![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gelovige bakker (Gresham , USA) weigert bruidstaart te maken voor lesbisch huwelijk | |||
Ik ga bij zulke nooit meer iets kopen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Interesseert me zelfs niet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Ik begrijp het probleem niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 37,50% |
Het zijn respectloze extremisten naar andere mensen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat behoort anders te liggen wanneer het gaat om vrije verbintenissen tussen privee-personen. Net zoals ik geen verantwoording behoor af te leggen over met wie ik huw of samenwoon, zou in principe niemand mij mogen verplichten om arbeid of diensten te leveren tegen mijn wil. Wetten die zulks mogelijk maken zijn maffieus, niet meer of niet minder. Citaat:
Citaat:
Daar hebben de omstandigheden geen hol mee te maken. Citaat:
Maar los daarvan: waarom zou jij de criteria bepalen waarop wel of niet mag gediscrimineerd worden? Ik vraag me zelfs af of de discriminatie van NIET-veroordeelde misdadigers, of misdadigers die hun straf uitzaten ook niet wettelijk verboden is. Let wel: ik vind dat jij het recht behoort te hebben om iemand die jij (misschien zelfs ten onrechte) als sexueel misdadiger beschouwt niet te bedienen, maar evengoed heeft die bakker het recht om niet te werken voor een koppel dat in zijn ogen sexuele 'misdaden' begaat. Jullie motivatie loopt in wezen heel weinig uiteen.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat ergens een probleem? In de VS en in bepaalde landen van Zuid-Amerika zijn de amischer (Amish) heel gewaardeerd, alhoewel ze zich door hun normen en waarden, hun uiterlijkheden en hun sociale ordening, buiten de maatschappij stellen waarbinnen ze leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
de vraag is dan , wie heeft dan gelijk ?? Citaat:
Of die kent blijkbaar de wetten , en dus .... Citaat:
Kan ik er geld uitslaan , mmmm , .... (Mocht dit onder landverraad vallen , zondermeer NEE !!!!) De vergelijking tussen die Vangheluwe & een homoseksueel koppel die een (bruids)taart willen , is nogal ver uiteen te zoeken ![]() Iemand weigeren spullen te verkopen , zonder verdere reden , tja .... Iemand weigeren spullen te verkopen , wegens homosexueel , tja .... Als je iemand (zomaar) vraagt de zaak te verlaten , en hij/zij heeft nog niets gezegd , lijkt het mij volkomen in orde !! In andere gevallen zou je een weerbots kunnen krijgen !! Citaat:
maar iedereen gaat lopen , of wil niet meer binnenkomen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bakker zou vrij mogen zijn klanten te weigeren. Zeker als hij een bruidstaart moet maken met twee bruiden. Het is niet alsof hij hen weigert een simpel brood te verkopen hè?
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 maart 2014 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een lesbisch koppel heeft zover ik weet sex met elkaar uit vrije wil. Dat gelijk stellen aan wat Roger gedaan heeft, dat is echt wel te absurd aan het worden. Mijn motivatie wijkt wat mij betreft sterk af. Ik heb er geen probleem mee dat iemand aangetrokken is tot kinderen en zou die mensen diensten aanbieden, maar als ze effectief een kind misbruiken, dat is totaal wat anders. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde dat de klant niet het tarief bepaalt maar de bakker op voorhand en dus niet aan een hongerloon werkt. Dat tarief veranderen op maat van de klant is zover ik weet totaal niet wettelijk hoewel je op een bestek natuurlijk zet wat je wil. Er zijn in praktijk 1000'en manieren om bepaalde mensen geen diensten aan te bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de priveesfeer zou iedereen moeten kunnen zijn eigen lijstje opstellen voor wie hij wel of niet werkt. Dan mag iedereen even arbitrair zijn. Dan kan niemand een ander arbeid afdwingen tegen diens wil. Citaat:
Die prijzen wisselen van dag tot dag o.a. volgens de vraag. Daar kan je probleemloos voor dezelfde dienst een schijntje rekenen, en de dag nadien een fortuin vragen (b.v. aan een homoklant ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij partnerkeuze kan ik raciale of sexuele voorkeuren of tegengoestingen laten meespelen. Moet ik dan ook liegen als ik een homo afwijs, of een islamiet of een chinees? Citaat:
Arbeid onder dwang staat gelijk met slavenarbeid. Loon staat daar los van. Slaven kregen ook kost en inwoon, en zakgeld. Citaat:
Citaat:
Ik denk zelfs dat hij ook de (overigens foute) discriminatiewetten zou kunnen inroepen. Terwijl ik van oordeel ben dat het je goede recht moet zijn om mensen te bedienen of niet, zonder dat je daar uitleg voor behoeft te geven...
