Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2004, 18:31   #61
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pros de sos
laten we het geld halen waar het écht zit: http://www.ptb.be/scripts/article.ph...d=24585&lang=2
Even rekenen : opbrengst ongeveer 500 miljoen euro.
Ik zal maar al een verhuisfirma kopen zeker want die gaan allemaal weg. Laat ons hopen voor de PVDA dat ze de jobs hier laten.

Brand maar een kaars dat ze blijven of doen ze dat niet bij de communisten?

Een kleine hint: ik zou verhuizen en mijn bedrijven stoppen.
Oud 19 september 2004, 17:59   #62
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
KIjk eens vriend,dagelijks moeten horen dat de gepensioneerden,de doppers ,de armen enz de schuld zijn dat de jongeren langer moeten werken of geen werk vinden begingt stilaan mijn keel uit te hangen.
ik heb afgedragen voor de volgende generatie,doe gij nu hetzelfde.
Sure, we zullen per man exact evenveel afdragen als de vorige generatie. Ge moogt dat dan verdelen onder uw generatie.

Laatst gewijzigd door TomB : 19 september 2004 om 17:59.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 21:29   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Sure, we zullen per man exact evenveel afdragen als de vorige generatie. Ge moogt dat dan verdelen onder uw generatie.
Akkoord als ge ook evenveel verdient als de vorige generatie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 05:03   #64
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Akkoord als ge ook evenveel verdient als de vorige generatie.
Hoeft niet, ik zal wel procentueel evenveel betalen.
Oud 20 september 2004, 08:10   #65
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Slaat nergens op, jij werkt dus ofwel niet ofwel ergens in een simpel calcenter of zoiets. Pipo!
Niet echt, vriend. Maar eigenlijk zijn dat uw zaken niet.
Ik verdien veel geld, zonder dat ik er erg veel moet voor doen : Das pas intelligent!!! Ik wordt betaald voor mijn kenis... Nu gij!

Dat jij erg voldaan bent van jezelf heb ik nu wel reeds door. En voor mijn part mag jij de president van de verenigde staten geweest zijn op je 15de, dat geeft je nog geen recht om een gehele generatie te stigmatiseren als dommerikken.

Laatst gewijzigd door headinajar : 20 september 2004 om 08:18.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 08:12   #66
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij antwoord precies niet he!
Ik heb zo af en toe nog andere dingen aan mijn hoofd dan hier heeldere dagen op dit forum te hangen. Blijkbaar hebben jullie niets anders te doen...
Oud 20 september 2004, 08:21   #67
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Cool... zouden we dan ook op brugpensioen kunnen gaan op ons 52ste?
Oud 20 september 2004, 08:38   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Cool... zouden we dan ook op brugpensioen kunnen gaan op ons 52ste?
Zorg maar dat ge tot uw 52ste aan het werk kunt blijven.8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 08:53   #69
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zorg maar dat ge tot uw 52ste aan het werk kunt blijven.8)
Dat zal wel lukken... Ik kan mijne plan wel trekken.
Oud 20 september 2004, 22:32   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=headinajar]Niet echt, vriend. Maar eigenlijk zijn dat uw zaken niet.
Ik verdien veel geld, zonder dat ik er erg veel moet voor doen : Das pas intelligent!!! Ik wordt betaald voor mijn kenis... Nu gij!

Kennis is met twee "nn"
Voor de rest zever, volgens mij zit jij aan de dop hoofd in een bokaal. Parkeermeter gekraakt? Drinkgeld van boma gekregen? Bonnetjes van de aldi gespaard?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 september 2004 om 22:38.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 22:59   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik ben geweest, op uw vraag dan nog wel. Dus is het ...nu gij... hersens in een formol bokaal.
Oud 21 september 2004, 07:50   #72
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Kennis is met twee "nn"
You got me there : 't is kennis. Maar ja, ik kan dan tenminste toch de quote-funtie correct gebruiken.

Citaat:
Voor de rest zever, volgens mij zit jij aan de dop hoofd in een bokaal. Parkeermeter gekraakt? Drinkgeld van boma gekregen? Bonnetjes van de aldi gespaard?
Neen, ik werk in de ICT.
Als ik jouw posts op dit forum zo lees, begin ik me toch ernstig vragen te stellen bij jouw volwassenheid. Jij doet me eerder denken aan een 14-jarige om eerlijk te zijn. Trouwens als jouw generatie dan toch zoveel intelligenter is dan die "achterlijke" jeugd van tegenwoordig, waarom kom je dan een forum volposten waar de grote meerderheid van de leden jonger dan 25 is? Wat is daar de bedoeling van eigenlijk? Leg me dat eens uit.
Oud 21 september 2004, 07:51   #73
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik ben geweest, op uw vraag dan nog wel. Dus is het ...nu gij... hersens in een formol bokaal.
FU

