Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2013, 14:50   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik wil postbodes die een goed loon krijgen waardoor ze ook blijven.
Het gevolg is dat er veel minder verloop is van postbodes, het gevolg daarvan is dat er minder missingen zijn.
Hoeveel meer ben je bereid te betalen voor je post?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 15:07   #62
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Welke economische crisis?

Ik heb nieuw werk gevonden, promotie gemaakt en ik moet zeker niet besparen op levensnoodzakelijke behoeftes.

Wat ik wel merk is dat de massa duurder consumeert. Als men dan geen geld meer heeft dan is dit eigen verantwoordelijkheid en geen economische crisis.

Wat is er nu aan van de crisis? Enkel een overheid die verkeerde beslissingen neemt waardoor bedrijven in België niet meer investeren wegens niet-rendabel.
De werkloosheid stijgt wel, of is dat een gegeven dat niet past in Uw betoog dat het geen crisis is...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 15:09   #63
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hoeveel meer ben je bereid te betalen voor je post?
Wat mij betreft wil ik dubbel zoveel betalen als ik nu betaal als er ook 2 keer zoveel personeel werkt en ik mijn post 's morgens krijg voor 10:00 uur en niet rond een uur of 4 in de namiddag. Ik zal dan in de plek minder belastingen moeten betalen daar de werkloosheid zal gedaald zijn.
Oud 29 december 2013, 15:10   #64
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

En dat geldt ook voor kleren die ik koop, schoenen, electrische apparaten, energie, als er maar geen werkloosheid is.
Oud 29 december 2013, 15:11   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Wat mij betreft wil ik dubbel zoveel betalen als ik nu betaal als er ook 2 keer zoveel personeel werkt en ik mijn post 's morgens krijg voor 10:00 uur en niet rond een uur of 4 in de namiddag. Ik zal dan in de plek minder belastingen moeten betalen daar de werkloosheid zal gedaald zijn.
Nog eentje die niet weet dat vestzak broekzak je de facto niks oplevert...
Oud 29 december 2013, 16:20   #66
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Standaardzin van mij "Niet mijn probleem"
Dat is duidelijk, het wordt nu kunst om geld te vergaren. Dat staat op de voorkant, de achterkant is voor later.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 16:22   #67
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
De werkloosheid stijgt wel, of is dat een gegeven dat niet past in Uw betoog dat het geen crisis is...
Niet zijn probleem, gewoon een kwestie van efficiëntie. Het is nog maar 2013.
Oud 29 december 2013, 16:27   #68
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Valt het op?

Marktconform loon volgens De Haene en Thijssens en andere graaiers: degene die het hoogste loon eist, is de beste.

Markconform loon voor u en ik en alle andere onnozelaars in dit land: degene die mini-jobs en flexibilisering slikt en kritiekloos het gezeik over 'hoge loonkosten' aanvaardt, is de beste.

Het ergste van al is dat er nogal veel idiote Vlamingen dat nog toejuichen ook. Vroeger zei Marx eens dat de bourgeois de strop verkoopt waarmee hij zal opgehangen worden, vandaag is 't vooral het plebs dat de strop maakt waarmee het zal gewurgd worden.
Mijn mening over verloning:
Ik geloof niet dat één mens het equivalent van de prestaties van pakweg 100 mensen kan leveren.
Er zijn uitzonderingen waarbij je kan zeggen dat de inbreng van één mens wel degelijk buitengewoon groot is. Ik denk dan eerder aan de Einsteins van deze wereld maar zeker niet aan CEO's of kaderleden van één of ander bedrijf.
Het verschil:
Een Einstein maakt in zijn ééntje het verschil.
Een bedrijfsleider of andere belangrijke figuur uit de industrie is doorgaan niets waard zonder zijn ondergeschikte medewerkers.
Zijn waarde ligt erin dat hij de bekwaamheden van tal van andere personen tot een succesvol geheel weet te smeden.
Maar zoals gezegd zonder die anderen (medewerkers) die zich hiërarchisch onder hem bevinden is hij niets.
Een loonkloof van factor 100 en meer is dan ook gewoonweg belachelijk (eigenlijk eerder triestig).
Het is enkel een gevolg van een ziekelijke uitwas van onze maatschappij waarbij een 'ons kent ons systeem' heerst en waarbij een elite zichzelf verrijkt ten koste van de massa.
Als men daar niet wil van afstappen mag wat mij betreft de overheid gerust tussenbeide komen en zeer hoge belastingtarieven hanteren om deze uitwassen te compenseren.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 16:34   #69
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Mijn mening over verloning:
Ik geloof niet dat één mens het equivalent van de prestaties van pakweg 100 mensen kan leveren.
Er zijn uitzonderingen waarbij je kan zeggen dat de inbreng van één mens wel degelijk buitengewoon groot is. Ik denk dan eerder aan de Einsteins van deze wereld maar zeker niet aan CEO's of kaderleden van één of ander bedrijf.
Het verschil:
Een Einstein maakt in zijn ééntje het verschil.
Een bedrijfsleider of andere belangrijke figuur uit de industrie is doorgaan niets waard zonder zijn ondergeschikte medewerkers.
Zijn waarde ligt erin dat hij de bekwaamheden van tal van andere personen tot een succesvol geheel weet te smeden.
Maar zoals gezegd zonder die anderen (medewerkers) die zich hiërarchisch onder hem bevinden is hij niets.
Een loonkloof van factor 100 en meer is dan ook gewoonweg belachelijk (eigenlijk eerder triestig).
Het is enkel een gevolg van een ziekelijke uitwas van onze maatschappij waarbij een 'ons kent ons systeem' heerst en waarbij een elite zichzelf verrijkt ten koste van de massa.
Als men daar niet wil van afstappen mag wat mij betreft de overheid gerust tussenbeide komen en zeer hoge belastingtarieven hanteren om deze uitwassen te compenseren.
Wat bedoel je met een 'ziek systeem'? Kan een computer ziek worden?
Oud 29 december 2013, 16:41   #70
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik wel merk is dat de massa duurder consumeert. Als men dan geen geld meer heeft dan is dit eigen verantwoordelijkheid en geen economische crisis.
Is dit ook van toepassing voor die 26 miljoen werklozen in Europa?
Oud 29 december 2013, 17:57   #71
tandem
Banneling

