![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() GLB-people had ik nog nooit van gehoord. Nu ja,als je niet thuis bent in het milieu...
Sorry hoor! Toch een dringende vraag: kan u mij bewijzen dat Erasmus werkelijk homo was? Graag een bronvermelding! Zomaar een lijstje samenstellen kan iedereen, dit lijkt op willekeur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij nu echt denkt dat ik naam per naam ga opzoeken voor jou dan heb je het wel mis hoor. Ik heb die lijst letterlijk overgenomen van het internet en er geen enkele aan toegevoegd of verwijderd. Ze hebben trouwens zelf een bron vermeld die ik dan ook mee gepost heb. Dus in plaats van te beginnen muggenziften over 1 of 2 namen uit een lijst van >100 zou ik wel eens steekhoudende argumenten willen horen over het onderwerp in deze topic. Keuvelen over bekende historische figuren zou door sommige mensen wel eens als een "Dag Allemaal"-artikel kunnen gezien worden.
![]() |
![]() |
#63 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() (btw: en jij bent degene die zegt dat de anderen niet serieus discussieren? Galileo zou uit zijn graf vallen van woede moest hij dit horen ^^)
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uit de geschiedenis en jij als woordvoerster van de homogemeenschap durft die persoon zomaar claimen als één van jullie! Driewerf schande!!! Kom op met de bewijzen! Het is gemakkelijk mensen te beschuldigen die allang in hun graf liggen. Namens Erasmus eis ik een degelijk rekwisitoor en niet zomaar een roddel. De bewijzen op tafel,nu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In 1487 schrijft Erasmus aan zijn vriend Servaas Rogier: “Ach, konden we het maar zonder brieven doen, konden wij maar gewoon bij elkaar zijn – dat zou het fijnste zijn. Waar hou je je mee bezig, o helft van mijn ziel? Denk je wel eens aan me? Ik zou willen dat je gekweld werd door liefde voor mij, zoals ik voortdurend word gefolterd door liefde voor jou.”
8)
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En er volgde stilte .
Laatst gewijzigd door Eternity : 8 september 2004 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Zonder bronvermelding hoef ik hier geen snars van te geloven! En bovendien: wat
bewijst dit? Erasmus was een geestelijke: die moést naastenliefde wel uitdragen. Daar komt nog bij dat celibataire mannen inderdaad extreme vriendschap voor elkaar kunnen ontwikkelen bij gebrek aan een normaal liefdesleven met een vrouw: maar dat beperkt zich enkel tot verregaande geestelijke vriendschp (bewondering van elkaars talenten;elkaar niet in de steek laten als men in nood is enz.) maar dat heeft niks te maken met fysieke betrekkingen,het "soort" homosexualiteit die ik verafschuw. Als je zo'n type vriendschap homoseksualiteit wilt noemen,mij niet gelaten,maar dat is niet afkeurenswaardig en bovendien toegelaten door het Vaticaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[font=Arial][/font] Heb er maar enkele uitgepikt, waar je de bal ferm mis slaat, maar goed, als je de hele theater- en televisiewereld opsomt dan zal je er wel een mooi pak samen hebben. Wat bewijst dat? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Eindelijk nog eens iemand van niveau die ook niet in de valkuilen van de roddeltante
trapt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dorus en Wolfgang : de nieuwe "gaston & Leo"
![]() ![]()
![]() |
#74 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() yep, in de tijd van Erasmus waren zulke liefdesverklaringen tussen mannen doodnormaal ![]() Alle gekheid op een stokje echter hebt u (zonder bronvermelding !) even weinig bewijs voor het feit dat Erasmus een hetero was, als anderen die beweren dat Erasmus een homo was.