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar is ongeveer iedereen het over eens. Het gaat om de invulling van die gelijkheid. Bijvoorbeeld, homoseksuelen kunnen eisen dat de Kerk hen trouwt (is al meerdere malen gebeurt in heel het Westen) onder het mom gelijkheid. Naar mijn mening heeft de Kerk geen enkele verplichting om dat te doen. U bent het misschien met me oneens.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus in dienst van (als werknemer/vrijwilliger/dwangarbeid) = njet !!
Ik wil die niet op mijn CV , dit zou wel eens negatief kunnen overkomen !!!! Maar (raar maar waar) .... Stel ik verkoop legaal 2dehands , en hij is de hoogste bieder , of hij dokt wat ik er voor wil en ik heb een akkoord met hem daarover , .... Citaat:
Iemand niet moeten , eenderwelke reden , moet kunnen !! Ook niet iedereen heeft dezelfde vrienden , dus dat is ook al discriminatie !! Niet iedereen heeft seks met dezelfde .... waarom ?? Iedereen is van de wereld , en de wereld is van iedereen , !! of ?? zonder dat ik hen ken: Een (trouwend) lesbisch koppel is niet minder dan (trouwend) heterokoppel , op dat punt zijn zij voor mij zondermeer gelijk !! Citaat:
Het lesbisch koppel heeft hen niks misdaan , en dat valt niet te ontkennen !! Als ze niet hadden vermeld dat ze niks verkopen aan trouwende homoseksuele koppels , was dit niet in de media gekomen , en hadden ze hun zaak nog !! Nu hebben ze zelf de lont van de bom aangestoken !! ============ Kijk , inderdaad , geloof kan voor mij part een verrotte beerput in , maar ik zal hen gerust legale 2dehands spullen verkopen , indien ze bereid zijn de prijs te betalen die ik vraag !! Citaat:
De wet staat boven religie !! Stel je voor dat religie DE wet is , het zou nogal een klotezooi worden !! (En ja , nu is het ook al klote !!) Mercikes , mooi dat we het hiermee eens zijn !! ![]() Citaat:
Dus minachting van homoseksuelen is dus simpelweg ok ?? Citaat:
Waar is hun luchtkasteelleider ?? Alle hulp komt van boven !! En wat is de realiteit & waarheid ?? Klopt , u mag zelfs er blijven gaan , ik zal u niet tegenhouden !! Citaat:
een heterokoppel welke wilde trouwen , werden zelfs niet in echt verbonden , ze kregen ruzie in de kerk , en madame was zelfs een scheefpoepster , en hij poepte zelfs zijn (bijna) toekomstige schoonmoeder !! Maar goed , de kerk wil geen homoseksuele trouwen , ze doen maar !! Ik snap zelfs niet waarom mensen nog voor die kerk willen trouwen ?? Ze gaan er toch niet meer naartoe , maar willen wel een kerkzegening , waarom ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het licht van deze discussie, recentelijk een artikel gelezen dat in de VS het (Hoog)gerechtshof (?) een wetsvoorstel heeft vernietigd inzake gewettigde discriminatie door bedrijven. Een wetsvoorstel dat werd ingediend door christelijk rechts.
Reactie van die christelijk-rechtse voormannen was dat door dit verbod op discriminatie hun vrijheid van godsdienst(beleving) werd bedreigd... Sorry, kan het artikel niet meer terugvinden. Iemand?
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dezelfde manier mag een verkoper ook kiezen aan wie hij verkoopt en aan wie niet, zou ik stellen. Het is praktisch natuurlijk problematischer, want de manier waarop de zaken georganiseerd zijn, is dat de winkel zijn aanbod vrij te kennen geeft, terwijl gij uw vraag stiekem moogt houden: je bent niet verplicht als koper om een "openbare uitbesteding" te doen en dan alle verkopers moeten te ontvangen die denken aan uw vraag te kunnen voldoen. Maar ik zie er geen graten in dat als gij bijvoorbeeld een loodgieter belt, en die gast heeft om welke reden dan ook geen zin om bij U te komen werken, dat die U wandelen stuurt. Ook al is de reden daarvoor niet opbiechtbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() patrickve , inderdaad ,
in sommige gevallen is verstandiger je mond te houden , en wat al eerder vermelde (quote commentaar artikel) , verkoop gewoon wat ze nodig hebben , en stort het bedrag bv aan een organisatie , of schenk het weg !! Citaat:
http://americablog.com/2014/02/arizo...s-beliefs.html http://www.azleg.gov/legtext/51leg/2r/bills/hb2153p.pdf http://www.nbcnews.com/storyline/ari...nti-gay-n39301 http://www.crisismagazine.com/2014/m...d-arizona-bill Arizona governor vetoes religious freedom bill: http://www.christianpost.com/news/ar...sb-1062-115297 http://www.nbcnews.com/storyline/ari...ay-bill-n39666
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 maart 2014 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfs al staat op een bordje , bv: zwarte zijn niet welkom !! Citaat:
anders bega je zelf (als eventuele klant) een wetsovertreding !!
||
![]() |
![]() |