Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat met de EU?
Tabula rasa, op naar het Europa der volkeren! 28 43,08%
Tabula rasa, maar toch binnen de 'EU'. 6 9,23%
Weg met iedere overkoepelende organisatie! 13 20,00%
Alles houden zoals het is. 18 27,69%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2004, 22:13   #61
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Een gezond Europa dat gebaseerd is op de Founding Fathers, dat zou er al beter op trekken. Individual Liberties, Free Market & Limited Goverment! Een Europa waar de verzorgingsstaat geen surrogaat vormt voor burgerzin, waar iedereen de vrijheid heeft om zijn eigen leven in te vullen, waar elk volk zijn eigen cultuur in alle vrijheid kan beleven! Kortom: een liberaal Europa!
We leven al in liberaal Europa!

Ik vind het allesbehalve leuk!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 22:37   #62
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

LooooL

Een liberaal Europa waar de Staat +50% van ons inkomen afroomt dan.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 22:42   #63
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Zou u geen liberaal Europa prefereren? De wetten op racisme en discriminatie zouden afgeschaft zijn & u zou vrijelijk uw eigen heidens-germaanse cultuur kunnen beleven zolang u daarmee niemand anders hindert. Is dat niet beter dan het huidige linkse dwangregime?
Oud 10 september 2004, 13:29   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

linkse dwangregime? Dat linkse dwangregime dat ons privatiseringen en bolognadecreten en bolkesteinrichtlijnen opdringt?
Oud 10 september 2004, 16:50   #65
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou u geen liberaal Europa prefereren? De wetten op racisme en discriminatie zouden afgeschaft zijn
Niemand is vrijer dan een vogelvrijverklaarde! 8)
Citaat:
u zou vrijelijk uw eigen heidens-germaanse cultuur kunnen beleven zolang u daarmee niemand anders hindert. Is dat niet beter dan het huidige linkse dwangregime?
Onze cultuur moet vorm krijgen natuurlijk! Staatsdenken en politiek zijn samen met kunstzin en wetenschap de meest kenmerkende voortbrengselen van ons Europese genie. (In Afrika zou ik bijvoorbeeld wél zeggen: "schaf de staat af!" Misschien moet je maar verhuizen? )

Ik walg het meest van een liberale democratie waarin men geregeerd wordt door bureaucraten en ambtenaren. Die lui hebben op hun beurt een radicale afkeer van leiders, denkers, kunstenaars, soldaten... en een onweerstaanbare neiging tot corruptie en vriendjespolitiek.
Ik kan mij niet vereenzelvigen met zo'n slappe, inhoudloze ('uitgeklede') staat. Voor die potverteerders wil ik ook niet betalen, wees gerust.
Oud 10 september 2004, 18:50   #66
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Niemand is vrijer dan een vogelvrijverklaarde! 8)

Onze cultuur moet vorm krijgen natuurlijk! Staatsdenken en politiek zijn samen met kunstzin en wetenschap de meest kenmerkende voortbrengselen van ons Europese genie. (In Afrika zou ik bijvoorbeeld wél zeggen: "schaf de staat af!" Misschien moet je maar verhuizen? )
Wat zijn volgens jou dan de taken vd Staat? Voor mij is dat gewoon bescherming vd individuele rechten, maar jij ziet schijnbaar heel wat meer taken weggelegd voor een Overheid?
Oud 11 september 2004, 10:44   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn volgens jou dan de taken vd Staat? Voor mij is dat gewoon bescherming vd individuele rechten, maar jij ziet schijnbaar heel wat meer taken weggelegd voor een Overheid?
Enkel de Grote Leider kan waakzaam toekijken op de glorie van ons verheven volk. Wat dacht u anders?
Oud 11 september 2004, 15:28   #68
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik behoor niet tot de potsverteerders maar tot de artistieke leidende aristocratische
elite (stuur me een PMettje & ik zal U het nummer van mijn bankrekening laten geworden zodat U deze verheven initiatieven tot verheffing van de ware en enige europese cultuur kunt steunen).
Oud 11 september 2004, 15:30   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik behoor niet tot de potsverteerders maar tot de artistieke leidende aristocratische
elite (stuur me een PMettje & ik zal U het nummer van mijn bankrekening laten geworden zodat U deze verheven initiatieven tot verheffing van de ware en enige europese cultuur kunt steunen).
Heeft de Grote Leider u dan erkend als aristocraat? Ik kan me dat niet herinneren. Ik zal het partijbureau daar toch over moeten informeren hoor.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 11 september 2004 om 15:30.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2004, 22:29   #70
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Tussen al dat extreem rechts gezever hier wil ik eventjes een meer optimistische toon inbrengen:

Het enige goede Europa is een voldemocratisch, confederaal Europa gestoeld op humanistische principes, dat die principes ook uitdraagt over de wereld.

