![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat mij betreft wil ik dubbel zoveel betalen als ik nu betaal als er ook 2 keer zoveel personeel werkt en ik mijn post 's morgens krijg voor 10:00 uur en niet rond een uur of 4 in de namiddag. Ik zal dan in de plek minder belastingen moeten betalen daar de werkloosheid zal gedaald zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dat geldt ook voor kleren die ik koop, schoenen, electrische apparaten, energie, als er maar geen werkloosheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat één mens het equivalent van de prestaties van pakweg 100 mensen kan leveren. Er zijn uitzonderingen waarbij je kan zeggen dat de inbreng van één mens wel degelijk buitengewoon groot is. Ik denk dan eerder aan de Einsteins van deze wereld maar zeker niet aan CEO's of kaderleden van één of ander bedrijf. Het verschil: Een Einstein maakt in zijn ééntje het verschil. Een bedrijfsleider of andere belangrijke figuur uit de industrie is doorgaan niets waard zonder zijn ondergeschikte medewerkers. Zijn waarde ligt erin dat hij de bekwaamheden van tal van andere personen tot een succesvol geheel weet te smeden. Maar zoals gezegd zonder die anderen (medewerkers) die zich hiërarchisch onder hem bevinden is hij niets. Een loonkloof van factor 100 en meer is dan ook gewoonweg belachelijk (eigenlijk eerder triestig). Het is enkel een gevolg van een ziekelijke uitwas van onze maatschappij waarbij een 'ons kent ons systeem' heerst en waarbij een elite zichzelf verrijkt ten koste van de massa. Als men daar niet wil van afstappen mag wat mij betreft de overheid gerust tussenbeide komen en zeer hoge belastingtarieven hanteren om deze uitwassen te compenseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() We hebben lang hoop gekoesterd dat allerhande remedies ook tot uitvoering zouden gebracht kunnen worden, realisme is aan de orde om te besluiten dat de mensheid daar niet in lukt. Het valt zwaar voor een mens om deze niet arbitraire vaststelling te moeten accepteren, de uiterst pijnlijke confrontatie met deze waarheid laat ons op verschillende manieren reageren, van totale ontkenning, misplaatste romantiek, het elimineren van zowat alles dat hiernaar verwijst, aanvallen op de integriteit en veel meer andere psychische afweermechanismen die hiervoor in aanmerking komen. Het intellect ageert als een spartelend kind en accentueert hiermee duidelijk z’n tekortkomingen, een stervensproces waarbinnen geen tegenspraak geduld wordt. In deze fase heerst er nog totaal onbegrip over wat de toekomst brengen kan, het sterven gaat tegelijkertijd gepaard met de barensweeën van een nieuwe menselijkheid, nog meer dan ooit is het dan vastgrijpen aan strohalmen waarvan men weet – zij het niet geheel bewust – dat ze geen soelaas meer bieden. Een ethische upgrade is aan de orde maar dat wordt met alle machtsmiddelen tegengewerkt door diegenen die dachten dat het beter zou zijn om hun medemensen belachelijk te maken, te domineren, te kleineren, te negeren en alle belangrijke informatie uit het daglicht weg te houden. Aan charlatans is er nog nooit een gebrek geweest, wees en blijf alert, lieve mensen. Het onderzoek werpt z’n vruchten af, er werd voor gewaarschuwd nochtans. We hebben de mensheid gedood, Nietzsche.
Laatst gewijzigd door tandem : 29 december 2013 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Net als bij Uw collegae vrije markt denkers maken de kortzichtigheid en egoistische achtergrond van uw hersenspinsels mij nerveus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Hoe meer en hoe groter de verschillen die men creëert, hoe gunstiger voor diegenen die monopoly spelen, men noemt dat verkeerdelijk economie maar men denkt wel dat ze hiermee een ruime 'economische' visie hebben. En met dat soort kortzichtigheden moet de bevolking het vandaag stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je hier met onze royale gezondheidszorg nergens terecht met dat autisme probleem tandem? Laat de onderzoekers gerust deze thread eens zien met je reacties erin, misschien kunnen ze je terug op het juiste pad helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Of ga jij hier nu stellen dat je enkel en alleen lokale producten gebruikt? Koop jij je kledij bijvoorbeeld altijd in winkels van lokale designers die ook lokaal produceren? Of ga je shoppen bij H&M, C&A en aanverwanten? Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Tja, folter miljoenen mensen met allerhande economische nonsens en noem dat het rechte pad, proficiat. Verklaringen voor het aanhouden van de economische crisis vind een normaal mens in jouw reacties, absoluut geen schaarste aan. Man man, heeft je mama je niet geleerd hoe je je verstand kan gebruiken misschien?
Laatst gewijzigd door tandem : 29 december 2013 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Agnosie (afgeleid van het Grieks ἀγνωσία agnōsia=onwetendheid of zonder kennis) is het verlies van het vermogen om personen, voorwerpen, geluiden, geur et cetera te herkennen, terwijl de zintuiglijke waarneming grotendeels wel intact is en er geen sprake is van significant geheugenverlies over de betreffende waarneming. |
|
![]() |
![]() |