Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2004, 14:23   #61
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

GLB-people had ik nog nooit van gehoord. Nu ja,als je niet thuis bent in het milieu...
Sorry hoor! Toch een dringende vraag: kan u mij bewijzen dat Erasmus werkelijk
homo was? Graag een bronvermelding! Zomaar een lijstje samenstellen kan iedereen,
dit lijkt op willekeur!
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 14:41   #62
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
GLB-people had ik nog nooit van gehoord. Nu ja,als je niet thuis bent in het milieu...
Sorry hoor! Toch een dringende vraag: kan u mij bewijzen dat Erasmus werkelijk
homo was? Graag een bronvermelding! Zomaar een lijstje samenstellen kan iedereen,
dit lijkt op willekeur!
Er stond nochtans een uitleg onder, maar ja, begrijpend lezen in een andere taal is niet iedereen gegeven. Het is je vergeven.
Als jij nu echt denkt dat ik naam per naam ga opzoeken voor jou dan heb je het wel mis hoor. Ik heb die lijst letterlijk overgenomen van het internet en er geen enkele aan toegevoegd of verwijderd. Ze hebben trouwens zelf een bron vermeld die ik dan ook mee gepost heb.
Dus in plaats van te beginnen muggenziften over 1 of 2 namen uit een lijst van >100 zou ik wel eens steekhoudende argumenten willen horen over het onderwerp in deze topic.
Keuvelen over bekende historische figuren zou door sommige mensen wel eens als een "Dag Allemaal"-artikel kunnen gezien worden.
Oud 8 september 2004, 16:09   #63
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen Galileo en mij is enkel dat Galileo toen werkelijk
alléén was terwijl denkers als ik toenemen met de dag... en de geschiedenis
zal ook ons gelijk geven.
Citaat:
je trouwens wilt weten wie ik ben: niet Napoleon of Galileo,maar Wolfgang Meister. Als na onze dood onze kinderen dergelijk forum voortzetten in hun tijd,dan zal uw kind tegen mijn kind (die dan een andere forumnaam zal hebben) en ook hoog van de toren zal blazen wellicht spottend opmerken:" Wat een grootheidswaanzin zeg! Jij denkt zeker dat je Wolfgang Meister bent?" en hem ook naar de psychiater verwijzen.
Citaat:
Is dit een roddelblad,een poeziehoek of een politiek forum?? Ik althans houd mij aan het laatste,maar als het zo doorgaat begeef ik mij naar een serieuzer thema (ik bedoel: alle thema's zijn serieus,maar eentje met serieuzere debaters). Zoals het er nu naar uitziet gooi ik gewoon parels naar de zwijnen.

(btw: en jij bent degene die zegt dat de anderen niet serieus discussieren? Galileo zou uit zijn graf vallen van woede moest hij dit horen ^^)

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 16:24   #64
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Er stond nochtans een uitleg onder, maar ja, begrijpend lezen in een andere taal is niet iedereen gegeven. Het is je vergeven.
Als jij nu echt denkt dat ik naam per naam ga opzoeken voor jou dan heb je het wel mis hoor. Ik heb die lijst letterlijk overgenomen van het internet en er geen enkele aan toegevoegd of verwijderd. Ze hebben trouwens zelf een bron vermeld die ik dan ook mee gepost heb.
Dus in plaats van te beginnen muggenziften over 1 of 2 namen uit een lijst van >100 zou ik wel eens steekhoudende argumenten willen horen over het onderwerp in deze topic.
Keuvelen over bekende historische figuren zou door sommige mensen wel eens als een "Dag Allemaal"-artikel kunnen gezien worden.
Wablieft? Hoor ik dit goed? Erasmus is één van de meest verlichte personen
uit de geschiedenis en jij als woordvoerster van de homogemeenschap durft
die persoon zomaar claimen als één van jullie! Driewerf schande!!! Kom op
met de bewijzen! Het is gemakkelijk mensen te beschuldigen die allang in
hun graf liggen. Namens Erasmus eis ik een degelijk rekwisitoor en niet
zomaar een roddel. De bewijzen op tafel,nu!
Oud 8 september 2004, 16:34   #65
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

In 1487 schrijft Erasmus aan zijn vriend Servaas Rogier: “Ach, konden we het maar zonder brieven doen, konden wij maar gewoon bij elkaar zijn – dat zou het fijnste zijn. Waar hou je je mee bezig, o helft van mijn ziel? Denk je wel eens aan me? Ik zou willen dat je gekweld werd door liefde voor mij, zoals ik voortdurend word gefolterd door liefde voor jou.”

