Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2014, 09:16   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Indien de afhouding op uw ambtenarenloonbriefje verandert van 210 Euro naar 210 miljard Euro, heeft dit invloed op de staatskas?
U bent een netto-ontvanger. U kunt nooit bijdragen want elke Eurocent komt uit de staatskas die gevuld wordt door Heinz, Sony, Ford Genk, Arcelor, Cater Pilar, ...
+ KMO's en zelfstandigen die eerst met eigen spaarcenten (20.000 EUR is een minimum) de ambtenarenstaat hebben mogen overtuigen om eraan te beginnen.

Maar goed, laat niemand nog zijn nek uitsteken om anderen werk te geven. 't Zal rap gedaan zijn met de dikke pensioenen van de ambtenaren die dachten dat ze véél werkten als ze 40 uur per week presteerden.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 09:20   #62
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
+ KMO's en zelfstandigen die eerst met eigen spaarcenten (20.000 EUR is een minimum) de ambtenarenstaat hebben mogen overtuigen om eraan te beginnen.

Maar goed, laat niemand nog zijn nek uitsteken om anderen werk te geven. 't Zal rap gedaan zijn met de dikke pensioenen van de ambtenaren die dachten dat ze véél werkten als ze 40 uur per week presteerden.
Zo is dat.
Oud 7 maart 2014, 09:47   #63
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Correctie: ambtenaren zitten zowel bij de betalers als bij de ontvangers en gepensioneerden hebben hun carrière lang betaald.
Hoe leg je dat uit? Volgens mij zijn die altijd betaald geweest met 'andermans' geld.
Ook werklozen zijn dus zowel ontvangers als betalers?
Dat onder dezelfde noemer plaatsen van alle soorten 'werk' leidt ons in snel tempo naar de afgrond. Zelfstandigen,ondernemers,KMO en multinationals hebben we nodig. Geen duizenden ambtenaren, advocaten, werklozen, politici....
Vandaag kan ons mank systeem niet zonder maar daar moet toch wel heel snel verandering in komen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 09:49   #64
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
De EU en de USA blijkbaar, en de russen hebben er hun maag van vol.

Het laatste dat de EU wilt is dat provincies en deelstaten zich zomaar beginnen afscheuren of onafhankelijk worden, eender waar binnen de Europese invloedsfeer. Stel u eens voor dat dat goed zou blijken te werken, en andere gebieden ook op gedachten zouden komen (Schotland, Catalonië, Beieren, Vlaanderen, ...).
De EU heeft binnen Europa meerdere regio's hun onafhankelijkheid goedgekeurd zoals Slovakije, Tsjechië, Bosnië-Herzegovina, Kosovo, Kroatië, Letland, Estland etc etc.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 09:50   #65
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoe leg je dat uit? Volgens mij zijn die altijd betaald geweest met 'andermans' geld.
Ook werklozen zijn dus zowel ontvangers als betalers?
Dat onder dezelfde noemer plaatsen van alle soorten 'werk' leidt ons in snel tempo naar de afgrond. Zelfstandigen,ondernemers,KMO en multinationals hebben we nodig. Geen duizenden ambtenaren, advocaten, werklozen, politici....
Vandaag kan ons mank systeem niet zonder maar daar moet toch wel heel snel verandering in komen.
En werknemers voor die bedrijven, niet te vergeten. Een persoon in de privé levert toegevoegde waarde, dit in tegenstelling tot ambtenaren.

Laatst gewijzigd door Effect : 7 maart 2014 om 09:51.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 09:53   #66
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij burgerlijk ingenieurs zou 1 op 3 van plan zijn naar het buitenland te trekken na hun studies. (Bron: cafétoog ergens in Leuven).
Gezien werken in het buitenland valt onder de noemer ge zijt stom als ge het niet doet, en burgies relatief intelligent zijn, verwondert mij dat niet. Er valt voor goede werknemers gewoon veel meer te rapen in het buitenland.

Laatst gewijzigd door Effect : 7 maart 2014 om 09:53.
Oud 7 maart 2014, 09:54   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Gezien werken in het buitenland valt onder de noemer ge zijt stom als ge het niet doet, en burgies relatief intelligent zijn, verwondert mij dat niet. Er valt voor goede werknemers gewoon veel meer te rapen in het buitenland.
Wel, blijkbaar zijn er dan 2/3 wel stom...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 09:58   #68
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Indien de afhouding op uw ambtenarenloonbriefje verandert van 210 Euro naar 210 miljard Euro, heeft dit invloed op de staatskas?
U bent een netto-ontvanger. U kunt nooit bijdragen want elke Eurocent komt uit de staatskas die gevuld wordt door Heinz, Sony, Ford Genk, Arcelor, Cater Pilar, ...
Dat voorbeeld heb ik in het echt ook ooit gebruikt om een ambtenaar te doen zwijgen toen ik uitlegde waarom zij deel van het probleem was.

Ik weet niet of ik het van u heb of van de schoof maar het is echt briljant.
Oud 7 maart 2014, 09:59   #69
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel, blijkbaar zijn er dan 2/3 wel stom...
inderdaad. Dat versta ik er ook uit. Maar als ge mijn postgeschiedenis doorneemt merkt ge wel dat ik het niet zo hoog op heb met Ir. Daar zijn behoorlijk veel papegaaien bij, en blokken is voldoende om te slagen.
Oud 7 maart 2014, 10:42   #70
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De EU en de USA blijkbaar, en de russen hebben er hun maag van vol.

Het laatste dat de EU wilt is dat provincies en deelstaten zich zomaar beginnen afscheuren of onafhankelijk worden, eender waar binnen de Europese invloedsfeer. Stel u eens voor dat dat goed zou blijken te werken, en andere gebieden ook op gedachten zouden komen (Schotland, Catalonië, Beieren, Vlaanderen, ...).
Alsof Poetin en Rusland zo'n lieverdjes zijn ? U bent wel erg naïef.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 11:56   #71
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Het zijn in elk geval niet die paar uitstervende flaminganten die hier een revolutie kunnen ontketenen.
Oud 7 maart 2014, 12:01   #72
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het zijn in elk geval niet die paar uitstervende flaminganten die hier een revolutie kunnen ontketenen.
Er zijn meer flaminganten in ieder klaslokaal dan BUB-kiezers in belgië.
Oud 7 maart 2014, 12:03   #73
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

20.000 dus? Binnenkort dan ook 80 of 100.000 ?
Oud 7 maart 2014, 12:06   #74
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
20.000 dus? Binnenkort dan ook 80 of 100.000 ?
Ik zat meer te denken aan 10 of 20.
Oud 7 maart 2014, 13:48   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die amnestie die werd verleend voor al die belastingontduikers...al dat zwart geld dat overal in de wereld geparkeerd stond..En nu voorzichtig weer te voorschijn komt Van wie is dat allemaal ?? Is dat allemaal geld van gepensioneerde ambtenaren ? Het is toch onmogelijk dat dat geld zou zijn van eerlijke hardwerkende ondernemers ??

En voor zover ik weet is de huidige crisis wel echt de schuld van eerlijke privé bedrijven zijnde de Banken en niet van overheden !

Er zijn natuurlijk eerlijk werkende ondernemingen maar de cowboys ertussen wil ik toch liever niks mee te maken hebben !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 14:02   #76
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die amnestie die werd verleend voor al die belastingontduikers...al dat zwart geld dat overal in de wereld geparkeerd stond..En nu voorzichtig weer te voorschijn komt Van wie is dat allemaal ?? Is dat allemaal geld van gepensioneerde ambtenaren ? Het is toch onmogelijk dat dat geld zou zijn van eerlijke hardwerkende ondernemers ??

En voor zover ik weet is de huidige crisis wel echt de schuld van eerlijke privé bedrijven zijnde de Banken en niet van overheden !

Er zijn natuurlijk eerlijk werkende ondernemingen maar de cowboys ertussen wil ik toch liever niks mee te maken hebben !
Je hebt altijd een % malafide burgers. Net zo goed bij de ambtenarij.

Ik zou de omgekochte/omkoopbare ambtenaren niet te eten willen geven.
Oud 7 maart 2014, 14:09   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt altijd een % malafide burgers. Net zo goed bij de ambtenarij.

