Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 19 april 2014, 09:46   #61
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien : ik zei dat je veel lef moet hebben om the burden of proof bij mij te proberen leggen, terwijl jij hier zaken claimt.

Je schijnt het echt niet te snappen hee ?
http://www.youtube.com/watch?v=KayBys8gaJY

Iedereen kan hier zomaar eender wat komen beweren, als hij/zij daar geen feiten en teksten bij aanlevert. Jij bent hier echt de enige die deze evidentie, dit basisprincipe niet toepast en het naar zo blijkt zelfs niet eens snapt dat het noodzakelijk is.

Je draait de vraag gewoon om. Jij beweert dat er zaken mank lopen, niet ik. Aan jou dus om je stelling te staven. Als je dit hebt gedaan is de logische volgende stap dat als ik het niet eens ben met wat jij schreef, ik dat op mijn beurt ga argumenteren en ditmaal is het aan mij om dat te staven.
Voorlopig staan we nog bij de allereerste stap dus, de claim. Waaraan de staving nog steeds ontbreekt.

Wat je hier schrijft is inderdaad héél relevant, over jou dan toch. Het verklaart veel.
Bedankt voor deze ontwapenende eerlijkheid.

Maar je komt dus die persoonlijke mening hier neerpennen zonder ook maar één feit of referentie en dan reageer je verwonderd als mensen er de spot mee drijven net omdat het allemaal zo vrijblijvend is ?
Je begrijpt toch dat je enkel gelach kunt oogsten als je argumentatie zich beperkt tot : 'ik weet dat ik gelijk heb' ?

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen overtuigingen. Dat is het punt niet.

no problem

Heeft geen zin, aangezien er geen enkele staving bij je stellingen staat. Dat is nu net de essentie van het probleem dat zich hier stelt.

Ok. Ter zake dan; wat is uw commentaar op de Gravensteengroep?
Zolang la Belgique dat onder de mat blijft vegen, blijft ze haar eigen burgers bedriegen.
Klaar en duidelijke taal, met verwijzing naar de Gravensteengroep die u zo kunt vinden als u ze op Google indrukt.
marie daenen is offline  
Oud 19 april 2014, 10:50   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet wat de gravensteengroep is, maar wat wil je juist aangeven ? Moet ik er zelf naar raden ? Ze publiceren al sinds 2008 over vele thema's en er staan enkele best interessante stukken tussen (volgens mijn mening) en enkele die zo dogmatisch zijn (weeral volgens mijn mening) dat ik er de krul van krijg. Maar dit terzijde.

Als je bepaalde stukken van hen wil gebruiken in jouw argumentatie dat België zijn burgers blijft voort beliegen (dat was je uitgangspunt van je draadje), quote ze dan hier en graag met link + je eigen commentaar uiteraard. Je begint blijkbaar te snappen hoe dit in zijn werk gaat.
Pandareus is offline  
Oud 19 april 2014, 10:53   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet wat de gravensteengroep is, maar wat wil je juist aangeven ? Moet ik er zelf naar raden ? Ze publiceren al sinds 2008 over vele thema's en er staan enkele best interessante stukken tussen (volgens mijn mening) en enkele die zo dogmatisch zijn (weeral volgens mijn mening) dat ik er de krul van krijg. Maar dit terzijde.

Als je bepaalde stukken van hen wil gebruiken in jouw argumentatie dat België zijn burgers blijft voort beliegen (dat was je uitgangspunt van je draadje), quote ze dan hier en graag met link + je eigen commentaar uiteraard. Je begint blijkbaar te snappen hoe dit in zijn werk gaat.
Ze zijn en blijven links natuurlijk.
Oud 19 april 2014, 11:06   #64
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ja, iedereen die laat op kantoor is, werkt nog

Zij die niet laat op kantoor blijven hebben misschien andere besognes, of doen aan vrijwillegerswerk.

Je trekt nog maar eens conclusies op basis van een zeer oppervlakkige observaties.
Ik? Ik zeg niets. Ik haal gewoon iemand aan die spreekt met kennis van zaken.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7598...n-west-vlaming
Het Oosten is offline  
Oud 19 april 2014, 11:22   #65
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Ik? Ik zeg niets. Ik haal gewoon iemand aan die spreekt met kennis van zaken.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/7598...n-west-vlaming
Voor iemand die niets zegt, zeg je wel veel.

En ook hier bewijs je weer dat je oppervlakkig te werk gaat: jij baseert je op een video-fragment van één minuut om dan te beweren dat Naessens spreekt met kennis van zaken.

