Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 april 2014, 08:29   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het VB heeft helemaal geen extreme standpunten... Er ijn wel uitspraken die als extreem ervaren kunnen zorden maar die zijn meer een gevolg van het mediaboycot en een uiterst-linkse media die het VB enkel aan bod doet komen als die extreme uitspraken doen of ze zoals Morel kappen op andere VB ers.

Weet je dat zelfs Noel Slangen in een van zijn boeken( de verdeling van de taart) het VB als centrum-rechts plaatst en de republikeinen en conservatieven in respectievelijk VA en Uk als uiterst rechts. Het VB is met haar standpunten op wereldschaal zelfs zeer gematigd.
Heb je het minder beladen woordje "radicaal" liever? Kwestie van geen semantische discussie op te starten over iets dat per definitie Subjectief is.

Het klopt dat het VB niet altijd radicale standpunten inneemt. Haar ethisch conservatisme lijkt eigenlijk zeer fel op die pakweg de CD&V, bij voorbeeld.

Maar je kan niet ontkennen dat de communicatiestrategie al altijd geweest is: laat van u horen, wees zo radicaal mogelijk in uw uitspraken, vergeet alle nuances. Communiceer met bokshandschoenen. Dat slaat aan bij een aantal mensen, en kan zelfs veel mensen bekoren in bepaalde periodes, maar je moet niet verbaast zijn dat er even hard teruggeslagen wordt.

Die vergissing maakt de NVA momenteel niet: ze slaagt erin een evenwicht te vinden tussen ongemeen harde standpunten in te nemen, waarop ook zij aangevallen worden. Maar tegelijkertijd te zalven.
Daardoor kan zij heel radicale stemmen binnenhalen, maar ook mensen overtuigen die eigenlijk gematigde stanunten innemen.

En daardoor kan zij ook andere partijen uitzuigen. Iets waarbij het VB eigenlijk snel tegen haar limieten is gebotst. De NVA niet: door zeer radicaal te zijn in bepaalde zaken (als bij toeval, migratie/VB en socio-economie/LDD), heeft zij het VB (en LDD al was die partij reeds in verval) klein gekregen, al dan niet definitief.
En door zich tegelijkertijd te profileren als een warme, sociale partij, kan zij de meer gematigde VLD'ers en CD&V'ers aantrekken.

Dit allemaal uiteraard met een Grote Doel: een onafhankelijk Vlaanderen.

De huidige situatie rond het VB heeft de partij inderdaad aan zichzelf te danken, laat mij wel toe om geen traantje daarvoor te laten.
Oud 25 april 2014, 08:54   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Inderdaad, maar heb ik dat al niet tot vervelens toe uitgelegd wat daar zoal de oorzaak van kunnen zijn. - Mensen die jaar in in jaar uit met oogkleppen leven en de veranderingen niet zien of willen zien die dank of te wijten aan migratie zijn.
- Mensen die gewoontegetrouw sedert decennia op dezelfde partij stemmen, nomather what. Zelfs als de partijstandpunten in de loop der jaren volledig veranderen (beste voorbeel is de OVLD)
- Mensen die het zich niet aantrekken.
- Mensen die aan al het multicul gedoe gewoon zijn geraakt en liever zelf toegeven.
- Politici die migranten gebruiken als kiesvee (SP, OVLD, Groen, PVDA)
- Door stemrecht te geven aan alle migranten die hier rondlopen.
- Cordon sanitaire ..

Kortom alle middelen zijn goed, juist zoals men nu bezig is stokken in de wielen te steken van de NVA en waarbij blijkbaar ook alle middelen toegelaten zijn.
Daar ben ik het volmondig mee eens.
Pandareus is offline  
Oud 25 april 2014, 13:41   #63
FuckAllah
Vreemdeling

FuckAllah's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de n-va vergeet een ding. Die stemmen die ze krijgen krijgen ze niet van mensen die plots het n-va programma beter vinden dan het VB krijgen ... neen dat zijn strategische stemmen vooral omdat de linkse media de n-va massaal gesteund heeft en omdat het VB zelf die stroom in de hand gewerkt heeft. Maar die kiezers staan nog altijd achter het VB qua migratie en vroeg of laat is de n-va die kiezers terug kwijt.
Zéér correcte analyse!
FuckAllah is offline  
Oud 25 april 2014, 13:52   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
HOE gaan ze belgie blokkeren? De Franstaligen hebben geen Vlaamse meerderheid nodig. De regeringspartijen gaan niet nog een keer 1,5 jaar onderhandelen, die gaan gewoon hun karretje nog eens aan de PS of de MR hangen.
Vanuit de Vlaamse regering blokkeren? Dat gaat N-VA NOOIT doen. Trouwens zelfs zouden ze willen, daarvoor hebben ze Vlaams Belang nodig want ze hebben geen meerderheid (allicht ook niet indien VB niet zou bestaan).
Dan zijn we er aan voor de moeite, N-VA gaat niets doen, VB kan niets doen.

Wat maakt het dan nog uit op wie we stemmen? Zeg me eens, wat zijn we dan met een VB dat terug 28% haalt?

Niets.

Gelukkig zal de instorting van de SZ en het pensioenstelsel het einde inluiden van Belgie, want met politieke partijen zoals N-VA en VB zijn we absoluut niets vooruit.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 april 2014 om 13:53.
Xenophon is offline  
Oud 25 april 2014, 15:35   #65
ilfalco
Minister-President

Standaard

ja ja met lijsttrekkers alla Bracke ga je België zeker pijn doen.... moeten er nog franskiljons zijn met brackes bij de n-va ?
ilfalco is offline  
Oud 25 april 2014, 15:49   #66
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan zijn we er aan voor de moeite, N-VA gaat niets doen, VB kan niets doen.

Wat maakt het dan nog uit op wie we stemmen? Zeg me eens, wat zijn we dan met een VB dat terug 28% haalt?

Niets.

Gelukkig zal de instorting van de SZ en het pensioenstelsel het einde inluiden van Belgie, want met politieke partijen zoals N-VA en VB zijn we absoluut niets vooruit.
Ik vind een schutkring rond een partij zo al een verschrikkelijk oneerlijke zaak. Buitenspel zetten ...

Daar zijn ook al ellenlange discussies over gevoerd, die schutkring (Cordon Sanitaire)

Citaat:
Kritiek op het cordon sanitaire

De democratische waarde van het cordon sanitaire blijft een vaak aangegaan discussiepunt in de Vlaamse politiek. Vele burgers ervaren het als een ondemocratische houding van die partijen die zichzelf als "democratisch" bestempelen. Met de partij worden namelijk ook alle personen die op deze partij gestemd hebben electoraal buitenspel gezet. Vele politieke analisten, waaronder Derk Jan Eppink, stellen ook dat onder de bescherming van het cordon sanitaire het Vlaams Blok, intussen omgevormd tot Vlaams Belang, de grootste partij werd in Vlaanderen. Dit komt doordat een partij die op deze manier geïsoleerd wordt sympathie kan wekken door zichzelf als slachtoffer neer te zetten en bovendien de regering naar believen op alle punten kan bekritiseren omdat ze zelf geen regeringsverantwoordelijkheid krijgen. Ook juristen als Matthias Storme en filosofen als Ger Groot en Johan Sanctorum zijn gekant tegen de situatie van het cordon. Jean-Marie Dedecker bestempelde dit cordon als een "democratisch deficit". Filosoof en opiniemaker Etienne Vermeersch weerlegt daarentegen de stelling als zou het cordon ondemocratisch zijn.
Bron

Het VL zou dus staatsgevaarlijk zijn

Ik denk dat er andere partijen zijn die véééél gevaarlijker zijn dat het VL.

Zoals ik al eerder wist te schrijven, ik blijf in mijn bed liggen de bewuste 25 Mei.
Oud 25 april 2014, 19:37   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind een schutkring rond een partij zo al een verschrikkelijk oneerlijke zaak. Buitenspel zetten ...

Daar zijn ook al ellenlange discussies over gevoerd, die schutkring (Cordon Sanitaire)

Bron

Het VL zou dus staatsgevaarlijk zijn

Ik denk dat er andere partijen zijn die véééél gevaarlijker zijn dat het VL.

Zoals ik al eerder wist te schrijven, ik blijf in mijn bed liggen de bewuste 25 Mei.
Correctie

Het VB zou dus staatsgevaarlijk zijn

Ik denk dat er andere partijen zijn die véééél gevaarlijker zijn dat het VB.

Dat komt ervan als je uw eigen teksten er zelf niet deftig genoeg op gaat nalezen
Oud 25 april 2014, 19:45   #68
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Het Cordon bestaat al lang niet meer en was voordien al zo lek als een zeef. Bovendien is de N-VA met veel volk (en nog veel meer kiezers) gaan lopen van het VB. Vandaar ook dat wij de N-VA het Vlaams Blok 'Light' heten. En rond de N-VA is geen cordon, tenzij van de Franstaligen maar dat is begrijpelijk.
Het Cordon is een officiële overeenkomst tussen zowat alle partijen behalve het VB, staat op papier, is ondertekend door een verantwoordelijke van die partijen en mandatarissen die tegen dit akkoord zondigen worden ook aangepakt en zelfs uit de betrokken partijen gestoten.
Dat gebeurde onlangs in Aalst nog...

Het NVA wijst 'zogezegd' dit cordon af maar houdt zich (om niet met het VB geassocieerd te worden en dus mee uitgesloten te worden) zich nog strikter aan de opgelegde regels als de ondertekenaars zelf.

Het licht van de zon ontkennen doet haar nog niet uitdoven weet je...

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 27 april 2014, 12:10   #69
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de stemtest blijkt dat een meer dan 2/3 de meerderheid van de vlaminten tegen migratie uit niet-EU landen is om tekorten op arbeidsmarkt in te vullen... in het zogezegd multiculturele Wallonië loopt dit op tot 80 procent.

En dit standpunt wordt enkel vertolkt door het VB alle andere partijen zijn voor die nieuwe migratie terwijl we hier al met de puinhoop zitten van vorige golven en continue instroom.
Wie gaat het tekort dan invullen? Ik verkies wat niet-Europese migranten boven gerantsoeneerde goederen en diensten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be