Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2014, 15:24   #61
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, da's hetzelfde voor die meisjes. Die vroegen er ook niet om.

Die meisjes zouden overal en altijd veilig moeten kunnen zijn, en individuen die die veiligheid onmogelijk maken, moeten uit de maatschappij verwijderd worden.

Blijft hetzelfde, zelfs al zitten die minderjarige meisjes er met wagenwijd open benen, als volwassen man weet je dat je daar af moet blijven. Dat is nu eenmaal de standaard in deze maatschappij.

Neen, ik snap dat niet.
Ok dan,al eeuwenlang moeten meisjes schrik hebben van vreemde mannen.Tgaat in feite al duizenden jaren terug.Het is een ingebakken stuk van elke cultuur.
Waarom?Wel omdat de aanvallende cultuur de wijfjes van de andere wil bevruchten.Biologie les 1.
Dat is zo bij alle dieren,leeuwen,bokken,stieren en alle andere zoogdieren.
Je eigen cultuur negeren,en de andere cultuur promoten is dus heel onnatuurlijk.De eerste leeuw die zn leeuwinnen aanraad om vriendjes te worden met alle leeuwen tekent dus zn eigen doodsvonnis.

Dat gedrag zie ik heel duidelijk in mijn buurt,één cultuur beschermt zn wijfjes(door een doek op hun kop)en valt de andere wijfjes aan.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:25   #62
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Kan je die stelling ondersteunen met cijfermateriaal? Zoniet, dan blijf ik er van overtuigd dat verkrachters in alle lagen van de bevolking kunnen voorkomen en allerlei huidskleuren kunnen hebben.
Jij bent diegene die twijfelt aan mijn utspraak dus google het zelf maar.

Ik blijf er bij dat de meerderheid van autochtone mannen geen verkrachters zijn. Meer heb ik trouwens niet gezegd.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:30   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar ben je zelf volop mee bezig op dit forum! De sukkelaars zijn niet alleen verantwoordelijk, de meisjes ware MEDE-verantwoordelijk want ze stapten in de auto.
Zullen we samen gaan luisteren naar de peildooien van de verdediging en de uitspraak van de rechter?
De verdediging zal de meisjes nog een keer verkrachten en op een veel gruwelijkere manier dan de daders, gewoon omdat ze plezier wilde maken.
Die zal hard klinken in veel mensen hun oren, niet de straffen dat uitgesproken worden, maar de motivatie waarom de straffen slechts voorwaardelijk zijn.

Dat is onze justitie. Volgens de letter van de wet zijn deze meisjes medeverantwoordelijk voor de verkrachting.

Citaat:

neen ik snap het nog niet. Ik weet niet wat het uitwijzen van illegale azielige zoekers te maken heeft met het vergoelijken van verkrachting omdat de meisjes mede-verantwoordelijk zouden zijn.
Een asielzoeker is geen illegale, dat is hij pas na weigering het land te verlaten bij afwijzing van zijn asiel.
En ik heb toch al gepost, dat het deel van de verkrachting uit het dossier verdwijnt in de media en men massaal begint te roepen dat dergelijke types niet uitgewezen mogen worden, want ze zijn volledig aangepast aan onze maatschappij en goede werkers. Ze hebben zelfs een Vlaamse vriendin.
Dat is onze maatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:32   #64
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zullen we samen gaan luisteren naar de peildooien van de verdediging en de uitspraak van de rechter?
De verdediging zal de meisjes nog een keer verkrachten en op een veel gruwelijkere manier dan de daders, gewoon omdat ze plezier wilde maken.
Die zal hard klinken in veel mensen hun oren, niet de straffen dat uitgesproken worden, maar de motivatie waarom de straffen slechts voorwaardelijk zijn.

Dat is onze justitie. Volgens de letter van de wet zijn deze meisjes medeverantwoordelijk voor de verkrachting.

Een asielzoeker is geen illegale, dat is hij pas na weigering het land te verlaten bij afwijzing van zijn asiel.
En ik heb toch al gepost, dat het deel van de verkrachting uit het dossier verdwijnt in de media en men massaal begint te roepen dat dergelijke types niet uitgewezen mogen worden, want ze zijn volledig aangepast aan onze maatschappij en goede werkers. Ze hebben zelfs een Vlaamse vriendin.
Volgens de letter van de wet zijn minderjarige meisjes die dronken worden gevoerd met het oogpunt hen te verkrachten daar niet zelf schuldig aan.
Uw mening is geen wet hoor. Gelukkig maar!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:33   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ok dan,al eeuwenlang moeten meisjes schrik hebben van vreemde mannen.Tgaat in feite al duizenden jaren terug.Het is een ingebakken stuk van elke cultuur.
Waarom?Wel omdat de aanvallende cultuur de wijfjes van de andere wil bevruchten.Biologie les 1.
Je eigen cultuur negeren,en de andere cultuur promoten is dus heel onnatuurlijk.De eerste leeuw die zn leeuwinnen aanraad om vriendjes te worden met alle leeuwen tekent dus zn eigen doodsvonnis.

