Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2014, 12:48   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik kan jou één ding zeggen ga je zelf verzorgen
Welke behandeling beveelt U aan? De kamelenzeik, de 2 vliegenvleugels, bidden, of een duivelsuitdrijving?
Citaat:
want jij bent een racist
Dat beweert U.
Citaat:
jij hebt issues met de Islam
En nog velen met Alice.
Citaat:
jij bent ziek in je hoofd
Wordt geschreven door iemand die als volwassene een onzichtbaar vriendje heeft.
Citaat:
ik heb medelijden met jou
Da's niet wederzijds.
Citaat:
, wat heb jij meegemaakt ? Slaags gehad van een Moslim
Die kans is groter dan een kus van een eskimo.
Citaat:
Ik zal je één ding zeggen als het je niet aanstaat ga weg van Belgie, ga terug naar je land haha lol haha ik lach me hier rot, tjonge, tjonge,
U hebt een raar gevoel voor humor, als U deze topic grappig kan vinden.
Oud 27 januari 2014, 12:48   #62
vlaams realist
Banneling

Standaard

Amai zeg,dat posteke over die ziekte loopt precies een beetje uit de hand.
Kzou zeggen,drinkt een muntthéke en kalmeert een béke.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 17:17   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Amai zeg,dat posteke over die ziekte loopt precies een beetje uit de hand.
Kzou zeggen,drinkt een muntthéke en kalmeert een béke.
Liever een koude Duvel se!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 07:53   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

<< DE (sic!) ZAMZAM WATER

Hadjar was ten einde raad. Ze had niets om Isma'iel van te laten drinken en ze had zelf ook dorst. Ze wist dat ze totaal afhankelijk was van de barmhartigheid van Allah. Zij vertrouwde op Allah en vroeg Hem om hen te voeden en te drinken te geven.

En toen heeft Allah hen iets speciaals gegeven: een bron waar water uit kwam, zoveel als ze nodig hadden en zelfs meer dan hen behoefte (sic!). Dit water heet 'zamzam'. Het water trok mensen aan, ze gingen rondom de bron wonen. Zo is langzamerhand de stad Mekka ontstaan.

Iedereen die een bezoek bracht aan Mekka voor handel of om de bedevaart te verrichten kon van zamzam water drinken. Tot op de dag van vandaag drinken miljoenen mensen water uit de bron.

In de hadith-verzameling Sahih Muslim staat dat onze Profeet over het water zamzam heeft gezegd: "Het is voedzaam eten." Abu Dawoed heeft opgeschreven dat hij daarbij heeft gezegd: "En er is genezing voor ziekten in zamzam water."

En het is een grote genade van Allah om dit fantastische water aan de mensen cadeau te geven. >>

bron: BASISKENNIS ISLAM, Islam voor beginners, door Aboe Seyfullah, pp. 104-105

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 08:45   #65
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
<< DE ZAMZAM WATER

In de hadith-verzameling Sahih Muslim staat dat onze Profeet over het water zamzam heeft gezegd: "Het is voedzaam eten."
Kortom: zam-zam is njam-njam.

Die pedofeet was toch wel een slimmerik!
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 13:17   #66
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...zeg dan gewoon dat je geen debat aankunt, dat lijkt me moreel eerlijker dan dit soort gezever.
Je laat hier je zwakte zien, broeder...
Welke debat? Noem jij dit een debat? Dus alles wat ik geschreven nochtans staan er zeer veel zaken bij die ik heb gehaald van feiten en historische zaken waar geen twijfel over mogelijk en dat noem jij "gezever" haha tjonge, tjonge
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 12:52   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke debat? Noem jij dit een debat? Dus alles wat ik geschreven nochtans staan er zeer veel zaken bij die ik heb gehaald van feiten en historische zaken waar geen twijfel over mogelijk en dat noem jij "gezever" haha tjonge, tjonge
Nee dat deed u niet, integendeel uw argumentatie slaat nergens op, werd weerlegd, waarop u agressief wordt, dat is zwak hoor.
Misschien eerst volwassen worden en minstens de normale beleefdheid voor discussiepartners oefenen?
Leren argumenteren is niet gelijk aan uw Koran citeren, ook daar heeft u werk aan de winkel!
U doet denken aan een tot het salafisme bekeerde jongere, met misplaatst superioriteitsgevoel, en agressief zodra de haring niet bakt...
Oud 30 januari 2014, 15:10   #68
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tchetchenie == is een Islamitische land, de Russen hebben daar niets te zoeken, de Russen hebben aggressie uitgevoerd op de Tchetchenen en niet omgekeerd, en wat Thailand betreft nogmaals, Zuid-Thailand hoort eerder bij Maleisie, het is een van oudsher Islamitische streek,
Moor, islamieten hebben dan ook niets te zoeken in het Westen. Waarom gaan jullie eigenlijk niet terug naar jullie respectievelijke landen?
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 15:18   #69
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Moor, islamieten hebben dan ook niets te zoeken in het Westen. Waarom gaan jullie eigenlijk niet terug naar jullie respectievelijke landen?
Men kent daar geen O.C.M.W.
Oud 30 januari 2014, 20:23   #70
vlaams realist
Banneling

Standaard

[quote=Lukkas;6994330]Moor, islamieten hebben dan ook niets te zoeken in het Westen. Waarom gaan jullie eigenlijk niet terug naar jullie respectievelijke landen?[/QUOTEee
Deze secte heeft zonder strijd half Afrika overgenomen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 21:19   #71
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit zijn geen moslimgeleerden...