Laatst gewijzigd door headinajar : 21 september 2004 om 07:51.
Oud 21 september 2004, 11:40   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht
Er zijn enorm veel mensen die doppen in Vlaanderen. Met dit geld zou veel gerealiseerd kunnen worden. Het enigste wat deze mensen moeten doen voor hun maandelijks 'dop'-geld is even gaan stempelen. Er zijn dan ook veel mensen die liever niet gaan werken wat begrijpelijk is. Ik heb nochtans een oplossing voor deze doppers: wanneer men langer dan 1 jaar dopt, moet men vanaf dan het vuil langs de autostrades ophalen, bloemen planten, etc. Zo krijgt de staat tenminste waar voor hun geld en misschien... misschien daalt het aantal doppers dan wel.

De staat heeft me al mijn spaargeld van vroeger afgenomen door overmatige belasting op minimumloon.Zo een miljoen frankskens, ooit verdiend in een beter betaalde job.

In de veronderstelling dat ik per maand 500 fr overhoud op mijn dop, wat niet het geval is, moet ik nog een paar honderden jaren doppen voor de staat mij mijn spaargeld teriggehaald heb.

De staat die omstandigheden schept of in stand houdt waarin het werken onmogelijk gemaakt wordt, in de lage-lonensector, door overbelasting, is pervers, absurd, crapuleus en ongrondwettelijk. Met andere woorden: neo-liberaal, wat rijmt op illegaal.

Inplaats van op armen-jacht te gaan, grote armen- bestrijder,
ga naar Afghanistan op jacht naar Osama.

Eno2

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2004 om 11:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:41   #75
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb zo af en toe nog andere dingen aan mijn hoofd dan hier heeldere dagen op dit forum te hangen. Blijkbaar hebben jullie niets anders te doen...
Ge moet ni alles zo serieus nemen ge hebt werk,en nog goed werk ook geloof ik.
Het gaat nu eenmaal slecht in de wereld,en we hebben daar allemaal verlies aan.
Op een dag zal het beter gaan,en verdwijnen onze zwarte gedachten mss.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 15:17   #76
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
De staat die omstandigheden schept of in stand houdt waarin het werken onmogelijk gemaakt wordt, in de lage-lonensector, door overbelasting, is pervers, absurd, crapuleus en ongrondwettelijk. Met andere woorden: neo-liberaal, wat rijmt op illegaal.
U stelt inderdaad terecht vast dat de staat en in dit geval de vakbond op kop het werken onmogelijk maakt. De redenering is zeer simpel: als je winkel te duur wordt dan daalt je omzet. Arbeid is door allerhande regelgeving te duur geworden. De vraag naar arbeid is dan ook aan de lagere kant. Deze regels die een schijn van sociaalheid moeten opwerpen doet niets meer dan mensen uitsluiten van de arbeidsmarkt. En het netto loon is niet te duur, het is die 'sociale' belasting er boven op die te duur is.

Neo-liberalen zijn tegen al dit soort regels. Uw besluit is dus fout en kan alleen maar ingegeven zijn door dogma's over het asociaal zijn van liberalen.

Sociaal is illegaal. En dat rijmt niet alleen, dat snijdt zelfs hout.
Oud 21 september 2004, 17:37   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik werk in de ICT.
Als ik jouw posts op dit forum zo lees, begin ik me toch ernstig vragen te stellen bij jouw volwassenheid. Jij doet me eerder denken aan een 14-jarige om eerlijk te zijn. Trouwens als jouw generatie dan toch zoveel intelligenter is dan die "achterlijke" jeugd van tegenwoordig, waarom kom je dan een forum volposten waar de grote meerderheid van de leden jonger dan 25 is? Wat is daar de bedoeling van eigenlijk? Leg me dat eens uit.
Uw functie is dus eigenlijk niemandal. Daar gaat het mij nu net om. Jij bespot en beschimt iedereen die ouder is dan jij en ander werk of studie gedaan hebt als een onnozelaar eerste klas. De wereld stopt niet bij digitaal werk, er zijn duizenden anderen dingen die eveneens aanvullend en competief zijn. En de waardigheid en respect begint en eindigd niet bij het werk dat hij/zij doet, dikwijls genoeg uit noodzaak of gewoon eigen keuze. Vermits jij je eigen zo veel hoger plaatst dan ieder ander, doe dan de mensa test en als je werkelijk zo slim bent dan wat je denk te zijn zal je lid mogen worden. Eenmaal daar zal je pas de schellen van je ogen vallen hoe de vork werkelijk in elkander steekt.
Ik "FU" groet u tot nooit meer terug. Vaarwel en probeer uwe brommer nu eens zelf in gang te krijgen en laat die bonnetjes van de aldi liggen.
Oud 21 september 2004, 19:00   #78
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht
Ah dat hij dat moet verkopen natuurlijk. Anders zal hij elk jaar veel meer belasting betalen en ik denk niet dat je dan nog iedere maand toekomt om eten, stookolie, etc. te kopen. Je moet dus de tering naar de nering zetten. En als hij dus 250000EUR heeft mag hij van mij gaan doppen ALS hij dus vuil gaat rapen 2 dagen per week. Want van 250000EUR kan je niet je hele leven leven.
250,000 Euro startkapitaal en dat is niet genoeg zegt ge? Moet ge toch wel al een echte lamzak zijn om dat niet aan het werk te zetten dat ge er uw leven van kunt financieren.
Oud 22 september 2004, 08:56   #79
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw functie is dus eigenlijk niemandal.
Hoe weet jij nu wat mijn functie is? Ze is zeker niet niemandal. OK, ik ben geen technisch directeur, manager of gelijk welke 7000+ euro de maand job, maar onbelangrijk is het zeker niet.

