![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is echt aangeraden om dat eens rustig te beluisteren. Voor wie de stem van De Wever geen seconde kan horen: doe toch de moeite. Doe het desnoods "om de vijand beter te leren kennen, om hem rapper te kunnen verslaan". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb maar gauw betaald. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Antwoord: "Uw bezwaar wordt niet weerhouden". Vertikaal geklasseerd. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vroeger toen ik nog mocht fietsen op gewone een fiets (nu enkel nog tandem) ,
heb ik dat meermaals gedaan , zelfs bochten nemen was vrij makkelijk , echter niet tegen volle snelheid https://www.youtube.com/watch?v=WXmWEGnanoI https://www.youtube.com/watch?v=VA08taG6hVk
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Gouverneur
|
Ik ken nochtans wel wat mensen die n.a.v. verkeersovertredingen e.d. bezwaar hebben aangetekend en daarbij zijn vrijgesproken. Dus zo maar beweren dat dat altijd geklasseerd wordt lijkt me ook wat kort door de bocht.
|
|
|
#66 |
|
Burger
|
De stemmingmakerij is weer begonnen. Er zijn blijkbaar 4 steden die de leeftijd voor GAS boetes gaan verlagen naar 14 jaar. Op elke nieuwssite staat erbij dat Antwerpen een van die vier is, vaak met foto van BDW. Na 20 min googlen heb ik geen enkele bron gevonden die die 3 andere steden bij naam durft vernoemen.
De reacties op de meeste fora zijn echter wel geruststellend. De ene helft gaat over de armzalige berichtgeving, waarom weer Antwerpen en BDW geviseerd worden. De andere helft gaat in de stijl van "goed gedaan, dat jong krapuul moet maar es een leske leren". De journalisten echter pleiten weer voor een "warme" samenleving, waarbij je toch geen 14-jarige kan beboeten ocharme! Gaan dergelijke journalisten met uitgestreken gezicht dus beweren dat we het maar moeten negeren als jong krapuul de buurt vandaliseert, en je het leven zuur maakt? En dat dat weer allemaal waarschijnlijk aan ons ligt, en dat we allemaal nazi's zijn als we krapuul iets in de weg durven leggen. Meestal gevolgd door hysterische insinuaties naar afschuwelijke gebeurtenissen in Duitsland, zo ongeveer 70 jaar geleden. Want uiteraard, een gast van 15 naar zijn voeten geven omdat hij met stenen zit te gooien, rotzooi op straat dumpt, of de boel op stelten zet om 3 uur 's nachts leidt onverbiddelijk naar een totalitaire, koude maatschappij. Of bedoelen ze met "warme" maatschappij dat we de boel maar in de fik mogen steken, en dat ook maar moet kunnen? Want, allee, ge kunt daar toch geen boete voor geven, of wel? NAZI! |
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Als maar 4 steden/gemeenten die verlaging doorvoeren, dan toont dit heel duidelijk aan dat er natuurlijk helemaal geen sprake is van noodzaak of gebrek aan alternatieven zoals BDW beweert. |
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gas-boetes zijn dus een goede zaak om bepaalde hufters te leren dat alles niet kan en mag zonder reacties! Alleen zijn er blijkbaar een paar agenten die onnozel doen bij het uitdelen ervan! Misschien om de zaak in het belachelijke te trekken, terwijl ze blij zouden moeten zijn dat men op die manier misschien iets minder met hun voeten zal spelen! |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat er GAS-boetes werden uitgedeeld in zijn stad voor het gooien van sneeuwballen is geen indianenverhaal zoals hij beweert. Ik ken toevallig de ouders van één van de kinderen die daarmee geconfronteerd werd. Akkoord, de GAS-boete hebben ze na de heisa in de pers laten vallen, maar de ouders zijn wel op gesprek moeten komen. Het is ook geen indianenverhaal dat de GAS-boetes in Antwerpen worden misbruikt om de vrije meningsuiting te beknotten: er waren al GAS-boetes voor militanten van Rood die pamfletten uitdeelden op de Grote Markt bij de inhuldiging van de gemeenteraad, voor artsen van Geneeskunde voor het Volk die een grieppriekactie deed op dezelfde plek, voor betogers (én toevallige geïnteresseerde voorbijgangers) die actie voerden tegen Monsanto in het centrum, voor deelnemers aan een actie van Occupy Antwerp... Uiteindelijk zijn die GAS-boetes bijna allemaal verworpen, maar me moest er soms wel voor tot in de rechtbank gaan. BDW beweert dat de GAS-wetgeving zijn strepen al heeft verdient, maar ze is nog niet lang genoeg van kracht om daar gefundeerde uitspraken over te kunnen doen. BDW beweert dat er geen alternatieven zijn en dat hij niet weet hoe hij anders de problemen zou moeten aanpakken, maar beweert tegelijkertijd dat de meeste boetes niet geïnd worden, omdat er eerst bemiddelt wordt. Waarom kan men dan niet gewoon ineens bemiddelen en wanneer dat niet lukt een stap verder gaan (en dan via de rechterlijke macht)? Misschien moeten ze die hele GAS-wetgeving maar eens voorleggen aan de samenleving... of durven ze dat niet en zijn hun grote woorden over democratie maar praat voor de vaak? Voorstanders van de GAS-wetgeving blijven dat tot de dag dat zij of hun naasten ook eens met de waanzin ervan geconfronteerd worden. En die dag komt er vroeg of laat aan, geloof me vrij. |
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat sommige rode multiculidioten denken en promoten zal ons worst wezen! Hopelijk worden ze straks op straat aangerand door dat soort lieverdjes en van hun portefeuille en gsm ontdaan! Wedden dat ze dan nog begrip zullen opbrengen voor die arme stakkers die voortdurend racistisch behandeld worden en nergens en nooit kansen krijgen! |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En geef eens een paar voorbeelden van vervangende oplossingen? "Hou het tof!" stickers uitdelen? Wie zich niet behoorlijk kan gedragen moet maar voor de gevolgen opdraaien! Over wie zijn we meestal bezig? |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel enkel dat ikzelf dat antwoord vertikaal ... enz. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wait and see. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geloof me vrij. "Waanzin" ??? Je mag hier een beetje overdrijven maar niet te veel. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
N-VA'ers zijn de grootste voorstanders van GAS-boetes. Die apen gaan de mensen een boete geven die op 31 december een vuurpijl afschieten waar ze 21% BTW op betalen.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zelfs gehandicapten die mensen hebben echt geen schaamte
|