Al de rest is zever
Hoe meer Europa, hoe minder democratie.
Het is nu al duidelijk dat de Europese Instellingen zwaar deficitair zijn als het op transparantie en medezeggingschap aankomt: Europa evolueert naar een dictatuur zoals de vroegere Sovjet-Unie, de nomenclatura en de corruptie zijn al geïnstalleerd.
De grote culturele verscheidenheid van de Europese volkeren is echter een zwaar obstakel op weg naar de grijze massa domme euro-aanbidders, vandaar de noodzaak om nu reeds met het invoeren van een nep-taaltje te beginnen. De aanzet is al gegeven door de invoering van het 'Engels' in het Hoger Onderwijs.

Die 'humanistische principes' zul je enkel terugvinden bij de overbetaalde eurocraten die in weelde kunnen leven omdat ze geen frank belasting hoeven te betalen, de rest van de actieve bevolking zal zich blauw betalen aan sociale solidariteit en 'brood en spelen' voor de parasieten van het systeem.

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2004, 22:35   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Hoe meer Europa, hoe minder democratie.
Exact!

Ben ik blij dat ik niet de enige ben op dit forum.

Europa is de grootste bedreiging die onze democratie (voor zover er een is ) heeft momenteel. De Eurocraten slagen er in de bevolking wijs te maken dat een verenigd Europa noodzakelijk en vooruitstrevend is. Maar elke bevoegdheid die we afstaan aan het nieuwe Rome dat tegenwoordig Brussel heet is per definitie een bevoegdheid waar wij minder controle over hebben.

Weerwerk is nodig tegen dat almachtige Europese Rijk in wording.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 september 2004 om 22:36.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 21:06   #72
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem van het liberalisme zijn de rechten van de gemeenschap, iets wat volgens 'jullie' niet bestaat. Of enkel belemmerend zou werken.
Oud 25 december 2004, 21:59   #73
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Europa is vrede ! Europa is het geloof dat we op deze aardkloot moeten samenwerken, dat we onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Europa is nooit meer oorlog.
Europa is een poging om in en met de natuur te leven ipv er over te heersen alsof we er geen deel van uit maken.
Europa is zuinig omspringen met energie. Europa is een poging doen om na te denken. Europa doet zijn best om zo sociaal mogelijk te blijven in deze globaliserende wereld waarin we niet anders kunnen dan meedraaien. Europa is de toekomst en de redding van de wereld.
Natuurlijk zijn er minpunten maar in vergelijking met de andere (opkomende) grote blokken is Europa het meest sociaal, het meest groen en staat Europa het meest voor het behoud van waarden en culturen.
Europa staat voor de rechten van de mens en van het dier.
Europa heeft al het meest fouten gemaakt en er het meest uit geleerd.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 22:10   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw
Europa is vrede ! Europa is het geloof dat we op deze aardkloot moeten samenwerken, dat we onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Europa is nooit meer oorlog.
Europa is een poging om in en met de natuur te leven ipv er over te heersen alsof we er geen deel van uit maken.
Europa is zuinig omspringen met energie. Europa is een poging doen om na te denken. Europa doet zijn best om zo sociaal mogelijk te blijven in deze globaliserende wereld waarin we niet anders kunnen dan meedraaien. Europa is de toekomst en de redding van de wereld.
Natuurlijk zijn er minpunten maar in vergelijking met de andere (opkomende) grote blokken is Europa het meest sociaal, het meest groen en staat Europa het meest voor het behoud van waarden en culturen.
Europa staat voor de rechten van de mens en van het dier.
Europa heeft al het meest fouten gemaakt en er het meest uit geleerd.
Europa staat voor ongebreideld liberalisme
Europa staat voor voor ongebreidelde ambtenarij
Europa staat voor kafkaïaanse subsidietoestanden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 22:21   #75
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Het is duidelijk, iedereen weet het en vindt het: de EU is een bureaucratische en ondemocratische instelling die geen binding heeft met de werkelijke noden van het volk, of het volk in het algemeen. Allerhande dwaze regelingen zijn afkomstig uit het Europees Parlement, en voor mij heeft de ondoordachte en snel doorgedrukte uitbreiding naar de Oostbloklanden de deur dichtgedaan.

Voor mij is het genoeg geweest, de EU heeft geflopt, en het wordt tijd dat we tabula rasa maken. Dat is mogelijk binnen de EU, maar het lijkt me, gezien het oprukkend nationalisme, beter dat we helemaal van nul beginnen.

Het wordt tijd dat we het veelbesproken 'Europa der volkeren' in praktijk omzetten. Europa moet zich beperken tot die zaken die best Europees geregeld worden, en overigens alles in handen van de lidstaten laten. Lidstaten die mijns inziens ook aan wat geografische herzieningen toe zijn. Europa mag niet de mogelijkheid bieden aan minderheden die niet op hun plaats zijn (ik denk willekeurig aan de Rand) om zichzelf op te dringen. Deze dwaasheden zijn niet mogelijk als Europa bestuurd wordt uit nationalistisch oogpunt.