Het simpele feit dat in een kantoor-gebouw de lichten na 18:00 of 19:00 nog brengen wil helemaal niet zeggen dat er nog gewerkt wordt.

Iemand die om 6:00 zijn kantoor binnenstapt en om 19:00 verlaat, kan dan wel lang op zijn kantoor hebben gezeten, maar dat is helemaal niet hetzelfde als "lang" of laat staan "hard" gewerkt hebben.

Men kan beter de focus leggen of iemand efficiënt heeft gewerkt en welke resultaten hij of zij heeft bereikt.

Dat lijkt me een veel belangrijkere maatstaf dan het aantal uren dat iemand "geklopt" heeft.
HRobin is offline  
Oud 19 april 2014, 11:27   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor iemand die niets zegt, zeg je wel veel.

En ook hier bewijs je weer dat je oppervlakkig te werk gaat: jij baseert je op een video-fragment van één minuut om dan te beweren dat Naessens spreekt met kennis van zaken.

Het simpele feit dat in een kantoor-gebouw de lichten na 18:00 of 19:00 nog brengen wil helemaal niet zeggen dat er nog gewerkt wordt.

Iemand die om 6:00 zijn kantoor binnenstapt en om 19:00 verlaat, kan dan wel lang op zijn kantoor hebben gezeten, maar dat is helemaal niet hetzelfde als "lang" of laat staan "hard" gewerkt hebben.

Men kan beter de focus leggen of iemand efficiënt heeft gewerkt en welke resultaten hij of zij heeft bereikt.

Dat lijkt me een veel belangrijkere maatstaf dan het aantal uren dat iemand "geklopt" heeft.
Nochtans, hetgeen Naessens hier poneert, wordt bijgetreden door een onderzoek dat in juni 2011 werd gedaan op dit vlak. Of anders gezegd: Naessens bevestigt eigenlijk door zijn observatie dit onderzoek.

14 juni 2011
"Het stereotype van de "hardwerkende Vlaming" en de "luie Waal" klopt niet,

zo blijkt uit het nieuwe Europese waardenonderzoek. Walen hebben meer arbeidsethos dan Vlamingen, hechten minder belang aan gezin en vrije tijd en vinden een baan met ontplooiingskansen belangrijker dan veel vakantie.
Het Europese waardenonderzoek werd tussen april en juli 2009 bij meer dan 1.500 landgenoten afgenomen. Het Belgische luik werd geschreven door hoogleraar arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven) en collega Anja Van den Broeck.
Uit het onderzoek blijkt dat Vlamingen werk een minder centrale plaats in hun leven geven dan Walen, aldus de kranten van de Corelio-groep. Zo vindt 95 procent van de Walen betaalde arbeid belangrijk tegenover 85 procent van de Vlamingen. Ook de Brusselaars doen het met 93 procent beter van de Vlamingen.

Daarnaast vinden meer Franstaligen dan Vlamingen werken een morele plicht, en meer Walen dan Vlamingen vinden het beschamend om geld te krijgen zonder dat ze ervoor moeten werken.
Huisje, tuintje...

Vlamingen hechten voorts meer belang aan gezin en vrije tijd en vinden werken vooral een middel om financiële zekerheid te bereiken. Ze waarderen ook vaker werk met niet te veel spanning, goede werktijden, veel vakantie en een goed loon.

De Witte heeft niet meteen een verklaring voor de verschillen tussen Vlamingen en Walen."

Het lijkt dus eerder het omgekeerde als we het onderzoek mogen geloven: Vlamingen zijn eerder luier dan Walen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2014 om 11:44.
Het Oosten is offline  
Oud 19 april 2014, 11:51   #67
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Als je iets wil veranderen, leveren al die stemmen helemaal niets op. Je hebt maar één kans om iets te veranderen aan de politieke benoemingen, de fraude, de zelfbediening, de arco's en ethiassen, en dat is hopen dat de N-VA werkelijk voor een andere weg kiest. Een kleine kans, maar een kans die je moet grijpen...

En ook ik ben het oneens met bepaalde voorstellen van de N-VA, maar er MOET zo snel mogelijk een einde komen aan de frauduleuze zelfbedieningspolitiek van de traditionele partijen. Elke kleine kans daarop moet je grijpen.
N-VA = PS = €U = traditionele partij.

