![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor een fedrale kieskring ? | |||
ik ben VOOR een federale kieskring |
![]() ![]() ![]() |
16 | 35,56% |
ik ben TEGEN een federale kieskring |
![]() ![]() ![]() |
21 | 46,67% |
ik ben verzuurd en ben overal tegen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Iets compleet anders |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou in Europa liever vertegenwoordigd worden door Bas Eickhout ipv door Jean-Luc Dehaene, maar ik kan niet stemmen voor die Nederlander. Toch ondemocratisch hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het meest logische zou toch zijn dat bij een federale kieskring diegene die de meeste stemmen haalt de eerste zetel krijgt, de tweede meestestemmer de tweede zetel, enz..enz... Er moet geen rekening gehouden worden met provincies of gewesten en dergelijke. Alle stemmen zijn gelijkwaardig, dus geen voorafbepalingen van zoveel zetels voor die en die provincie of dat gewest. Wat dan wel met zich zal kunnen meebrengen dat kleine provincies misschien geen enkele zetel zullen halen en het risico er in zit dat er meer Vlaamse zetels zullen zijn dan Waalse. Dus zonder grendels.....ambras tot en met. Met grendels idem....
![]()
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Het mijne ook, maar je bent weer aan een intentieproces bezig. Dat is niet het voorstel. Het voorstel is nog steeds erg vaag. Als je al non zegt voordat er een concrete invulling aan gegeven wordt, geef dan gewoon toe dat je in geen enkele vorm voor een federale kieskring bent en verspreid geen onwaarheden om het voorstel in diskrediet te brengen. Door te liegen maak je enkel jezelf en jouw medestanders belachelijk, omdat de leugens zo makkelijk te doorprikken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben het daarmee eens. Ook Europees moet er een Europese kieskring komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je zijn debat van vandaag sterk vindt, dan moet het zijn dat je de lat niet erg hoog legt. Geloof je jezelf? Je wilt het natuurlijk geloven omdat het voor De Wever fysiek niet haalbaar is om na de verkiezingen aan de onderhandelingstafel te gaan zitten tot een kot in de nacht. Dan moet je jezelf proberen tevreden stellen met figuren als Weyts en Jambon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 'ons' kiessysteem hebben enkele partijen - de zogenaamde 'traditionelen' - gretig o zo gretig het laken naar zich toe getrokken. Er zal heel wat 'blood, sweat, tears and piss' moeten vloeien alvorens daar iets aan zal veranderen. Eén ding staat voor mij al vast: geen énkele 'traditioneel' kan zich in deze materie op enige geloofwaardigheid - a.k.a. street credibility - beroepen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor politiekers die zichzelf zo au serieux nemen.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hadden ze beter voor de senaat een federale kieskring ingesteld, alhoewel dit niveau voor mij onmiddellijk geraskideerd mag worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nochtans een federale kieskringlijst, al het andere is gerommel in de marge zoals we het hier al jaren gewoon zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de traditionelen nog iets te maken hebben met democratie? Allemaal gebuisd maar samen weer "sterk"... tegenover de echte winnaar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stemt voor wie u wilt. Ik kan alleen maar hopen dat u zich wat betreft het uiteindelijke resultaat van die activiteit niet te veel illusies maakt. http://www.uitpers.be/index.php/comp...-verkiezingen- << “Als verkiezingen écht iets zouden veranderen, dan waren ze al lang afgeschaft”... >> ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel alleen vast dat de N-VA veel meer is dan alleen Bart De Wever, dit tot spijt van wie het benijd. Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 februari 2014 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het net leuk dat er tegen lichtgewichten als Jambon gedebatteerd kan worden. Benijden doe ik het dus niet.
|
![]() |
![]() |