![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het probleem met het betrekken van een god is dat men morele regels gaat opstellen op basis van een (in mijn ogen) fantoom en dit kan ik moeilijk aanvaarden. Verder veroorzaakt de hypotethische god enorm veel problemen in de wereld omdat men het er niet over eens kan geraken wie of wat het is en hoe het denkt en ik vind dit jammer. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mss moeten we daar nog eens een draad voor opstarten. Ik denk nog altijd dat niets iets kan worden en vice versa omdat een bepaalde orde als iets kan worden beschouwd. Deze orde kan op zichzelf ontstaan en kan ook vernietigd worden op een manier dat deze niet kan hersteld worden. De orde is dan iets en wordt niets. |
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat starheid daarbij komt doen, is me een raadsel. Er kan uiteraard een verschuiving of wijziging van standpunten optreden, als er goeie (tegen)argumenten op de proppen komen. Da kan een bepaalde zin geven aan de discussie. Maar voor derden kan het evengoed zinnig zijn om twee onverbiddelijk tegenovergestelde opinies te consumeren. Uw opvattingen zijn radicaal tegengesteld aan de mijn, zowel over religie als over realiteit, maar dat maakt een discussie niet zinloos. Voor mij althans niet...
|
|
|
|
|
#65 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Antitheïsme is een nutteloze bezigheid. Je kan je beter richten op hoe je omgaat met religies (als collectief)
Religies blijven namelijk altijd bestaan. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Parlementslid
|
Welke raad U aan, daar ik nog geen lid ben van geen enkele? Laatst gewijzigd door g_z : 28 december 2013 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Europees Commissaris
|
We hebben al genoeg troglodieten zoals Jan die menen dat zij de capaciteiten hebben om de evolutieleer te ontkrachten in naam van hun godsdienst. Als zelfs kennis van de basis al mist op dit forum, is daarop verderbouwen een onmogelijkheid. Uiteindelijk zullen de domsten de luidste stemmen hebben; zij die wetenschap zien als iets waarvan de conclusie al vooraf door hun ideologie werd vastgelegd.
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat doe je in het echte leven toch ook? Of ga jij met een mentaal gehandicapte over de kwantummechanica discussiëren ? |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
of Taliban singles Laatst gewijzigd door Havanna : 28 december 2013 om 15:38. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Haha komisch, Maar, staan alleen mannen in. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Europees Commissaris
|
In "het echte leven" krijgen mentaal gehandicapten geen plek om hun ideeën rond te spuwen. Hier worden ze serieus genomen. Dat weet je ook goed genoeg.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 28 december 2013 om 15:42. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mentaal gehandicapten mogen zelfs stemmen in het echte leven. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
jah, bij Taliban singles vind ik de vrouw in burka leuk, misschien staat Alice er ook onherkenbaar tussen. Maar w.t.f. was Alice ook alweer? Pardon my French once again, het is toch echt Havanna die dit taalgebruik in me naar boven haalt, daar ik zo mijn best doe om ongepastheden achterwege te laten en liever in het geheel probeer te vermijden. Hopelijk heb ik niemand gekwetst en indien dit is gebeurd dan betreur ik het ten zeerste en zal proberen om niet in recidieve te treden. Voorbeelden zijn enkel en alleen aangehaald om een statement te maken, dus niets persoonlijks, stictly business. Volgende keer eerst even 2 x nadenken, al lijkt dit nog zo moeilijk en onhaalbaar. Laatst gewijzigd door g_z : 28 december 2013 om 15:47. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Banneling
|
|
|