Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 12:47   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vraag is wat de Vlaams-Belangers terzake precies willen. Willen ze een algemeen verbod op hoofddoeken?
Dat is mijns in ziens onmogelijk want dan kan er zelfs geen hoofddeksel meer gebruikt worden tegen regen, wind en kou. Er zijn bovendien nog altijd nonnen die een hoofddoek dragen. Vroeger zag je die wel nog al eens in een ziekenhuis, maar achter het loket van een openbare dienst heb ik ze nooit gezien.

We bevinden ons intussen in de 21ste eeuw en kunnen hoofddoeken daar missen als kiespijn, wetend dat er een achterlijke, fanatieke leer achter schuilgaat.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 april 2014 om 12:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:47   #62
ilfalco
Minister-President

Standaard

holder de bolder een woordje geleerd in de linkse media.... opkomen voor identiteit en tegen een wereldwijd voor massamoord zorgende ideologie is verzuurd. Wel dan ben ik trot verzuurd te zijn.

hier een paar citaten van de Nieuwe N-Va er.

N-VA-lijstduwer Youssef Slassi Pro hoofddoek, pro megamoskee en op de gemeenteraadslijst van N-VA...
Youssef Slassi: “Ik vind het hoofddoekenverbod voor lo- ketpersoneel een onnodige maatregel, waarmee we alleen maar mensen op de kast hebben gejaagd.”
(Gazet Van Antwerpen, 14/9/2011)
Youssef Slassi: “De grote moskee op Luchtbal is een goed plan.”
(GVA, 8/4/2011)
Youssef Slassi: “Er moet voor de werkgevers een quotum komen voor het aantal allochtone werknemers'

Deze mensen bevolken de n-va lijsten.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...21009_00328818

Eentalig frans kan terecht niet voor de n-va eentalig turks geen probleem. In gent heeft indertijd de n-va zelf in turks uitnodigingen verstuurd naar de Turkse gemeenschap dus zelfs geen Turkse n-va er.

De n-va verschilt in niks van eender welke andere totale multiculpartij behalve dan dat ze door de media is uitverkoren om VB klein te krijgen en daarvoor alle steun kreeg. Net als Dedecker eerder.

Knuppel haalt hier een paar lokale voorbeelden aan maar zoals steeds blaast de n-va warm en koud tegelijk. De tsjeven op steroïden dat is de n-va.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 6 april 2014 om 12:48.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:48   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag is wat de Vlaams-Belangers terzake precies willen. Willen ze een algemeen verbod op hoofddoeken?
Dat is mijns in ziens onmogelijk want dan kan niemand zelfs geen hoofddeksel meer dragen tegen regen, wind en kou. Er zijn bovendien nog altijd nonnen die een hoofddoek dragen. Vroeger zag je die wel nog al eens in een ziekenhuis, maar achter het loket van een openbare dienst heb ik ze nooit gezien.

We bevinden ons intussen in de 21ste eeuw en kunnen hoofddoeken daar missen als kiespijn, wetend dat er een achterlijke, fanatieke leer achter schuilgaat.
Doe er dan toch gewoon geen op je hoofd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:53   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan jij niet beter je mond houden als je toch niets zinnigers te vertellen hebt?

Als het nodig is bedek ik mijn hoofd.
Achter een loket is dat echter voor niets nodig.
Oud 6 april 2014, 12:57   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dus wanneer morgen het Nazisme opkomt, dan is het voor u goed wanneer ik geen hakenkruis draag?
Lijkt me toch wat kort door de bocht, niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:59   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer morgen het Nazisme opkomt, dan is het voor u goed wanneer ik geen hakenkruis draag?
Wat u al dan niet draagt is uw verantwoordelijkheid, niet de mijne.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 13:00   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
holder de bolder een woordje geleerd in de linkse media.... opkomen voor identiteit en tegen een wereldwijd voor massamoord zorgende ideologie is verzuurd. Wel dan ben ik trot verzuurd te zijn.

hier een paar citaten van de Nieuwe N-Va er.

N-VA-lijstduwer Youssef Slassi Pro hoofddoek, pro megamoskee en op de gemeenteraadslijst van N-VA...
Youssef Slassi: “Ik vind het hoofddoekenverbod voor lo- ketpersoneel een onnodige maatregel, waarmee we alleen maar mensen op de kast hebben gejaagd.”
(Gazet Van Antwerpen, 14/9/2011)
Youssef Slassi: “De grote moskee op Luchtbal is een goed plan.”
(GVA, 8/4/2011)
Youssef Slassi: “Er moet voor de werkgevers een quotum komen voor het aantal allochtone werknemers'

Deze mensen bevolken de n-va lijsten.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...21009_00328818

Eentalig frans kan terecht niet voor de n-va eentalig turks geen probleem. In gent heeft indertijd de n-va zelf in turks uitnodigingen verstuurd naar de Turkse gemeenschap dus zelfs geen Turkse n-va er.

De n-va verschilt in niks van eender welke andere totale multiculpartij behalve dan dat ze door de media is uitverkoren om VB klein te krijgen en daarvoor alle steun kreeg. Net als Dedecker eerder.

Knuppel haalt hier een paar lokale voorbeelden aan maar zoals steeds blaast de n-va warm en koud tegelijk. De tsjeven op steroïden dat is de n-va.
Zozo...Een overlopen rooie die als "onafhankelijke" zijn mening verkondigde.

Waarom noem je eigenlijk al die andere N-VA-ers niet op waar de partij (volgens jou) vol van zit, en die samen met Youssef de partijlijn bepalen?
Oud 6 april 2014, 13:04   #68
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai, wat een slimme vergelijking
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:29   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Meisjes die ze bedreigen en zelfs meppen geven om ze onder druk te zetten om zo'n ding op te zetten bestaan in uw oogklepvisie ook niet zeker?
Ze zullen wel bestaan. Maar meisjes die erzelf plezier bij hebben bestaan nog meer. Daar moeten we toch allemaal niet flauw over doen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:33   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
a) in dit land is verkrachting verboden, in tegenstelling tot uw zo gerespecteerde moslimlanden waar de vrouwen worden gestenigd als ze verkracht worden
Als ik het goed begrijp is verkrachting daar dus OOK verboden
(maar dan wel langs de ontvangende kant...)
Oud 6 april 2014, 14:36   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Voor zover ik weet hebben extreem gelovige katholieken tot nu toe nog geen vliegtuigen in het World Trade Centre gevlogen. De recente slachtpartijen in Centraal-Afrika zijn ook niet de schuld van wat achterlijke moslims, zeker?
Daar moet ge mij niet van overtuigen. Het aantal extremisten bij de islam is bij mijn weten groter dan bij welke andere godsdienst. Maar heeft mi meer te maken met de geaardheid van het volk dat de islam beoefend, dan met de islam zelf.
Voor mij staat de islam gewoon gelijk met het katholicisme van honderd jaar terug. Misschien dat het gebrek aan een strakke hierarchische structuur wel als oorzaak heeft dat extremisten hier vrij spel krijgen ? Weet het ook niet.
Oud 6 april 2014, 14:44   #72
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom is de N-VA tegen het hoofddoekenverbod?

Wie kan mij dit uitleggen?

Heeft de vetzucht van Dewever permanente schade aangericht?

Of is de N-VA de partij van het ordinair boerenbedrog?
Ik denk niet dat er sprake is van bedrog, want N-VA is bij mijn weten nooit tegen de hoofddoek geweest. Ik herinner mij een gemeente waar een N-VA-burgemeester de hoofddoek wilde verbieden in de gemeenteraad, hij werd teruggefloten door de partijtop. N-VA zit ook al 10 jaar in de Vlaamse regering, die de islam subsidieert.

Ik vind het voorstel van Bouckaert, een hoofddoek verbieden in het secundair onderwijs, trouwens niet nodig.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:45   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Daar moet ge mij niet van overtuigen. Het aantal extremisten bij de islam is bij mijn weten groter dan bij welke andere godsdienst. Maar heeft mi meer te maken met de geaardheid van het volk dat de islam beoefend, dan met de islam zelf.
Voor mij staat de islam gewoon gelijk met het katholicisme van honderd jaar terug. Misschien dat het gebrek aan een strakke hierarchische structuur wel als oorzaak heeft dat extremisten hier vrij spel krijgen ? Weet het ook niet.
Inderdaad gaan de dingen snel. Je moet zelfs nog geen 100 jaar terug gaan. De "normale" mentaliteit uit de jaren 50 en 60 wordt nu vaak "fascistisch" en "racistisch" genoemd, en wat vandaag gangbaar is, werd in die jaren beschouwd als "marginaal". Moppen waarmee je nu voor de rechtbank zou verschijnen werden toen aan de huistafel verteld, en dingen die nu de normaalste zaak van de wereld zijn zouden je destijds heel wat afkeurende blikken en andere problemen hebben opgeleverd.

Vandaag zouden we de mentaliteit van onze grootouders heel scheef bekijken. Maar dat is geen verschoning. De waarden van een maatschappij zijn "hier en nu" en het is onmogelijk om samen te leven met mensen die een te verschillende waardenstructuur hebben. Onze grootouders horen daar misschien zelfs bij.
Oud 6 april 2014, 14:49   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u bent de keizer zonder kleren.

a) in dit land is verkrachting verboden, in tegenstelling tot uw zo gerespecteerde moslimlanden waar de vrouwen worden gestenigd als ze verkracht worden

b) volgens hun koran (min of meer geinterpreteerd door de vertaler) moeten ze zich herkenbaar maken zodat hun mannelijke geloofsbroeder ANDERE, niet moslimvrouwen, gaan lastigvallen. Dit op zich, en deze interpretatie zeker zou al een reden moeten zijn om het zich herkenbaar maken als moslims TOTAAL TE VERBIEDEN. Net zoals het verboden is om in SS uniformpjes door de straten te marsjeren. Raar genoeg is er in dat tweede geval geen sprake van de VvM of de vrijheid van kledingkeuze.

c)Door alvast een verbod op het dragen van de hoofddoek aan puberkinderen in de scholen, helpt men net die kinderen die géén hoofddoek willen dragen. Zij zijn de slachtoffers die door hun vaders, broers, imams en de kenissenkringen worden verplicht om zich in te pakken, zelfs al willen zij dat zèlf niet. Velen zullen dan ook enkel een inpakdoek dragen als ze weten dat andere moslims (die elkaar dikwijls héél goed kennen en waarbij de tamtam sneller is dan de I-phone) NIET in de buurt zijn. Degenen die tégen zo'n verbod zijn, steunen de vaders en andere discrimineerders die de moslimvrouwen in hun ondergeschikte positie willen blijven duwen.

En daar bent U deel van!
Zou niet weten waarom ik moslinvrouwen in hun ondergeschikte positie zou willen blijven duwen, maar voel mij ook niet geroepen om hierin dolle mina te spelen. Voor mij mag er een wet komen die een kledingcode in alle onderwijsnetten oplegt, lig er niet wakker van, maar ben er als liberaal zeker geen grote voorstander van. Dat elke school zelf zijn kledingcode bepaalt, lijkt mij hier het best mogelijke compromis.
Trouwens, de linkse kerk, heeft de katholieke kerk niet kleingekregen door bepaalde wetten op te leggen. Zo zal ook de islam mijn inziens niet klein te krijgen zijn met dit soort maatregelen. Den islam zal zichzelf moeten vernietingen wanneer de grote meerderheid geen enkele behoefte meer heeft in het belijden ervan.
Oud 6 april 2014, 14:57   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou niet weten waarom ik moslinvrouwen in hun ondergeschikte positie zou willen blijven duwen, maar voel mij ook niet geroepen om hierin dolle mina te spelen. Voor mij mag er een wet komen die een kledingcode in alle onderwijsnetten oplegt, lig er niet wakker van, maar ben er als liberaal zeker geen grote voorstander van. Dat elke school zelf zijn kledingcode bepaalt, lijkt mij hier het best mogelijke compromis.
Trouwens, de linkse kerk, heeft de katholieke kerk niet kleingekregen door bepaalde wetten op te leggen. Zo zal ook de islam mijn inziens niet klein te krijgen zijn met dit soort maatregelen. Den islam zal zichzelf moeten vernietingen wanneer de grote meerderheid geen enkele behoefte meer heeft in het belijden ervan.
Toch opletten hiermee. De laatste keer dat we dat gedacht hebben waren we zoet voor 1500 jaar zottekermis he !
Oud 6 april 2014, 15:04   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad gaan de dingen snel. Je moet zelfs nog geen 100 jaar terug gaan. De "normale" mentaliteit uit de jaren 50 en 60 wordt nu vaak "fascistisch" en "racistisch" genoemd, en wat vandaag gangbaar is, werd in die jaren beschouwd als "marginaal". Moppen waarmee je nu voor de rechtbank zou verschijnen werden toen aan de huistafel verteld, en dingen die nu de normaalste zaak van de wereld zijn zouden je destijds heel wat afkeurende blikken en andere problemen hebben opgeleverd.