Als je iets wil veranderen, zorg dan dat er parlementsleden komen die echt gaan voor democratie en soevereiniteit van het volk.
Bolleke Wol is offline  
Oud 19 april 2014, 11:59   #68
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
N-VA = PS = €U = traditionele partij.

Als je iets wil veranderen, zorg dan dat er parlementsleden komen die echt gaan voor democratie en soevereiniteit van het volk.
En waar zouden we die moeten vinden in la Belgique; bestaan die of zijn ze systematisch uitgeroeid?

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 april 2014 om 12:00.
marie daenen is offline  
Oud 19 april 2014, 12:19   #69
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Met politiekers en een pers die bol staat van de halve waarheden, hele leugens en verdraaiingen is het laatste dat iemand moet doen in hun spelletje mee te stappen.
Het laatste dat een overtuigde Vlaming moet doen is in het totaal gecorrumpeerde debat van la Belgique mee te stappen.
Ik geef u een bron, omdat u er herhaaldelijk naar gevraagd heeft en als het onderwerp u interesseert en u wil de waarheid weten dan leest u die bron. Ik ga u niet de pap in de mond geven en dan zal u nog vragen dat ik slik in uw plaats.
Voor degene die ogen, oren en verstand heeft zijn de corrupte krijtlijnen van dit land duidelijk genoeg. Degene die dat niet wil inzien is of hijzelf even corrupt of totaal verward, met het excuse dat de officiël pers en onze 'Vlaamse' klassieke politiekers er alles aan doen opdat dat zo zou blijven.
Het is u gegund.
marie daenen is offline  
Oud 19 april 2014, 12:28   #70
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans, hetgeen Naessens hier poneert, wordt bijgetreden door een onderzoek dat in juni 2011 werd gedaan op dit vlak. Of anders gezegd: Naessens bevestigt eigenlijk door zijn observatie dit onderzoek.

14 juni 2011
"Het stereotype van de "hardwerkende Vlaming" en de "luie Waal" klopt niet,

zo blijkt uit het nieuwe Europese waardenonderzoek. Walen hebben meer arbeidsethos dan Vlamingen, hechten minder belang aan gezin en vrije tijd en vinden een baan met ontplooiingskansen belangrijker dan veel vakantie.
Het Europese waardenonderzoek werd tussen april en juli 2009 bij meer dan 1.500 landgenoten afgenomen. Het Belgische luik werd geschreven door hoogleraar arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven) en collega Anja Van den Broeck.
Uit het onderzoek blijkt dat Vlamingen werk een minder centrale plaats in hun leven geven dan Walen, aldus de kranten van de Corelio-groep. Zo vindt 95 procent van de Walen betaalde arbeid belangrijk tegenover 85 procent van de Vlamingen. Ook de Brusselaars doen het met 93 procent beter van de Vlamingen.

Daarnaast vinden meer Franstaligen dan Vlamingen werken een morele plicht, en meer Walen dan Vlamingen vinden het beschamend om geld te krijgen zonder dat ze ervoor moeten werken.
Huisje, tuintje...

Vlamingen hechten voorts meer belang aan gezin en vrije tijd en vinden werken vooral een middel om financiële zekerheid te bereiken. Ze waarderen ook vaker werk met niet te veel spanning, goede werktijden, veel vakantie en een goed loon.

De Witte heeft niet meteen een verklaring voor de verschillen tussen Vlamingen en Walen."

Het lijkt dus eerder het omgekeerde als we het onderzoek mogen geloven: Vlamingen zijn eerder luier dan Walen.
Dat is dus weer een oppervlakkige conclusie dat je daar maakt.
Zelf eens kritisch nadenken over wat je leest, ziet of hoort doe je niet eens.
Lui?

"Walen hechten minder belang aan gezin"; hier kan je een oppervlakkige conclusie trekken dat Walen hun kinderen aan hun lot overlaten. En je weet wat er dan met die kinderen kan gebeuren

Ik herhaal: het is niet het aantal uren dat iemand "klopt" dat bewijst dat hij/zij harder werkt dan iemand anders.

Resultaatgerichtheid & efficiëntie is veel belangrijker.

Laat onderzoekers eens deze criteria hanteren, dat is wat mij betreft een veel interessanter onderzoek.
HRobin is offline  
Oud 19 april 2014, 12:31   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, Maddens en Rondas bv zijn echte linkiewinkies...
Pandareus is offline  
Oud 19 april 2014, 12:39   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Met politiekers en een pers die bol staat van de halve waarheden, hele leugens en verdraaiingen is het laatste dat iemand moet doen in hun spelletje mee te stappen.
Het laatste dat een overtuigde Vlaming moet doen is in het totaal gecorrumpeerde debat van la Belgique mee te stappen.
Ik geef u een bron, omdat u er herhaaldelijk naar gevraagd heeft en als het onderwerp u interesseert en u wil de waarheid weten dan leest u die bron. Ik ga u niet de pap in de mond geven en dan zal u nog vragen dat ik slik in uw plaats.
Voor degene die ogen, oren en verstand heeft zijn de corrupte krijtlijnen van dit land duidelijk genoeg. Degene die dat niet wil inzien is of hijzelf even corrupt of totaal verward, met het excuse dat de officiël pers en onze 'Vlaamse' klassieke politiekers er alles aan doen opdat dat zo zou blijven.
Het is u gegund.
Marieke... moest ik jou in een discussie als bron geven : 'De Standaard' of 'Doorbraak' of nog wat andere algemeenheden zonder verdere precisering, zou jij daarop ingaan ?

Als je een argument gevonden hebt bij de gravensteengroep : hou het vooral niet achter en deel het met ons. Anders blijven we hangen in steriel gelul.

Zet nu even door, en ga eindelijk eens concreet worden !
Pandareus is offline  
Oud 19 april 2014, 12:39   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dus weer een oppervlakkige conclusie dat je daar maakt.
Zelf eens kritisch nadenken over wat je leest, ziet of hoort doe je niet eens.
Lui?

"Walen hechten minder belang aan gezin"; hier kan je een oppervlakkige conclusie trekken dat Walen hun kinderen aan hun lot overlaten. En je weet wat er dan met die kinderen kan gebeuren

Ik herhaal: het is niet het aantal uren dat iemand "klopt" dat bewijst dat hij/zij harder werkt dan iemand anders.

Resultaatgerichtheid & efficiëntie is veel belangrijker.

Laat onderzoekers eens deze criteria hanteren, dat is wat mij betreft een veel interessanter onderzoek.
Ja maar u moet ernstig blijven.

Eerst zegt u dat wat Naessens beweert eerder een oppervlakkige conclusie is. Wanneer ik dan met een Europees onderzoek op de proppen kom, dat Naessens gelijk schijnt te geven, dan zegt u dat de onderzoekers geen goede criteria hanteren. Zo wordt het gemakkelijk natuurlijk.

Wat in ieder geval niet klopt, is het cliché-beeld van de 'luie Waal'. Zoveel is is nu duidelijk.

De titel van het artikel was overigens: "Vlamingen zijn luier dan Walen."
Is dit waar? Het zal zijn zoals het overal is. Er zijn luie Walen en er zijn luie Vlamingen. Maar zo heel een bevolkingsgroep wegzetten als zijnde 'lui', zoals de Vlaams-nationalisten dat maar al te graag doen, is gewoon onjuist, het is volksverlakkerij, het steunt nergens op, en het neigt naar het slaan onder de gordel. Dat weten we nu alvast.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2014 om 12:49.
Het Oosten is offline  
Oud 19 april 2014, 12:41   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, Maddens en Rondas bv zijn echte linkiewinkies...
Ja, haal er twee uit de honderd die niet links zijn en de Gravensteengroep is een rechtse organisatie.

Probeer anders nog eens vriend.
Oud 19 april 2014, 12:53   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, haal er twee uit de honderd die niet links zijn en de Gravensteengroep is een rechtse organisatie.

Probeer anders nog eens vriend.
Ik wacht vol spanning op de citaten die Marieke ons gaat bezorgen en ben inderdaad heel benieuwd of ze citaten van linkiewinkies v/d gravensteengroep gaat aanhalen of integendeel citaten van rechtse zakken.
Pandareus is offline  
Oud 19 april 2014, 19:09   #76
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waar zouden we die moeten vinden in la Belgique; bestaan die of zijn ze systematisch uitgeroeid?
Keuze genoeg, van links tot rechts. VB, PvdA, Piraten, Referendum, LDD, SD&P blijkbaar in Oost-Vlaanderen, ...
Bolleke Wol is offline  
Oud 19 april 2014, 19:12   #77
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als dat waar is mogen ze snel een partij beginnen. Dan kan ik eindelijk ook eens op een "V-partij" stemmen.

Zo'n Vlaamse CUP of Batasuna, dat zou tenminste echt voor vuur zorgen
Bolleke Wol is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be