![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() imo verdient iedereen tweede kans, als de persoon in kwestie zijn straf heeft uitgezeten
een moordenaar is even erg/erger dan een moordenaar.. die mensen komen uiteindelijk toch ook terug vrij?
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is ZO erg, dat men aan de gewone mensen, die niets misdaan hebben, verplicht is hem achter de tralies te houden, want je weet maar nooit, hij zou wel eens kunnen herbeginnen. Er zijn genoeg mensen met een ernstige karakter en/of gedragsfout, die tot inkeer komen, en zich beteren, en toch op een slechte dag hervallen. Als dit nu zuipen of drugs gebruiken is, of zelfs stelen, dan is het nog altijd geen drama, maar zo een sex-maniak, dat is een ander paar mouwen, daar mag je geen risico mee nemen. TE gevaarlijk voor de samenleving. Daar komt nog bij dat hij de volgende keer in verleiding zou kunnen zijn zijn slachtoffers ook te doden zodat ze hem niet verklappen,, om niet terug naar het gevang te moeten, want bij recidive zal hij nog zwaarder gestraft worden als de eerste keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat niemand het graag heeft dat er iemand in zijn/haar buurt komt wonen die dat op zijn/haar kerfstok heeft is niet meer dan normaal denk ik.
Weet iedereen naast wie hij/zij woont? Weet u wat uw buren 'uitgestoken' hebben? Weet u of uw buren in malafide zaakjes gewikkeld zijn. Weet u of uw buren drugsleveranciers zijn ... en toch doet u daar af en toe een praatje mee. Zo van die toestanden als men hier aanhaalde zouden wel eens kunnen ontaarden in ware lynchpartij(en) ![]() Begrijpt u mij niet verkeerd, ik keur het totaal niet goed wat de man in kwestie gedaan heeft hoor integendeel. ![]() Toch is en blijft het ook een beetje een 'vuile' zaak van de krant die het 'openbaar' wist te maken. Als die bewuste pedo maar geen klacht gaat indienen want dat zou die krant wel eens veel geld kunnen kosten. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2014 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, de mening van de persoon die je citeert ken ik, maar ik wil weten wat jij er zelf van denkt.
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over een pedoseksueel. Dat zijn personen waarvan het geweten is dat er een grote kans op recidivisme is. Deze personen zijn gevaarlijk voor kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch zijn er die ...
Citaat:
Citaat:
Zo zie je maar ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Welkom zou ik nu ook niet zeggen, maar als je het systeem met reïntegratie wil, dan moet je snappen dat iedereen vroeg of laat vrij komt. Mijn mening hierover is simpel, als mijn hond zo ziek is geef ik hem een spuitje.
Maar dat is het systeem nu niet de dag van vandaag, dus moet die ergens wonen. En "niet in mijn straat?" - "dan is't goed" Ja, ik ben toch wat intelligenter dan dat.
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder denk ik dat een rasechte pedo zichzelf heeft gemarginaliseerd door zijn gedrag. En uiteindelijk heeft hij door zijn gedrag altijd aan de rand geleefd. En het zijn niet alleen pedofielen die aan de rand leven. Aan de rand leven is een realiteit en daar hoef je geen pedofiel voor te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In '94 verhuisde ik naar een nieuwe wijk met sociale woningen vol jonge gezinnen met kinderen. In die tijd nog redelijk veel autochtonen. Enkele jaren later bouwden ze appartementsgebouwen voor alleenstaande mensen. Toen hebben de autoriteiten zonder enige scrupules een man een appartement gegeven en die is in die kinderrijke buurt aan zijn trekken gekomen. Ik herinner me nog dat mijn twee kinderen aan me vroegen of ze bij die meneer naar zijn computer mochten gaan kijken. Ik was alleenstaande moeder en had nog geen computer. Maar ik heb dat geweigerd. 'Maar die andere kinderen mogen dat wel!' klonk het. Het bleef njet. Ik kende die man helemaal niet, maar vaak kruiste ik hem met mijn hond als hij daar stond met de ene keer die hond, en de andere keer een andere hond (en dat stond me al niet aan). En kinderen rondom hem. Geen allochtonen kinderen. Op één of andere manier had hij het vertrouwen gewonnen van mijn achterburen en het zover gebracht dat de buurjongen bij hem een nachtje mocht gaan slapen (babysit). En toen is die jongen midden in de nacht weggevlucht omdat die kerel ineens aan zijn piemeltje zat te zuigen. Dat heeft nooit de pers gehaald (die man kwam van goed geplaceerde ouders). Ik weet wel van mijn buurvrouw dat er een hele periode psychiatrische hulp nodig was en vele ups en downs. En dat die kerel tijdens het proces nog steeds in zijn flat woonde en zelfs naar hen op straat de middelvinger opstak. En dan opeens was die dood in zijn flat (iets natuurlijks) en dat kwam wel in de pers, en dan bleek het dat die kerel in zijn jonge jaren een huurmoord heeft gepleegd een paar straten verder. Wat hebben de autoriteiten gedacht? We laten die kerel daar wonen want al die mensen leven daar toch maar aan de rand? Na het feit met die achterbuurjongen zijn ineens ook drie jongens van één gezin verhuisd naar de vader, weg uit de wijk. Ik heb ze nooit meer gezien. En ik weet dat die drie jongens al eens de hele dag buiten moesten spelen en dat de jongste al eens aan mijn deur stond te bellen om naar het toilet te mogen gaan. Ik heb geluk gehad dat mijn kinderen aan mij toelating kwamen vragen. En ik had de tijd ook om ze elk half uur te gaan checken als ze buiten speelden. 'Volksmensen zijn essentialistisch', schrijf je. En het apparaat van rechters, psycholiogen, ... hanteren misschien een stevige wetenschappelijke kennis. Ik zie het anders. Volksmensen zijn een beetje naïef en ter goeder trouw, en dat verfijnd apparaat dat je beschrijft is vaak laks en weet uiteindelijk met die pedofielen ook geen raad. Een beetje gemakzuchtig ook. En daarom ben ik pro info over pedofielen die zich out of the blue ergens komen vestigen. Zoals die jonge moeder op de Nederlandse TV zei: 'Daar woont hij (en ze wees) en die heeft uitzicht op de kindertuin.' Je hoeft niet essentialistisch te zijn, noch een bieb gelezen te hebben, om te weten dat dat niet kan. En we zouden allemaal moeten weten dat die begeleiding van die pedofielen e.a. zware misdadigers pro forma afspraken zijn die niet veel tijd in beslag nemen en meer protocol zijn dan wat anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pedofielen vind je in alle lagen van de bevolking en in alle buurten .... Ook is er een verschil tussen ongeïnformeerd en naïef zijn ... Men kan volks zijn en niet naïef hé, het één is door omstandigheid, het ander ligt in je aard .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Hier een straat verder woont ook een veroordeelde pedofiel, ik zal uiteraard daar nooit mijn kinderen alleen laten lopen, maar aan de andere kant, kan men dat ergens nog?
Ik heb heel veel zin om die kerel eens op te scheppen met m'n wagen, maar die worden enorm beschermd. Nu goed, ik zou nog de domme zijn ook. Persoonlijk vind ik dat zo'n mensen de maatschappij niet meer in mogen. Al zeker niet als ze x-aantal tijd in de bak gezeten hebben en er (uiteraard) zonder begeleiding nog gefrustreerder uitkomen.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand moordt door een psychische perversie, hoort zo iemand ook in een instelling thuis. Net zo met een pedoseksueel: dit is een perversie van de geest. Dergelijke mensen horen in instellingen thuis, zodanig dat ze steeds onder toezicht blijven en het risico op misval sterk beperkt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat die savatage betreft, die heeft inderdaad lange tenen. Eigenlijk triestig dat hij geen inhoudelijke argumentatie kan geven. Op de man spelen is natuurlijk makkelijker dan op de bal. Hij gaat dan ook even aan het gegeven voorbij dat ik al tientallen threads heb geopend en duizenden reacties heb gegeven doorheen de jaren die niets te maken hebben met 'zulke' materie. Ik gun 'savatage' zijn pleziertje, als hij op mijn kap wil zitten, mij niet gelaten. Blijkbaar ben ik dan toch een interessant persoon voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb in al je argumentatie nog geen tot weinig wetenschappelijk bewijs gezien van de recidive van dit type pedo's. Er zijn inderdaad vele types die grote kans hebben op herval, maar er zijn er ook die hun 'lesje' wel hebben geleerd en nooit nog kinderen zullen aanraken. Probleem is, uiteraard niet van u alleen hier, dat mensen alle pedo's over dezelfde kam willen scheren. Dat is uiteraard nonsens en larie. Nogmaals, wat die zwemleraard heeft gedaan is walgelijk en bijzonder zwaarwichtig, maar dit heeft zijn straf gehad en die zal het heel zijn leven met zich meedragen door de sociale uitsluiting die tot het einde van zijn dagen zal ondervinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een 'perversie' van de geest vind ik echter een zeer beladen begrip. Zoals ik al aangaf zijn de meningen van diverse onderzoekers zeer uiteenlopend over de 'aard' van de pedo (laatste is natuurlijk een zogenaamd 'containerbegrip', want er zijn tientallen soorten pedo's). Sommigen beschouwen het als een 'geaardheid', anderen gaan uit van een psychische pathologie, nog anderen wijten het aan een ontwikkelingsstoornis, nog anderen wijten het aan opvoeding en omgevingsfactoren, tenslotte is er ook een groep onderzoekers die uitgaat van een eigen misbruikverleden bij de pedo's in hun jeugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een maatschappij is slechts zo hoogwaardig als hoe beschaafd en correct ze omgaat met haar veroordeelde misdadigers ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil pedofiele feiten geenszins minimalseren, ze zijn gruwelijk en ingrijpend voor de slachtoffers, maar die man heeft op de keper beschouwd niemand vermoord. Men kan het ook niet maken iemand langer op te sluiten die een zedenmisdrijf pleegde dan iemand die een ander het leven heeft afgenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze lieten daar ook een stukje zien van de 'protesteerders' op Pauw & Witteman en die beelden zeiden al genoeg. Een groepje leeghoofdige en agressieve amokmakers die het interessant vonden ergens anders keet te gaan schoppen en dan nog beweerden 95 % van het Leidse volk te vertegenwoordigen. Eigenlijk te absurd voor woorden ! |
|
![]() |
![]() |