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij als woordvoerster van de homogemeenschap noemen is toch al te veel eer. Mij nog beschuldigen van claimen nadat je weet dat die lijst van het internet komt MET bronvermelding is gewoon helemaal te gek voor woorden. Wel héél opvallend dat je niet meer durft terug te komen op je eigen belachelijke stellingen en die van de originele topic, wat je zelf van ons eiste 2 posts geleden. Ik heb daarop gereageerd maar bij gebrek (weeral) aan tegenargumenten ga je nu gespeeld verontwaardigd "rekwisitoren" eisen om zodoende de aandacht van jezelf af te leiden en off topic op een zijspoor te belanden. "Aanval is de beste verdediging" denkt Wolfgang Meister De Grote, en probeert het in elke post wéér. ![]() google zelf ook eens een keertje, hij wordt telkens mee vernoemd bij de homoseksuele geschiedkundige figuren. Het is zelfs mee vermeld in een boek over homoseksuele briefwisselingen. Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder ging het lijstje over Gay, Lesbian & Bi.... Dus die namen die jij aanhaalt als zijnde promiscue, die zullen al zeker onder die Bi categorie vallen. Ik heb er echte eentje uitgepikt die je helemaal als belachelijk afdeed. Eleanor Roosevelt... wel knarretje, ik heb het boek hier in mijn kast staan waarin haar liefdesbrieven worden gepubliceerd. Heb het natuurlijk voor je opgezocht, bewijzen legio op het internet trouwens. [font=Tahoma][size=5]Eleanor Roosevelt Love Letters Published[/size][/font] = bron George quotes a letter Hickok penned to the first lady while on a trip to Minnesota. "Most clearly," she writes, "I remember your eyes, with a kind of teasing smile in them, and the feeling of that soft spot just northeast of the corner of your mouth against my lips....Good night, dear one. I want to put my arms around you and kiss you at the corner of your mouth. And in a little more than a week now I shall!" In another excerpted letter written by the then-first lady to Hickok, Roosevelt mentions the rumors that surrounded the two women and the nature of their relationship. "Dear One, and so you think they gossip about us. Well they must at least think we stand separation rather well! I am always so much more optimistic than you are. I suppose because I care so little that 'they' say." ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() During the 1932 Presidential Campaign, Lorena Hickok of the Associated Press was assigned to cover Mrs. Roosevelt. At first the business relationship was rocky. Hickok didn't believe it was worth the paper's time and money to report on Mrs. Roosevelt, and Mrs. Roosevelt wasn't happy about the intrusion on her privacy. Besides that, Mrs. Roosevelt came from a high class, artistocratic background, and Hickok came from a brash and rustic one. She was at home playing poker with the guys, smoking, and drinking. In time, their friendship became very close and intimate. Franklin D. Roosevelt didn't seem to mind, as he was busy with his own romantic affairs.
Due to the public nature of Mrs. Roosevelt's life, she and Hickok were often separated. Even so, they wrote daily letters to each other. In one, Hickok ends: "Good night, dear one, I want to put my arms around you, and kiss you at the corner of your mouth. And in a little more than a week - I shall!" (Out of the Past, P. 69) and Mrs. Roosevelt writes "Hick darling, All day I've thought about you & another birthday I will be with you & yet tonight you sounded so far away & formal. Oh! I want to put my arms around you. I ache to hold you close. Your ring is a great comfort. I look at it and think she does love me, or I wouldn't be wearing it." (Out of the Past, P. 70).
![]() |
#78 |
Parlementslid
|
![]() LooL, er staat zelfs een homoseksuele paus tussen.
![]() Dat moet toch een gespleten persoonlijkheid zijn geweest, hoe kun je nu een geloof aanhangen dat uitgesproken anti-homo is. En Wittgenstein ook! Wist ik niet. ![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Straks gaat men nog gaan beweren dat Hitler homo was! Te gek voor woorden!
Daarom,voor eens en voor altijd: Vermelden op de ID-kaart,desnoods onzichtbaar voor het blote oog,op de elektronische! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Yep, Pietje sloeg nagels met koppen: Dorus en Wolfgang : de nieuwe "gaston & Leo"
![]() |