Ik ben geen expert (verre van trouwens), dus ik ga geen uitvoerige beschrijving neerpennen van de optimale werking, maar ik zie de tekens aan de wand: de EU is slecht bezig.
Europa is zich inderdaad meer en meer aan het vervreemden van de gewone burger. Het beste voorbeeld is het geval van het niet-Europese Turkije dat de Euro-parasieten perse wiilen aanhechten bij de EU, tegen de wil van de overgrote meerderheid van de echte Europeanen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 22:26   #76
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa staat voor ongebreideld liberalisme
Europa staat voor voor ongebreidelde ambtenarij
Europa staat voor kafkaïaanse subsidietoestanden
Ongebreideld kapitalisme = moederschapsverlof, recht op vankantie, .... Ga dat maar zoeken in Amerika, China, ... waar we moeten met concurreren.

Europa is juist de enige kans om niet in een wereld van ongebreideld kapitalisme tercht te komen. Ik besef dat dat erg klinkt want we gaan er inderdaad op achteruitgaan denk ik maar door de globalisering gaat het nu eenmaal niet anders. Daarom ook dat Europa zo zijn best doet om sociale verworvenheden om te zetten in internationale verdragen.
Daarom ook dat Europa zo achter de rechten van de mens staat. Het is bvb niet omdat Bolkestein vanalles voorstelt dat het ook zo zal gebeuren. De kans zit er wel in, het is een strijd die bezig is en Europa daarom afschrijven helpt zeker niet.
Ongebreidelde ambtenarij, tja een ambtenarij is nodig, ze is peanuts ivm de Belgische. Er zijn veel misbruiken maar ook veel goede dingen. Kafkaïaanse subsidietoestanden vind je ook overal. Daar moet inderdaad allemaal iets aan gedaan worden maar dat geld evengoed voor de individuele staten.
Ik hou het erbij dat Europa goed is voor de wereld vrede en een socialere, rechtvaardigere wereld en dat we als bevolking druk moeten uitoefenen (stemmen) dat Europa zijn uiterste best doet om zo sociaal mogelijk te blijven.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 22:36   #77
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is moeilijk in een, twee, drie te zeggen.

Laat ons zeggen dat de staat aan maatschappij(her)opbouw moet doen, het algemeen belang centraal stellen, het economisme intomen, het personalisme verdedigen en het subjectivisme bestrijden.
Ik zie de staat dus min of meer als een soort geestelijk centrum dat waarden uitdraagt die de mens verheffen ('heroïsme') en de organische banden in ere herstelt.
Oud 25 december 2004, 22:50   #78
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Geen geschikte polloptie voor mij.

Zolang er economische interesse is in de unie, is er een unie.
wie het niet leuk vindt ten spijt.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 03:38   #79
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Het is duidelijk, iedereen weet het en vindt het: de EU is een bureaucratische en ondemocratische instelling die geen binding heeft met de werkelijke noden van het volk, of het volk in het algemeen. Allerhande dwaze regelingen zijn afkomstig uit het Europees Parlement, en voor mij heeft de ondoordachte en snel doorgedrukte uitbreiding naar de Oostbloklanden de deur dichtgedaan.

Voor mij is het genoeg geweest, de EU heeft geflopt, en het wordt tijd dat we tabula rasa maken. Dat is mogelijk binnen de EU, maar het lijkt me, gezien het oprukkend nationalisme, beter dat we helemaal van nul beginnen.

Het wordt tijd dat we het veelbesproken 'Europa der volkeren' in praktijk omzetten. Europa moet zich beperken tot die zaken die best Europees geregeld worden, en overigens alles in handen van de lidstaten laten. Lidstaten die mijns inziens ook aan wat geografische herzieningen toe zijn. Europa mag niet de mogelijkheid bieden aan minderheden die niet op hun plaats zijn (ik denk willekeurig aan de Rand) om zichzelf op te dringen. Deze dwaasheden zijn niet mogelijk als Europa bestuurd wordt uit nationalistisch oogpunt.

Ik ben geen expert (verre van trouwens), dus ik ga geen uitvoerige beschrijving neerpennen van de optimale werking, maar ik zie de tekens aan de wand: de EU is slecht bezig.
De E.U is het symbool van de liberalen en ander grootkapitalistisch gespuis. Hun enig bestaan is gebaseerd op volksverraad, het instand houden van het ongebreidelde kapitalisme en culturele eenheidsworst creëren door het promoten van mult-kul, gelijkheid en méér van die zever.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 17:04   #80
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

't Is dat Siemens zo'n klein opstartend bedrijfje is dat amper winst maakt waarschijnlijk dat Europa haar projecten moet subsidiëren. Ach al die hogere ambtenaren, politici en managers. Als ze elkaar maar kunnen kissen en lekken. Moeten we wat meer respect voor hebben van Fientje Moerman.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be