![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met de EU? | |||
Tabula rasa, op naar het Europa der volkeren! |
![]() ![]() ![]() |
28 | 43,08% |
Tabula rasa, maar toch binnen de 'EU'. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
Weg met iedere overkoepelende organisatie! |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,00% |
Alles houden zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 27,69% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het allesbehalve leuk! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() LooooL
![]() Een liberaal Europa waar de Staat +50% van ons inkomen afroomt dan. ![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() Zou u geen liberaal Europa prefereren? De wetten op racisme en discriminatie zouden afgeschaft zijn & u zou vrijelijk uw eigen heidens-germaanse cultuur kunnen beleven zolang u daarmee niemand anders hindert. Is dat niet beter dan het huidige linkse dwangregime?
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() linkse dwangregime? Dat linkse dwangregime dat ons privatiseringen en bolognadecreten en bolkesteinrichtlijnen opdringt?
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik walg het meest van een liberale democratie waarin men geregeerd wordt door bureaucraten en ambtenaren. Die lui hebben op hun beurt een radicale afkeer van leiders, denkers, kunstenaars, soldaten... en een onweerstaanbare neiging tot corruptie en vriendjespolitiek. Ik kan mij niet vereenzelvigen met zo'n slappe, inhoudloze ('uitgeklede') staat. Voor die potverteerders wil ik ook niet betalen, wees gerust. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik behoor niet tot de potsverteerders maar tot de artistieke leidende aristocratische
elite (stuur me een PMettje & ik zal U het nummer van mijn bankrekening laten geworden zodat U deze verheven initiatieven tot verheffing van de ware en enige europese cultuur kunt steunen).
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 11 september 2004 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is nu al duidelijk dat de Europese Instellingen zwaar deficitair zijn als het op transparantie en medezeggingschap aankomt: Europa evolueert naar een dictatuur zoals de vroegere Sovjet-Unie, de nomenclatura en de corruptie zijn al geïnstalleerd. De grote culturele verscheidenheid van de Europese volkeren is echter een zwaar obstakel op weg naar de grijze massa domme euro-aanbidders, vandaar de noodzaak om nu reeds met het invoeren van een nep-taaltje te beginnen. De aanzet is al gegeven door de invoering van het 'Engels' in het Hoger Onderwijs. Die 'humanistische principes' zul je enkel terugvinden bij de overbetaalde eurocraten die in weelde kunnen leven omdat ze geen frank belasting hoeven te betalen, de rest van de actieve bevolking zal zich blauw betalen aan sociale solidariteit en 'brood en spelen' voor de parasieten van het systeem.
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik blij dat ik niet de enige ben op dit forum. ![]() Europa is de grootste bedreiging die onze democratie (voor zover er een is ![]() Weerwerk is nodig tegen dat almachtige Europese Rijk in wording.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 september 2004 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Europa is vrede ! Europa is het geloof dat we op deze aardkloot moeten samenwerken, dat we onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Europa is nooit meer oorlog.
Europa is een poging om in en met de natuur te leven ipv er over te heersen alsof we er geen deel van uit maken. Europa is zuinig omspringen met energie. Europa is een poging doen om na te denken. Europa doet zijn best om zo sociaal mogelijk te blijven in deze globaliserende wereld waarin we niet anders kunnen dan meedraaien. Europa is de toekomst en de redding van de wereld. Natuurlijk zijn er minpunten maar in vergelijking met de andere (opkomende) grote blokken is Europa het meest sociaal, het meest groen en staat Europa het meest voor het behoud van waarden en culturen. Europa staat voor de rechten van de mens en van het dier. Europa heeft al het meest fouten gemaakt en er het meest uit geleerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa staat voor voor ongebreidelde ambtenarij Europa staat voor kafkaïaanse subsidietoestanden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Europa is juist de enige kans om niet in een wereld van ongebreideld kapitalisme tercht te komen. Ik besef dat dat erg klinkt want we gaan er inderdaad op achteruitgaan denk ik maar door de globalisering gaat het nu eenmaal niet anders. Daarom ook dat Europa zo zijn best doet om sociale verworvenheden om te zetten in internationale verdragen. Daarom ook dat Europa zo achter de rechten van de mens staat. Het is bvb niet omdat Bolkestein vanalles voorstelt dat het ook zo zal gebeuren. De kans zit er wel in, het is een strijd die bezig is en Europa daarom afschrijven helpt zeker niet. Ongebreidelde ambtenarij, tja een ambtenarij is nodig, ze is peanuts ivm de Belgische. Er zijn veel misbruiken maar ook veel goede dingen. Kafkaïaanse subsidietoestanden vind je ook overal. Daar moet inderdaad allemaal iets aan gedaan worden maar dat geld evengoed voor de individuele staten. Ik hou het erbij dat Europa goed is voor de wereld vrede en een socialere, rechtvaardigere wereld en dat we als bevolking druk moeten uitoefenen (stemmen) dat Europa zijn uiterste best doet om zo sociaal mogelijk te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laat ons zeggen dat de staat aan maatschappij(her)opbouw moet doen, het algemeen belang centraal stellen, het economisme intomen, het personalisme verdedigen en het subjectivisme bestrijden. Ik zie de staat dus min of meer als een soort geestelijk centrum dat waarden uitdraagt die de mens verheffen ('heroïsme') en de organische banden in ere herstelt.
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Geen geschikte polloptie voor mij.
Zolang er economische interesse is in de unie, is er een unie. wie het niet leuk vindt ten spijt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Schepen
|
![]() 't Is dat Siemens zo'n klein opstartend bedrijfje is dat amper winst maakt waarschijnlijk dat Europa haar projecten moet subsidiëren. Ach al die hogere ambtenaren, politici en managers. Als ze elkaar maar kunnen kissen en lekken. Moeten we wat meer respect voor hebben van Fientje Moerman.