![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op wat is de liefde voor je vrouw gebaseerd?
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Je stelde dat "godsdienst [..] nog steeds [wordt] opgedrongen". Bovendien vernoemde je de katholieken, en de katholieke godsdienst wordt in de katholieke godsdienstles geenszins opgedrongen. Als je enige kennis van zaken had, d.w.z. op z'n minst een keer de website van het katholieke godsdienstonderwijs had doornomen, dan had je dit geweten.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 26 december 2013 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het vertrekpunt van de vraagstelling was 'religies' . Andere voorbeelden waren "Voetbal , schildersclub , muziek ..." , maar dus ook openbare bibliotheken, socio-culturele centra, ... . Welk criteria te hanteren om 't een of 't ander uit te sluiten? Waar trek je de grens ? Alles privé te financieren ? Of alleen religies ? De theorie is makkelijk te poneren, omgaan met de praktijk is dan toch weer net iets anders. Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 26 december 2013 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs op de kermis als wij bv drinken , een wafel of frietje kregen , moesten wij zelfs een kruisteken maken , ik moest niks hebben !!!!!!!! Ik krijg het letterlijk zodanig op m'n zenuwen van zulk gezeik !!!!!!!! Ik vind het zelfs puur aanstellerij !!!! - Bidden is , een verzonnen binnenhoofdse hersenspinsel betalen !! Daar moeten ze bij mij niet mee afkomen !!!!!!!! - Kijk , als ons mama of papa kookte , wij bedankte hen met dank u wel , of dank u mama en/of papa , dat is respekt tonen naar uw ouders !!!! Ik zal wel aan de ober of kok zeggen , dank u voor het goede eten , maar als't niet freetbaar is , zal ik dit ook op een beliefde manier doen !! Met een paar 1000 gasten zitten en maar met 2 broden en 5 vissen , en iedereen heeft voldoende te eten , waaaw , knappe tovenaar !!!! Oh ja , ik moet het tussen de lijntjes lezen , da's just !!!! Water in wijn veranderen , tja , dat kan wel , mits genoeg chemische brol erbij !! Of wacht'e's .... , in kersen , appels , druiven of peren zit water !! Citaat:
Een passie kan ook zelfs een (gestoorde) obsessie worden !! Hoe ontwikkelt zich de liefde voor een hobby ?? Zit in het in de genen , is het dan misschien erfelijk ?? En toch gebeurt het dat iemand een hobby heeft , welke NOOIT eerder in de familie voorkwam !! 1) Ik ben vrijge(w)el ![]() 2) Maar ok , ik zal proberen te antwoorden: Het moet sowieso wederzijds klikken , of het is noppes de floppes !! Het is niet enkel seks of , of je bent mooi , of ik zie jou graag !! Het heeft z'n tijd nodig om liefde te ontwikkelen !! Vertrouwen hoort daar zeker bij , je moet tijd nemen elkaar te leren kennen !! Je neemt al de positieve & negatieve eigenschappen er mee in !! Wie ben je ?? Wat doe je ?? Sta je klaar voor mekaar ?? Maar , soms is liefde blind , is (dan) het wel liefde !! Of liefde op het eerste gezicht , hoe zit dat !?!?
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De staat gaat over o.a. cultuur (muziek, toneel, theater, ...) en sport (voetbal, basket, volley, ...). We hebben ook een minister van Sport; alsook een minster van Cultuur. Daar religie los staat van de staat, is er bijgevolg ook geen minister van religie. Waarom is het dan nodig om religie gerelateerde instellingen te onderhouden met belastingsgeld?
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We zouden bijvoorbeeld kunnen stellen dat: 1) Hef in de plaats van 21%, 30% of zelfs 40% op goederen die 'zonder discussie' niet behoren tot de groep van basisbehoeften. 2) Wat betreft basisbehoeften (dient zeer duidelijk te worden bepaald); mag het percentage vervolgens zakken naar 5% of zelfs 3%). Maar: - Gaat Europa daar in mee? - Hoe en wie gaat bepalen wat een basisbehoefte is; en wat niet? - Zal er dan niet, (nog meer dan nu) worden aangekocht in het buitenland? En wat zijn de (in)directe gevolgen voor de bedrijven die handelen in producten, die niet behoren tot de basisbehoeften?
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, hier kort: Alle arbeid wordt uiteindelijk opgenomen in de eindfactuur. Indien men de belasting op arbeid zou schrappen, gaat ook het product dalen. Door de BTW op te trekken kan men dit verschil opvangen om dezelfde staatsinkomsten te hebben. Uiteraard is het positief een onderscheid te maken tussen basis - en luxeproducten, maar staat hier los van. Door de BTW te verhogen ( en de producten niet duurder worden, gezien ze goedkoper in productie zijn ) gaat men ook meer kunnen vangen op import en meer kunnen verzetten aan export. De ambtenaren die zich nu bezig houden met belasting op arbeid zouden ingezet kunnen worden in import- en exportcontrole. OCMW, werkloosheid en andere soortgelijke uitkeringen komen te vervallen en elke staatsburger krijgt een leefloon wat volstaat om te leven op basisproducten. Niemand zou nog verplicht worden te werken of werk te zoeken, en iedereen zou kunnen bijklussen of een baantje hebben naar believen. "In het zweet des aanschijns zul je je brood verdienen" is een regeltje wat enkel thuis hoort op de kansel, maar is verre van humaan. Ik ga hier nu niet verder meer op in om deze draad niet te ontwrichten. |
|
![]() |
![]() |