Citaat:
Daar gaat het mij nu net om. Jij bespot en beschimt iedereen die ouder is dan jij en ander werk of studie gedaan hebt als een onnozelaar eerste klas.
Hola... Zo is het helemaal niet, hoor. De enige die ik bespot ben jij, omdat je de gehele jeugd stigmatiseerd als dommerikken. Ik heb niets tegen mensen die ouder zijn dan mij of in een andere sector werken. Hoe kom je er nu eigenlijk in godsnaam bij dat ik mensen die in een andere sector werken bespot? Dat is pure fantasie, want daar hebben we het zelfs niet over gehad.

Citaat:
De wereld stopt niet bij digitaal werk, er zijn duizenden anderen dingen die eveneens aanvullend en competief zijn. En de waardigheid en respect begint en eindigd niet bij het werk dat hij/zij doet, dikwijls genoeg uit noodzaak of gewoon eigen keuze.
???
Ik herhaal mijn vraag : Waar in godsnaam heb ik gezegd dat iemand die iets anders dan "digitaal" werk doet minderwaardig zou zijn of zoiets????
Nu ben je toch dingen aan het fantaseren die er niet zijn? Zit je soms aan een of andere medicatie of drugs?

Citaat:
Vermits jij je eigen zo veel hoger plaatst dan ieder ander, doe dan de mensa test en als je werkelijk zo slim bent dan wat je denk te zijn zal je lid mogen worden.
Heb ik hier eens gedaan bij een sollicitatie.

Kun je hier online doen :
http://www.vacature.com/scripts/mens...?headingid=351

Op die online-test haal ik tussen 25 en 30... net niet genoeg om lid te worden. ( Maar daar neem ik genoegen mee )
Ben ik nu een domme kloot om ik niet bij de hoogste categorie zit?
Mijn eerste werkgever hadden ze ooit eens gevraagd om bij die mensa-club te komen, maar hij was eigenlijk intelligent genoeg om met die zever niet mee te doen. Eigenlijk vind ik da erg dwaas : een clubke van mensen met een hoog IQ. Op andere intelligentie-vormen dan IQ scoren die mannen dan soms weer zeer beneden pijl. Tja, denken dat je beter bent dan de rest omdat je een hoger IQ hebt, bewijst eigenlijk dat je nogal een laag EQ hebt.

Citaat:
Eenmaal daar zal je pas de schellen van je ogen vallen hoe de vork werkelijk in elkander steekt.
Yeah, sure... Een paar egotrippende nerds die schaakstrategieën uitwerken en AD&D spelen met ne "Dwarven-helmet +5" op hunne kop zeker.

Citaat:
Ik "FU" groet u tot nooit meer terug. Vaarwel en probeer uwe brommer nu eens zelf in gang te krijgen en laat die bonnetjes van de aldi liggen.
You is smarty man!!!! Me stupid not understand!!!
Ikke rijt wech me mijne kamino in gabbberr-jogging gaan hakken op de biets en bokkelkes plakken... ikke dom nie goe bezig...

Enfin, sjans dat de meerderheid van de mensen van uw generatie (zeker die die zelf kinderen hebben) het niet echt eens zullen zijn met U, want hoe kun je nu zeggen dat je eigen kinderen allemaal dom zijn (tenzij je zelf geen kinderen hebt)? Hiermee beledig je dan eigenlijk je eigen generatie ook die ons heeft grootgebracht...

Laatst gewijzigd door headinajar : 22 september 2004 om 09:12.
Oud 22 september 2004, 09:05   #80
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet ni alles zo serieus nemen ge hebt werk,en nog goed werk ook geloof ik.
Het gaat nu eenmaal slecht in de wereld,en we hebben daar allemaal verlies aan.
Op een dag zal het beter gaan,en verdwijnen onze zwarte gedachten mss.
Daar zit wel een zekere wijsheid in...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be