Dat gedrag zie ik heel duidelijk in mijn buurt,één cultuur beschermt zn wijfjes(door een doek op hun kop)en valt de andere wijfjes aan.
Eindelijk eens iemand die snapt wat ik bedoel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:34   #66
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillen.
Iemand die op straat word vastgegrepen en mee word gesleurd, heeft zelf geen enkele aansprakelijkheid in de verkrachting.
Iemand die met vreemden op stap gaat en dan nog daar sterke drank gaat nuttigen, creëerd zelf de mogelijkheid tot verkrachting en is dus mede aansprakelijk voor de verkrachting.
Teveel drinken+gezelschap van vreemden=verkrachting???
Dus als je als jong meisje een inschattingsfout maakt of doodgewoon een dwaze beslissing neemt, is de verantwoordelijkheid niet meer bij de man want de vrou/meisje had zelf een fout gemaakt?

Een man, een échte man, helpt een vrouw; een beest verkracht.

Probeer 's in meer dan 1 dimensie te denken.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 16 februari 2014, 15:34   #67
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Het gaat er niet op verbeteren hoor, mensen. Jullie kiezen hiervoor.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:35   #68
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht

Wow, in 1 post schakel jij de mannen gelijk met beesten.

Blijkbaar ben je vergeten dat we in een maatschappij met wetten leven en dat de prehistorische drang niet tot vrijspraak zal leiden bij een verkrachting.

Tenzij de rechter ook nog een holbewoner is.

Laatst gewijzigd door Maori : 16 februari 2014 om 15:37.
Oud 16 februari 2014, 15:44   #69
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is niemand die zegt dat verkrachting geen gruweldaad is die zwaar bestraft moet worden.

Maar als jong meisje met een groep onbekende mannen op stap gaan, nadat ze thuis is weggelopen, vooral omdat ze hun zin niet krijgen, kan je onmogelijk als niet medeverantwoordelijk door gedrag stellen.
Niet alleen deze meisjes zijn zelfs medeverantwoordelijk voor het veroorzaken van de mogelijkheden tot verkrachting, ook onze maatschappij is medeverantwoordelijk.
Dit door haar pamperbeleid, door haar zwak juridisch beleid, door haar opendeur beleid, door haar recht op inspraak voor minderjarigen, door haar recht op vrijheid en beslissingsrecht voor minderjarigen.

Als ouders een klacht indienen wegens weglopen van een minderjarigen, moeten ze wachten tot de politie tijd en goesting heeft om de minderjarige op te sporen.
Vaak krijgen ouders zelfs te horen, dat de minderjarige wel vanzelf terug zal opduiken.
Jij bent toch een moslim? Of extreem katholiek, kan ook.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:48   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eerder een K&K zaak, met de hypothetische vraag die hier aan geplakt zit.

Ik weet wel zeker als ik zo'n telefoontje krijg, ik er naar toe ga. Niet om mee te doen, maar om zeker te zijn dat het geen flauwe grap is voor ik de politie bel.

En dat is als het een echte vriend of geliefd familielid is. In het slechtste geval bel ik na de politie de ambulance.

Langs de andere kant, echte vrienden of geliefde familieleden kennen mijn standpunt over zulke zaken, en tenzij ze straalbezopen zijn, zullen ze me niet bellen voor zulke toestanden.

Verkrachters, in groep of niet, ik heb al een paar keer mijn standputn daarover gebracht hier op politics.

De eerste keer krijgt -als het mogelijk is- het voordeel van de twijfel, en indien schuldig, de straf beperkt zich dan tot een ferme boete, en een echte gevangenisstraf. De 2de keer mag er een chirurg bijkomen om het desbetreffende gereedschap te verwijderen. Het gaat vele verkrachters niet tegenhouden meer misbruiken te plegen, maar op zijn minst is het dan toch zonder die vleselijke vernedering.

De derde keer is orgaandonatie geen slecht alternatief, want levenslang op proteïnepap en zware arbeid in een goelag is ook geen pretje.
Waarom K&K?
Ik denk dat dit een groot maatschappelijk probleem is.
Mijn standpunt over verkrachting, al dan niet in groep, is dat we ervoor moeten zorgen dat de dader nooit meer kan hervallen. Hier bestaan voldoende middelen voor. Pampering is zeker niet het goede middel!

Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 februari 2014 om 15:48.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:49   #71
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het gaat er niet op verbeteren hoor, mensen. Jullie kiezen hiervoor.
Jaah, even geduld in mijn geval. Dit is de volgorde van m'n nogal wisselend stemgedrag.

Communisten, PVDA, SP, Agalef, CDNV, ... En als de NVA het nu ook niet kan waarmaken stap ik echt over naar het Blok, misschien met tegenzin maar het zijn wel de enige die duidelijk zeggen waar ze voor staan. Tja.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:51   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men maakt vermoedelijke cijfers op rond niet aangegeven misdrijven.