Vandaag zouden we de mentaliteit van onze grootouders heel scheef bekijken. Maar dat is geen verschoning. De waarden van een maatschappij zijn "hier en nu" en het is onmogelijk om samen te leven met mensen die een te verschillende waardenstructuur hebben. Onze grootouders horen daar misschien zelfs bij.
Dat is dan inderdaad een probleem. En hierin is de meest logische oplossing dat de mentaliteit van de minderheid groeit naar de mentaliteit van de meerderheid. En dat een menging van verschillende mentaliteiten aanleiding kan geven tot moeilijkheden zal dan wel een feit zijn.
Uiteindelijk dragen de politiekers van enkele decennia terug hier wel een grote verantwoordelijk. Men heeft ne hoop migranten, niet alleen met een andere mentaliteit, doch ook met hun eigen karakter, en meestal dan nog totaal nederlandsonkundig en laaggeschoold, naar hier laten overkomen, zonder na te denken aan de gevolgen. Daar veronderstelden ze blijkbaar dat deze zichzelf wel zouden oplossen. Maar in heel deze optiek is het al of niet dragen van een hoofddoek mijn inziens nog een eerder miniem probleem.
De hoge werkloosheid, en als ge het mij vraagt een zekere neiging tot parasiteren, bij ne hoop van deze migranten is een veel groter probleem.
Oud 6 april 2014, 15:09   #77
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

De VB-slaafjes zijn weer in gang.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 15:10   #78
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De VB-slaafjes zijn weer in gang.
Wat is het standpunt van de N-VA over de hoofddoek?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 15:14   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het voorstel van Bouckaert, een hoofddoek verbieden in het secundair onderwijs, trouwens niet nodig.
Daar denkt iedereen anders over.
Jij vindt het "niet nodig" .
Ik zou het niet slecht vinden.
En ik zou het nog beter vinden als die jonge meisjes uit zichzelf het bewijs van hun onvoorwaardelijke onderhorigheid aan een hopeloos achterlijke leer aflegden. Als ze in hun land waren gebleven droegen ze voor mijn part vijf hoofddoeken over elkaar, maar daar zijn ze weggelopen.
Als wij naar hun landen gaan, al is het maar voor een bezoek, dan wordt er van ons verwacht dat we hetzelfde doen als zij. Vraag maar koningin Beatrix en prinses Astrid. Ik zou niet weten waarom wij dat hier dan niet van hen zouden mogen verwachten.

Wij laten hen vrij in hun onnozelheid. Als ze echter bij hoog en bij laag willen showen dat ze niet zijn zoals wij, dan moeten ze er ook maar mee kunnen leven dat wij hen bekijken als mensen die niet WILLEN zijn zoals wij.

Ik zie trouwens niet waarom aan het dragen van een religieus symbool meer rechten zouden moeten ontleend worden dan aan, bijv., het dragen van een dikke ring door de neus. Al is die ring bezet met diamanten, dan nog zal de drager daar de prijs voor betalen.
Oud 6 april 2014, 15:24   #80
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zullen wel bestaan. Maar meisjes die erzelf plezier bij hebben bestaan nog meer. Daar moeten we toch allemaal niet flauw over doen.
Je hebt er geen idee van waarover het gaat hé...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be