Standaard

We hebben lang hoop gekoesterd dat allerhande remedies ook tot uitvoering zouden gebracht kunnen worden, realisme is aan de orde om te besluiten dat de mensheid daar niet in lukt. Het valt zwaar voor een mens om deze niet arbitraire vaststelling te moeten accepteren, de uiterst pijnlijke confrontatie met deze waarheid laat ons op verschillende manieren reageren, van totale ontkenning, misplaatste romantiek, het elimineren van zowat alles dat hiernaar verwijst, aanvallen op de integriteit en veel meer andere psychische afweermechanismen die hiervoor in aanmerking komen. Het intellect ageert als een spartelend kind en accentueert hiermee duidelijk z’n tekortkomingen, een stervensproces waarbinnen geen tegenspraak geduld wordt. In deze fase heerst er nog totaal onbegrip over wat de toekomst brengen kan, het sterven gaat tegelijkertijd gepaard met de barensweeën van een nieuwe menselijkheid, nog meer dan ooit is het dan vastgrijpen aan strohalmen waarvan men weet – zij het niet geheel bewust – dat ze geen soelaas meer bieden. Een ethische upgrade is aan de orde maar dat wordt met alle machtsmiddelen tegengewerkt door diegenen die dachten dat het beter zou zijn om hun medemensen belachelijk te maken, te domineren, te kleineren, te negeren en alle belangrijke informatie uit het daglicht weg te houden. Aan charlatans is er nog nooit een gebrek geweest, wees en blijf alert, lieve mensen. Het onderzoek werpt z’n vruchten af, er werd voor gewaarschuwd nochtans. We hebben de mensheid gedood, Nietzsche.

Laatst gewijzigd door tandem : 29 december 2013 om 18:16.
Oud 29 december 2013, 18:46   #72
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Valt het op?

Marktconform loon volgens De Haene en Thijssens en andere graaiers: degene die het hoogste loon eist, is de beste.

Markconform loon voor u en ik en alle andere onnozelaars in dit land: degene die mini-jobs en flexibilisering slikt en kritiekloos het gezeik over 'hoge loonkosten' aanvaardt, is de beste.

