Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 maart 2014, 21:19   #61
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renée van Parijs Bekijk bericht

Waarschijnlijk zag je ook geen probleem in de houding van het hof.
Hij ziet enkel het probleem De Wever in zijn betoog...zuur man!!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 25 maart 2014 om 21:20.
Brakelaar is offline  
Oud 25 maart 2014, 21:22   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Beetje kleurenblind jongen? Kan gebeuren als je zo oud wordt als jij.

De Wever

Bijlage 93404

Overigens: Bart de Wever verdient exact 0 Euro (nul) aan zijn mandaat als parlementslid. Dat komt omdat zijn burgemeesterswedde alleen al boven de maximale cumullimiet valt.
83%?? Ga toch door. Op papier ja, maar niet in het echt.
Het Oosten is offline  
Oud 25 maart 2014, 21:36   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet zeveren. Voordat De Wever burgemeester werd van Antwerpen voerde hij ook al geen bal uit in het Vlaamse parlement.
Hij was wel de voorzitter v.d. grootste politieke partij...
Boduo is offline  
Oud 25 maart 2014, 21:36   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zeveren. Voordat De Wever burgemeester werd van Antwerpen voerde hij ook al geen bal uit in het Vlaamse parlement.
Boduo is offline  
Oud 25 maart 2014, 21:37   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sorry, er hapert iets aan m'n computer.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 maart 2014 om 21:43.
Boduo is offline  
Oud 25 maart 2014, 21:44   #66
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Anngezien hij niet eens geld verdient aan zijn parlementsmandaat is uw stelling dan ook compleet zinloos.
? waar haal je dat?
Wel relevant vind ik dan...
westdiep is offline  
Oud 25 maart 2014, 21:47   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Termont is geen parlementair en heeft nooit iemand bedrogen. Tot daar zit je juist. Natuurlijk is Termont geen parlementair maar je zegt er niet bij waarom. Ik zal het je zeggen : de parlementaire vergoeding is voor Termont een beetje drinkgeld waarmee hij lacht. De man heeft nl. 23 mandaten waaronder 6 zeer lucratieve. Er zijn er zelfs bij waarvan de vergoeding niet openbaar gemaakt wordt omdat ze schandalig hoog zijn. Zijn directiefunctie bij de haven is er één van. Hoeveel hij exact verdient weet niemand maar een gemeenteraadslid van een concurerende partij vertelde me dat het rond de 50.000 € per maand is. Netto.
Je moet wat minder naar de onzin van dat 'gemeenteraadslid van een concurrerende partij' luisteren Robert. Vermoedelijk een blokker ? In elk geval is het (ook) iemand die niet weet hoe de bestuursorganen van dergelijke bedrijven werken.
Om te beginnen is Termont geen directeur. Als je de directieleden wil kennen, en ook de voltallige raad van bestuur : die staan op pagina 68 van het jaarverslag. Staat online, iedereen kan dat consulteren.
Dus directiewedde Termont : 0 euro

Wat hij krijgt als vergoeding voor zijn zitje in de raad van bestuur kun je desnoods na laten vragen via je eigen partij. Het is namelijk zo dat in het havenbedrijf de raad van bestuur volledig bestaat uit politici en dit in verhouding tot de samenstelling van de gemeenteraad. Dergelijke vergoedingen zijn uniform voor alle bestuurders.

De idioot die je dat in je nek draaide dat Termont directeur is, en daarvoor 50.000 euro per maand opraapt heeft je dik bij je pietje gehad...

Citaat:
Termont is meer dan duidelijk geweest om redenen die ik al vermeld heb. Hij heeft o.m. beweerd dat hij ging inpakken en wegwezen wanneer de N-VA aan de macht ging komen. Aangezien ze in Vlaanderen al aan de macht is bedoelde hij natuurlijk de federale regering en d�*�*r zit het perfiede van die uitspraak. Hij weet verdomd goed dat dit niet voor de eerste jaren is. Nog iets.
Ja, je was meer dan duidelijk... ernaast.
En ik heb geen probleem met zijn volkse stijl van communicatie. Hij stelt de zaken scherp en zegt wat op zijn hart ligt. Termont wil de n-va liever niet federaal aan de macht zien. Mag het nog ?

Citaat:
Toen de journalist van dS hem vroeg of hij zijn volledige termijn als burgemeester ging uitdoen antwoordde hij volmondig ja. Vreemd voor iemand die zijn boeltje gaat pakken, nietwaar?
Eigenlijk niet zo vreemd hee Robert, aangezien men je recent heeft kunnen overtuigen dat n-va hoedanook niet aan de federale dis zal mee gaan zitten.

Citaat:
Vrienden die in Gent wonen zeggen me dat ze de beste burgemeester hebben die er bestaat.
Gentenaars zijn zelden verlegen voor een lichte overdrijving. Maar in dit geval zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben. Termont is een heel goede burgemeester, en zijn monsterscore inzake naamstemmen illustreert dat perfect.
Citaat:
Ze zeggen er ook bij dat hij alle dagen in de stad rondflaneert, handjes schudt en horecazaken opent. Wanneer ik dan vroeg : werkt hij ook begonnen ze te lachen. Werken? Daar heeft hij personeel voor.
Ja, van de vorige gentse burgervader vertelden kwatongen hetzelfde. Die ging ook veel op pad, heeft tot op het einde van zijn termijn blijven huisbezoeken doen en kreeg net als Termont zeer veel respect van de gewone gentenaar. Gent heeft een sterke bestuursploeg en een goede administratie. En daarbovenop een burgemeester die zijn afkomst niet loochent en tussen de burgers blijft komen. Niks mis mee.
Citaat:
Wanneer je dit vergelijkt met de situatie in Antwerpen krijg je een ander plaatje. Iedereen kan uitrekenen wat de man met zijn 3 mandaten verdient, ongeveer 10.000 € per maand netto. Geen cent teveel voor iemand die een stad moet besturen van een half miljoen inwoners en zich voor hen de naad uit de broek werkt.
Aangezien je een ongelooflijke stommiteit schreef in je berekening eerder, ga ik niet in op de vergelijking met de verloning van de burgemeester van Antwerpen.
Toch nog dit : per 1 januari 2014 is het autonome havenbedrijf een NV geworden.
Dat zal als voordeel hebben dat we in het jaarverslag van 2014 duidelijk de vergoedingen voor de raad van bestuur zullen kunnen terugvinden. Ik ben héél benieuwd of jij je rond mei 2015 als die cijfers zullen publiek worden zult geroepen voelen om zelf terug te komen op je enormiteit inzake de vergoeding van Termont (en dus de anderen).
Weinig kans toe...

Citaat:
Maar natuurlijk is BDW de profiteur. Wie anders? Een zeer hypocriete stelling, nietwaar Peter? Hij is niet dikwijls aanwezig in het Vlaams Parlement, dit kan iedereen vaststellen maar hij boekt resultaten voor ons. Dit is ruim voldoende.
Als burgemeester is het vrij vroeg om hem te beoordelen, op vlak van realisaties is het zeker niet vet. Afwachten zou ik zeggen. Als parlementair is hij volstrekt waardeloos zoals zijn score overigens aantoonde. Als je de derde minst actieve parlementair bent, scheelt er iets. Enkel Patrick Janssens en een nobody van de cd&v waren nog abominabeler.
Als partijvoorzitter kan ik enkel beamen dat hij een fenomeen is, dat hij zijn gelijke niet kent in de recente geschiedenis en dat hij zijn zieltogende partijtje in minder dan tien jaar tot de grootste heeft gemaakt. Daar is hij dus elke euro die hij krijgt dubbel en dik waard vanuit perspectief van zijn partijleden. Maar dat is dan ook niet hetgene ik hier aanklaagde.
Pandareus is offline  
Oud 25 maart 2014, 22:27   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Renée van Parijs;7073399]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Waarschijnlijk zag je ook geen probleem in de houding van het hof.
het blijft grappig, die typisch vrouwelijke eigenschap om van de hak op de tak te springen en er altijd niet ter zake doende andere feiten bij te sleuren.
Pandareus is offline  
Oud 25 maart 2014, 22:28   #69
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik ben geen fan van Dewever maar Reekmans een beter parlementslid beschouwen omdat hij " actiever" is vind ik niet echt correct Al vind ik wel dat bij zulk cumul er minder loon moet zijn..

Citaat:
Als partijvoorzitter kan ik enkel beamen dat hij een fenomeen is, dat hij zijn gelijke niet kent in de recente geschiedenis en dat hij zijn zieltogende partijtje in minder dan tien jaar tot de grootste heeft gemaakt
De media heeft Dewever groot gemaakt. En die kunnen zowat iedereen maken of kraken. mocht Dedecker het wat handiger gespeelt hebben dan stond hij nu electoraal waar Dewever staat. Dewever komt voor mijn qua charisma amper boven de middelmaat uit. En het Vb heeft het Dewever zeer makkelijk gemaakt door de VB kiezer te overtuigen dat de n-va gelijk was aan Vb z cordon. Wat uiteraard zeer ver van de realiteit is. Ik weet nog altijd niet wat FDW en Valkeniers bezielden.

Maar ik weet wel dat ze nu beseffen dat ze fout zaten.
ilfalco is offline  
Oud 25 maart 2014, 22:59   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ik ben geen fan van Dewever maar Reekmans een beter parlementslid beschouwen omdat hij " actiever" is vind ik niet echt correct Al vind ik wel dat bij zulk cumul er minder loon moet zijn..
In het beoordelen van een parlementair lijkt het me logisch en eerlijk om bij objectief waarneembare en controleerbare feiten te blijven. Plenair, maar ook bv de uiterst belangrijke commissiewerking.

Moest men dit niet doen, dan is het gewoon een populariteitsspelletje. De Wever scoort slecht. Punt. Hij is de enige niet.

Citaat:
De media heeft Dewever groot gemaakt. En die kunnen zowat iedereen maken of kraken.
De media, en VRT in het bijzonder hebben BDW enorm geboost in zijn beginperiode. Hij kwam over als een nieuw fenomeen, was mediatiek een nieuw type en kan zeer ad rem antwoorden op de meest uiteenlopende zaken. Dat is gewoon een cadeau voor het medium televisie. En in de geschreven pers komt hij goed aan de bak omdat hij ook hier echt wel zinvolle en goed uitgewerkte interviews geeft.
Maar de media werkt met wat ze te zien krijgt, en kan er niet meer uithalen dan wat erin zat.
Zo mag n-va nog honderd keer proberen om Ben Weyts naar voren te schuiven, die zal nooit populair worden in het medium televisie. Geen voorkomen, onsamenhangende manier van praten, een paar ergerlijke zenuwtics, na twee minuten zap je weg.
Zo is het nu eenmaal, televisiecamera's gaan altijd naar diegenen die het geschikte profiel hebben.

Citaat:
mocht Dedecker het wat handiger gespeelt hebben dan stond hij nu electoraal waar Dewever staat.
Daar ben ik het niet mee eens. Dedecker heeft zijn potentieel maximaal benut, en zelfs totaal opgebruikt. Hij is een beroepsklager. De man die appeleert aan de malcontenten, de conspiracy aanhangers, degenen die geloven dat het leven en de hele maatschappij door en door rot is maar dat HIJ daar verandering in zal brengen. Dat is een recept dat in politiek zo oud als de straat is, maar heel tijdsgebonden is naar diegene die het inzet. Dat type kiezer volgt snel, maar verlegt zich ook weer snel. Het merk Dedecker is politiek en voor de media totaal versleten, en opgebruikt.
Citaat:
Dewever komt voor mijn qua charisma amper boven de middelmaat uit.
ik geloof niet dat je dit meent. De man heeft een enorm charisma en een heel sterke overtuigingskracht. Koppel dat aan een verbaal talent buiten categorie + een gezonde dosis intelligentie en je hebt een winnaar. En waar hij tot 2010 toe nogal wat tactische fouten heeft gemaakt, is zijn parcours nu vrij zuiver. Duidelijk dat hij de spielereien en de improvisatie van vroeger achterwege heeft gelaten en veel meer werkt op basis van de voorbereiding die zijn staf voor hem klaarzet.
Nog iets, zeer zelden overleeft de populariteit van een politicus een al te drastische uiterlijke verandering. Men blijft graag bij een bepaald beeld van een politicus.
Raar maar waar, BDW slaagde daar wel in. Hij had vroeger altijd sjofele kleren aan, maar zijn uiterlijk van olijke dikkerd maakte dat niemand dat erg scheen te vinden. Nu hij mager is, ziet hij er enorm streng uit en super ernstig. Hij draagt nu altijd dure maatpakken en zijn haar ziet er niet meer uit alsof zijn vrouw er zelf de schaar heeft in gezet. Eigenlijk had hij het profiel van een dikke maar sympathieke bon vivant, en nu dat van een ascetische en bijzonder ernstige CEO. Niks meer van fundamentele gezelligheid : nu is het allemaal ernst.
En het vreemde is dat de kiezer daarin helemaal volgt. Ik zou geen enkele andere politicus met dergelijke populariteit kunnen noemen die een dusdanig ingrijpende 'makeover' overleeft in de populariteitslijstjes.

Citaat:
En het Vb heeft het Dewever zeer makkelijk gemaakt door de VB kiezer te overtuigen dat de n-va gelijk was aan Vb z cordon. Wat uiteraard zeer ver van de realiteit is. Ik weet nog altijd niet wat FDW en Valkeniers bezielden.
Je geeft ze veel te veel eer. BDW heeft hen gewoon verslagen. Hij laat hen de partij, en is weg met hun kiezers.
Citaat:
Maar ik weet wel dat ze nu beseffen dat ze fout zaten.
PhDW heeft zijn partij indertijd groot gemaakt, en is nu hun belangrijkste leidraad in de verdere ondergang. Ik wens hem daarbij zeer veel succes in het coachen van zijn mensen richting de kiesdrempel.
Pandareus is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:11   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wilt ge nu echt dat ik een draadje ga oprichten over:
De Wever is meest actief buiten het Vlaams Parlement, namelijk daar waar de leden van zijn partij en zijn kiezers net willen dat hij actief is; namelijk op die plaatsen waar wij van denken dat men het meest kans heeft om de Vlaamse zelfstandigheid te bewerkstelligen ... ?

.
Ik heb de indruk dat een type als De Wever, uwe grote God nergens erg actief is.
Behalve dan in optredens in Panda-pak of op televisiespelletjes.
Henri1 is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:12   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renée van Parijs Bekijk bericht
Iedereen die iets of wat van politiek kent en niet akkoord is met een ps-staat.
Dat maakt u ervan.
Henri1 is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:13   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het VB heeft nooit 30 % gehaald. Je kunt onmogelijk zo maar onmiddellijk verklaren van waar de stemmenwinst van een partij komt. Een ogenschijnlijk voor de hand liggende verklaring voor een stijging in het percentage blijkt, na een grondige statistische studie, dikwijls helemaal anders te liggen. Bij elke verkiezing zijn er verschuivingen in alle richtingen.
VB heeft ooit >24% gehaald. Daar is nu zo'n 10% van over.
Dus 14 �* 15% hardline VB'ers zit in N-VA.

N-VA = dus VB FULL.
Henri1 is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:14   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ken jouw stelling daarover. De N-VA en VB zijn communicerende vaten. Wel ik kan je zeggen dat je onzin verkoopt zoals altijd wanneer je het over de Vlaams-nationalisten hebt.

Het bericht waarop je reageert klopt volledig. De grootste verkiezingsoverwinningen van de N-VA dateren van 2010 en 2012 wanneer het VB al geruime tijd over haar hoogtepunt was dat je kan dateren rond 2000.

De zeer goede én soms monsterscores die de N-VA neerzet worden bepaald door verschillende factoren. Enerzijds door de ondernemers die massaal voor de N-VA gestemd hebben en waarvan 58 % dit op 25 mei zal herhalen, de academische wereld, ruim 50 % van de huisartsen stemt voor de N-VA, intelligente zwevende kiezers die verandering willen en tenslotte gewezen VB-kiezers die niet meer dan 5 % bijdragen aan de N-VA-score.

Zie je het immense verschil tussen wensdroom en werkelijkheid system?
Goed dat u het blijkbaar allemaal beter weet.
Een rots in de branding.
Henri1 is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:26   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Goed dat u het blijkbaar allemaal beter weet.
Een rots in de branding.
Daar dacht zijn partij ooit anders over...
Another Jack is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:28   #76
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar dacht zijn partij ooit anders over...
hollande is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:51   #77
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De media, en VRT in het bijzonder hebben BDW enorm geboost in zijn beginperiode. Hij kwam over als een nieuw fenomeen, was mediatiek een nieuw type en kan zeer ad rem antwoorden op de meest uiteenlopende zaken. Dat is gewoon een cadeau voor het medium televisie. En in de geschreven pers komt hij goed aan de bak omdat hij ook hier echt wel zinvolle en goed uitgewerkte interviews geeft.
Maar de media werkt met wat ze te zien krijgt, en kan er niet meer uithalen dan wat erin zat.
Zo mag n-va nog honderd keer proberen om Ben Weyts naar voren te schuiven, die zal nooit populair worden in het medium televisie. Geen voorkomen, onsamenhangende manier van praten, een paar ergerlijke zenuwtics, na twee minuten zap je weg.
Zo is het nu eenmaal, televisiecamera's gaan altijd naar diegenen die het geschikte profiel hebben.
De enige reden waarom Dewever een column kreeg in De Morgen en De standaard was omdat hij met regelmaat van de klok de parralel legde met de jaren 30. En van daaruit heeft hij steeds meer mediasteun gekregen. Dewever is een product van de linkse media.
ilfalco is offline  
Oud 25 maart 2014, 23:58   #78
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je geeft ze veel te veel eer. BDW heeft hen gewoon verslagen. Hij laat hen de partij, en is weg met hun kiezers.
Net zoals Sarkozy het fn 'inde touwen had en net als ze de FPo in oostenrijk afschreven.
Die partijen kwamen sterker terug dan voorheen. en neen Dewever heeft het Vb niet verslagen. Dat heeft de linkse media gedaan maar vooral het VB zelf door continu te hengelen naar een forza flandria en te roepen dat de programma s identiek zijn etc.

Mochten ze de n-va aangepakt als eender welke andere PC partij( wat de n-va ook is ) dan was het verval nooit zo groot geweest zijn.

uiteraard is het omwille van de demografische tijdbom waar links zich vooralsnog aan laaft defacto onmogelijk dat het VB oit nog aan de macht komt. Maar ik ga de tijd nog meemaken dat links zich heel hard gaat beklagen dat ze de islam in Europa hebben groot gemaakt. en ik zal dit vanuit een plaats doen die op dat ogenblik europeser zl zijn dan het door links vernietigde Europa.

We zullen zien wat de moslims van de \linkse dadda s vinden hahaha
ilfalco is offline  
Oud 26 maart 2014, 11:01   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat een type als De Wever, uwe grote God nergens erg actief is.
Behalve dan in optredens in Panda-pak of op televisiespelletjes.
En zelfs daar faalt hij...
Het Oosten is offline  
Oud 26 maart 2014, 11:19   #80
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs daar faalt hij...
In dit geval eerder valt, zoals hoogmoed
HRobin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be