![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
... Wat Xeno betreft, die jongen ontkent de feiten. ... Wat u betreft u; u gaat uit van veronderstellingen. De moord op F.F. was wel degelijk de directe aanleiding naar W.O. I
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 21 januari 2014 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wijs u enkel op het feit dat je schijnbaar een aantal blaaskens voor waarheid neemt.
Begrijp je? Ik ontken de waarheid niet, ik vertel u de waarheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U doet maar. Ontkent u maar de feiten. Het is niet de eerste keer dat u de bal misslaat.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() jij houdt blijkbaar van semantische spelletjes om toch maar je eigen ongelijk niet te hoeven erkennen, mij niet gelaten hoor. de jarenlange wapenwedloop in aanloop naar WO1 was dan wellicht stom toeval, of mss beschikten de grootmachten van toen wel over een geavanceerd inlichtingensysteem en waren zij reeds jarenlang op voorhand op de hoogte van de plannen voor de aanslag op FF. als ik een journalist zie, die zich met zo'n kluitje in het riet laat sturen ... dan vind ik dat die mens gewoon zijn job niet doet. doe mij maar een iets kritischere inslag. prettige dag nog, k ga er verder niet veel moeite insteken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent dus totaal ongeloofwaardig, wat enkel maar bewezen wordt door uw futiele poging a la: "u bent vroeger al eens verkeerd geweest - de bal misslaan - dus ben je nu ook verkeerd". Wie nooit verkeerd is geweest in zijn leven mag de eerste steen werpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wik en weeg mijn woorden nu eenmaal. Oorzaak is niet hetzelfde als aanleiding. Dat is gewoon zo. U kan naar de toekomst beter met iets meer aandacht lezen. Dan gaat u nodeloze discussies vermijden. Citaat:
In het kort: De wapenwedloop, (1912-1913), was een middel van nationalistische groepen. Ze beschuldigden hun regering van een teveel aan 'passiviteit'. Ze verweten hun regering niet klaar te zijn voor dreigingen van buitenaf. Citaat:
Ik zou dat ook niet doen dat ik u was.
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat dit toen kon, kan ik begrijpen, dat jij aan dit mediaverhaaltje van toen nog enig gewicht wil geven 100 jaar (en alle info die we nu kennen) later ... dat begrijp ik niet goed... en het dan vooral geen semantisch spelletje laat noemen ook nog ... ik heb daar moeite mee, ja, dat geef ik grif toe ... ik begrijp zulks niet, niet het waarom en niet het doel van zo'n houding ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) Welke waren die hogere doelen?/Of wat was dan wel de 'echte' reden welke W.O. I heeft doen ontstaan? 2) Kan u dat ook aantonen? 3) Sluit u per definitie uit, dat de gegeven directe aanleiding, een effectieve aanleiding was? Ik ben oprecht benieuwd.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 21 januari 2014 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Internet? Welk internet?
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() Hij heeft inderdaad geen internet.
Wel is hij abonnee op een drietal kranten, dewelke hij hanteert om op de beurs te spelen. Het geld dat hij daarmee weet te verdienen, wordt rechtstreeks gestort op de rekening van zijn zoon; met als gevolg dat zijn slachtoffers daar niets van zien.
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
feit dat overvloedig bewapend was, bewijst voor mij dat de echte oorzaken en redenen veel ouder zijn dan de moord op FF. dat de moord op FF aangegrepen uitvlucht was om te starten wil ik gerust erkennen ... maar op dat moment was gelijk welk ander akkefietje ook voldoende geweest ... uw vragen 2) en 3) jong ... werkelijk, die zijn van een theoretisch gehalte wat u zo ver van de werkelijkheid zet ... ik zie daar t nut niet van in ... doe mij toch maar voetjes wat vaster in t slijk. niet dat ik aan die houding en vragen geen conclusies knoop hoor, verre van ! ... ik vermoed dat Xeno zulke zaken ook wel 'oppikt' ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U "weet" niet. Als u uw bewering alsnog denkt te kunnen staven, dan mag u dat steeds doen uiteraard. Citaat:
- Er zijn oorzaken (dewelke u nog niet heeft benoemd, op de wapenwedloop na) - Er zijn directe aanleidngen (in deze, de moord op F.F.) Gelijk ander akkefietje was voldoende geweest zegt u. Dat kan. Dat geloof ik zelfs ook. Toch, het akkefietje dat zich heeft voorgedaan (moord op F.F.) was nu eenmaal de directe aanleiding tot W.O. I Citaat:
Als u zo zeker bent van uw stuk, namelijk dat de geschiedkundige aanleiding in wezen, een excuus was, ... dan lijkt het mij niet zo moeilijk om die vragen te beantwoorden. Tenzij u natuurlijk, zoals ik al stelde, "uitgaat van .." en aldus niet 'weet'. Welke zijn uw concusies?
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tal van posts 'sieren' op het ogenblik deze topic, posts die totaal niets te maken hebben met wat ik gestart ben namelijk: Briefschrijver Dutroux. Wapenwedlopen, Polen, Russen, Slangen die uit wc potten kruipen dat moet een ernstige vorm van sarcasme zijn op Briefschrijver Dutroux dacht ik. Of een manier om het de kop in te drukken zodat men erover zwijgt (lees: de zoveelste doofpotactie) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je slaat de bal meermaals mis. al ben ik geen geschiedkundige, ik heb wel opgelet in de les geschiedenis en/of blijkbaar meer kritische geschiedenisleraars gehad ... wil dat zeggen dat ik ook vandaag klaar ben om uw examen geschiedenis af te leggen ? nee, uiteraard niet. ik zie ook niet waarom ik me tov u zou moeten verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft is die ook afgelopen, daar dit inderdaad niets met deze draad heeft te maken. Graag ga ik ook verder met de essentie van deze draad. Geen doofpotoperatie voor mij; zeker niet in verband met de protagonist van de brief die voorwerp vormt van deze draad.
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. Ik vraag u ook helemaal niet, om u te verantwoorden. Wel verwacht ik, dat als iemand geschiedkundige feiten in twijfel trekt, dat ook motiveert. Zeker wanneer de context van die geschiedkunige feiten, betrekking hebben op een W.O. Terug naar de essentie van deze draad nu. Wat denkt u van het gehele gebeuren? Had de gevangenisdirectie, de brief eerst moeten lezen? Hecht u geloof aan het verhaal van de advocaat van dutroux?
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvan akte.
![]() |
![]() |