Het ergste van al is dat er nogal veel idiote Vlamingen dat nog toejuichen ook. Vroeger zei Marx eens dat de bourgeois de strop verkoopt waarmee hij zal opgehangen worden, vandaag is 't vooral het plebs dat de strop maakt waarmee het zal gewurgd worden.
Voor een gemiddelde werknemer is een brutouurloon van 2.8 euro/uur tegenwoordig marktconform want dat is de huidige gemiddelde uurloonkost in Bulgarije en Bulgaren mogen hier komen werken vanaf nieuwjaar. In Roemenie ligt de marktconforme uurloonkost iets hoger, net 3 euro/uur. De voorstanders van de vrije markt halen hun slag thuis en kelderen de vakbonden: men kan nu als men een onderneming heeft vrijwel gratis zijn werk laten doen door sukkelaars uit Bulgarije en Roemenie. Het enige wat men moet doen is enkele dagen in Bulgarije verblijven om er een bedrijfje op te richten zodat er niet van lonen dient gesproken te worden, maar van projecten....
Oud 29 december 2013, 18:52   #73
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een gemiddelde werknemer is een brutouurloon van 2.8 euro/uur tegenwoordig marktconform want dat is de huidige gemiddelde uurloonkost in Bulgarije en Bulgaren mogen hier komen werken vanaf nieuwjaar. In Roemenie ligt de marktconforme uurloonkost iets hoger, net 3 euro/uur. De voorstanders van de vrije markt halen hun slag thuis en kelderen de vakbonden: men kan nu als men een onderneming heeft vrijwel gratis zijn werk laten doen door sukkelaars uit Bulgarije en Roemenie. Het enige wat men moet doen is enkele dagen in Bulgarije verblijven om er een bedrijfje op te richten zodat er niet van lonen dient gesproken te worden, maar van projecten....
De menselijke visie verruimt simultaan met de koopkrachtpariteit en het spelen van monopoly, de kloven worden immers veel ruimer.
Oud 29 december 2013, 18:55   #74
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nog eentje die niet weet dat vestzak broekzak je de facto niks oplevert...
Neen meneer Sfax, ik weet dat het netto resultaat van meer tewerkstelling en minder belasting te hoeven betalen omdat er minder werklozen zijn positief is: er zal minder nood zijn aan diefstal, roofmoord en meer van die dingen. Bovendien is het niet logisch dat alles preferentieel in lage loonlanden wordt geproduceerd om vervolgens verscheept te worden naar waar de markt is : te veel aan zinloze transporten, te veel milieuverloedering. Mensen tewerkstellen in plaats van enkele fabriekeigenaar stinkend rijk te maken door het mogelijk te maken gebruik te maken van quasi gratis werkende sukkelaars is veel meer dan een broekzak-vestzak-operatie.
Net als bij Uw collegae vrije markt denkers maken de kortzichtigheid en egoistische achtergrond van uw hersenspinsels mij nerveus.
Oud 29 december 2013, 18:58   #75
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
De menselijke visie verruimt simultaan met de koopkrachtpariteit en het spelen van monopoly, de kloven worden immers veel ruimer.
Ik snap de eerste helft niet van Uw repliek, geachte tandem.
Oud 29 december 2013, 19:05   #76
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap de eerste helft niet van Uw repliek, geachte tandem.
Hoe meer en hoe groter de verschillen die men creëert, hoe gunstiger voor diegenen die monopoly spelen, men noemt dat verkeerdelijk economie maar men denkt wel dat ze hiermee een ruime 'economische' visie hebben. En met dat soort kortzichtigheden moet de bevolking het vandaag stellen.
Oud 29 december 2013, 19:12   #77
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Kan je hier met onze royale gezondheidszorg nergens terecht met dat autisme probleem tandem? Laat de onderzoekers gerust deze thread eens zien met je reacties erin, misschien kunnen ze je terug op het juiste pad helpen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 19:18   #78
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen meneer Sfax, ik weet dat het netto resultaat van meer tewerkstelling en minder belasting te hoeven betalen omdat er minder werklozen zijn positief is:
Minder werklozen door ze in staatsbedrijven te zetten die eveneens door diezelfde staat betaald worden, is in het beste geval een nul-operatie (en dan zit je in het geval dat je iedereen evenveel betaalt en hetzelfde betaalt als een werkloosheidsuitkering), in het slechtste geval een stevige verliesoperatie.

Citaat:
er zal minder nood zijn aan diefstal, roofmoord en meer van die dingen.
Oeh ja, daar hebben we de standaard dreigementjes weer. "Als je ons niet onderhoudt, dan komen we stelen en moorden". En dan hebben jullie iets tegen kapitalisten?

Citaat:
Bovendien is het niet logisch dat alles preferentieel in lage loonlanden wordt geproduceerd om vervolgens verscheept te worden naar waar de markt is : te veel aan zinloze transporten, te veel milieuverloedering.
Dingen worden in lageloonlanden gemaakt omdat jij, de consument, dat wilt.
Of ga jij hier nu stellen dat je enkel en alleen lokale producten gebruikt? Koop jij je kledij bijvoorbeeld altijd in winkels van lokale designers die ook lokaal produceren? Of ga je shoppen bij H&M, C&A en aanverwanten?

Citaat:
Mensen tewerkstellen in plaats van enkele fabriekeigenaar stinkend rijk te maken door het mogelijk te maken gebruik te maken van quasi gratis werkende sukkelaars is veel meer dan een broekzak-vestzak-operatie.
Niet in jouw kortzichtige manier van redeneren.

Citaat:
Net als bij Uw collegae vrije markt denkers maken de kortzichtigheid en egoistische achtergrond van uw hersenspinsels mij nerveus.
Mission accomplished
Oud 29 december 2013, 19:26   #79
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kan je hier met onze royale gezondheidszorg nergens terecht met dat autisme probleem tandem? Laat de onderzoekers gerust deze thread eens zien met je reacties erin, misschien kunnen ze je terug op het juiste pad helpen.
Tja, folter miljoenen mensen met allerhande economische nonsens en noem dat het rechte pad, proficiat. Verklaringen voor het aanhouden van de economische crisis vind een normaal mens in jouw reacties, absoluut geen schaarste aan. Man man, heeft je mama je niet geleerd hoe je je verstand kan gebruiken misschien?

Laatst gewijzigd door tandem : 29 december 2013 om 19:28.
Oud 29 december 2013, 19:32   #80
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Voor het kindje dat eens wat wou zeggen.

Agnosie (afgeleid van het Grieks ἀγνωσία agnōsia=onwetendheid of zonder kennis) is het verlies van het vermogen om personen, voorwerpen, geluiden, geur et cetera te herkennen, terwijl de zintuiglijke waarneming grotendeels wel intact is en er geen sprake is van significant geheugenverlies over de betreffende waarneming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be