Mensen die dit soort zaken geloven zijn paranoïde geiten. De islam roept namelijk niet op om zo onderontwikkeld te blijven, wetenschappelijk kennis staat hoog in het vaandel van de islam.

moslims mensen een IQ boven de 110 lachen dit soort mensen vierkant uit.
Ah ja? Waar dan?

Je bedoelt: 'stond hoog.' 8ste, 9de eeuw nCh. of zo. In de jaren stillekens.

En "de islam roept op". Is dat een wolk die oproept? Zijn dat mensen die oproepen? Heeft de islam een coherente structuur? Wie roept op?

Ik hoor nik en ik zie niks. Integendeel, ik hoor en zie alleen maar achterlijke achterstand.

Het enige positieve dat ik kan vertellen is dat ik deze week een Duitse dierenartsvrouw aan het werk heb gezien in Quatar, gedoctoreerd in ziekten van roofvogels. En betaald door de 'overheid'. En zonder sluier.

Voor de rest gaan voldoende meisjes niet naar school of zijn er gewoon geen scholen die kinderen voorbereiden op een moderne planeet. Voor zo'n situatie hoef je er zelfs Al-Qaida niet bij te sleuren. Zonder hen is het even abominabel.

Je hebt het blijkbaar over een elite, een minderheid dus.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 21:33   #72
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt u enige bewijzen dat Marokkanen "onderontwikkeld" zijn, vanwaar haalt u dat eigenlijk?
Ik zie die in het 't Spit, de Zeeman en in de Aldi en in de Wibra, maar nooit waar er boeken verkocht worden. Ook niet bij de boeken op de rommelmarkt. Ze lijken chronisch op zoek te zijn naar kleding.

Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar die zie ik ook nooit. Al jaren lang niet.
Als ik er eens eentje zie, zal ik het hier melden.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 30 januari 2014 om 21:34.
Oud 30 januari 2014, 22:22   #73
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot de dag van vandaag begrijp ik nog steeds niet waarom sommige westerlingen blijven maar zaken zeggen gelijk papegaaien die totaal niks te maken hebben met de waarheid

Men zegt dat Moslims "massamoordenaars" zijn en gewelddadig zijn, maar check de geschiedenisboeken er eens op na?

Wie heeft de Circassiers uitegroeid in Kaukasus?

Stalin ==> Is hij een Moslim of een Christen?

Amerika ==> de uitroeiiing van de Roodhuiden door de Engelsmannen, Spanjaarden en Portugezen en Fransen, ofwel door ziektes, door oorlog of door assimilatie????

China en Mongolie ==> Zijn dit Moslims ? HELL NOO

In China werden miljoenen en miljoenen mensen vermoord, in Mongolie met Genghis Khan en anderen werden Miljoenen en Miljoenen uitgemoord

De kruisvaarders hebben talloze mensen uitgemoord, Wereldoorlog 1, Wereldoorlog 2, Honderdjarige Oorlog, Napolean oorlogen, Vietnam oorlog, Korea oorlog??????????????????................!!!!!!!!! brand er een lampje !!! Aarde aan ...., Aarde aan, Roger, Check Check !:!!!

Maar we zijn nu wel nu in de 21ste eeuw. De kennis en de inzichten om op een normale, constructieve manier met elkaar om te gaan liggen voor het rapen.
Het zijn voornamelijk mensen die vanuit hun moslimgeloof het verwerven van kennis en inzichten verbieden en zelfs wreed afstraffen. Dat was misschien te plaatsen in de tijd van Ghengis Kahn, of in de 19de en een deel van de 20ste eeuw.
Maar niet meer in 2014! Ga je dat nu eens eindelijk begrijpen?

En als een meisje in Aleppo afgeschoten wordt omdat haar kledij niet oké is, gaat dit niet over een relationele passiemoord. Maak het verschil!
En als een Irakese kleermaker op 'Iedereen beroemd' vertelt dat hij op een bepaald ogenblik (21ste eeuw!) geen kleren meer mocht maken voor vrouwen, en in zijn verplaatsingen zijn dochtertje heeft verloren, dan gaat het hier godverdomme niet om een passionele relatiemoord, maar om moslimmensen die zich beroepen op de Koran omdat ze godverdomme heel goed weten dat moslimmensen alleen maar die Koran hebben en niks anders. En waarom lezen ze niks anders? Omdat die godverdommese Koran er is. Die indoctrinatie en brainwashing gebaseerd op 'ola, ik moet uitkijken wat ik doe met het verlenen van vrijheid aan mijn vrouw en mijn dochters want anders ga ik sociaal uitgesloten worden.' en variaties daar op, sluiten nu net het verwerven van kennis en het verwerven van inzichten volledig uit.