Ik zou de omgekochte/omkoopbare ambtenaren niet te eten willen geven.
Tuurlijk maar het aantal sjoemelende ambtenaren zal wel een stuk lager liggen dan de privé sjoemelaars....
Het toezicht bij de overheid is nu éénmaal veel groter....Trouwens ik blijf erbij ; Er zijn misschien te veel ambtenaren maar de grootste financiële crisis als huidige en die bijna leidde tot de ganse ondergang is niet veroorzaakt door de overheden maar wel door de hebzucht van de privé sector ...De banken en niemand anders zijn de oorzaak geweest....pure privé dus.
Het is dankzij de tussenkomst van de overheden dat het ergste is vermeden !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 14:23   #78
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
de grootste financiële crisis als huidige en die bijna leidde tot de ganse ondergang is niet veroorzaakt door de overheden maar wel door de hebzucht van de privé sector ...De banken en niemand anders zijn de oorzaak geweest....pure privé dus.
De crisis is veroorzaakt door Staten zoals België die een gigantische schuldenberg hebben opgebouwd. Na de derivatencrisis die ontstond in de USA begonnen beleggers te twijfelen of landen zoals België wel in staat waren om hun schulden terug te betalen en stegen de rentes pijlsnel.
Om de markten te sussen heeft het ECB de geldpersen non-stop Euro's laten drukken en oa België onder zijn paraplu laten schuilen. Hier staan wel zware verplichtingen tegenover beter bekend als het six-pack.
België moet aan de markten bewijzen dat ze wel kredietwaardig zijn.
Daarom mag het geen begrotingstekorten meer hebben en moet het zijn enorme schuldenberg afbouwen naar 60% BBP in 15 jaar.
De belangrijkste reden waarom België zo'n schuldenberg heeft zijn de 1.300.000 ambtenaren waarvan 40% (statutairen) ook nog eens een geperekweerd exuberant pensioen ontvangt.
Volgens analisten zal de gemiddelde Belg 30 �* 40% verarmen en moet men de statutaire pensioenen op niveau van de privésektor brengen om het stelsel betaalbaar te houden.
België wordt één van de armste landen van de Westerse wereld waar bedrijven massaal delokaliseren en de werkloosheid blijft oplopen zeker nu ook de ambtenaren massaal ontslagen gaan worden.
Niet de banken hebben België verplicht om zulke schuldenberg op te bouwen.
Dat was een beslissing van de politici die niet met geld kunnen omgaan en geen pijnlijke maatregelen durfden treffen uit angst om niet herkozen te worden.
Veruit de meeste politici zijn beroepspolitici die ook nog cumuleren en hun familieleden (zelfs zonen en dochters) op strategische plaatsen zetten.
Veel van deze politici behoren tot de rijkste mensen van België!

Laatst gewijzigd door demonen : 7 maart 2014 om 14:41.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 14:30   #79
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk maar het aantal sjoemelende ambtenaren zal wel een stuk lager liggen dan de privé sjoemelaars....
Ik neem aan dat je dit kunt staven ? Ik denk anderzijds ook dat het aantal gefailleerde ondernemers (die hun spaarcenten ophoestten) véél groter is.

Citaat:
Het toezicht bij de overheid is nu éénmaal veel groter....
Ha ja ? Hoeveel keer kreeg jij als ambtenaar thuis de belastingscontroleur over de vloer ?

Citaat:
Trouwens ik blijf erbij ; Er zijn misschien te veel ambtenaren maar de grootste financiële crisis als huidige en die bijna leidde tot de ganse ondergang is niet veroorzaakt door de overheden maar wel door de hebzucht van de privé sector ...De banken en niemand anders zijn de oorzaak geweest....pure privé dus.
Grootbanken waarvan de beheerraden volgestouwd zitten met politieke opportunisten, ambtenaren dus. Overigens, de "privé" is meer dan enkele banken hé. Banken parasiteren enkel op het geld van de échte ondernemers. Idem verzekeringen.

Citaat:
Het is dankzij de tussenkomst van de overheden dat het ergste is vermeden !
En met welk geld deed die dat ? Toch niet met de netto-opbrengsten en toegevoegde waarden van de ambtenaren zeker ?
Oud 7 maart 2014, 14:46   #80
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Het toezicht bij de overheid is nu éénmaal veel groter....
Dat is dus dikke zever.
Je mag een dossier vol met 'merkwaardige' gevolgtrekkingen die de beurs van menig ambtenaar ten goede komt doorsturen naar de top en naar de politieke verantwoordelijken, overal worden de ogen dichtgeknepen.

Die ene correcte politieker die durfde te reageren heeft nu geen verkiesbare plaats meer....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be