![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog beter dan zitten we al royaal boven de 100 miljard. Neen ik "snap" niet vanwaar dat dat geld gaat komen. Ofwel bent u er met aan het rammelen en dan is dat nog te vergeven maar ik vrees helaas dat u het meent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog beter dan zitten we al royaal boven de 100 miljard. Neen ik "snap" niet vanwaar dat dat geld gaat komen. Ofwel bent u er met aan het rammelen en dan is dat nog te vergeven maar ik vrees helaas dat u het meent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Die 900 was maar een voorbeeld om de fout van Sonny te illustreren hé. Weet niet wat Duchatelet met Vivant destijds voorstelde als basisinkomen. Zou ik moeten opzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik nu verzuurd ben in jouw ogen, dan neem ik dat er met een brede glimlach bij ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het basisinkomen is geen leefloon, vervangingsinkomen, alternatief voor arbeidsinkomen, garantie tegen armoede etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent niet verplicht van bij een vakbond aangesloten te zijn hé..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer zo een ideetje waardoor de toegang tot de arbeidsmarkt verder vernauwt wordt.
Ondergetekende kwam halfweg de jaren tachtig op de arbeidsmarkt via een systeem waarbij mijn eerste werkgever amper sociale lasten moest betalen,en bij de volgende werd een deel van mijn loon feitelijk betaald door de toenmalige RVA.......Maar goed,in 3 jaar(derde werkgever) kon ik eindelijk één loon van één werkgever bekomen....Zoals normale mensen...Het ging nog vrij snel toendertijd... Doorheen de jaren zag ik jonge werknemers gekl***t worden door hen eerst zo lang mogelijk in interimjobs te houden en dan een tijdelijk contract en dan,eventueel,misschien een normaal contract van onbepaalde duur....Ze konden sommigen 5 jaar bezighouden zo,en werkgevers waren dan "geschandaliseerd" dat de "waardevolsten" vertrokken,net toen ze "opbrachten" Steeds opnieuw zaten de regeringen te "foefelen",zogezegd ten voordele van jonge werknemers en van bepaalde laagbetaalde beroepscategorien....en steeds opnieuw,in samenspraak met de werkgevers,waren het in de praktijk een soort tijdsvertragingen naar een gewoon contract...... En nu zijn we,twee decennia later, bij een meer definitieve rem gekomen. Die arbeidschecques waarbij jongeren als "dagloners" of zelfs "uurloners" zouden kunnen "ingekocht worden"...en....diepste vernedering....uitbetaling via de diensten van een vakbondskantoor? Zelfs de werkgeversverenigingen willen er deze keer niet aan.(of ze dan zullen doen wat moet en weigeren die arbeidschecques aan te schaffen en jongeren gewoon in dienst te nemen is maar een andere vraag....de schijnheiligaards) De OORZAKEN,de hoge sociale lasten,de hoge overhead-overheidskosten en regulitis,het (bijgevolg!)verdwijnen van manufacturing,en de groeiende mismatch tussen opleiding en vraag......die worden uiteraard niet behandeld.... Ach,je kunt dit allemaal verwachten zolang de meeste mensen op de oude clownspartijen stemmen.Ik verwijt het Monica niet,ze KAN niet anders,ze IS niet anders... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 16 januari 2014 om 06:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij niet gelaten natuurlijk om nog eens 900€ per man te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige onvoorwaardelijke basis inkomen voor alle Belgen is een dak boven het hoofd en genoeg voedsel om gezond door het leven te gaan.
Dus daar is uw 10m³ aan kamer die altijd op 18°C is, met een LED lamp die naar eigen goeddunken aan en uit kan. En ginder is het sanitair. Rudimentaar, stevig en gemakkelijk proper te houden. En nog wat verder is de gaarkeuken. Er is altijd wel iets te eten te krijgen. 't Zal wat saai zijn, maar wel voedzaam en voldoen aan de normale menselijke geplogenheden. Maar uw ratsoenen zijn persoonsgeboden, en worden geregistreerd met uw identiteitskaart. Wil U meer dan dat, awel, het staat U vrij om te werken. En al de rest is gewoon leugens en kazakkendraaierij.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hmm waar heb ik dat nog gehoord? Iedereen dat kan werken hetzelfde loon, de rest een basisloon, en uiteraard uitbetaald door partijgebonden entiteiten. Misschien ook nog huisjes (sociale woningen) voorzien voor iedereen, een wachtlijst of loterij voor auto's uit te delen, winkels waar iedereen basisproducten aan een maximumprijs kan kopen, ... En al dat geldt uiteraard niet voor de mensen die iets met de regering te maken hebben, die mogen iets meer. Ik denk dat ze iets gelijkaardigs al eens geprobeerd hebben, zo een 3000 km naar het oosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 januari 2014 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |