Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2014, 09:13   #61
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Jongeren zouden zich best verenigen en in hun eigen veiligheid voorzien.
Op de overheid hoeven ze wat dat betreft toch niet te rekenen.
Die staat niet meer aan hun kant.
Ik ben blij dat je eens zinnige dingen zegt.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 09:16   #62
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dit wordt gewoon STRAAL genegeerd.
Best opmerkelijk. Met het aantal cultuurverspreiders dat er is bij gekomen hadden we allang Johannesburg ingehaald moeten hebben ingehaald qua criminaliteit.
Oud 4 april 2014, 15:51   #63
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Kijk, als ik bvb naar Congo reis, en ik kom daar aan en er lopen daar niks als blanken rond, is dat dan normaal ?
Nee, da's niet normaal. Waar zijn al de zwarten, begot ? Dood, uitgestorven ? Of verstoppen ze zich, want ze zijn in de minderheid, en die hebben bang van al die blanken...
Waarom zou dat niet "normaal" zijn? Omdat jij het zegt?
Oud 5 april 2014, 00:20   #64
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zou dat niet "normaal" zijn? Omdat jij het zegt?
Omdat er niets normaal is aan een invasie van een land door onuitgenodigde schadelijke elementen.
Jouw sympatie voor die personen is trouwens evenmin normaal...Behalve als je er zélf deel van uitmaakt. Of er persoonlijk belang bij hebt.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 07:34   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De ene hoop jongeren is bang van de andere hoop jongeren die bang is van hun almachtige onzichtbare vriend.
Oud 5 april 2014, 08:50   #66
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je bent écht aan het zeveren, vent !
Hij beweert 'Brussel te kennen'.
Ik heb in de helft van de wereld al gewerkt, maar slechts op één plaats ben ik al 3 keer overdag aangevallen de laatste jaren: Brussel. En niet in Bogota, Caracas of Moskou.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 10:59   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja... dat is wat men moet hebben he; bange, hoogopgeleide en volgzame zombies. Bang van alles; bang van werkloos te zijn, bang van de opgedreven criminaliteit; bang van uit de sociale boot te vallen (shop untill you drop), bang van de medemens en alles wat volgens de TV fout is,...
Zo (kunstmatig) bang dat ie bereid is alle privé en vrijheden op te geven voor een kunstmatig maar vals gevoel van veiligheid.
Tuurlijk, mensen die de moeiite deden te studeren, het belangrijk vinden om een inkomen uit arbeid te hebben inplaats van een uitkering, zich bewust zijn van de toename van criminaliteit, zich vragen stellen over de sociale zekerheid en hoe dit gebruikt wordt, zich realiseren dat de " medemens" lang niet altijd met nobele bedoelingen komt maar vooral uit economische overwegingen hier heil zoekt en indien iemand dit niet vindt, dan maar als illegaal geluk zoekt, al of niet via criminaliteit, daar moet je voor oppassen hoor, want die mensen, ja dat is het probleem!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 11:21   #68
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Best opmerkelijk. Met het aantal cultuurverspreiders dat er is bij gekomen hadden we allang Johannesburg ingehaald moeten hebben ingehaald qua criminaliteit.

Yeah right.

Het grootste aantal 'Europese' oorlogsmisdadigers (in verhouding tot de bevolking) in Syrie komt uit Belgie.

We zijn johannesburg al lang voorbij.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 12:17   #69
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tuurlijk, mensen die de moeiite deden te studeren, het belangrijk vinden om een inkomen uit arbeid te hebben inplaats van een uitkering, zich bewust zijn van de toename van criminaliteit, zich vragen stellen over de sociale zekerheid en hoe dit gebruikt wordt, zich realiseren dat de " medemens" lang niet altijd met nobele bedoelingen komt maar vooral uit economische overwegingen hier heil zoekt en indien iemand dit niet vindt, dan maar als illegaal geluk zoekt, al of niet via criminaliteit, daar moet je voor oppassen hoor, want die mensen, ja dat is het probleem!
2!!!!!!! Wat denk je dat ik als jongere denk als ik al die corruptie van het multiculuitschot zie? Juist. Soms stel ik mij zelfs de vraag waarom ik hier in dit land nog voor een deftig loon zou gaan werken. Of waarom ik hier überhaupt een job zou willen hebben. De helft van mijn inkomen wordt uiteindelijk toch uitgestrooid in de OCMW's.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 5 april 2014 om 12:19.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 12:38   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2!!!!!!! Wat denk je dat ik als jongere denk als ik al die corruptie van het multiculuitschot zie? Juist. Soms stel ik mij zelfs de vraag waarom ik hier in dit land nog voor een deftig loon zou gaan werken. Of waarom ik hier überhaupt een job zou willen hebben. De helft van mijn inkomen wordt uiteindelijk toch uitgestrooid in de OCMW's.
Ik kan je verontwaardiging goed begrijpen, maar ik vind dat het beleid die verantwoordelijkheid draagt en niet de mensen die bij dat OCMW zitten.
Het beleid gaf het de mogelijkheid om hier naartoe te komen, uiteraard doen mensen dit, ze komen vaak uit landen waar je 20 euro per maand verdient als arbeider zoals in Oedanda, of waar zelfs een ingenieur maar 700 heeft zoals in Turkije. In vergelijking met de gemiddelde lonen uit thuislanden wordt je hier zelfs van een OCMW uitkering rijk.

Bovendien hebben velen nog kinderen, familie in thuislanden die rekenen op de bijdrage van wie hier is, indien ze ( nog) niet kunnen overkomen in het kader van gezinsvorming of hereniging.
De wetgeving is op dat punt ook absurd, derdelanders en Belgen krijgen voorwaarden opgelegd, maar een Marokkaanse Nederlander die hier binnenkomt en drie maanden werkt en zo ingeschreven geraakt, kan gerust zes maanden later naar het OCMW. Ondertussen heeft hij of zij zonder voorwaarden een partner binnengehaald.
En ja, er is de bepaling dat " je geen onredelijke belasting voor onze sociale zekerheid mag vormen" maar wat dit dan is, concreet, staat nergens.

We trekken armoede aan van overal, van binnen EU van buurlanden zoals Nederland, van de hele wereld en dat ligt niet aan die mensen( wij zouden hetzelfde doen) maar aan dom beleid uit ivoren torens.
Oud 5 april 2014, 18:58   #71
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan je verontwaardiging goed begrijpen, maar ik vind dat het beleid die verantwoordelijkheid draagt en niet de mensen die bij dat OCMW zitten.
Het beleid gaf het de mogelijkheid om hier naartoe te komen, uiteraard doen mensen dit, ze komen vaak uit landen waar je 20 euro per maand verdient als arbeider zoals in Oedanda, of waar zelfs een ingenieur maar 700 heeft zoals in Turkije. In vergelijking met de gemiddelde lonen uit thuislanden wordt je hier zelfs van een OCMW uitkering rijk.

Bovendien hebben velen nog kinderen, familie in thuislanden die rekenen op de bijdrage van wie hier is, indien ze ( nog) niet kunnen overkomen in het kader van gezinsvorming of hereniging.
De wetgeving is op dat punt ook absurd, derdelanders en Belgen krijgen voorwaarden opgelegd, maar een Marokkaanse Nederlander die hier binnenkomt en drie maanden werkt en zo ingeschreven geraakt, kan gerust zes maanden later naar het OCMW. Ondertussen heeft hij of zij zonder voorwaarden een partner binnengehaald.
En ja, er is de bepaling dat " je geen onredelijke belasting voor onze sociale zekerheid mag vormen" maar wat dit dan is, concreet, staat nergens.

We trekken armoede aan van overal, van binnen EU van buurlanden zoals Nederland, van de hele wereld en dat ligt niet aan die mensen( wij zouden hetzelfde doen) maar aan dom beleid uit ivoren torens.
Dom op lange termijn...Maar slim op korte termijn, vermits het enige dat die politici interesseert stembriefjes zijn.
En vermits de autochtonen niet meer voor hen willen stemmen, halen ze het kiesvee gewoon ergens anders. Dat is helemaal niet dom gezien van hen...Maar het is wél crimineel !!
Oud 5 april 2014, 22:02   #72
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Dom op lange termijn...Maar slim op korte termijn, vermits het enige dat die politici interesseert stembriefjes zijn.
En vermits de autochtonen niet meer voor hen willen stemmen, halen ze het kiesvee gewoon ergens anders. Dat is helemaal niet dom gezien van hen...Maar het is wél crimineel !!
Het is inderdaad ver de moreel voorbij. Ik begrijp niet dat wij zulke wantoestanden zomaar passief aanvaarden in dit land. De Belg zal op een gegeven moment uit zijn luie zetel moeten komen, of anders zal er niets veranderen en zullen deze wanpraktijken kunnen blijven doorgaan.
Oud 6 april 2014, 00:11   #73
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad ver de moreel voorbij. Ik begrijp niet dat wij zulke wantoestanden zomaar passief aanvaarden in dit land. De Belg zal op een gegeven moment uit zijn luie zetel moeten komen, of anders zal er niets veranderen en zullen deze wanpraktijken kunnen blijven doorgaan.
De politici spelen gewoon vals. Zoals iemand die aan het pokeren is, en alsmaar nieuwe kaarten uit zijn mouw vist...In de Far West kreeg je daar de kogel voor, werd je opgehangen of met pek en veren ingesmeerd...
Ik ben minder wraakzuchtig & gewelddadig, ik wil enkel dat men die corrupte valsspelers uit de politiek, en in het gevang gooit.
Oud 6 april 2014, 11:02   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blijft dom..omdat dat " kiesvee" zich wel bewust is van hun macht en ook hun eigen aganda opleggen die vaak religieus en vanuit vooral Islamitische culturen bepaald wordt. Het hele hoofddoekendebat laat dit goed zien.Dat vind ik als vrouw behoorlijk bedreigend.
Oud 6 april 2014, 11:31   #75
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Het blijft dom..omdat dat " kiesvee" zich wel bewust is van hun macht en ook hun eigen aganda opleggen die vaak religieus en vanuit vooral Islamitische culturen bepaald wordt. Het hele hoofddoekendebat laat dit goed zien.Dat vind ik als vrouw behoorlijk bedreigend.
Inderdaad. Het hoofdoekenverbod zou MOETEN opgelegd worden in secundaire scholen. Voor zover ik weet is België nog steeds overwegend katholiek. Maar een vrouwenonderdrukkend symbool als de burka hoort in een geseculariseerd land als het onze sowieso niet thuis. Het is alsof het al die jaren vechten voor gelijkwaardige behandeling van vrouwen en mannen voor niets is geweest.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 6 april 2014 om 11:32.
Oud 6 april 2014, 22:14   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het hoofdoekenverbod zou MOETEN opgelegd worden in secundaire scholen. Voor zover ik weet is België nog steeds overwegend katholiek. Maar een vrouwenonderdrukkend symbool als de burka hoort in een geseculariseerd land als het onze sowieso niet thuis. Het is alsof het al die jaren vechten voor gelijkwaardige behandeling van vrouwen en mannen voor niets is geweest.
Ik vind ook dat scholen geen hoofddoek moeten toelaten, daar zouden ze trouwens heel wat meisjes een plezier mee doen.
Oud 6 april 2014, 23:06   #77
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Yeah right.

Het grootste aantal 'Europese' oorlogsmisdadigers (in verhouding tot de bevolking) in Syrie komt uit Belgie.

We zijn johannesburg al lang voorbij.
Nee.
Oud 7 april 2014, 06:29   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er niets normaal is aan een invasie van een land door onuitgenodigde schadelijke elementen.
Jouw sympatie voor die personen is trouwens evenmin normaal...Behalve als je er zélf deel van uitmaakt. Of er persoonlijk belang bij hebt.
Ten eerste zijn de meesten ofwel uitgenodigd (geweest) ofwel hier geboren en getogen.
Ten tweede, onze huidige maatschappij is het product van eeuwen, wat zeg ik, millennia invasies, zelfs "onze" godsdienst is een geïmporteerd product.
Ten derde, neen, geen ten derde.
Oud 7 april 2014, 06:40   #79
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk wel eens dat, om van die hoofddoekenzever af te geraken, de overheid ze juist zou moeten verplichten voor mensen met een moslim achtergrond .
Lang nachthemd en tulband voor de heren, boerka voor de madammen.
En dan maar wachten op hun reactie...
Vandaag denken een heleboel onnozele wichten dat ze " interessant " zijn als ze zich aanstellen met hoofddoekjes of andere boerka's. Maar moesten ze de keus niet meer hebben ? Moest het verplicht zijn ? Dan zagen ze daar misschien anders tegenaan.
Ook de jongens zouden er misschien tegenop zien om een soepjurk te dragen inplaats van sportieve merkkleding ? En babouchen inplaats van Nike & Reebok basketsloeffen...
Een afkeer van hun traditionele klederdracht zou daaruit kunnen resulteren.
En de progressieve knuffelaars zouden genoodzaakt zijn hun beschermelingen te steunen in hun strijd tegen de door de overheid verplichte " moslim-uniform ".
En zelfs als hij mislukt, dan heeft deze maatregel nog altijd het voordeel dat ge ze van ver ziet aankomen.

Laatst gewijzigd door meneer : 7 april 2014 om 06:43.
Oud 7 april 2014, 09:26   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ten eerste zijn de meesten ofwel uitgenodigd (geweest) ofwel hier geboren en getogen.
Ten tweede, onze huidige maatschappij is het product van eeuwen, wat zeg ik, millennia invasies, zelfs "onze" godsdienst is een geïmporteerd product.
Ten derde, neen, geen ten derde.
Ten eerste werden mensen uitgenodigd als gastarbeider, het was hun beslissing hier te blijven, kinderen en kleinkinderen te krijgen, toch wel een nuance.
Ten tweede bestaat er een Vlaamse cultuur, inderdaad het product van eeuwen geschiedenis, het christendom maakt daar deel van uit, Islam niet.
Kunt u zich voorstellen dat het in ons belang is dit zo te houden? Of dacht u dat de gemiddelde Vlaming zit te wachten op de normen en waarden vanuit Islam?
Daarmee wil ik geenszins zeggen dat er geen moslims mogen zijn, uiteraard wel, maar het is hun uitdaging de belans te vinden tussen onze en eigen culturele waarden, en niet van anderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be