![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn net de enige auto's die ze op de weg moeten toelaten.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties.../100-art2#2.17 Zelfs die bestuurders van vierwielige bromfietsen zijn slim genoeg niet tijdens de spits hun rit te doen, en al zeker niet op doorstroomwegen. (op de autoweg en -snelweg zijn ze sowieso verboden)
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd een gemiddelde snelheid van 45 kmh is soms niet haalbaar op gewone wegen.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2014 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heu... bij nader inzicht.... kunnen ze die doen 'rekening rijden'? Veel electronica zit daar niet in hé. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 februari 2014 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, dit is toch per km dus veel zal het niet opbrengen. Mss moeten ze rekeningrijden per uur (of per minuut) rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier halen veel jongeren hun G-rijbewijs gratis via school en krijgen ze na bewezen bekwaamheid de kan van hun werkgevers om hun CE te gaan halen. De werkgever kan die kosten aftrekken van zijn belastingen op zijn winst. Veel van deze mensen moeten geen vakbekwaamheid hebben, gewoon omdat het rijden met de vrachtwagen niet hun hoofdberoep is. En kunnen het halen van dat attest dus spreiden over 3 jaar. Waar ik je wel gelijk geef, is dat ze tegenwoordig op hun 18de ook een ADR-attest kunnn gaan halen. Maar of het verantwoord is om iemand van 18 met dergelijke goederen te laten rondrijden, is een andere vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn één van de weinige voertuigen die nog volledig in Belgie ontwikkeld en gebouwd worden. Deze voertuigen zijn trouwens ontworpen om zowel op terrein als op verharde wegen te kunnen rijden. Ik zie dus geen enkele reden om hun te verbieden. Maar ja, ik heb het reeds lang door, jij bent één van die gekken die denken dat de openbare weg enkel toebehoord aan snelheidsduivels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde ben ik geen snelheidsduivel. Ik denk dat het gemiddelde op mijn boordcomputer 50km/uur aangeeft, en elk jaar zakt het. Toegegeven, ik rijd niet zoveel op de autostrade. Ik heb normaal elk jaar een boete of 2 van een 50-tal Euro maar nu is het toch weer een tijdje geleden. Ik zou vooral willen dat er maatregelen genomen worden om onnodige hinder te beperken en dat men de infrastructuur aanpakt om onnozele files te vermijden. Ik vind het trouwens niet zo erg dat ik en iets langere tijd erover doe om van punt a naar punt b te gaan, maar ik zou wel willen dat het in zekere mate inschatbaar is. Anders moet ik een enorme marge nemen als ik ergens een afspraak heb en als het dan wel vlot sta ik daar een lange tijd te koekeloeren. Tijd is geld in onze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Respect voor de werkende mens. Dien boer op zijnen traktor zorgt begod voor jouw fret.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben ook een werkende mens. Ik draai mee in een economie die hem de tractor bezorgt.
Laatst gewijzigd door JimmyB : 8 februari 2014 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pas op, ik heb veel respect voor boeren, ik stam er zelf van af. Ik vind ook dat de productiviteitswinsten in de landbouw bij middel van de mechanisatie primordiaal zijn voor onze welvaart. Ik heb het vooral over de boeren die met hun tractor lange afstanden afleggen zonder dat het noodzakelijk direct met hun activiteit te maken heeft en met de tractoren die kranen of containers vervoeren terwijl dit evengoed met een vrachtwagen kan. Deze laatsten zijn waarschijnlijk niet eens boeren. |
|
![]() |
![]() |