De barbaren van deze 21ste eeuw zijn moslims. Je kunt het niet meer draaien of keren.
Bomaanslagen in Kaboel, bomaanslagen in Irak, en de maand januari is amper voorbij. Geen passionele relatiemoorden. Die gasten weten niet eens wie ze gaan doden en op wie ze schieten.
Tja, de vraag is of een moslim de strijd kan aangaan tegen een andere barbaarse moslim? Ik vind dat dat procédé niet erg vlot verloopt.

Meestal heb je een kudde moslimschapen, gegijzeld door hun groot aantal kinderen, die ping-pong kijkt en als ze een overwinnaar aan de tafel menen te zien, sluiten ze zich bij die speler aan.

Meer gebeurt er niet, hoor.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 30 januari 2014 om 22:33.
Oud 30 januari 2014, 22:51   #74
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan geen oordeel vellen want ik weet niet wat die gast zal prediken, dus ik kan daar geen oordeel over vellen, maar in ieder geval er is geen "Islamitische of Westerse geneeskunde"

Geneeskunde heeft geen kleur noch ras, wij Moslims en niet-Moslims moeten samenwerken om de geneeskunde nog verder te verbeteren, geneeskunde is internationaal,

De Islam is geen godsdienst waarmee je "auto's, raketten, gsm's en vliegtuigen" ontwikkeld, Islam is gewoon een levensstijl, een godsdienst waarbij men rust en spiritualiteit opzoekt. Zoals het Christendom, Jodendom en Boedhisme etc....

Islam staat natuurlijk positief tegenover technologische vooruitgang, maar de Islam is in de eerste plaats een godsdienst om zichzelf te bevrijden van impulsen, begeertes en verslavingen en om het karakter te verbeteren, en natuurlijk geef ik eerlijk toe dat zeeeeeer veeeeeel Moslimmensen nog heel hard hun beste moeten doen om hun karakter te verbeteren maar ik herhaal de Islam is een persoonlijke godsdienst waarbij men rust zoekt en in sommige gevallen enkel achter gesloten deuren kan gevoerd worden afhangend van het land waarin je woont..
Zou je niet een heel stuk correcter zijn als je telkens 'Een onderdeel van de Islam' zou schrijven? 'Een facetje van de Islam'? Iets in die aard?

Zoals vrouwen op leeftijd in een midlife-crisis ineens de boeddistisch toer opgaan en yoga ontdekken als hun enige leidraad in het leven of aan vrijwilligerswerk beginnen te doen, of zich inschrijven voor een cursus parachutespringen en erbij zweren?

Een islamitische geneeskunde is er zeker niet meer. Als in Afghanistan onder Al Qaida vrouwelijke vroedvrouwen niet meer mochten inspringen, moet je op z'n minst toch wel spreken van een stagnatie. En als dokters en verplegers samen met hun patiënten worden afgeknald, kan je dat ook niet meteen een islamitische vorm van geneeskunde bedrijven noemen.
Ik kan ook doorgaan, hoor.
Oud 30 januari 2014, 23:09   #75
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kunt u wel een oordeel vellen, want wie geen oncoloog is hoort zich niet uit te spreken over kanker en genezen, en al zeker daar gene koran bij te halen, alsof daar het antwoord in staat, daar kunt u zich wel over uitspreken, dus waarom doet u dit niet?

Geneeskunde is vooral ontwikkeld door het Westen, omdat daar amper nog analfabeten zijn, basisnoden worden gedekt, dat zorgt voor de mogelijkheid om wetenschappen te ontwikkelen zonder het juk van religie wat hier sinds de verlichting wetenschap niet meer in de weg staat.

Islam is een ideologie met invloed op alle domeinen van het menselijk handelen, van wieg tot graf, dus ook op gebied van wetenschap, kunst en literatuur, een stempel drukt.

Wat u beweert over de positieve invloed op persoonlijke ontwikkeling betwijfel ik, Islam is verbonden met culturen van eer en schaamte, wat aanzet tot ontkenning en liegen, het is verbonden met ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, wat aanzet tot starre rechten voor beide groepen, het is verbonden met apartheid, tussen gelovigen en ongelovigen, het is verbonden met agressie, omdat islam dit toestaat om relaties tussen mensen zo te bepalen, en door het ontbreken van enig centraal gezag, kunt u beweren van niet, evenveel moslims vinden dan weer van wel.Islam is dus wat iemand er van maakt, en dat lijkt me globaal gezien voor meer dan één verbetering vatbaar!
2!
Oud 31 januari 2014, 19:13   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
2!
Goh, dank u wel! Zal ik dan toch maar eens een boek schrijven?
Oud 6 februari 2014, 17:55   #77
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, dank u wel! Zal ik dan toch maar eens een boek schrijven?
'Helderheid', 'evenwichtigheid', en 'genuanceerd' mogen op de achterflap niet ontbreken.
Oud 12 februari 2014, 19:09   #78
Joachim Chiller
Banneling

Standaard

en
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 19:10   #79
Joachim Chiller
Banneling

Standaard

ik
Oud 12 februari 2014, 19:10   #80
Joachim Chiller
Banneling

Standaard

zeg u
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be