![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met de EU? | |||
Tabula rasa, op naar het Europa der volkeren! |
![]() ![]() ![]() |
28 | 43,08% |
Tabula rasa, maar toch binnen de 'EU'. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
Weg met iedere overkoepelende organisatie! |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,00% |
Alles houden zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 27,69% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Het is duidelijk, iedereen weet het en vindt het: de EU is een bureaucratische en ondemocratische instelling die geen binding heeft met de werkelijke noden van het volk, of het volk in het algemeen. Allerhande dwaze regelingen zijn afkomstig uit het Europees Parlement, en voor mij heeft de ondoordachte en snel doorgedrukte uitbreiding naar de Oostbloklanden de deur dichtgedaan.
Voor mij is het genoeg geweest, de EU heeft geflopt, en het wordt tijd dat we tabula rasa maken. Dat is mogelijk binnen de EU, maar het lijkt me, gezien het oprukkend nationalisme, beter dat we helemaal van nul beginnen. Het wordt tijd dat we het veelbesproken 'Europa der volkeren' in praktijk omzetten. Europa moet zich beperken tot die zaken die best Europees geregeld worden, en overigens alles in handen van de lidstaten laten. Lidstaten die mijns inziens ook aan wat geografische herzieningen toe zijn. Europa mag niet de mogelijkheid bieden aan minderheden die niet op hun plaats zijn (ik denk willekeurig aan de Rand) om zichzelf op te dringen. Deze dwaasheden zijn niet mogelijk als Europa bestuurd wordt uit nationalistisch oogpunt. Ik ben geen expert (verre van trouwens), dus ik ga geen uitvoerige beschrijving neerpennen van de optimale werking, maar ik zie de tekens aan de wand: de EU is slecht bezig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() De EU is niet perfect, maar ik denk toch dat ze met de euro-munt, de Schengen-zone, etc. de bureaucratie eerder afgebroken heeft.
Er zijn wel enkele problemen, dat ga ik zeker niet ontkennen, maar toch denk ik dat Europa België verder kan ontmantelen. Bijvoorbeeld door de invoering van een Europees leger e.d. Dit leger heeft niet alleen het voordeel dat de Belgische macht afzwakt, maar des te meer dat de Europese lidstaten hun kennis en manschappen bundelen en zo een grotere slagkracht krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het nog heel lang zal duren voor de lidstaten echt soevereiniteit gaan afstaan aan Europa. Tot nog toe was Europa een dankbaar vat om alle onpopulaire beleidsbeslissingen te laten nemen ("Richtlijn opgelegd door Europa")
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook België. Als ze dat doen dan is het europa der regio's sneller een feit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Naar mijn aanvoelen krijgt Europa veel te veel macht.
Vele wetten die nu in ons land gemaakt worden zijn al wetten die opgelegd worden door EU. De EU moet voor mij enkel een ECONIMISCHverbond zijn van volkeren/naties. We mogen geen eenheidsworst worden. Vlamingen wil hun eigenheid behouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkt het blok momenteel niet samen in een Europees verband dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Het nadeel van niet in een "fractie" te zitten is dat je veel minder spreektijd krijgt, je mag zelf geen voorstellen indienen of zoiets; het is werkelijk een barrière. De reden dat er geen "nationalistische fractie" of iets dergelijks bestaat, is omdat er daarvoor een gemeenschappelijke visie moet zijn. Die is er uiteraard niet, aangezien iedere partij zijn eigen volk eerst zet. De regelementering bepaalt dus dat een nationalistische fractie niet kan opgericht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() De eenmaking, uitbreiding, ... van europa zijn waardeloos
:: de grenzen zijn opengesteld, niets dan miserie, en landen als hongarije zien nog steeds niets van de beoofde welvaart [niet dat iedereen dat al niet op voorhand wist] :: de euro vergemakkelijkt den hoop misschien, maar ALLES is duurder geworden, het waardebesef van de vlaming is in demate gedaald dat mensen onedachte uitgaven doen, met betrekking op jongeren en ouderen... :: welke zever hebben we nu niet met die 1 eurocentjes, alles gaat weer naar bven op 5cent :: Amerika heeft bewezen dat het zonder europa, en zonder de navo kan :: het is onmogelijk europese wetten op te dringen, als elke natie zijn eigen eigenheden heeft en eigen problemen heeft, waarom geen specifieke cellen oprichten binnen europa, voor de dingen die wel europees kunnen aangepakt worden, milieu, handel, maar hadden we daar de WTO [WHO] ook al niet wat voor?? ook ik ben geen expert, en kan best zijn dat ik verkeerd denk, maar het is een mening, mijn mening
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 5 september 2004 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() De huidige regeringen in Vlaanderen / belgië slaan hun eigen ruiten in door Het Blok-blok te negeren...
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |