![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang la Belgique dat onder de mat blijft vegen, blijft ze haar eigen burgers bedriegen. Klaar en duidelijke taal, met verwijzing naar de Gravensteengroep die u zo kunt vinden als u ze op Google indrukt. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet wat de gravensteengroep is, maar wat wil je juist aangeven ? Moet ik er zelf naar raden ? Ze publiceren al sinds 2008 over vele thema's en er staan enkele best interessante stukken tussen (volgens mijn mening) en enkele die zo dogmatisch zijn (weeral volgens mijn mening) dat ik er de krul van krijg. Maar dit terzijde.
Als je bepaalde stukken van hen wil gebruiken in jouw argumentatie dat België zijn burgers blijft voort beliegen (dat was je uitgangspunt van je draadje), quote ze dan hier en graag met link + je eigen commentaar uiteraard. Je begint blijkbaar te snappen hoe dit in zijn werk gaat. ![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nieuws.vtm.be/binnenland/7598...n-west-vlaming |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ook hier bewijs je weer dat je oppervlakkig te werk gaat: jij baseert je op een video-fragment van één minuut om dan te beweren dat Naessens spreekt met kennis van zaken. Het simpele feit dat in een kantoor-gebouw de lichten na 18:00 of 19:00 nog brengen wil helemaal niet zeggen dat er nog gewerkt wordt. Iemand die om 6:00 zijn kantoor binnenstapt en om 19:00 verlaat, kan dan wel lang op zijn kantoor hebben gezeten, maar dat is helemaal niet hetzelfde als "lang" of laat staan "hard" gewerkt hebben. Men kan beter de focus leggen of iemand efficiënt heeft gewerkt en welke resultaten hij of zij heeft bereikt. Dat lijkt me een veel belangrijkere maatstaf dan het aantal uren dat iemand "geklopt" heeft. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
14 juni 2011 "Het stereotype van de "hardwerkende Vlaming" en de "luie Waal" klopt niet, zo blijkt uit het nieuwe Europese waardenonderzoek. Walen hebben meer arbeidsethos dan Vlamingen, hechten minder belang aan gezin en vrije tijd en vinden een baan met ontplooiingskansen belangrijker dan veel vakantie. Het Europese waardenonderzoek werd tussen april en juli 2009 bij meer dan 1.500 landgenoten afgenomen. Het Belgische luik werd geschreven door hoogleraar arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven) en collega Anja Van den Broeck. Uit het onderzoek blijkt dat Vlamingen werk een minder centrale plaats in hun leven geven dan Walen, aldus de kranten van de Corelio-groep. Zo vindt 95 procent van de Walen betaalde arbeid belangrijk tegenover 85 procent van de Vlamingen. Ook de Brusselaars doen het met 93 procent beter van de Vlamingen. Daarnaast vinden meer Franstaligen dan Vlamingen werken een morele plicht, en meer Walen dan Vlamingen vinden het beschamend om geld te krijgen zonder dat ze ervoor moeten werken. Huisje, tuintje... Vlamingen hechten voorts meer belang aan gezin en vrije tijd en vinden werken vooral een middel om financiële zekerheid te bereiken. Ze waarderen ook vaker werk met niet te veel spanning, goede werktijden, veel vakantie en een goed loon. De Witte heeft niet meteen een verklaring voor de verschillen tussen Vlamingen en Walen." Het lijkt dus eerder het omgekeerde als we het onderzoek mogen geloven: Vlamingen zijn eerder luier dan Walen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2014 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je iets wil veranderen, zorg dan dat er parlementsleden komen die echt gaan voor democratie en soevereiniteit van het volk. |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() En waar zouden we die moeten vinden in la Belgique; bestaan die of zijn ze systematisch uitgeroeid?
Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 april 2014 om 12:00. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het laatste dat een overtuigde Vlaming moet doen is in het totaal gecorrumpeerde debat van la Belgique mee te stappen. Ik geef u een bron, omdat u er herhaaldelijk naar gevraagd heeft en als het onderwerp u interesseert en u wil de waarheid weten dan leest u die bron. Ik ga u niet de pap in de mond geven en dan zal u nog vragen dat ik slik in uw plaats. Voor degene die ogen, oren en verstand heeft zijn de corrupte krijtlijnen van dit land duidelijk genoeg. Degene die dat niet wil inzien is of hijzelf even corrupt of totaal verward, met het excuse dat de officiël pers en onze 'Vlaamse' klassieke politiekers er alles aan doen opdat dat zo zou blijven. Het is u gegund. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelf eens kritisch nadenken over wat je leest, ziet of hoort doe je niet eens. Lui? "Walen hechten minder belang aan gezin"; hier kan je een oppervlakkige conclusie trekken dat Walen hun kinderen aan hun lot overlaten. En je weet wat er dan met die kinderen kan gebeuren ![]() Ik herhaal: het is niet het aantal uren dat iemand "klopt" dat bewijst dat hij/zij harder werkt dan iemand anders. Resultaatgerichtheid & efficiëntie is veel belangrijker. Laat onderzoekers eens deze criteria hanteren, dat is wat mij betreft een veel interessanter onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een argument gevonden hebt bij de gravensteengroep : hou het vooral niet achter en deel het met ons. Anders blijven we hangen in steriel gelul. Zet nu even door, en ga eindelijk eens concreet worden ! |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst zegt u dat wat Naessens beweert eerder een oppervlakkige conclusie is. Wanneer ik dan met een Europees onderzoek op de proppen kom, dat Naessens gelijk schijnt te geven, dan zegt u dat de onderzoekers geen goede criteria hanteren. Zo wordt het gemakkelijk natuurlijk. Wat in ieder geval niet klopt, is het cliché-beeld van de 'luie Waal'. Zoveel is is nu duidelijk. De titel van het artikel was overigens: "Vlamingen zijn luier dan Walen." Is dit waar? Het zal zijn zoals het overal is. Er zijn luie Walen en er zijn luie Vlamingen. Maar zo heel een bevolkingsgroep wegzetten als zijnde 'lui', zoals de Vlaams-nationalisten dat maar al te graag doen, is gewoon onjuist, het is volksverlakkerij, het steunt nergens op, en het neigt naar het slaan onder de gordel. Dat weten we nu alvast. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2014 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer anders nog eens vriend. ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN