Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 19:00   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Madame Soleil, is dat geen waalse?
Maakt dat iets uit?
reservespeler is offline  
Oud 22 februari 2014, 19:02   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bij de vlaamsnationalisten na de verkiezingen.

Ik ben het met u eens.

Internettrol.
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] desinformatie geeft - en dit als informatie laat overkomen - of in een rol kruipt en een vertekend beeld van zichzelf geeft. Bijvoorbeeld door leuzen uit te roepen die geen betrekking hebben op de eigen mening.

Waarschuwing tegen trollen.De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.
Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
Materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden, is ook een veelvoorkomende methode.
Meningen geven die niet van toepassing zijn op de werkelijke gedachtegoed van de poster
Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.
Schijnargumenten geven, met als enkel doel de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.
Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.

Trollen worden nog wel eens verward met querulanten; vaak is een trol ook een querulant. Er is echter een belangrijk verschil. De trol gaat te werk met geen ander doel dan verstoren; het trollen kan soms instrumenteel zijn om discussies te domineren en te beïnvloeden, maar voor de trol is dit slechts een bijzaak. De querulant daarentegen handelt altijd met een doel voor ogen terwijl trollen daarbij als middel worden gehanteerd.[2]

Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt, en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid. Hij zal daarbij niet vermelden dat een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden. Trollen houden van discussiëren, ook over trollen zelf, zonder inhoudelijk doel noch einde: daarom is het niet uitzonderlijk wanneer een trol (met de truc van "al wat je zegt, ben je zelf!") anderen van trollen beschuldigt.

In andere culturen

In het Japans betekent tsuri 'vissen' en verwijst het naar intentioneel misleidende posts met als doel om negatieve reacties uit te lokken bij andere gebruikers. In het Koreaans vertaalt men nak-si ook naar 'vissen' en verwijst het naar trolpogingen op het internet en misleidende titels van posts. Een persoon die na het reageren beseft dat hij eigenlijk slachtoffer is van trollen, gaat zichzelf als 'gevangen vis' beschrijven.

Het begrip trol

Het begrip trol (als naamwoord) is bekend in alle Germaanse talen. Het betekent in sagen een bovennatuurlijk wezen of een boosaardige en soms vriendelijk ogende (m.a.w. valse) dwerg. Het Engels heeft naast het naamwoord ook een werkwoord to troll met twee betekenissen: (1) zorgeloos een liedje zingen; (2) vissen met behulp van een achter een boot door het water gesleept lokvisje.[3] Tijdens de Vietnamoorlog hadden Amerikaanse gevechtspiloten een tactiek ontwikkeld om luchtdoelraketinstallaties uit te schakelen door boven deze installaties te vliegen en te wachten totdat deze hun grondradar op het vliegtuig richtten. Op dat moment zouden de vliegtuigen weten waar dat de luchtdoelinstallaties zich bevonden en toeslaan. In militair jargon werd deze tactiek ook aangeduid met "to troll", afgeleid van de vistechniek. [4]

"niet voeren"
Het woord trol op het internet is waarschijnlijk afgeleid van deze vistechniek of de vliegtuigmanoeuvres; net als bij trollen op het internet probeert de "trol" een reactie uit te lokken.

Zo kan men beter de betekenisontwikkeling volgen van trol[5] uit de sagen naar trol/(Eng.)troll/(Du.)Troll op het internet:
Een bericht, bijdrage of bewerking waarmee de schrijver aandacht wil trekken;
De schrijver zelf van zo'n bericht.

Een veelvoorkomende waarschuwing en preventiemiddel voor trollen is om de trollen "niet te voeren". Omdat trollen een reactie proberen uit te lokken, is het een goed idee om dus geen reactie te geven op trollen en ze te negeren. Wanneer gebruikers wel reageren, wordt de trol aangemoedigd om daar vervolgens weer op te reageren en dus nog meer te trollen.
reservespeler is offline  
Oud 22 februari 2014, 19:08   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het belang van het blok is 0,0 net zoals het al al die jaren is. Behalve hier en daar eens iemand op een forum is er zelfs niemand die daarover nadenkt. Zeker in het politieke milieu niet. En afgaande op de uiterlijke tekenen ook bij n-va niet. Waarom zou iemand daarover nadenken? Ook al die artificiële oefeningen van het samentellen van stemmen of zetels van n-va + het blok zijn futiel. Omdat toch enkel die van n-va belangrijk zijn.
Al die halve dreigementen door enkele n-va adepten dat als ze hun zin niet krijgen, dat ze dan wel eens samen zouden kunnen ageren met het blok werken gewoon op de lachspieren.
Eén bedenking: of we dat nu leuk vinden of niet, de 'incontournabiliteit' van de N-VA in het Vlaams Parlement zal mede door het VB worden bepaald.

Indien N-VA en VB daar samen de helft plus één van de zitjes mogen bezetten, kan een 'Vlaamse Regering zonder N-VA' immers niet op steun van een meerderheid rekenen (zelfs niet als ALLE andere partijen samen zouden werken).

De komende weken en maanden dienen dus vooral de 'zwevende' en 'onbesliste' kiezers opgevrijd te worden.

Ik kijk al uit naar de 'spreidstanden' en 'spagaten' die daar het onvermijdelijke gevolg van zullen zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 februari 2014, 19:27   #64
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eén bedenking: of we dat nu leuk vinden of niet, de 'incontournabiliteit' van de N-VA in het Vlaams Parlement zal mede door het VB worden bepaald.

Indien N-VA en VB daar samen de helft plus één van de zitjes mogen bezetten, kan een 'Vlaamse Regering zonder N-VA' immers niet op steun van een meerderheid rekenen (zelfs niet als ALLE andere partijen samen zouden werken).

De komende weken en maanden dienen dus vooral de 'zwevende' en 'onbesliste' kiezers opgevrijd te worden.

Ik kijk al uit naar de 'spreidstanden' en 'spagaten' die daar het onvermijdelijke gevolg van zullen zijn.
Ik krijg het niet in het koppeke van mijn russische naamgenoot. N-VA hoeft helemaal geen 51% te halen met blok steun. Dat is onzin. N-VA zal hoedanook de vlaamse regering vormen met de partner die ZIJ kiezen. En dan kan er keuze zijn tussen cd&v, en/of een derde. Logischerwijze de liberalen.
Niemand gelooft dat De Wever het cordon gaat verbreken, dan komt er burgeroorlog.
En scenario's dat er een soort anti-n-va coalitie zou komen op vlaams niveau zijn dikke zever die alleen bestaat bij conspiracy nutters.

Zeg me dan eens waarom VB ook maar enig belang zou hebben ?
peter1962 is offline  
Oud 22 februari 2014, 19:31   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg het niet in het koppeke van mijn russische naamgenoot. N-VA hoeft helemaal geen 51% te halen met blok steun. Dat is onzin. N-VA zal hoedanook de vlaamse regering vormen met de partner die ZIJ kiezen. En dan kan er keuze zijn tussen cd&v, en/of een derde. Logischerwijze de liberalen.
Niemand gelooft dat De Wever het cordon gaat verbreken, dan komt er burgeroorlog.
En scenario's dat er een soort anti-n-va coalitie zou komen op vlaams niveau zijn dikke zever die alleen bestaat bij conspiracy nutters.

Zeg me dan eens waarom VB ook maar enig belang zou hebben ?
Oud 22 februari 2014, 19:46   #66
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zeer ernstige vraag xeno : denk jij echt dat de burger het zou aanvaarden van onder een regime te moeten leven waar de bruine horde de dienst uitmaakt ?
peter1962 is offline  
Oud 22 februari 2014, 19:56   #67
hollande
Banneling

Standaard

de echte vlaming heeft geen kloten aan zijn lijf, pak hier een voorbeeld aan
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40222_00992986

een beetje van achter jullie pcke elkaar de loef afsteken wie er de beste echte vlaam is.
hollande is offline  
Oud 22 februari 2014, 19:59   #68
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer ernstige vraag xeno : denk jij echt dat de burger het zou aanvaarden van onder een regime te moeten leven waar de bruine horde de dienst uitmaakt ?
xeno ligt al klaar in zijn putteke met zijn Gatlinggun.
Bijgevoegde afbeelding(e)

hollande is offline  
Oud 22 februari 2014, 20:01   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is democratie in de praktijk en je blijkt er een tegenstander van te zijn.

En jij gaat dan lessen geven over "onder een regime te moeten leven"?

Jullie zijn de bruine horde!
Oud 22 februari 2014, 20:16   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg het niet in het koppeke van mijn russische naamgenoot. N-VA hoeft helemaal geen 51% te halen met blok steun. Dat is onzin. N-VA zal hoedanook de vlaamse regering vormen met de partner die ZIJ kiezen...

Eerst de beer schieten en pas daarna z'n vel verkopen lijkt me toch verstandiger dan omgekeerd

djimi is offline  
Oud 23 februari 2014, 03:43   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerst de beer schieten en pas daarna z'n vel verkopen lijkt me toch verstandiger dan omgekeerd

OK, maar als je dan de beer gevangen hebt moet je wel doorgaan. Ga je dan met die leprozen van het blok samenwerken ? Van mij mag iedereen dat proberen als hij zin heeft in een pre-revolutionaire fase. Dan kan het regime de grote kuis houden en zijn we weer weg voor een jaar of 50.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 08:10   #72
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op, die knul kan voorspellingen maken dat het niet normaal is

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 23 februari 2014 om 08:10.
Remspoortobback is offline  
Oud 23 februari 2014, 09:20   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
de echte vlaming heeft geen kloten aan zijn lijf, pak hier een voorbeeld aan
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40222_00992986
Welke 'heldendaden' zou u verrichten mocht de 'echte vlaming' wél 'kloten aan zijn lijf' hebben en 'daar' een voorbeeld aan pakken?

Hm?

djimi is offline  
Oud 23 februari 2014, 09:32   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, maar als je dan de beer gevangen hebt moet je wel doorgaan. Ga je dan met die leprozen van het blok samenwerken ? Van mij mag iedereen dat proberen als hij zin heeft in een pre-revolutionaire fase. Dan kan het regime de grote kuis houden en zijn we weer weg voor een jaar of 50.
Ik blijf altijd bereid tot samenwerking met mensen die mij aan de spoedige invoering van het BROV als wettig en wettelijk beleidsinstrument kunnen helpen, dus ja, ook met 'leprozen'.

Op véél méér bereidheid tot samenwerking hoeft evenwel NIEMAND te rekenen, ook niet de zelfbenoemde 'democraten'.

En ja, ik ben er nog altijd toe in staat mij neer te leggen bij de resultaten van een stembusgang, op voorwaarde dat de verkiezingen éérlijk zijn verlopen, wat in dit land niet zo'n evidentie blijkt. Als die resultaten mij persoonlijk niet bevallen, dan is dat maar zo. Tot nu toe heb ik - helaas? gelukkig? - nog altijd het recht op 'democratische oppositie'.

Als het écht niet anders kan, opteer ik echter net als u onbeschroomd & onbevreesd voor 'Außerparlamentarische Opposition'.

Misschien wordt dat na 25 mei 2014 nodig, misschien ook niet. We zullen wel zien.

Edit: voor 'regimes die grote kuis houden' loop ik hoe dan ook niet warm. Ik vind die namelijk nét iets té gevaarlijk.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 februari 2014 om 09:35.
djimi is offline  
Oud 23 februari 2014, 10:33   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermits de burger niet in opstand kwam tegen de rode horde die al sinds jaar en dag de dienst uitmaakt vermoed ik dat hij ook geen bezwaar zal maken tegen regeringsdeelname van een veel kleinere bruine horde leprozen.

"Iedereen gelijk voor we wet", wordt dat genoemd.

Niemand discrimineren en/of uitsluiten is de boodschap.

De democratie laten spelen, heet dat.
Oud 23 februari 2014, 10:43   #76
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is altijd leuk om er wat over te filosoferen. Maar in de echte wereld blijkt toch dat het weldenkende deel van de politiek zeer eenduidig blijft in de toepassing van het cordon sanitaire. Alle gemijmer over democratie laten spelen enz ten spijt zie ik een N-VA die met evenveel overtuiging als de andere partijen de bruine horde buiten coalities wil houden.
Een niet onbelangrijke indicatie dat dit zo zal blijven is dat n-va zelfs op lokaal vlak in geen enkel dorp het Blok heeft meegenomen in een coalitie.
Ik denk dan ook dat we de toekomst met vertrouwen mogen tegemoet zien en dat het besmettingsgevaar door een intact cordon onbestaande is.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 10:49   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar in de echte wereld blijkt toch dat het weldenkende deel van de politiek zeer eenduidig blijft in de toepassing van het cordon sanitaire.
Alle machthebbers en dictators ter wereld rekenden zich tot het "weldenkende deel van de politiek".

En al wie de machthebbers en dictators niet tegen zich in het harnas wilde jagen (en daar de gevolgen niet van wenste te dragen) was het (noodgedwongen) met het "weldenkende deel van de politiek" eens.
Oud 23 februari 2014, 11:41   #78
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch, wat als alle andere partijen aan de kant gaan staan, nee?
Nyquist is offline  
Oud 23 februari 2014, 11:49   #79
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Je bedoelt toch, wat als alle andere partijen aan de kant gaan staan, nee?
Dat zou dan al moeten gebeuren, want ik zie geen enkele partij met zoiets ooit samenwerken.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 11:52   #80
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou dan al moeten gebeuren, want ik zie geen enkele partij met zoiets ooit samenwerken.
Remspoortobback is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be