8)
Oud 8 september 2004, 16:42   #66
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
In 1487 schrijft Erasmus aan zijn vriend Servaas Rogier: “Ach, konden we het maar zonder brieven doen, konden wij maar gewoon bij elkaar zijn – dat zou het fijnste zijn. Waar hou je je mee bezig, o helft van mijn ziel? Denk je wel eens aan me? Ik zou willen dat je gekweld werd door liefde voor mij, zoals ik voortdurend word gefolterd door liefde voor jou.”

8)
*owned*

En er volgde stilte .

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 8 september 2004 om 16:43.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 16:45   #67
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Zonder bronvermelding hoef ik hier geen snars van te geloven! En bovendien: wat
bewijst dit? Erasmus was een geestelijke: die moést naastenliefde wel uitdragen.
Daar komt nog bij dat celibataire mannen inderdaad extreme vriendschap voor elkaar
kunnen ontwikkelen bij gebrek aan een normaal liefdesleven met een vrouw: maar
dat beperkt zich enkel tot verregaande geestelijke vriendschp (bewondering van
elkaars talenten;elkaar niet in de steek laten als men in nood is enz.) maar dat heeft
niks te maken met fysieke betrekkingen,het "soort" homosexualiteit die ik verafschuw.
Als je zo'n type vriendschap homoseksualiteit wilt noemen,mij niet gelaten,maar dat
is niet afkeurenswaardig en bovendien toegelaten door het Vaticaan.
Oud 8 september 2004, 16:54   #68
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

[size=+2]Famous GLB People in History[/size]

[size=+1]You're in Good Company![/size]

[font=Arial,Helvetica][size=-1]Alexander the Great [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*Macedonian Ruler, 300 B.C[/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]
had een vriend, maar ook 100 vrouwen en stierf van te veel eten
Citaat:
[/size][/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]Socrates [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*Greek Philosopher, 400 B.C.[/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]Sappho [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*Greek Woman Poet, 600 B.C[/size][/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]
was pedofiel
Citaat:
[/size][/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]T.E. Lawrence [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*English soldier, author, 20th c.[/size][/font]
[font=Arial]
Ooit 7 pillars of Wisdom gelezen?
Citaat:
[/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]Eleanor Roosevelt [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*U.S. stateswoman, 20th c.[/size][/font]
[font=Arial]
lamenielache!!!
Citaat:
[/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]Marie Antoinette [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*French Empress, 18th c.[/size][/font]
[font=Arial]
ze organiseerde sexfuiven met mannen, omdat haar man impotent was tot zijn operatie
Citaat:
[/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]Peter the Great [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*Russian Czar, 17th-18th c.[/size][/font]
[font=Arial]
das de beste! de man had in elke Europese stad een lief en was fervent bezoeker van bordelen!
Citaat:
[/font]
[font=Arial,Helvetica][size=-1]Aristotle [/size][/font][font=Arial,Helvetica][size=-1]*Greek philosopher, 384-322 B.C.[/size][/font]
[font=Arial]
was een geldwolf en de rijkste man van zijn tijd, maar homo, kom nou. Waar haal je het?[/font]
[font=Arial][/font]

Heb er maar enkele uitgepikt, waar je de bal ferm mis slaat, maar goed, als je de hele theater- en televisiewereld opsomt dan zal je er wel een mooi pak samen hebben.