Maar laten we even kijken naar de laatste groepsverkrachting

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-whisky.dhtml

Het is misschien grof tegenover die meisjes, maar ze zijn volgens mij zelf medeverantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Twee jonge meisjes die in een auto stappen bij drie vreemde kerels van vreemde afkomst.

En na een flinke portie drank nog in staan zijn om een GSM te pakken en een sms te versturen, terwijl 4 kerels hen aan het verkrachten zijn.
Klink mij vreemd in de oren.
Natuurlijk zijn de slachtoffers de grote schuldigen.
Oud 16 februari 2014, 15:51   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Heu maar je stapt gewoon niet in een auto bij 3 wildvreemdekerels of ze nu van vreemde of van 'Belgische' afkomst zijn.. dat is gewoon common sense, precies alsof 'Belgische' mannen doetjes zijn... LMAO
Wat is LMAO?
Oud 16 februari 2014, 15:52   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Niet alleen grof maar het slaat op niets ooit. Het slachtoffer kende een van de daders via een chat, en het gsm berichtje was vier letters lang.

En zelf dan nog moest uw versie kloppen "medeverantwoordelijk" zijn voor een verkrachting ben je niet door zat te zijn, of met mensen die je niet kent mee te gaan naar ergens. Je moet uw vinger naar de daders wijzen, ipv een verkrachtingscultuur half goed te spreken.
Inderdaad!
Oud 16 februari 2014, 15:52   #75
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Teveel drinken+gezelschap van vreemden=verkrachting???
Dus als je als jong meisje een inschattingsfout maakt of doodgewoon een dwaze beslissing neemt, is de verantwoordelijkheid niet meer bij de man want de vrou/meisje had zelf een fout gemaakt?

Een man, een échte man, helpt een vrouw; een beest verkracht.

Probeer 's in meer dan 1 dimensie te denken.
Hier ben ik het met je eens. Tieners maken vaak beslissingen zonder de gevolgen ervan correct in te schatten. En niet iedereen heeft ouders die hen overal tegen beschermen of hen binnen houden uit angst dat hen iets zal overkomen. Het was inderdaad dwaas van die meisjes om met die onbekende jongens mee te gaan, maar op die leeftijd ben je vaak nog naief en goedgelovig en denk je dat je niets slechts kan overkomen, want de wereld is 'veilig'. Ik volg Jantjes redenering dan ook niet.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 16 februari 2014 om 15:53.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:53   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik praat verkrachtingen niet goed, die gasten mogen ze van mij casteren.
Maar je kan onmogelijk zeggen dat de meisjes zich niet ontverantwoordelijk hebben gedragen.
Sommige advocaten zouden zelfs spreken van uitlokking om de daders vrij te krijgen.

En een sms sturen vraagt wel meer handelingen dan 4 letters indrukken.
Juist even getest met mijn kinderen, de snelste had nog 1 minuut nodig om dat berichtje te sturen naar mijn GSM en dan hadden ze nog niemand die bezig was hen te verkrachten en waren ze niet dronken.
Dan zijn je kinderen echt achterlijk!
Oud 16 februari 2014, 15:55   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aanvaarde azielzoeker wordt niet uitgewezen jantje!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 15:56   #78
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Trouwens, als het op dat SMS'je aankomt, dan kan het evengoed zijn dat een van die meisjes zich even apart heeft kunnen zetten, bv. in de WC en het dan razendsnel getypet heeft alvorens ze werd teruggesleurd... Ik ken weinig mensen die zelfs in beschonken toestand zo'n kort woordje niet correct kunnen typen.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 16 februari 2014 om 15:56.
Oud 16 februari 2014, 15:59   #79
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Jij bent diegene die twijfelt aan mijn utspraak dus google het zelf maar.

Ik blijf er bij dat de meerderheid van autochtone mannen geen verkrachters zijn. Meer heb ik trouwens niet gezegd.
Probeer eens met zo'n uitspraak af te komen in een echte discussie. Men zal nogal met je lachen, hoor. JIJ bent diegene die die stelling maakt, dus moet je je stelling ook kunnen ondersteunen. Een van de basispunten van het debatteren. Niet echt je sterkste punt, neem ik aan.
Oud 16 februari 2014, 15:59   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je dochter zal ook de grenzen kennen en respecteren van hoe ver ze mag gaan en op welke plaatsen in welke omgeving.
Haar moeder zal haar dat wel geleerd hebben!!!
Ze zal dus zeker niet naakt gaan paaldansen voor de neus van enkele vrienden.

Ik weet dus dat je weldegelijk snapt wat ik bedoel.

Jantje was toen trouwens niet dronken, hij drinkt niet op feestjes, en kon zelf niet lachen met het gedrag van de dames, noch met dat van de heren.
Paaldanssport is ontzettend intensief en vergt hopen training. Die mensen gaan niet naar feestjes zoals jij die beschrijft.
Dat is natuurlijk ook een manier om je kinderen op te voeden hé Jantje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be