Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2014, 16:13   #61
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
En dan nog wel het patronaat van voor WO2. Te veel ziek? Buiten! Klachten? Buiten!
2!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:14   #62
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

nooit geweten waar ik werkte.
Dan zal jij een zeer onbelastende job hebben gehad...
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:15   #63
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Maar wie heeft dat letterlijk zo gezegd, Hollandse Aardbei?
Ah, ga je persoonlijk worden? Teken dat je argumenten op zijn of zo? Ik woon trouwens in België en ben er geboren. Laat dat denigrerende toontje dus maar achterwege.
Oud 28 maart 2014, 16:16   #64
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haaa... Waar is Yasmientje als je haar nodig hebt hé.

PS. aasje uithangen, en HAP! zegt Edina! dit was een schot voor open doel, kon ik niet laten liggen. Als bestuurslid van NVA kèn ik die mevrouw in feite persoonlijk snoes!
En dan? Jij vindt haar allochtone afkomst blijkbaar wel relevant om te vermelden. Ik niet. Jezelf voor schut zetten, heet zoiets. Kijk eens, ik ben geen racist, want ik ken een allochtoon persoonlijk! Proficiat!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:17   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Alé, de linkse kliek is weer geschoffeerd, beledigd en hysterisch. Hebben die niets anders te doen dan hun korte lontjes met veel kabaal te verkopen?
Ik denk niet dat dit links/rechts is, ik denk dat dit een probleem is voor veel mensen.
Mensen kunnen ziek worden (zelfs lichamelijk) van teveel druk en stress op 't werk. .
Zet teveel druk op een mens en je kan rare dingen krijgen, van agressief gedrag tot depressies. Niet echt dingen die je wilt zien bij mensen die met kleine kinderen werken, zie dat zo'n verzorgster doorflipt of zo, wie gaat het uitleggen aan die ouders? De werkgever zal zijn/haar handen in onschuld wassen.
Dat ze eerst eens kijkt of ze niets kan verbeteren aan de werkomstandigheden, en da's iets dat op veel werkplekken moet gebeuren.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:18   #66
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Kijk, wat ik enkel maar wil zeggen is het volgende: Een mens moet zijn job doen, het liefst zo efficiënt mogelijk. Maar als 'n mens ziek wordt, zal het echt niet helpen om daaraan te gaan zeggen 'Valt het u te zwaar, jongen? Verander dan maar van job.' Weet je wel hoe respectloos zo'n uitspraak is?
Oud 28 maart 2014, 16:18   #67
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Kijk, wat ik enkel maar wil zeggen is het volgende: Een mens moet zijn job doen, het liefst zo efficiënt mogelijk. Maar als 'n mens ziek wordt, zal het echt niet helpen om daaraan te gaan zeggen 'Valt het u te zwaar, jongen? Verander dan maar van job.' Weet je wel hoe respectloos zo'n uitspraak is?
Oud 28 maart 2014, 16:27   #68
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ah, ga je persoonlijk worden? Teken dat je argumenten op zijn of zo? Ik woon trouwens in België en ben er geboren. Laat dat denigrerende toontje dus maar achterwege.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:29   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Lees meer

Goed bezig daar in Antwerpen. Ze willen kinderververzorgster blijkbaar snel terug op de lijst met knelpuntberoepen. Misschien moet ze zich eens afvragen waar het hoge ziekteverzuim vandaan komt. Het zal door deze motiverende woorden zeker niet dalen.

Zijn er eigenlijk nog beroepsgroepen over die ze nog niet hebben geschoffeerd? Binnenkort kunnen ze weer verontwaardigd zijn als er acties komen van het personeel.
De Kracht van Verandering: ziek gaan werken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:33   #70
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen twee dingen met elkaar verwarren Edina. Het gaat hier over het tekort aan kinderverzorgsters waar 8% ziekteverzuim zou zijn. Ik veronderstel dat daar ook zwangerschap en alle andere sociale afwezigheidsrechten ook inzitten. Voor mijn part worden die mensen betaald door Zwarte Piet, maar dat maakt nog steeds dat indien men een ploeg van 10 kinderverzorgsters heeft er constant slechts 9 aanwezig zijn (zeker als men er nog het verlof bijrekent zou het wel eens kunnen dat er gemiddeld minder dan 9 personen werkzaam zijn en geen 10).
Nee dus, onder ziekteverzuim rekent men alleen ziekte, geen zwangerschap. En al zeker geen ouderschapsverlof. En zoals ik dus ook al zei: normaal gezien worden mensen die met zwangerschapsverlof of ouderschapsverlof zijn, vervangen. Als dat niet gebeurt, dan schiet de werkgever zwaar tekort!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:33   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Die kinderverzorgsters mogen van u dan niet meer zwanger worden? Ze mogen ook niet ziek meer zijn? Mogen ze nog ademen, Circe?
natuurlijk mogen die zwanger worden, én zwangerschapsverlof nemen én ouderschapsverlof nemen én hun achterstallig verlof opnemen. De vraag is dan natuurlijk wie er in de kinderdagverblijven gaat werken.

Maar als het dus énkel over ziekte gaat, dan vraag ik me af wat daar de criteria voor zijn: is men als kinderverzorgster niet meer verondersteld te komen werken omdat je een snotvalling hebt? En die heb je nogal dikwijls met zo'n groep kinderen. of moet men dan twee weken thuisblijven tot het besmettingsgevaar over is.

Worden hier bij ziekteverloven ook de zwangere kinderverzorgsters geteld die misschien beter niet meer gaan werken, net zoals de kleuteronderwijzeressen, eens ze zwanger zijn? Want ook dat is wettelijk bepaald: een zwangere kleuteronderwijzeres moet een heel schooljaar thuisblijven tijdens haar zwangerschap .... en als je dan om de twee jaar zwanger bent, is dat heel leuk nietwaar? Ik weet niet of dit ook telt voor kinderverzorgsters, maar het lijkt me logisch dat indien kleuteronderwijzeressen niet meer hoeven te werken tijdens hun zwangerschap, dit ook zou gelden voor de kinderverzorgsters.

hoeveel van de originele 10 personeelsleden schieten er dan nog over?

(sorry, maar zulke dingen vind ik dus totaal overdreven! een zwangere moeder van zes moet ook niet in afzondering gaan leven omdat ze via haar kinderen een snotvalling kan krijgen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 maart 2014 om 16:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:35   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Natuurlijk kan je een opname via spoed en een verblijf op intensieve verzorging vergelijken met een 'ik voel me wat moe' doktersbriefje.
Voor zover ik weet is het nog altijd een dokter in de geneeskunde die beslist of U al dan niet in staat bent om te gaan werken.Het is een Arts die de diagnose stelt en attest opmaakt en tekent.Wie hierop iets te zeggen heeft moet maar telefoneren naar de Dokter in kwestie en deze man zijn diagnose betwisten ..Al de rest is larie en apekool !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:38   #73
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Lees meer

Goed bezig daar in Antwerpen. Ze willen kinderververzorgster blijkbaar snel terug op de lijst met knelpuntberoepen. Misschien moet ze zich eens afvragen waar het hoge ziekteverzuim vandaan komt. Het zal door deze motiverende woorden zeker niet dalen.

Zijn er eigenlijk nog beroepsgroepen over die ze nog niet hebben geschoffeerd? Binnenkort kunnen ze weer verontwaardigd zijn als er acties komen van het personeel.
Te-weinig-volk-wees-dan-minder-ziek ?
Als ze wat minder moesten werken zouden ze minder ziek zijn !
Uitgeputte mensen worden namelijk gemakkellijker ziek als goed uitgeruste. En dat weet ik uit eigen ervaring .
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:39   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor zover ik weet is het nog altijd een dokter in de geneeskunde die beslist of U al dan niet in staat bent om te gaan werken.Het is een Arts die de diagnose stelt en attest opmaakt en tekent.Wie hierop iets te zeggen heeft moet maar telefoneren naar de Dokter in kwestie en deze man zijn diagnose betwisten ..Al de rest is larie en apekool !
helemaal akkoord. maar het kan best zijn dat de dokters, opgelegd of niet opgelegd - andere criteria gebruiken voor mensen die in contact komen met babytjes dan voor mensen die gewoon een kantoorjob hebben, of vb. voor mensen die zware fysieke taken moeten verrichten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 maart 2014, 16:41   #75
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Toch geweldig geregeld allemaal:
eerst creëert men de absolute noodzaak voor kindercreches en opvang allerhande (meeste koppels zijn economisch verplicht met 2 te gaan werken), dat is een nieuwe economische markt, dan gaat men subsidies beknibbelen zodat er te weinig middelen zijn om een goede bestaffing te doen en dan klagen dat de werknemers klagen onder te grote druk te staan wegens te weinig personeel...

Zucht
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 28 maart 2014 om 16:41.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:45   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Toch geweldig geregeld allemaal:
eerst creëert men de absolute noodzaak voor kindercreches en opvang allerhande (meeste koppels zijn economisch verplicht met 2 te gaan werken), dat is een nieuwe economische markt, dan gaat men subsidies beknibbelen zodat er te weinig middelen zijn om een goede bestaffing te doen en dan klagen dat de werknemers klagen onder te grote druk te staan wegens te weinig personeel...

Zucht
Yeps! ik weet in feite niet waarom de Stad die kindercrèches zou moeten openhouden. Dit kan net zo goed een privé intiatief zijn.
Ik meen trouwens dat de NVA deze stedelijke crèches ging afbouwen en net d�*t doen: het privé initiatief laten primeren.

Oud 28 maart 2014, 16:52   #77
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yeps! ik weet in feite niet waarom de Stad die kindercrèches zou moeten openhouden. Dit kan net zo goed een privé intiatief zijn.
Ik meen trouwens dat de NVA deze stedelijke crèches ging afbouwen en net d�*t doen: het privé initiatief laten primeren.
Dan kan het nog een tikkie duurder worden voor de nu al leeggeplukte Vlaamse ouder natuurlijk...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:53   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Te-weinig-volk-wees-dan-minder-ziek ?
Als ze wat minder moesten werken zouden ze minder ziek zijn !
Uitgeputte mensen worden namelijk gemakkellijker ziek als goed uitgeruste. En dat weet ik uit eigen ervaring .
Och, een bedrijf heeft een ziektecultuur, of heeft er geen. Heeft minder met echt ziek zijn te maken.
Trouwens, mijn ervaring is dan weer dat degenen die het hardste werken, het minste ziek zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:54   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan kan het nog een tikkie duurder worden voor de nu al leeggeplukte Vlaamse ouder natuurlijk...
We zullen er de nog meer leeggeplukte belastingbetaler ervoor laten opdraaien ?
Oud 28 maart 2014, 16:56   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wordt vooral leuk als de dokter zijn diagnose is "Patient zegt dat hij ziek is"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be