Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 maart 2014, 20:46   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Marie, kan je ons ook een exacte datum geven voor de Apocalyps van La Belgique?

Kwestie van heel het verhaal echt geloofwaardig te maken...
Another Jack is offline  
Oud 9 maart 2014, 20:58   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Marie, kan je ons ook een exacte datum geven voor de Apocalyps van La Belgique?

Kwestie van heel het verhaal echt geloofwaardig te maken...
Ik kan me voorstellen dat Erich Honecker ook gelachen heeft en zoals jij naar een precieze datum heeft gevraagd toen men hem voorspelde dat de DDR een aflopend verhaal was.

Ik vraag me af of hij daar nog aan terugdacht toen hij er met de staart tussen de benen vandoor ging.

Net als Belgie had de DDR het eeuwige leven.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 maart 2014 om 21:00.
Xenophon is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:00   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat Erich Honecker ook gelachen heeft en zoals jij naar een precieze datum heeft gevraagd toen men hem voorspelde dat de DDR een aflopend verhaal was.

Ik vraag me af of hij daar nog aan terugdacht toen hij er met de staart tussen de benen vandoor ging.
Ik heb anders Erich Honecker nooit zien lachen.
Another Jack is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:01   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
[b]Waar het vanuit democratisch oogpunt evenwel is misgelopen en nog steeds misloopt is dat (vooral) de Franstalige Brusselse bourgeoisie er steeds (en nu nog) van uit is gegaan dat het tweederden deel der bevolking, zegge het gros der voorgehouden "cultuurloze keuterboertjes", als vanzelfsprekend weinig of geen weerstand zou bieden wegens hoe dan ook te dom, te onmachtig, te meegaand, en weliswaar voldoende moedig in de loopgraven en/of om het hard labeur op de aardappelvelden aan te kunnen, maar ruim onvoldoende om als bevolkingsmeerderheid voor hun eigenheid op te komen[b]

De grote vraag is of het daar werkelijk is misgelopen en/of ze daar gedurende nu bijna 200 jaren niet heel goed in geslaagd zijn. Vertrekkend van democratische principes, die in la Belgique nooit of te nimmer gegolden hebben, heeft u natuurlijk meer dan gelijk.
De francofonie en de francophone wil is schijnbaar ijzersterk.
Hoe kan dat anders na alle francophone indoctrinatie die jarenlang het zuiden van het land overstroomd heeft. Noemt u dat nog frandophone wil? Ik noem dat platvloers francophone indoctrinatie tot het uiterste. (Ik woon al 22 jaar in Wallonie; heb er mijn kinderen naar de school gebracht en ik zie nog dagelijk wat die zogezegde wil betekent en inhoudt en alle francophone politieke macht en invloed om er ook maar een iota aan te veranderen en zeker niet om die wil meer Belgische democratisch te maken).
Denk u echt dat het de vrije wil van de mensen van het zuiden van het land was om af te glijden tot een zuid-Europese bedelstaat?
Maar u heeft meer dan gelijk te vrezen dat indien Vlaanderen erin zou slagen om enkele van haar democratische vrijheden te veroveren diezelfde franstalige wil sterk genoeg zal zijn om als blinde vrijheidsstrijders de wapens op te nemen en Die stoute Vlamingen eens een lesje te komen geven.
Er is geen democratie in la Belgique; er is er nooit een geweest; er is een schijndemocratie geweest in economisch gunstige tijden zolang alles binnen de goedafgelijnde limieten van de wil van die oppermacht bleef.
Aan franstalige kant is er nooit of te nimmer zolang la Belgique bestaat ook maar de minst wil geweest om ook maar op de kleinste voet van gelijkheid met de Vlamingen samen te leven; heel de opvoeding van de francophone mensen en de francophone jeugd is daar tegen gericht en heeft dat actief tegengewerkt.
Nu komen zeggen dat wat er vandaag in la Belgique gebeurt zo is omdat de Vlamingen geen wil hebben, is heel goedkope, misleidende en bekrompen praat. Geen enkele Vlaamse politieker in de klassieke partijen heeft kunnen opklimmen zonder dat hij zijn onderhorigheid aan de grote francofonie in la Belgique duidelijk heeft getoond, anders werd hij gewoonweg afgeschreven en werd zijn politieke toekomst gewoonweg gesaboteerd. En u ziet toch zelf hoe de wil van het Vlaamse volk steeds op alle mogelijke wijze werd tegengewerkt (zogezegde oorlogscollaboratie, Vlaams Blok in cordon sanitaire, de wil om de NVa niet openlijk maar wel volgens de feiten er ook achter te krijgen...).
Maar mensen toch, hoe is het mogelijk. Wat een onzin.

In ieder geval, de lengte van deze posten is omgekeerd evenredig met hun kwaliteit.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2014 om 21:09.
system is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:04   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar mensen toch, hoe is het mogelijk. Wat een onzin.

In ieder geval, de lengt van deze posten is omgekeerd evenredig met hun kwaliteit.
Lees jij dat echt helemaal?
Another Jack is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:07   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik graag, niettemin kan ik je verzekeren dat er, toen hij in 1989 voorspelde dat de muur zeker nog honderd jaar ging blijven staan, flink met hem gelachen werd.

De DDR bleek helemaal niet eeuwig te zijn, en ik vrees voor u - de evolutie van de laatste vijftig jaar in gedachte - dat Belgie hetzelfde lot beschoren is.
Oud 9 maart 2014, 21:08   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik graag, niettemin kan ik je verzekeren dat er, toen hij in 1989 voorspelde dat de muur zeker nog honderd jaar ging blijven staan, flink met hem gelachen werd.

De DDR bleek helemaal niet eeuwig te zijn, en ik vrees voor u - de evolutie van de laatste vijftig jaar in gedachte - dat Belgie hetzelfde lot beschoren is.
We gaan naar een hereniging van Groot België??
Another Jack is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:10   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén grote federale kieskring. En iedereen stemt voor wie hij wil. Zo zou het terug moeten zijn.
system is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:11   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook een beter idee dan een federale regering met PS en N-VA.

Namelijk geen federale regering. Tenzij .... de allerlaatste federale regering..
Hoogmoed komt ten val.
system is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:17   #70
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat had je anders gedacht?
Die mens moest Brezjnev op de mond kussen om aan de macht te mogen blijven

http://www.google.be/#q=Brezjnev+kis...echer+pictures

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 maart 2014 om 21:18.
Witte Kaproen is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:21   #71
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Eén grote federale kieskring. En iedereen stemt voor wie hij wil. Zo zou het terug moeten zijn.
Maar als de Vlaamse meerderheid iets beslist,
moet dat weer wel kunnen geblokkeerd worden door de Franstalige minderheid zeker
Witte Kaproen is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:22   #72
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wat had je anders gedacht?
Die mens moest Brezjnev op de mond kussen om aan de macht te mogen blijven

http://www.google.be/#q=Brezjnev+kis...echer+pictures
Di Rupo zou daar geen probleem mee hebben.
Oud 9 maart 2014, 21:24   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de spirit Jack, blijven lachen, graptjes blijven maken, Belgie is voor eeuwig, er kan niets gebeuren.

Of zoals iemand liet uitschijnen hier, de N-VA gaat boeten voor het Arco-bedrog van de CD&V...
Oud 9 maart 2014, 21:25   #74
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Di Rupo zou daar geen probleem mee hebben.
Nog goed dat we niet te weten zijn gekomen ,
wat Beke of De Crem hebben moeten doen om in de regering DiRupo te mogen
Witte Kaproen is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:33   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was niets persoonlijk, het was de Waalse boodschap aan het ACV.

"Op uw knieën en zwijgen, of de lijken vallen uit de kast".
Maar van chantage hebben de Belgisisten nooit gehoord! Komplottheorie, wat is dat nou voor een psychose! Ze mogen hen nog in hun onderbroek over de straat jagen ze blijven in volle aanbidding naar la Belgique staren (want België is al lang opgedoekt, ze verdragen die benaming nog een tijdje om de brave Vlamingen waar ze niets tegen hebben nog wat langer kalm en mak te houden en de tijd te geven om zich volkomen te integreren in la Belgique francophone. Hoe verdraagzaam de francofonie zichzelf toch vindt, maar die Vlaamse nationalisten, daar is niets mee aan te vangen!)
marie daenen is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:39   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ze weten wel wie hun spaargeld wil afnemen: N-VA.
Is NVa lopen met hun geld? Ik dacht dat dat in Parijs was aanbeland, waar het dient om de desastreuze Franse staatsfinanciën een beetje op peil te houden?
marie daenen is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:42   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de spirit Jack, blijven lachen, graptjes blijven maken, Belgie is voor eeuwig, er kan niets gebeuren.

Of zoals iemand liet uitschijnen hier, de N-VA gaat boeten voor het Arco-bedrog van de CD&V...
Jij kent weinig ARCO-spaarders hé?
Oud 9 maart 2014, 21:43   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als de Vlaamse meerderheid iets beslist,
moet dat weer wel kunnen geblokkeerd worden door de Franstalige minderheid zeker
Ja dat is een probleem maar in Brussel is het voor ons Vlamingen een probleem. Maar als een behoorlijk aantal Vlamingen stemmen op Waalse politici en een behoorlijk aantal Walen op Vlaamse politici, dan komen we daar wel uit. Wij komen er altijd uit. Tenminste, indien we niet aan de kant blijven staan zoals die Vlaams-nationalistische politiek half-volwassenen. Want als we naar die puberale gasten hadden moeten luisteren, dan was BHV nog steeds niet gesplitst.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2014 om 21:44.
system is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:48   #79
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar die ARCO-spaarders zijn nog niet allemaal dement.
Zij weten meestal nog wel wie hen die ARCO-aandelen aangepraat heeft,
en dat waren geen N-VA -militanten .
Iedereen zal ondertussen wel weten wie deze enorme financiële crisis veroorzaakt heeft, niet?

Je kan het ACW verwijten dat men bepaalde fouten gemaakt heeft maar het lijkt mij toch wel duidelijk dat Arcopar en ACW mee het slachtoffer zijn geworden van het schandelijke beleid bij de grootbanken.

Heel dat ACW en Arcopar-dossier lijkt voor sommige mensen in de top van de N-VA een obsessie te worden. En als N-VA eist dat het ACW heel die schuld van Arcopar zélf op zich neemt is dat gewoon het einde van het ACW en daar gaan duizenden mensen het slachtoffer van zijn. Als Arcopar-spaarder vind ik dus helemaal niet dat N-VA hier veel blijkt geeft van bekommernis voor de Arcopar-spaarder, eerder integendeel wordt Arcopar gebruikt om de vete met ACW verder uit te vechten en dat geeft zeer weinig blijk van oprechte bekommernis met een goede oplossing in dit dossier.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline  
Oud 9 maart 2014, 21:48   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Jij kent weinig ARCO-spaarders hé?
Waarom, is het een wedstrijd misschien? Wie de meeste kent bepaald de realiteit?

En de correcte term is ARCO-slachtoffers, ze zijn namelijk bedrogen en bestolen door de CD&V, vandaar de term "slachtoffers".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be