Wat bewijst dat?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:03   #69
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Eindelijk nog eens iemand van niveau die ook niet in de valkuilen van de roddeltante
trapt!
Oud 8 september 2004, 17:06   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk nog eens iemand van niveau
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:08   #71
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Niveau dus........
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:08   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dan kan je je er als "denker" ook maar beter van weerhouden om waanzinnige voorstellen te lanceren met betrekking tot datzelfde milieu.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:24   #74
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder bronvermelding hoef ik hier geen snars van te geloven!
? Als grote Erasmus-kenner (sic) zou u toch moeten weten dat dit komt uit één van de correspondenties van de meester himself.

Citaat:
En bovendien: wat
bewijst dit? Erasmus was een geestelijke: die moést naastenliefde wel uitdragen.
Daar komt nog bij dat celibataire mannen inderdaad extreme vriendschap voor elkaar
kunnen ontwikkelen bij gebrek aan een normaal liefdesleven met een vrouw: maar
dat beperkt zich enkel tot verregaande geestelijke vriendschp (bewondering van
elkaars talenten;elkaar niet in de steek laten als men in nood is enz.) maar dat heeft
niks te maken met fysieke betrekkingen,het "soort" homosexualiteit die ik verafschuw.
Als je zo'n type vriendschap homoseksualiteit wilt noemen,mij niet gelaten,maar dat
is niet afkeurenswaardig en bovendien toegelaten door het Vaticaan.

yep, in de tijd van Erasmus waren zulke liefdesverklaringen tussen mannen doodnormaal

Alle gekheid op een stokje echter hebt u (zonder bronvermelding !) even weinig bewijs voor het feit dat Erasmus een hetero was, als anderen die beweren dat Erasmus een homo was.
Oud 8 september 2004, 18:04   #75
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wablieft? Hoor ik dit goed? Erasmus is één van de meest verlichte personen
uit de geschiedenis en jij als woordvoerster van de homogemeenschap durft
die persoon zomaar claimen als één van jullie! Driewerf schande!!! Kom op
met de bewijzen! Het is gemakkelijk mensen te beschuldigen die allang in
hun graf liggen. Namens Erasmus eis ik een degelijk rekwisitoor en niet
zomaar een roddel. De bewijzen op tafel,nu!
hohoho.... Jij lijdt aan grootheidswaanzin, niet ik.
Mij als woordvoerster van de homogemeenschap noemen is toch al te veel eer. Mij nog beschuldigen van claimen nadat je weet dat die lijst van het internet komt MET bronvermelding is gewoon helemaal te gek voor woorden.
Wel héél opvallend dat je niet meer durft terug te komen op je eigen belachelijke stellingen en die van de originele topic, wat je zelf van ons eiste 2 posts geleden. Ik heb daarop gereageerd maar bij gebrek (weeral) aan tegenargumenten ga je nu gespeeld verontwaardigd "rekwisitoren" eisen om zodoende de aandacht van jezelf af te leiden en off topic op een zijspoor te belanden.
"Aanval is de beste verdediging" denkt Wolfgang Meister De Grote, en probeert het in elke post wéér.

google zelf ook eens een keertje, hij wordt telkens mee vernoemd bij de homoseksuele geschiedkundige figuren.
Het is zelfs mee vermeld in een boek over homoseksuele briefwisselingen.
Citaat:
My Dear Boy is an anthology of gay love letters documenting the heartbreak and joy of love between men for almost two thousand years. Emperor Marcus Arelius, Bo Juyi, Saint Anselm, Erasmus, Michelangelo, Mashida Toyonoshin, Thomas Gray, William Beckford, Walt Whitman, Tchaikovsky, Henry James, Countee Cullen, William Burroughs and Allen Ginsberg are just a few of the correspondents included, who range from kings and aristocrats, musicians and artists, military men and monks, to farm labourers and herring merchants, political activists and aesthetes, black poets and Japanese actors, drag queens and hustlers.
Harvard Review:"I want to impress you with the amazing variety of men represented in My Dear Boy. ... from 9th century Chinese civil servants separated for years to W.H. Auden accomodating his soulmate's promiscuity.

My Dear Boy was nominated for a Lambda Literary Award. It is a valuable historical resource.
Oud 8 september 2004, 18:14   #76
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Heb er maar enkele uitgepikt, waar je de bal ferm mis slaat, maar goed, als je de hele theater- en televisiewereld opsomt dan zal je er wel een mooi pak samen hebben. Wat bewijst dat?
Om te beginnen heb IK het lijstje niet samengesteld maar kom, ik ga niets aanhalen als ik het zelf niet geloof. Uiteraard kan ik persoonlijk waarschijnlijk niet alle namen hier gaan bewijzen, ze hebben echter zelf hun bron gegeven dus doe eens wat moeite en klik zelf.
Verder ging het lijstje over Gay, Lesbian & Bi....
Dus die namen die jij aanhaalt als zijnde promiscue, die zullen al zeker onder die Bi categorie vallen.
Ik heb er echte eentje uitgepikt die je helemaal als belachelijk afdeed.
Eleanor Roosevelt... wel knarretje, ik heb het boek hier in mijn kast staan waarin haar liefdesbrieven worden gepubliceerd.
Heb het natuurlijk voor je opgezocht, bewijzen legio op het internet trouwens.
[font=Tahoma][size=5]Eleanor Roosevelt Love Letters Published[/size][/font] = bron

George quotes a letter Hickok penned to the first lady while on a trip to Minnesota. "Most clearly," she writes, "I remember your eyes, with a kind of teasing smile in them, and the feeling of that soft spot just northeast of the corner of your mouth against my lips....Good night, dear one. I want to put my arms around you and kiss you at the corner of your mouth. And in a little more than a week now I shall!" In another excerpted letter written by the then-first lady to Hickok, Roosevelt mentions the rumors that surrounded the two women and the nature of their relationship. "Dear One, and so you think they gossip about us. Well they must at least think we stand separation rather well! I am always so much more optimistic than you are. I suppose because I care so little that 'they' say."

Oud 8 september 2004, 18:22   #77
oriana
Minister-President

Standaard nog eentje

During the 1932 Presidential Campaign, Lorena Hickok of the Associated Press was assigned to cover Mrs. Roosevelt. At first the business relationship was rocky. Hickok didn't believe it was worth the paper's time and money to report on Mrs. Roosevelt, and Mrs. Roosevelt wasn't happy about the intrusion on her privacy. Besides that, Mrs. Roosevelt came from a high class, artistocratic background, and Hickok came from a brash and rustic one. She was at home playing poker with the guys, smoking, and drinking. In time, their friendship became very close and intimate. Franklin D. Roosevelt didn't seem to mind, as he was busy with his own romantic affairs.

Due to the public nature of Mrs. Roosevelt's life, she and Hickok were often separated. Even so, they wrote daily letters to each other. In one, Hickok ends: "Good night, dear one, I want to put my arms around you, and kiss you at the corner of your mouth. And in a little more than a week - I shall!" (Out of the Past, P. 69) and Mrs. Roosevelt writes "Hick darling, All day I've thought about you & another birthday I will be with you & yet tonight you sounded so far away & formal. Oh! I want to put my arms around you. I ache to hold you close. Your ring is a great comfort. I look at it and think she does love me, or I wouldn't be wearing it." (Out of the Past, P. 70).
Oud 8 september 2004, 18:28   #78
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

LooL, er staat zelfs een homoseksuele paus tussen. .
Dat moet toch een gespleten persoonlijkheid zijn geweest, hoe kun je nu een geloof aanhangen dat uitgesproken anti-homo is.

En Wittgenstein ook! Wist ik niet.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 18:36   #79
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Straks gaat men nog gaan beweren dat Hitler homo was! Te gek voor woorden!
Daarom,voor eens en voor altijd: Vermelden op de ID-kaart,desnoods onzichtbaar
voor het blote oog,op de elektronische!
Oud 8 september 2004, 18:40   #80
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Straks gaat men nog gaan beweren dat Hitler homo was! Te gek voor woorden!
Daarom,voor eens en voor altijd: Vermelden op de ID-kaart,desnoods onzichtbaar
voor het blote oog,op de elektronische!
En daar gaan we weer... geen tegenargument, loze beweringen, ridiculiseren en woeps, terug een ander spoor op.

Yep, Pietje sloeg nagels met koppen: Dorus en Wolfgang : de nieuwe "gaston & Leo"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be