervangen, waarom heeft men dan gewacht tot de gas-boetes er moesten komen?
En geef eens een paar voorbeelden van vervangende oplossingen?
"Hou het tof!" stickers uitdelen?
Wie zich niet behoorlijk kan gedragen moet maar voor de gevolgen opdraaien! Over wie zijn we meestal bezig?
Een schot in de roos !

Oud 19 december 2013, 16:38   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans wel wat mensen die n.a.v. verkeersovertredingen e.d. bezwaar hebben aangetekend en daarbij zijn vrijgesproken. Dus zo maar beweren dat dat altijd geklasseerd wordt lijkt me ook wat kort door de bocht.
Ik beweer NIETS.
Ik stel enkel dat ikzelf dat antwoord vertikaal ... enz.
Oud 19 december 2013, 16:44   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan jij slecht googelen. De eerste bron die ik raadpleegde noemde de vier gewoon bij naam:

Wat was dat over stemmingmakerij?

Als maar 4 steden/gemeenten die verlaging doorvoeren, dan toont dit heel duidelijk aan dat er natuurlijk helemaal geen sprake is van noodzaak of gebrek aan alternatieven zoals BDW beweert.
Tot op VANDAAG zijn er 4 plaatsen waar de verlaging doorgevoerd wordt...
Wait and see.
Oud 19 december 2013, 16:49   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...
Het gedrag van die voorstanders is meestal zo dat die mensen geen GAS boetes zullen krijgen.
Geloof me vrij.
"Waanzin" ???
Je mag hier een beetje overdrijven maar niet te veel.
Oud 19 december 2013, 17:31   #78
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

N-VA'ers zijn de grootste voorstanders van GAS-boetes. Die apen gaan de mensen een boete geven die op 31 december een vuurpijl afschieten waar ze 21% BTW op betalen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 17:33   #79
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zelfs gehandicapten die mensen hebben echt geen schaamte
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 17:34   #80
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Zelfs gehandicapten die mensen hebben echt geen schaamte
Waar gaat het over?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be