![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() We hebben dit soort van maatregelen al eerder gezien, met name in de bedrijfswagenbelasting. Daar was het resultaat dat men veel minder inkomsten had dan men zich voorgenomen had en heeft men tegelijk de auto-industrie en aanverwanten serieus in de prak gereden.
Dit was nog op relatief kleine schaal. Nu gaat men dit dus op grote schaal proberen. De gevolgen laten zich raden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 8 februari 2014 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zal je ook elke dag kunnen volgen : m.a.w. men weet wanneer je in het zwart werkt, men weet wanneer je te hard reed en men je kan beboeten etc. De big brother maatschappij is hiermee een feit. Ja mijnheer, maar het zal een verschuiving zijn van de belastingen : wie gelooft dat nu nog ? Laatst gewijzigd door non-conformist : 8 februari 2014 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop van ganser harte dat ze heel de economie hiermee in de prak rijden. Ook al zou mij dat persoonlijk ook treffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kilometerheffing heeft niks met het milieu te maken.
Een praktijkvoorbeeld: Ik wil vanuit Liège naar Italië. Normaal rij ik dan via Liège-Bastogne-Luxembourg-Frankrijk-Suisse. Indien die kilometerheffing er komt is het zaak zo snel mogelijk het land te verlaten. Ik zou dan Liège - Aix-La-Chapelle - Karlsruhe - Basel - enz... nemen. Resultaat: Ik belast het milieu feller daar ik een omweg van 80 Km maak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 8 februari 2014 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij korte tijd bezig gehouden met politietuchtrecht. Je gelooft niet wat die mannen uitspoken met de DIV en het rijksregister, ondanks de draconische straf- en tuchtsancties die op misbruik van DIV en RR bestaan. En dan gaan ze uw verplaatsingen tot op de centimeter kunnen nagaan? Help!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 8 februari 2014 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo kennen we de groene jongens wel weer : alles is goed zelfs al kost het arbeidsplaatsen en welvaart.
Laatst gewijzigd door non-conformist : 8 februari 2014 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zet me dan op een terras naast La Meuse i.p.v. in Blankenberge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat iedereen dat voor zichzelf moet uitzoeken en niet over drie nachten ijs moet gaan. Een schrijver kan bijvoorbeeld overal zijn tekst neerpennen. Uw pensioengeld kan je overal gaan uitgeven tot het op is. Je had alles graag uitgewerkt neergeschreven gezien? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 februari 2014 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is nog niet zover, maar rekeningrijden zal er komen. Het is dit of anders hebben we straks een compleet verkeersinfarct. Het is bovendien ook logischer en meer rechtvaardig om niet het autobezit te belasten, maar wel het autogebruik ( onder meer vaste wegentaks verdwijnt). Rekeningrijden komt aan die kritiek tegemoet. Tevens zal dit er ook toe leiden dat mensen niet meer zo idioot ver van hun woonst gaan werken of idioot ver van hun werk gaan wonen. Als ze de rekening maken, zullen ze inzien dat dit niet meer realistisch is. Ook het zinloos heen en weer gerij van vertegenwoordigers die van her naar der rijden om WC rollen te verkopen zal verder afnemen.
Uiteraard zal er weer een storm van kritiek komen van de mensen die het niet (kunnen) snappen en niet inzien dat dit noodzakelijk is, maar dat is nagenoeg bij iedere verandering het geval. De overheid zou bijkomende maatregelen moeten nemen om een verhoogde woon flexibileit te voorzien ( lagere kosten bij verkoop van huizen, thans steeds 10% erbij ) en om de loonlasten te verlagen zodat werkende mensen meer overhouden aan het einde van de rit en de autoverplaatsingen procentueel een grotere hap uit het budget betekenen.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 8 februari 2014 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die maatregel heeft bij schatting nu al 15.000 arbeidsplaatsen gekost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bij mij zal het in ieder geval het "gewenste" effect hebben. Er gaat hier een auto buiten misschien zelfs twee. Er komst dan wel een bromfiets bij. Ze kunnen dan naar hun taxen fluiten. Minder accijnzen,... Ze gaan me als autorijder echt niet straffen. Er is een station tegen men deur. Het probleem is echter de mensen die het nodig hebben voor hun werk. Je bent verplicht een job aan te nemen binnen de 60 km. Werken wordt nogmaals bestraft. Misschien moet ik nog maar even wachten om ander werk te zoeken en bereken ik of het niet zuiniger is om werkloos te blijven (contract binnenkort ten einde)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel, als je tijd hebt , dan kan je die omzetten in geld. Het wordt alleen gemakkelijker op die manier. Het is een rekensommetje. 80km= 1u snelweg+ €6 brandstof. Is het de moeite om de kilometerheffing te ontlopen, of net niet? * twijfelachtig in Blegië, stilstaand verkeer op de snelweg, en groenverplicht straatmeubilair op al de rest, gecombineerd met strategisch geplaatste flitsers op plekken waar de situatie noopt tot een snelheid boven wat politici en ambtenaren als leuk bestempelen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 februari 2014 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |